Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk kan wel wat advies gebruiken...(speed)

Ik kan wel wat advies gebruiken...(speed)

4 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
Marieke OverschunLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste DF member,

Ik ben bang dat ik de laatste tijd te veel grijp naar drugs. Ik ga proberen mijn drugsgebruik/perspectief hieronder te formuleren:

Ik blow al sinds mijn 15de en sinds mijn 18de rookte ik +/- 1 gram op een dag. Ik ben nu 21 en blow veel minder dan toen(waar ik erg blij mee ben). Wel grijp ik vaker naar andere drugs zoals speed en XTC. Toen ik 18 was gebruikte ik weleens een XTC-pilletje en deed dat om de 3 á 4 maanden. Speed gebruik ik sinds de zomer van 2014 en heb dit maar 2x gebruikt in dat jaar.

Ik denk dat het te maken het met het volgende: Toen ik nog thuis woonde, lukte het mij niet om "normaal" om te gaan met mijn stiefvader. We bekvechtte vaak en hadden wel een last van een uit de hand gelopen discussie en dat gaf natuurlijk stress voor andere familieleden. Ik had het thuis niet naar me zin en was daarom veel weg. Ik ging bij vrienden afleiding zoeken door te basketballen of juist te blowen. Door te blowen "vergat" ik de ruzies thuis en was ik met hele andere dingen bezig. Ik werd altijd heel rustig van jointje na een meningsverschil met mijn stiefpa. Na een bijna uit de hand gelopen ruzie(verhaal bespaar ik je) heb ik ervoor gekozen om op mijn zelf te gaan wonen. Ik woon nu sinds 3 maanden op mezelf in Utrecht.

Nu ik in Utrecht woon en alle vrijheid krijg die ik wil, grijp ik vaker naar drugs. Ik gebruik vaker XTC, maar vooral gebruik ik meer speed. Ik gebruik om de 1 á 2 weken speed en meestal gebruik ik het om me beter te kunnen concentreren op school of om mijn appartement schoon te maken na een feestje bij mij thuis. Ik studeer dit jaar af en moest ik veel werken aan mijn scriptie. Met speed op kan ik me goed focussen op mijn scriptie en werk ik er gemiddeld 5 uur achterelkaar aan door. De overige uren van de "speed-space" besteed ik graag bij het appartement van mijn onderbuurman of van mijn vrienden die zelf ook regelmatig speed gebruiken. Mijn dealer woont ook nog eens een straat verder.

zoals je leest is speed dus heel toegankelijk voor mij. Ik vind het ook erg fijn spul om te gebruiken. Ik ben nuchter vaak erg snel afgeleid(veel dagdromen, telefoon, vrienden ect.) Met speed op word ik wat rustiger en heb ik vrijwel geen last van afdelingen en werk ik aan een stuk door aan school. Ook ben ik uit mezelf een erg druk persoon. Ik denk veel na over dingen, zo veel dat er eigenlijk geen stoppen aan zit en ik ben erg bewegelijk (veel willen rennen/springen). Ik voel me dan na een lijn, een stuk rustiger zowel mentaal als lichamelijk. Ik ben nog nooit getest op ADHD/ADD. Er is altijd wel een vriend in voor een speedavond. Ik ben alleen bang dat ik op een moment te veel ga gebruiken en dat ik veel moeite ga krijgen met het afkicken. Daarnaast heb ik momenteel speed in huis voor a.s. weekend maar ik denk nu al een paar keer per dag aan die speed die daar dan ligt(ik neem dan soms een heel klein puntje om iets te voelen).

Ik heb zelf het gezonde verstand om te snappen dat dit echt niet goed is maar graag hoor ik toch nog of er leden zijn die hier ervaring hebben op dit gebied en mijn kunnen adviseren. ik blijf moeite hebben met het nee zeggen. Integendeel, Ik onderneem onze "speedweekend" meestal. Ik vind speed heel leuk maar ik doe het veel liever met andere mensen om me heen(ik hou niet van alleen zijn :( )

Ik lees op internet het een en ander over ADHD en soms maak ik wel een online ADHD-test. Vaak komt er uit de ADHD-test dat ik geadviseerd word om langs mijn huisarts voor een ADHD-test. Ik vind het zelf niet leuk om daarvoor naar de huisarts te gaan en stel het dan ook graag uit (stom, i know). Daarnaast heb ik eens van een klasgenoot 4 pillen dexamfetamine van 10 mg gekregen en met 2 op werd ik mentaal rustig, werkte meer systematisch en kon ik ook uren achter elkaar aan school werken zonder afgeleid te raken. kan het topic iets te maken hebben met ADHD?

