Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsverslaafd of op het randje?

verslaafd of op het randje?

7 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SezamstraatLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hee hee,

Een jaartje geleden heb ik voor de eerste keer coke gebruikt. Doe het ook alleen met vrienden en verder nooit alleen. Soms is het 3 dagen achter elkaar en soms 3 maanden niet. Net waar het schip strand eigelijk. Maar de laatste tijd als ik gebruik word ik nerveus. En eigenlijk maar nerveus om 1 ding en dat is bang dat het bijna op is. Het einde in zicht op het kleine witte bergje. En als het eenmaal op is wil ik het liefst meer anders word mijn nervositeit erger.

Maar als de avond om is en ik geslapen heb is het probleem ook meteen verholpen en mijn zin erna weg.


Nu is mijn vraag dus. Aangezien ik dit nooit eerder heb gehad of ik misschien wel op het randje balanceer of dat dit normaal is bij coke en dat ik daar nu las last van heb?


Dankjewel als iemand er iets van weet :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik merk bij veel mensen dat ze altijd meer coke willen, lijkt dus ook wel een beetje inherent aan de drug. Ik denk niet dat je meteen verslaafd bent, maar dit soort dingen zijn vaak wel de eerste tekenen van een verslaving. Hoe vaak gebruik je gemiddeld?
S
SezamstraatLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kan er niet echt een gemiddelde aan geven. De ene keer is het ieder weekend en de andere keer een maand niet. Ligt aan in welk gezelschap ik verkeer en of het uitkomt dat ik de volgende dag niet belachelijk vroeg eruit moet.

Maar Had daar eerder nooit last van. Vandaar dat ik het zo raar vind. Liever optijd stoppen dan alles de afgrond in werpen :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zoals gezegd denk ik niet dat je al helemaal verslaafd bent, maar dat je nu wel de eerste tekenen lijkt te vertonen. Gezien je nog niet met een bepaalde regelmaat gebruikt raad ik je aan om nu duidelijke regels voor jezelf op te stellen omtrent gebruik en je daar ook echt aan te houden. Als je merkt dat je vervolgens excuses begint te verzinnen om af te wijken van je regels is dat ook weer een volgend teken van verslaving.

Als je bang bent dat je richting een verslaving gaat kun je misschien beter stoppen, anders moet je in ieder geval erg goed op jezelf letten en eerlijk blijven naar jezelf.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sezamstraat zei:
En eigenlijk maar nerveus om 1 ding en dat is bang dat het bijna op is. Het einde in zicht op het kleine witte bergje. En als het eenmaal op is wil ik het liefst meer anders word mijn nervositeit erger.
Klik om te vergroten...
Naar mijn mening is dit een teken dat je moet stoppen.
L
LilNerdLid
01-01-2024, 00:00
#6
Cocaine is zo veralavend door de crash die je gelijk krijgt als t uitwerkt, dit heeft bijna iedereen. Maar beter gewoon uitgaan en je lam zuipen 1x in de maand veel gezelliger ook overigens. Kon ik t nog maar.. mvg
M
MedicLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je vraagt het jezelf af... dat doe je doorgaans niet voor niks. Wees eerlijk naar jezelf.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is goed dat je zo bewust nadenkt over je gebruik. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, maar er zijn ook mensen die met open ogen met een verslaving zijn geëindigd. Op zijn tijd een heel weekend doorsnuiven zal niet goed zijn maar daarvan zijn de gevolgen te overzien. Het belangrijkste is dat je genoeg pauze's tussendoor houdt. Je zegt dat je soms 3 maanden niks gebruikt, maar hoe vaak is dit? Hoe vaker je dit doet en hoe minder rustpauzes je skipt, hoe kleiner de kans is dat je in een spiraal terecht komt dat je vaker en vaker gaat gebruiken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."