Nja, ik zou sowieso niet overstappen op Diazepam.
Da's het probleem verschuiven ipv het probleem aanpakken en oplossen.
Wat betreft het stoppen; begin met afbouwen.
Hoe je aan je L'pam komt is me niet duidelijk maar het zal vast niet via de huisarts zijn.
Mocht dat toch wel het geval zijn, kaart het dan gewoon bij hem aan.
Anyhow, probeer aan 1mg tabletten te komen en breng op die manier je dosis omlaag.
Begin met een week 4mg (of 4,5mg) en dan elke week een halve mg of mg er af.
Als afsluiter wil ik je nog wel even geruststellen dat 5mg p/d echt niet veel is.
Zelf werk ik binnen de GGZ, doseringen van 20mg p/d zijn bij ons eerder regel dan uitzondering.
Succes! En niet vergeten; waar een wil is, is uiteindelijk ook echt een weg!
Go kick ass!
![:grin:]()