Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBen ik verslaafd ?

Ben ik verslaafd ?

30 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
N
NielsjeBLid
01-01-2024, 00:00
#1
okee 1e post nouja deze gaat redelijk lang worden denk ik

kleine edit ps ben 15

waarom dit topic
mijn vrienden vinden dat ik veel blow en dat ik er veel over praat en zeggen dus dat ik verslaafd ben en dus begin ik aan mezelf te twijfel :confused:

hoevaak ik blow :flushed:
niet erg vaak meestal in schoolweken niet meestal alleen in de vakanties ik blow dan in 1 vakantie van 1 week ong 7 joints dus 1 per dag (niet puur) met uitzondering an zomervakantie en kerstvakante hierin blow ik zeer weinig omdat ik me dan niet verveel(wintersport en in de zomervakantie zwemmen enzo) :grin:

of ik er vaak aan denk
ik denk er veel over en praat er ook zeer veel over ik kijk altijd uit naar mijn volgende trip maar ondanks dat ik 25 gram hier thuis heb liggen kan ik het altijd laten als het niet slim is om het te gebruiken

vinden jullie mij verslaafd?
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat denk je zelf?
N
NielsjeBLid
01-01-2024, 00:00
#3
nou ik vind dat mijn gebruik wel meevalt maar het is abnormaal hoeveel ik er aan denk en over praat :(
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#4
:rolleyes:
*
*Puffa*Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Neen.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Svali zei:
Wat denk je zelf?
Klik om te vergroten...
Vind jij dit een normale reactie Svali? Je zou je kapot moeten schamen.



Nielsje! Ik geef je de tip om eens uit te zoeken welke stoffen precies betrokken zijn bij het gebruik van Cannabis.

Ik heb een paar sites voor je gevonden:

http://www.jellinek.nl/informatie_en_ad ... e-hersenen

http://www.news-medical.net/health/Dopa ... ch%29.aspx

Verdiep je eens in neurotransmitters en hoe je die op natuurlijke wijze vrij kunt laten. Je denkt nu veel aan wiet omdat het je een prettig gevoel bezorgt. Dopamine is het stofje wat daar hoofdzakelijk zorg voor draagt. Dopamine is een gevaarlijke stof omdat er heel snel gewenning optreed op de receptoren en er worden ook heel makkelijk receptoren bij gemaakt als er voor een langere periode veel dopamine verwerkt moet worden.

Als er na een periode van veel dopamine een hele poos niet zo heel veel dopamine langs de receptoren komt kan het zijn dat je meer receptoren op de hersencel hebt dat dat er dopamine aanwezig is. Dit zorgt ervoor dat je eigenlijk naar de stof terug verlangt omdat niet alle receptoren aan het werk zijn.
Dit kan verklaren waarom jij in je gedachten zoveel bezig bent met blowen. Het is geen schrikbarende hoeveelheid die je rookt maar omdat je nog volop aan het ontwikkelen bent kun je dus, door nu je hersenen er aan te laten wennen dat er van een bepaalde neurotransmitter veel activiteit langs komt, bepaalde functies en structuren in aanbouw een andere richting op gaan of zelfs helemaal nooit worden gemaakt.

Misschien kun je iemand in vertrouwen nemen, iemand die je tips kan geven en bij wie je langs kunt gaan als je ergens problemen mee krijgt.

Ik wens je veel succes!

En @de rest. Godverdomme toch niet te geloven dat dit het niveau is van dit forum. Vooral Puffa, ik weet niet wie je bent maar ik heb al een paar keer opmerkingen van je gezien waarbij mijn tenen pijnlijk krom gingen staan.
Als je hier op dit forum wil vertoeven wees dan serieus en zorg dat je kennis hebt van zaken. Die heb je duidelijk niet en ik denk niet dat het verstandig is dat jij informatie weggeeft aan mensen die hier een serieuze vraag stellen.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vind jij dit een normale reactie Svali? Je zou je kapot moeten schamen.
Klik om te vergroten...

Integendeel Drientje.

Wel bedankt voor je bijdrage.
J
Jan SmitLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lekker behulpzame mods hier :woeh:
*
*Puffa*Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is overduidelijk dat hij het gewoon allemaal heel erg spannend vind,
en er daarom constant aan denkt en over praat.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
*Puffa* zei:
Het is overduidelijk dat hij het gewoon allemaal heel erg spannend vind,
en er daarom constant aan denkt en over praat.
Klik om te vergroten...

Dat kan. Maar om er klakkeloos vanuit te gaan dat dat het is zonder een verdere handreiking te geven waar hij zelf een beetje onderzoek kan doen naar de werking van cannabis in de hersenen vind ik echt beneden een niveau waar ik heel boos om kan worden.

Ik werk vrijwillig voor Unity en geef alcohol en drugsvoorlichting op grote feesten. Niet alleen ben ik verplicht om een hulpvraag serieus te nemen, ik heb de verantwoording dat de persoon de informatie krijgt waar hij om vraagt. Het is niet aan mij om te oordelen of iemand overenthousiast is of dat het al daadwerkelijk een verslavende neurologische binding heeft. Iemand vraagt iets, je kan tips geven maar je mag zeker geen diagnose stellen.

Ik zit nu al sinds 2006 op dit forum en je kunt zeggen wat je wilt, de informatie verstrekking was, ondanks dat het modteam overhoop lag en de admins schrijnend afwezig, serieus en informatief. Iedereen werd met een serieuze vraag serieus behandeld.

Het zou fijn zijn dat die attitude gewoon voortgezet kan worden, ondanks, de overigens geheel terechte overstap, naar een ander forum.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat kan. Maar om er klakkeloos vanuit te gaan dat dat het is zonder een verdere handreiking te geven waar hij zelf een beetje onderzoek kan doen naar de werking van cannabis in de hersenen vind ik echt beneden een niveau waar ik heel boos om kan worden.
Klik om te vergroten...

Dat is ook wel zo. Maar met het beperkte aantal vaste posters wat we hebben is het momenteel niet mogelijk om overal uitgebreid op in te gaan, dus dat ik in dit geval kort door de bocht was klopt wel. Daarom ben ik ook oprecht blij met je post hier, wat je daar ook van mag denken. Daarbij zijn er ook veel vragen geweest waar we (of ik) grote vraagtekens bij zetten omdat het (hoogst)waarschijnlijk gewoon getroll is. Dat maakt het allemaal nog een stuk lastiger.

Het zou fijn zijn dat die attitude gewoon voortgezet kan worden, ondanks, de overigens geheel terechte overstap, naar een ander forum.
Klik om te vergroten...

Dat hoop ik ook en daar ga ik ook mijn best voor doen, en hopelijk anderen ook.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."