Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsik ben verslaafd en IK WIL stoppen

ik ben verslaafd en IK WIL stoppen

21 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tja…, goed gekozen naam. Dat is ook zo ’n beetje wat er in mij op komt als ik je bericht lees.

alleen heb ik nu 2 kinderen, ik blowde ook toen ik zwanger was, voor de 2-de heb ik met bloedingen in het ziekenhuis gelegen en nog ben ik toen niet gestopt, hoe ZWAK kan iemand zijn?
ook blow ik gewoon in huis waar de kinderen bij zijn..alles wordt getimed zodat ik op tijd 1 kan roken anders gaat mijn humeur op stand ongeduld en kan er niks meer goed gaan.
Klik om te vergroten...

Niet nodig om je te vertellen dat dit op z ’n minst erg beschadigend is voor de psyche van je kinderen. Onbewust nemen die de problemen die jij ervaart op en dat zal later een rol gaan spelen in hun ontwikkeling, de kans is nu al groot dat die het later erg moeilijk gaan krijgen met zich zelf. Je ouders zijn een reflectie van jezelf en problemen die jij hebt geef je ook mee aan je kinderen. Ik hoop dat die sterk genoeg worden om er mee om te kunnen gaan, maar als ik het zo lees wordt dat nogal moeilijk. Wat vind je man hier allemaal van, weet hij het?

nu ben ik volgende week jarig en heb mezelf eigenlijk voorgenomen om dan ook te stoppen, ik kan zoveel dingen bedenken om te stoppen alleen al voor mijn kinderen, we zijn ook echt geen aso gezin, mijn man werkt gewoon en ik ben thuis voor de kinderen en het huishouden. ik heb op tijd het eten klaar het huis netjes en de kinderen lopen in schone nette kleren, ze krijgen alles wat ze willen behalve een moeder die tja...nuchter is?
Klik om te vergroten...

En waar denk je hebben je kinderen het meeste behoefte aan denk je? Schone kleren of een nuchtere moeder?

waarom lukt het me niet? hoe lang duurd het voor het uit je systeem is? moet ik ook stoppen met roken? wat is het beste of gemakkelijkst?
Klik om te vergroten...

Gemakkelijk gaat het niet worden anders was je al lang gestopt. Ik denk dat de enige mogelijkheid professionele hulp is. Ga naar de dokter, vertel je verhaal en laat je door verwijzen. De dokter zal ook beseffen dat deze situatie zeer gevaarlijk voor de kinderen is, maar ik denk dat je kinderen in dit geval even wat belangrijker zijn dan jouw verslaving.

Sterkte.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben geneigd al over te gaan tot advies, maar ondanks dat ik denk dat je daar zeker al wat aan zou hebben denk ik dat het beter is om eerst door te vragen. Bij deze doe ik dat ook. Eerlijk antwoorden is in het belang van het advies dat je krijgt, dus ik hoop dat je dat ook wilt doen.
-Hoe oud ben je nu?
-Hoe gaat het met jou als persoon? Zit je lekker in je vel?
-Hoe ziet je gebruik er precies uit? Wanneer rook je je eerste van de dag? Hoe vaak doe je het? Met wie doe je het? Rook je met tabak of niet? In welke situatie rook je niet en in welke situatie rook je juist meer?
-Hoe ziet het gebruik van naasten eruit?
-Wat is de reden dat je wil stoppen?
-Wil je écht stoppen of vind je dat het eigenlijk zou moeten?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."