Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsherken je dit?

herken je dit?

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je echt nuchter door het leven wil, doe het dan! Je lkunt van beide stoppen, dan kun je toch ook wel 'niet beginnen'?
p
privateLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben gestopt met blowen ga ik over op alcohol en als ik stop met alcohol ga ik over op blowen.

Ik blijf het verplaatsen en zelf denk ik natuurlijk van kijk het is me gelukt met stoppen.
Het liefst zou ik nuchter door het leven gaan, want elke keer als ik drink/blow dan heb ik achteraf spijt.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben gestopt met blowen ga ik over op alcohol en als ik stop met alcohol ga ik over op blowen.
Klik om te vergroten...

Meestal combineer ik het wat voor mij ideaal is. Ik weet nog wel dat ik jaren terug eens gestopt ben met blowen en daarna ging ik veel meer drinken om het verlies van de wiet op te vangen, dus ik snap wel wat je bedoelt. Het geeft wel aan dat je in ieder geval een drang hebt om "iets" te gebruiken, dat is wel een teken aan de wand.

Ik blijf het verplaatsen en zelf denk ik natuurlijk van kijk het is me gelukt met stoppen.
Het liefst zou ik nuchter door het leven gaan, want elke keer als ik drink/blow dan heb ik achteraf spijt.
Klik om te vergroten...

Je weet dus dat je niet heel goed bezig bent. Spijt is vaak wel onlosmakelijk verbonden met (excessief) drugsgebruik. Het geeft aan dat je weet dat het niet goed zit en in dat geval zul je jezelf moeten afvragen wat je er aan moet gaan doen.

Maar ik herken mezelf geheel in je verhaal. Al is dat spijt gevoel bij mij inmiddels wel verdwenen.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoeveel gebruik je dan?

Combinatie vroeger werkte vroeger bij voor geen meter (tegelijkertijd), niet ziek of zo, maar totaal raar gedrag, zo van ik wil gaan vliegen van 19 hoog, dus maar op 1 ding gehouden, sta nog steeds op de grond :)
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#5
Denk je onderkenning van het feit dat je zo bezig bent, dan ben je al aardig op de goede weg;
vaak doen mensen het onbewust en denken er verder niet bij na.Heb geen directe antwoorden, maar denk niet ongewoon. Ene kant denk gewenning hoe je het doet en ook je lichaam speelt daarop in, hoe dat te doorbreken is denk ik je vraag of te stoppen, en ja daar zijn ook goede instanties voor, maar denk dat je op de goede weg bent.
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#6
nee ken dat niet ... is gewoon slap gedrag

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."