Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvriend verslaafd aan wiet?

vriend verslaafd aan wiet?

71 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
J
Just_Me-01Lid
01-01-2024, 00:00
#1
zou het aan mij liggen denk je als hij een "bijna dood ervaring heeft gehad" zus zwaar aan drugs en hij leert er niks van? ziet niet in dat het fout gaat? wat dat ongeluk betreft hij was nog ma net uit het ziekenhuis of hij zat al weer in het revalidatiecentrum trouwens aan de wiet en de pillen...
jah... het ligt aan mij, ik vermaak hem niet genoeg -__-'
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Just_Me-01 zei:
zou het aan mij liggen denk je als hij een "bijna dood ervaring heeft gehad" zus zwaar aan drugs en hij leert er niks van? ziet niet in dat het fout gaat? wat dat ongeluk betreft hij was nog ma net uit het ziekenhuis of hij zat al weer in het revalidatiecentrum trouwens aan de wiet en de pillen...
jah... het ligt aan mij, ik vermaak hem niet genoeg -__-'
Klik om te vergroten...
Kan best zijn dat je bij de psycholoog achter komt dat je hem niet echt op een tactische wijze aanpakt waardoor je juist onderbewust niets veranderd/ verergerd, who knows. Gewoon daar heen gaan. Is voor jou slechts een kofie gesprek, je hebt het over hem hè, hoe je er mee om gaat.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Just_Me-01 zei:
net nogal ruzie gehad met me ouders, nogal uit de hand gelopen, k kon me spullen pakken en vertrekke duss zit nu wel al bij me vriend....
Klik om te vergroten...

Kut voor je dat het zo is moeten lopen.
En nu? Ga je nog iets ondernemen of...?
J
Just_Me-01Lid
01-01-2024, 00:00
#4
wat bedoel je????
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Da tis dan ook weer prima .... eerst aan jezelf denken, maar je ouders niet vergeten!
J
Just_Me-01Lid
01-01-2024, 00:00
#6
me ouders zal k nooit vergete, kan ook niet, het zijn toch me ouders, degene die ervoor hebbe gezorgd dat ik besta....
S
SpaceGirlyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bij mijn vriend zelfde probleem dus weet ongeveer wat je meemaakt!
Ik denk dat je vriend het zelf echt moet gaan inzien wat hij er allemaal kapot mee kan maken, zowel bij jou als thuis of waar dan ook! Mijn vriend weet t wel maar aangezien hij nog al autistisch/depressief/weet ik veel wat nog meer is, vind hij het nog niet het goede moment. Ja ik weet t, dikke onzin natuurlijk.
Gelukkig heb ik nog een paar schoonouders die hem binnenkort het huis uit trappen als ze nog een keer merken dat hij binnen doet blowen! Dus mijn hoop is daar een beetje op gevestigd en hoop dat hij het dan wel het goede moment vind om te stoppen.
Maar ik zal niet ontkennen dat ik niet ook graag een Jtje mee doe met hem, maar bij mij ligt het allemaal tog wel wat anders als bij hem..
En het uitmaken vanwege dat ie blowt was ook geen optie bij mij, want het eerste wat hij deed was er 1 opsteken.. En iets waar je van houd, daar wil je meestal ook wel voor vechten.. Dus ik blijf gewoon mijn best doen en ik laat hem weten dat ik er altijd voor hem zal zijn.

Misschien heb je er wat aan :wink: Succes er mee iig.

P.S. psych deed ook zeer weinig bij mij.. moest zelf met ideeen komen en dat mens deed wel ja en amen knikken.. schoot ik niet veel mee op!
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik weet niet hoe het ondertussen is, maar als je dan al bij je ouders weg wilt, (wat ik best kan begrijpen, niet voor de zeik , maar op een gegeven moment heb je ook de leeftijd ervoor) ga dan niet bij je vriend wonen :openmouth: Dat gaat geheid alleen maar ruzie geven en kan die "je eruit gooien" gaan gebruiken om je mond-dood te houden wat zijn verslaving betreft.
Daarbij weet ik niet of je graag in zo'n omgeving wilt wonen.......

