Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBen bang voor een terugval na dood geboren baby

Ben bang voor een terugval na dood geboren baby

9 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
A
Anoniem17011990Lid
01-01-2024, 00:00
#1
vergat er ook even bij te zetten dat de gedachte dat ik er toen mijn vorige relatie ten einde kwam, die sos een hele grote rol heeft gespeeld om er makkelijker mee om te gaan om het zo maar te noemen, ik denk dus zelf dat ik die lust deze reis ook weer krijg om er met de zelfde manier mee om te gaan.

weg stoppen en makkelijk verder gaan
A
Anoniem17011990Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Goede avond.

Ik weet niet of ik hier helemaal goed zit maar het is uiteraard het proberen waard.
In mijn verleden heb ik zeer regelmatig coke gebruikt, ik was 23 jaar toen ik dit voor het eerst gebruikte. Wat op een zeer late leeftijd was in vergelijking met de rest van mijn vrienden.
Die deden dat al langer maar had daar nooit interesse in.

In die periode had ik een kleine 5 jaar een vriendin. Toen dat gedaan was, na een hoop gezeik, heb ik in een zatte bui toch een keer coke geprobeerd. Heerlijk vond ik dat.
Elk weekend was 1 groot feest uiteraard.

Een aantal jaar geleden heb ik een nieuw meisje leren kennen die echt de liefde van mijn leven is.
We zijn zelfs ondertussen verloofd. We hadden de keuze gemaakt om aan een kleine te beginnen wat ik echt graag wil. Al vanaf de eerste keer dat ik geneukt had :wink:. Meteen de eerste keer was het raak, ze was zwanger, en na 12 weken wisten we ook dat het een meisje werd. Wat ik zo graag wilde. Ik had al van me 14 jaar af met mezelf afgesproken dat ik een meisje wilde die emma ging heten. En dat respecteerde ze, dus het werd een emma.

Ik kan hier a1'tjes vol over door blijven typen over heel de situatie, maar dat zal ik jullie besparen.
Op 29 december 2014, is mijn verloofde bevallen van een dode baby, door grote fouten en laks gedrag van de artsen, die ons niet goed hebben begeleid en niet correct hebben gehandeld.

In die tijd waren we allebei gebroken en kapot. Maar ik (als man zijnde) vond dat ik me groot moest houden, en er moest zijn voor mijn vriendin. Dit heb ik nu een klein jaar vol gehouden, maar nu komt het er dus bij mij uit. Ik heb nu dus echt sterk de neiging om terug te vallen naar die coke. Die mij toen mijn vorige relatie ten einde kwam, heel erg heb geholpen. Mijn vriendin weet dat ik wel eens coke gebruik tijdens festivallen, maar heb dit gevoel steeds vaker, als ik tijdens het werk of prive kinderen zie. Aangezien wij al weer een jaar bezig zijn met een nieuwe kleine wil ik dit uiteraard niet doen. Om alles goed te doen. Maar de drang word steeds groter, en weet niet of ik dit nog lang trek. Iemand een advies of iets dergelijks, want wil niet terugvallen op mijn oude "slechte" gewoonte. Niet alleen voor mezelf, maar vooral voor me toekomstige kleine en verloofde.

Wil er wel even bij vermelden voor de mensen met een eigen mening dat ik nu in 3 jaar tijd maar 3-4 keer per jaar coke gebruik. Niet wekelijks meer zoals vroeger.

Alvast bedankt

(Als ik hier niet goed zit hoor ik graag waar ik terecht kan om advies te krijgen)
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
niet doen, het gaat je net als in het verleden niks opleveren. en het kan je weer je relatie kosten, weet zij hiervan?

de verslavingszorg heb je nou niks aan want die hebben erg lange wachtlijsten.

mischien Narco Anonimous?

bespreek het in elk geval met iemand in je omgeving, je moet iemand in vertrouwen nemen, want alleen is het heel zwaar. als je 4 keer per jaar nog gebruikt zul je wel een nummertje of mannetje hebben, wis die uit je telefoon en vermijd die even totdat je je verlies verwerkt hebt.

bespreek je gedachten ook met je vriendin, als je iets achterhoud word het erg moeilijk om elkaar te steunen bij het rouwproces. zij heeft waarschijnlijk net zo'n pijn.

sterkte, en doe het niet!
A
Anoniem17011990Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ze weet inderdaad van mijn verleden en mijn drang en ze helpt me goed.

maar zoals je ziet ben ik nog altijd wakker en moet zo weer werken om 6 uur. dit gaat al maanden zo. zowel om de kleine als in een rustige omgeving zoals in bed, nadenken dat je zin heb om een 20je even weg te werken....

