#1
Beste DF member,
Ik ben bang dat ik de laatste tijd te veel grijp naar drugs. Ik ga proberen mijn drugsgebruik/perspectief hieronder te formuleren:
Ik blow al sinds mijn 15de en sinds mijn 18de rookte ik +/- 1 gram op een dag. Ik ben nu 21 en blow veel minder dan toen(waar ik erg blij mee ben). Wel grijp ik vaker naar andere drugs zoals speed en XTC. Toen ik 18 was gebruikte ik weleens een XTC-pilletje en deed dat om de 3 á 4 maanden. Speed gebruik ik sinds de zomer van 2014 en heb dit maar 2x gebruikt in dat jaar.
Ik denk dat het te maken het met het volgende: Toen ik nog thuis woonde, lukte het mij niet om "normaal" om te gaan met mijn stiefvader. We bekvechtte vaak en hadden wel een last van een uit de hand gelopen discussie en dat gaf natuurlijk stress voor andere familieleden. Ik had het thuis niet naar me zin en was daarom veel weg. Ik ging bij vrienden afleiding zoeken door te basketballen of juist te blowen. Door te blowen "vergat" ik de ruzies thuis en was ik met hele andere dingen bezig. Ik werd altijd heel rustig van jointje na een meningsverschil met mijn stiefpa. Na een bijna uit de hand gelopen ruzie(verhaal bespaar ik je) heb ik ervoor gekozen om op mijn zelf te gaan wonen. Ik woon nu sinds 3 maanden op mezelf in Utrecht.
Nu ik in Utrecht woon en alle vrijheid krijg die ik wil, grijp ik vaker naar drugs. Ik gebruik vaker XTC, maar vooral gebruik ik meer speed. Ik gebruik om de 1 á 2 weken speed en meestal gebruik ik het om me beter te kunnen concentreren op school of om mijn appartement schoon te maken na een feestje bij mij thuis. Ik studeer dit jaar af en moest ik veel werken aan mijn scriptie. Met speed op kan ik me goed focussen op mijn scriptie en werk ik er gemiddeld 5 uur achterelkaar aan door. De overige uren van de "speed-space" besteed ik graag bij het appartement van mijn onderbuurman of van mijn vrienden die zelf ook regelmatig speed gebruiken. Mijn dealer woont ook nog eens een straat verder.
zoals je leest is speed dus heel toegankelijk voor mij. Ik vind het ook erg fijn spul om te gebruiken. Ik ben nuchter vaak erg snel afgeleid(veel dagdromen, telefoon, vrienden ect.) Met speed op word ik wat rustiger en heb ik vrijwel geen last van afdelingen en werk ik aan een stuk door aan school. Ook ben ik uit mezelf een erg druk persoon. Ik denk veel na over dingen, zo veel dat er eigenlijk geen stoppen aan zit en ik ben erg bewegelijk (veel willen rennen/springen). Ik voel me dan na een lijn, een stuk rustiger zowel mentaal als lichamelijk. Ik ben nog nooit getest op ADHD/ADD. Er is altijd wel een vriend in voor een speedavond. Ik ben alleen bang dat ik op een moment te veel ga gebruiken en dat ik veel moeite ga krijgen met het afkicken. Daarnaast heb ik momenteel speed in huis voor a.s. weekend maar ik denk nu al een paar keer per dag aan die speed die daar dan ligt(ik neem dan soms een heel klein puntje om iets te voelen).
Ik heb zelf het gezonde verstand om te snappen dat dit echt niet goed is maar graag hoor ik toch nog of er leden zijn die hier ervaring hebben op dit gebied en mijn kunnen adviseren. ik blijf moeite hebben met het nee zeggen. Integendeel, Ik onderneem onze "speedweekend" meestal. Ik vind speed heel leuk maar ik doe het veel liever met andere mensen om me heen(ik hou niet van alleen zijn
)
Ik lees op internet het een en ander over ADHD en soms maak ik wel een online ADHD-test. Vaak komt er uit de ADHD-test dat ik geadviseerd word om langs mijn huisarts voor een ADHD-test. Ik vind het zelf niet leuk om daarvoor naar de huisarts te gaan en stel het dan ook graag uit (stom, i know). Daarnaast heb ik eens van een klasgenoot 4 pillen dexamfetamine van 10 mg gekregen en met 2 op werd ik mentaal rustig, werkte meer systematisch en kon ik ook uren achter elkaar aan school werken zonder afgeleid te raken. kan het topic iets te maken hebben met ADHD?
Ik waardeer feedback!!!!
