Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken GHB

Afkicken GHB

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beter zoek je professionele hulp. Ik zeg niet dat je schema niet goed is maar ik zeg wel dat ghb afbouwen gevaarlijk kan zijn, levensgevaarlijk zelfs
N
NasicaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey :)

Ik heb een schema gemaakt waarmee ik een vriend van mij heb geholpen.
Hij is hiermee afgekickt. Wel heb ik hem geholpen door voor hem de GHB te beheren en dosissen te geven.

gebruik info:
iedere 3 uur: 4ml
verslaafd: 8 maanden

Daarnaast hebben we valium gebruikt. Met name de laatste 3 dagen waren moeilijk om bijv. in slaap te komen of rustig te blijven.

Wel blijft het zo dat afkicken met proff. hulp altijd beter is. Er zijn risico's aan verbonden om het op eigen houtje te doen.


Flameon zei:
Beter zoek je professionele hulp. Ik zeg niet dat je schema niet goed is maar ik zeg wel dat ghb afbouwen gevaarlijk kan zijn, levensgevaarlijk zelfs
Klik om te vergroten...


Rechter muisknop, bekijk afbeelding. Om het volledig te zien



N
NasicaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Daarom heb ik er ook een waarschuwing bij gezet :)
Maar ik denk dat heel veel mensen het liever eerst zelf proberen.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#4
De laatste 3 dagen waren misschien zo moeilijk omdat er te snel afgebouwd wordt? Als ik wat rondkijk op google lijkt het me wel heel snel te gaan...
N
NasicaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ivoos zei:
De laatste 3 dagen waren misschien zo moeilijk omdat er te snel afgebouwd wordt? Als ik wat rondkijk op google lijkt het me wel heel snel te gaan...
Klik om te vergroten...

Klopt. Ook ik heb veel rond gekeken op internet en een samenvatting (naar eigen mening) gemaakt via dit schema. Ik wil er ook op wijzen dat dit niet "DE" manier is, echter wel een manier die voor ons, in dit geval, heeft gewerkt :) en dan wou ik graag delen.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Leuk schema, maar ik ben van mening dat je het moet verspreiden over weken, al dan niet maanden. Binnen een week is wel te snel :)
Maargoed, in dit geval heeft het dus geholpen begrijp ik. Hoop ook op langere termijn.
N
NasicaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoop ik ook ja, Ik lees wel bijna overal dat als je een terugval hebt of eigenlijk 1 malig weer gebruikt, de afkick 3x zo zwaar wordt.

Hij is nu inmiddels vanaf zondag echt helemaal clean. Slaapt weer volle nachten door (gemiddeld 6 uur). Alleen heeft hij wel last van angst. Eigenlijk altijd angst voor iedereen. Misschien, in mijn ogen, te vergelijken met para zijn van pep. Alles wantrouwen en niet zomaar iets aannemen. Hoop dat dit bij zal trekken. Denk dat het een geestelijke afkick is van de GBH.
o
onbekendLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nou heb me ook maar ff aangemeld en is kijken wat ik hier allemaal lees. weet wel na 2 maanden dat je aan de g zit elke 3 uur 4 a 5 ml kom je er niet meer van af. toch maar gold turkey gestopt mischien niet goed ma ja wist hij veel ff niks anders.dat zou een hel worden dus boodschappen voor een week ingeslagen en thuis zitten met een stapel films en lekkere dingen op tafel. nou eerste 2 dagen last van hart kloppingen zweet handen schaduwen in me oog hoeken angst en paniek aanvallen niet kunnen slapen nacht merries waren een hell die leken zo ECHT!!. 3e dag geen hart kloppingen en paniek en angst werd minder dus ma gewoon 5km hardlopen alles eruit zweten voor het ingiften dacht ie zoiets ma die nacht slapen ho maar. 4e dag begon ie kalmer te worden maar nog niet slapen . 5e dag kreeg ie ineens een rust over het lichaam heen maar slapen ging niet.. 6e dag vrijwel geen rare verschijnselen weer 5km hardlopen en wat denk je Nog niet slapen .. 7e dag was zijn lichaam volgens mij gebroken en viel als een blok inslaap de deur uit gegaan sociale contacten weer opzoeken en was zo goed als genezen helemaal weer de oude .. weer lekker werken sporten en alle leuke dingen van het leven ... neeeeeeeeee hij wil nooit geen g meer.... dit is geen drugs voor hem ... je maakt alles om je heen kapot voor wat????

Nou dat wou ik ff kwijt..

Wens iedereen heel veel succes met het afkicken ,, en als je er vanaf ben wees verstandig dit is niet leuk he... :wave:
D
DwaksLid
01-01-2024, 00:00
#9
Na precies 6 dagen is alles weer rustig idd. Ik weet niet meer wat ik had, GBL of Ghb, van tijdens gebruik weet ik niet veel meer door persoonlijkheids-stoornis ofzo. Heb ik totaal denk 6 weken achtereen gebruikt of met tussenpozen, zoiets denk ik. Afkick was cold-turkey. Die vergeet ik nooit meer. Ik kon me achteraf niet voorstellen dat mij dit gebeurde, had daarvoor weinig met drugs en zeker niet om zomaar effe te nemen, omdat het altijd tegenviel. Ik was er al een aantal jaar helemaal klaar mee.

Maarja, dan komt G.. als je slecht slaapt en depressief bent, is het met GHB de eerste week alsof het een wondermiddel is. Daarna, begint de ellende. Elke dag nemen, oplaatst 2 of 3x s'avonds, snachts, s'middags soms weer.. Het gaat steeds korter werken en oplaatst kan je niet meer zonder. Dan moet je elke 6 uur, of zelfs oplaatst elke 1,5-2 uur als je je verveelt..
Het overkomt de normaalste mensen en het doet rare dingen met je. Maar als je een keer een zware afkick hebt meegemaakt, dan bedenk je je wel 100x om ooit nog maar 1 druppel van die stinkbende te nemen. :kots:

Ik kijk wel anders tegen mensen aan nu die verslaaft zijn aan G. Ik weet zelf dat het zomaar je leven inknalt wanneer je deprie bent en het psychisch erg moeilijk hebt. Gelukkig is het zo smerig dat je er achteraf niet snel naar gaat verlangen en gruwelijke spijt hebt al ZOU je het ooit een keer nemen. Tenminste, zo denk ik erover.
Het is de eerste 2 weken psychisch even moeilijk zonder, maar na een maand of 2 dan ben je zeker weer de oude.

Ik hoop trouwens dat ze GBL snel gaan verbieden. Ze denken dat er weinig problemen zijn, de officiele cijfers van verslaafden en problemen zijn laag, maar het wordt volop gebruikt. Ik begrijp deze overheid niet.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben het met je eens, zie/hoor veel mensen die het dagelijks nemen. Het probleem word denk ik ook onderschat, maar ze weten nog (te) weinig over dit middel in de verslavingszorg vaak.
Als GBL verboden zou worden (wat me sterk lijk wegens de goede werking waar het gemaakt voor industrieel verfverdunner) zou het denk ik zo alleen maar op de zwarte markt komen. Waardoor GHB duurder word, en de "onderwereld" weer meer geld kan krijgen lijkt me. Ben benieuwd hoe het in de toekomst gaat. Baclofen helpt voor sommige al goed genoeg, maar de/een dokter/ deskundige zou het het best moeten weten :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."