Ik waardeer feedback!!!!
Sorry voor de lange post maar bedankt voor het lezen in ieder geval :)

Groetjes,

Marieke Overschun
l
lpx21Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Verwijder de nummers van je dealers, zorg dat je met meer mensen omgaat die het ook niet doen. En vind iets dat de leegte kan vullen! :)
k
kingdaltonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het verhaal is goed te lezen hoor :grin:

Mijn advies is om de komende maanden van de speed af te blijven want je bent goed op weg een mooie verslaving op te bouwen. Voor je het weet heb je zonder speed het gevoel dat je niks meer kan of niks nog leuk is. Ik denk ook hoe eerder je stopt hoe beter. Je hebt wel zelfdiscipline nodig als je het weer recreatief wil gaan gebruiken.

Wat betreft energie en concentratie, voor mij helpt het om te sporten. Het drukke gaat er af en er komt een gezonde energie voor terug die ik dan weer in werk of school kan stoppen.

Wat betreft medicijnen kan ik helaas niks zinnigs zeggen. Ik ben bevooroordeeld en ben altijd bang dat als de drukte in je hoofd verdwijnt je karakter en emoties er ook onder lijden.

Laat het niet zo ver komen dat je niet meer zonder speed kan :wink: Gezien je het zowel functioneel als recreatief gebruikt ben je goed opweg.

Succes :wave:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zowel ADHD'ers als 'normale' mensen kunnen zich een stuk beter concentreren met speed op hoor, daar hoef je echt geen 'afwijking' voor te hebben. :P

Juist blowen kan je concentratievermogen op andere momenten slechter maken, het zou best kunnen dat je ADHD hebt, maar dat is niet persé zo omdat je je beter kunt concentreren met concentratieverhogende middelen op. :P
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je kan je ouders laten bellen naar de dokter? Je hoeft niet alle details te vertellen maar wel dat je je slecht kan concentreren en wel meer symptomen van ADHD heb. Als zij een afspraak regelen, heb je een stok achter de deur om te gaan. Je kan de symptomen desnoods overdrijven (ook bij de dokter overigens) en als verklaring voor het feit dat je een van hun laat bellen, kan je een vaag verhaal ophangen dat je in Utrecht geen huisarts heb en dat je het zoveel moeite vindt om dat te regelen of het nummer van je huisarts thuis op te zoeken.

Het is niet dat ik een voorstander ben van het expres laten labelen van ADHD of het slikken van de medicatie, maar het is nog altijd beter dan het gebruik van andere drugs of het mislukken van je studie. En het is maar een idee, mocht je graag ritalin oid tot je beschikking willen krijgen :P

Heb je je problemen trouwens op school al besproken? Bij mij op school was er een samenwerking tussen de counselor/decaan en GGZ, en een aantal dagen per week zaten er mensen van GGZ op school om het bieden van hulp aan studenten zo laagdrempelig mogelijk te maken. Overigens vond ik dat hulpverleners om te huilen (helaas niet letterlijk), zo slecht als dat ze luisterden en praatten.

Als je het moeilijk vindt om de verleiding te weerstaan omdat je huisgenoten het aanbieden of constant met je meedoen, kan je ervoor kiezen om te verhuizen. Ik ben zelf verhuisd omdat ik een half uur fietsen naar school te ver vond, en nu woon ik 15/20 minuten fietsen van school :P Jullie kunnen gewoon contact houden, en dan zijn drugssessies beter in te plannen.

Het is in ieder geval goed dat je zo bewust stilstaat bij je gebruik. Het feit dat je dit aangeeft, en advies vraagt, betekent waarschijnlijk dat je zelf ook het gevoel heb dat het niet helemaal naar wensen gaat. Maar veel succes en laat ons weten hoe het verder met je gaat!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."