Sorry voor de lange post maar bedankt voor het lezen in ieder geval![:)]()
Groetjes,
Marieke Overschun
Ik ben bang dat ik de laatste tijd te veel grijp naar drugs. Ik ga proberen mijn drugsgebruik/perspectief hieronder te formuleren:
Ik blow al sinds mijn 15de en sinds mijn 18de rookte ik +/- 1 gram op een dag. Ik ben nu 21 en blow veel minder dan toen(waar ik erg blij mee ben). Wel grijp ik vaker naar andere drugs zoals speed en XTC. Toen ik 18 was gebruikte ik weleens een XTC-pilletje en deed dat om de 3 á 4 maanden. Speed gebruik ik sinds de zomer van 2014 en heb dit maar 2x gebruikt in dat jaar.
Ik denk dat het te maken het met het volgende: Toen ik nog thuis woonde, lukte het mij niet om "normaal" om te gaan met mijn stiefvader. We bekvechtte vaak en hadden wel een last van een uit de hand gelopen discussie en dat gaf natuurlijk stress voor andere familieleden. Ik had het thuis niet naar me zin en was daarom veel weg. Ik ging bij vrienden afleiding zoeken door te basketballen of juist te blowen. Door te blowen "vergat" ik de ruzies thuis en was ik met hele andere dingen bezig. Ik werd altijd heel rustig van jointje na een meningsverschil met mijn stiefpa. Na een bijna uit de hand gelopen ruzie(verhaal bespaar ik je) heb ik ervoor gekozen om op mijn zelf te gaan wonen. Ik woon nu sinds 3 maanden op mezelf in Utrecht.
Nu ik in Utrecht woon en alle vrijheid krijg die ik wil, grijp ik vaker naar drugs. Ik gebruik vaker XTC, maar vooral gebruik ik meer speed. Ik gebruik om de 1 á 2 weken speed en meestal gebruik ik het om me beter te kunnen concentreren op school of om mijn appartement schoon te maken na een feestje bij mij thuis. Ik studeer dit jaar af en moest ik veel werken aan mijn scriptie. Met speed op kan ik me goed focussen op mijn scriptie en werk ik er gemiddeld 5 uur achterelkaar aan door. De overige uren van de "speed-space" besteed ik graag bij het appartement van mijn onderbuurman of van mijn vrienden die zelf ook regelmatig speed gebruiken. Mijn dealer woont ook nog eens een straat verder.
zoals je leest is speed dus heel toegankelijk voor mij. Ik vind het ook erg fijn spul om te gebruiken. Ik ben nuchter vaak erg snel afgeleid(veel dagdromen, telefoon, vrienden ect.) Met speed op word ik wat rustiger en heb ik vrijwel geen last van afdelingen en werk ik aan een stuk door aan school. Ook ben ik uit mezelf een erg druk persoon. Ik denk veel na over dingen, zo veel dat er eigenlijk geen stoppen aan zit en ik ben erg bewegelijk (veel willen rennen/springen). Ik voel me dan na een lijn, een stuk rustiger zowel mentaal als lichamelijk. Ik ben nog nooit getest op ADHD/ADD. Er is altijd wel een vriend in voor een speedavond. Ik ben alleen bang dat ik op een moment te veel ga gebruiken en dat ik veel moeite ga krijgen met het afkicken. Daarnaast heb ik momenteel speed in huis voor a.s. weekend maar ik denk nu al een paar keer per dag aan die speed die daar dan ligt(ik neem dan soms een heel klein puntje om iets te voelen).
Ik heb zelf het gezonde verstand om te snappen dat dit echt niet goed is maar graag hoor ik toch nog of er leden zijn die hier ervaring hebben op dit gebied en mijn kunnen adviseren. ik blijf moeite hebben met het nee zeggen. Integendeel, Ik onderneem onze "speedweekend" meestal. Ik vind speed heel leuk maar ik doe het veel liever met andere mensen om me heen(ik hou niet van alleen zijn
Ik lees op internet het een en ander over ADHD en soms maak ik wel een online ADHD-test. Vaak komt er uit de ADHD-test dat ik geadviseerd word om langs mijn huisarts voor een ADHD-test. Ik vind het zelf niet leuk om daarvoor naar de huisarts te gaan en stel het dan ook graag uit (stom, i know). Daarnaast heb ik eens van een klasgenoot 4 pillen dexamfetamine van 10 mg gekregen en met 2 op werd ik mentaal rustig, werkte meer systematisch en kon ik ook uren achter elkaar aan school werken zonder afgeleid te raken. kan het topic iets te maken hebben met ADHD?
Ik waardeer feedback!!!!
Sorry voor de lange post maar bedankt voor het lezen in ieder geval
Groetjes,
Marieke Overschun