tot nu toe nog alles goed maar denk dat ik in mijn directe omgeving niet de hulp kan krijgen die ik denk ik nodig heb, inclusief me vriendin.. wat totaal niet negatief bedoeld is tegen hun,, ze zijn super, dat is nu dus ook de reden dat ik hier een topic heb geplaatst. wat eerlijk gezegd ook mijn eerste geheim is tegen me vriendin...
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#5
Anoniem17011990 zei:
Ik heb nu dus echt sterk de neiging om terug te vallen naar die coke. [...] de drang word steeds groter, en weet niet of ik dit nog lang trek. Iemand een advies of iets dergelijks, want wil niet terugvallen op mijn oude "slechte" gewoonte.
Klik om te vergroten...
Heb je iemand in je (directe) omgeving die je in vertrouwen kunt nemen? Zo ja, misschien is het een idee om diegene te bellen om erover te praten als je de drang aanvoelt komen zodat hij of zij je kan steunen om clean te blijven. Als dat niet werkt dan kan je professionele hulp zoeken, bespreek het probleem met je huisarts of ga naar een afkickkliniek voor advies.
S
SimmLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallo,

Normaal lees ik alleen maar nu voel ik toch dat ik moet reageren.
In 2013 is ons kindje dood geboren. Aanvankelijk dachten we dat we het goed verwerkten, vooral hij pakte zn leven snel weer op. We kregen gelukkig snel daarna een gezond levend kindje maar er was iets veranderd in hem. Veel blowen, heel veel. Om het allemaal makkelijker te maken...want het was toch wel veel. Kindje verloren, kindje gekregen.
Eindstand, hij trok t niet, vluchtte in drugs en nu nog geen 2 jaar later is hij vertrokken en ben ik alleen achter gebleven met het kindje dat we allebei zo graag wilden.
Dus alsjeblieft, neem je tijd, verwerk het goed. Doe het jezelf en je vriendin niet aan. Drugs gaan je niet helpen. Denk daar aan. Voordat je alleen achter blijft straks...
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#7
Anoniem17011990 zei:
weg stoppen en makkelijk verder gaan
Klik om te vergroten...

Weg stoppen is iets anders dan rouwverwerking.
Als je voor deze traumatische ervaring wegvlucht, kan er een moment aanbreken waarop het dubbel zo hard terugkeert.
Of je negatieve stemming probeert door de rush heen te breken zodat je steeds meer gaat gebruiken. Dan ligt het gevaar dat de coke met je op de loop gaat op de loer. Je zit er niet op de wachten om dat probleem nog bij de rest van de misere te krijgen.

Lijkt me heilzamer er met een psycholoog over te gaan praten. Wanneer je dichter bij je pijn komt, is het wellicht makkelijker om het verlies van je kind te verwerken.

Wens je veel kracht in deze zware periode.
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#8
hallo,
allereerst dapper dat je dit zo formuleert en om advies vraagt.

Je doorziet zelf zo te lezen goed dat je worstelt met je emoties en dat de coke een vlucht is van jezelf. In plaats van te worstelen tegen het verlangen naar coke, zou mijn advies zijn om te luisteren naar de bedoeling van het verlangen naar coke: je wilt een manier om met die emoties om te gaan, zodat je er minder last van hebt.

Coke is tijdelijk natuurlijk een oplossing om verlost te zijn van die emoties, maar op de langere termijn maakt het natuurlijk dat je steeds slechter met die emoties om kunt gaan door de verslaving. Kortom: je bereikt je doel uiteindelijk niet echt, in tegendeel, je zet waarschijnlijk veel meer op het spel.

Leren met die emoties om te gaan kan op veel manieren. Mij persoonlijk heeft het drinken van ayahuasca erg veel geholpen met het doorwerken van moeilijke emoties in vergelijkbare situaties. Ayahuasca heeft ook de naam te helpen bij verslavingsproblematiek, dus dubbel prijs zou je zeggen.

Ayahuasca is natuurlijk niet voor iedereen geschikt; je zou ook kunnen denken aan EMDR therapie, wat goed werkt bij het verwerken van specifieke situaties (zoals in jouw geval: de dood van je kindje).

Succes met je zoektocht! mocht je vragen hebben, laat maar weten, je mag ook n pm sturen als je dat prettiger zou vinden.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ben je er nog, anoniem?
A
Anoniem17011990Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja sorry, deze week nog niet gereageerd. Heb vanavond mijn verhaal en jullie reacties aan een maat van me laten lezen en een goed gesprek gehad.

Heb hier veel aan gehad ook aan jullie en zeker dat ik ook las dat ik niet de enige ben in deze situatie!

Ik word nu goed opgevangen door mijn vrienden, wat ik in eerste instantie niet geloofde dat ze er zo mee zouden helpen, maar dus toch. Ze houden ook qua gebruik echt rekening met me om ne lust te beperken!!!

Dat scheelt een hoop

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."