Heb zelf 2 jaar samengewoond met een volop wiet en drank verslaafde. Geloof mij je zelfvertrouwen en eigenwaarde terug vinden kost veel tijd :wink:
J
Just_Me-01Lid
01-01-2024, 00:00
#9
i know maja soms word k echt gek van machteloosheid en inderdaad zijn negatieve gedrag soms... :(
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#10
mischien wordt ie wel woest als je achter zijn rug om met een psychiater over hém gaat zitten praten
J
Just_Me-01Lid
01-01-2024, 00:00
#11
eerst even alles rustig laten worden en dan na een tijdje denk k wel....
maar vooorlopig nog niet... eerst zelf rustig worden nu....
J
Just_Me-01Lid
01-01-2024, 00:00
#12
waarom hij blowt weet k wel heel simpel zoiezo uit verveling en om rust in zijn hoofd te krijge tenminste dat zegt ie zelf
J
Just_Me-01Lid
01-01-2024, 00:00
#13
nee, die is als k heel eerlijk ben al helemaal verheen, de ouders van mijn vriend voeden haar kind op omdat zij het nie kan, ze werkt bij de prostitutie, leeft zover k weet op straat...
J
Just_Me-01Lid
01-01-2024, 00:00
#14
je heb gelijk, ik ga het proberen... :)
J
Just_Me-01Lid
01-01-2024, 00:00
#15
dat kan, maar ik ga et zoiezo niet doen zonder dat hij het weet ja, anyway wat stel jij dan voor als oplossing?
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#16
weet ik eigenlijk niet.. is nogal moeilijk. volgens mij komen dit soort dingen (bijna) alleen goed als je heel hard tegen hem bent maar dan loop je ook de kans dat het uit gaat.
J
Just_Me-01Lid
01-01-2024, 00:00
#17
uhu inderdaad en dat het uitgaat is dus wat k niet wil, pfffft ik weet het ook ja...
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dreuge zei:
mischien wordt ie wel woest als je achter zijn rug om met een psychiater over hém gaat zitten praten
Klik om te vergroten...
Best kans, maar hij ziet uiteindelijk vast wel in dat ze dit deed voor liefde, ze geen andere uitweg wist omdat ze zelf al zoveel geprobeerd heeft en dan heeft dit vooral geen zin:
Dreuge zei:
weet ik eigenlijk niet.. is nogal moeilijk. volgens mij komen dit soort dingen (bijna) alleen goed als je heel hard tegen hem bent maar dan loop je ook de kans dat het uit gaat.
Klik om te vergroten...
Dan komt die intentie liefde wat minder snel binnen, schiet hij in ontkenning, ruzie etc. Je moet het op een tactische wijze doen en dit is verre van tactisch.

En een psychiater is voornamelijk voor medicijntjes en psycholoog meer voor de babbeltjes, psycholoog klinkt een betere opties.
J
Just_Me-01Lid
01-01-2024, 00:00
#19
misschien wel jaa, ik hoop alleen dat het ook echt werkt/helpt.. :(
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Just_Me-01 zei:
misschien wel jaa, ik hoop alleen dat het ook echt werkt/helpt.. :(
Klik om te vergroten...
Ik hoop het ook echt voor je. Je moet weten als je dit hebt gedaan en de tips helpen niet en hij, dat hij niet ziet hoeveel problemen jij ermee heeft, het zelf niet in ziet etc je gewoon alles hebt gedaan wat mogelijk is. Als dit allemaal niet lukt inclusief een mogelijke pauze tussen julie twee, tja, dan is hij jou gewoon niet waard, dan houdt het op.

En houdt ons op de hoogte, ik ben benieuwd wat de psycholoog allemaal zegt en hoe dit allemaal gaat lopen. :)

Sterkte meid!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."