Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStimulanten verslaafd of niet?

Stimulanten verslaafd of niet?

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
c
critycalLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo DrugsForum users,

Ik ben 16 jaar, gebruik ongeveer elke week 1x gemiddeld wel wat cocaine of MDMA.
Vaak ga ik naar hardcorefeesten, waar ik meestal wel iets van 1 gram per x meeneem, soms meer.
Mijn vraag is, in hoeverre zouden jullie dit verslaafd noemen?
Als ik veel drink heb ik ook eerder zin om het te gaan gebruiken aangezien ik dan nuchterder etc wordt.

Ik hoop dat ik snel antwoord krijg :)
s
sinslordLid
01-01-2024, 00:00
#2
Aangezien je leeftijd onverantwoord is, of dat nu lichaamelijk/geestelijk is beide hebben hier,
Al effecten van de gebruik die je nu doet.

Omdat het gebruik in regelmaat is dus 1x perweek dit of dat en dan nog alcohol.
Is een probleem omdat je wss steeds meer nodig hebt ivm tolerantie die je nu nog niet opmerkt.

Zodra die tolerantie voor al die "stuff" er eenmaals is is het ook telaat.

ik zou een maandje stoppen omdat je er al afhankelijk van voelt "onbewust" waarschijnlijk
Ik merk het aan je ( 1x perweek)

Jaren zullen snel voorbij vliegen vooral door coke/amifetamine en dat is erg leuk maar na 2a3 jaar krijg je enorm veel spijt en pijn.

Gebruik bewust en zoek er veel informatie over.

Ik denk dat je niet een risico gebruiker bent maar gewoon een lopende bom.

Groetjes
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een lopende bom weet ik niet zo, maar het is duidelijk dat je een goede basis aan het leggen bent voor een verslaving. Je bent nog niet verslaafd maar de kans is groot dat je nu bezig bent met het begin er van. Een verslaving begint altijd onschuldig en het ligt aan je zelf hoe zich dat vordert. Dat je dit je zelf nu al af vraagt geeft wel aan dat je weet dat je fout zit.

Stop er even mee en kijk hoe je je voelt. Zie voor de rest sinslord's antwoord.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je leeftijd is ten eerste een ding. Je bent er op tijd bij met drugs gebruiken. Het is een gegeven dat mensen die jong beginnen meer kans hebben op verslaving. Daarna komt je gebruik. Verslaving is nog niet echt sprake van denk ik, maar er zit duidelijk al een gewoonte in je gebruik en misschien is het zelfs al wat problematisch. De stap naar verslaving is dan nog maar klein.

XTC moet je niet vaker dan eens in de zes weken doen, liefst minder. Voor speed wordt er minder vaak een dergelijke norm genoemd, maar ga ervan uit dat een vergelijkbare norm van toepassing is. Dit wetende betekend het dat je in de zes weken twee weekenden gevuld hebt. In de andere kun je alcohol gebruiken, maar als je dat ook in de perken wilt houden zou je dat ook niet te vaak moeten doen. Zeg twee weekenden, dan zou het alsnog betekenen dat je 2 weekenden niks zou moeten doen.

Klinkt dat moeilijk? Dan durf ik te stellen dat je huidig gebruik inderdaad problematisch is en dat je dan zeker zorgen moet gaan maken over een komende verslaving. Het is dan zeker verstandig om de komende periode (maandje of drie) effe rustig aan te doen. En tuurlijk zal het af en toe kriebelen, dat is logisch, je bent jong en je hebt iets geproefd waar je meer van wil. Besef dan dat je nog alle tijd van de wereld heb,
s
sinslordLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lopende bom.. ik ben inderdaad avontoe best simpel met woorden svali :) maar de bedoeling/betekenis erachter is uiteindelijk wat er toe doet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."