Hallo allemaal,
Zal me even voorstellen ik ben Michael en ben nieuw hier
Ben aan het stoppen met blowen maar zal dit even bekrachtigen.
Ben in aanraking gekomen met blowen toen ik 14 jaar was en met mijn zus voor het eerst een jointje heb gerookt en sindsdien is het eigenlijk gegroeid naar dagelijks gebruik.
Ben nu 26 jaar en ben zwaar verslaafd dat kan ik wel zeggen want heb echt wel een paar x een tijd niet geblowd maar de langste periode is een paar dagen geweest en verviel dan snel weer terug in het oude patroon.
Nu heb ik al jaren dat ik ermee worstel en weet zoals velen dat het gewoon echt een probleem is en dat ik dus verslaafd ben tot heden toe niet de kracht kunnen vinden om te stoppen.
Ben nu 8 dagen gestopt met blowen en het bevalt me super en ben trots hierdoor.
Slapen is wel echt een probleem want slaap echt maar heel weinig en word gek van mezelf als ik in bed lig .
Heb afgelopen 8 dagen vaak de gedachten gehad van zie je wel jonge je hebt het nu al een paar dagen niet gedaan dus je hebt het onder controle ...
NOU FORGET IT .
Dat K...T stemmetje is zo sterk af en toe maar wist me tot gister elke keer sterk te houden .
Gisteren kreeg ik onverwachts bezoek van een Persoon die ik al lang niet heb gezien die zelf ook verslaafd is.
Het was 22.30 en ik kreeg er weer zin in , en heeft het stemmetje dus gewonnen en heb ik gisteren geblowd .
Ik ben nu zo boos op mezelf en walg gewoon van mezelf wat niet goed is dat weet ik maar ik vind het zo zonde want voelde me echt steeds gelukkiger en sterker...
Nu ben ik er dus weer achter dat ik dus niet sterk genoeg ben om blowers om me heen te hebben .
Heel deze week ook mensen opgezocht die blowen en sterk gebleven dus ik kan het wel maar ook weer niet .
Vind het zo jammer dat ik het heb laten gebeuren maar dit geeft mij wel weer de kracht om nu dus wel hoe vaak ik dat stemmetje ook krijg er niet aan mag en zal toe gaan geven !
Is makkelijker gezegd en getypt dan gedaan natuurlijk maar anders kom je er gewoon nooit.
waar ik steeds meer achter kom is dat die *cravings* het verslaafde persoontje in jezelf is .
En je moet daar nooit aan toegeven.
Er spelen bij mij veel onverwerkte dingen waar ik mee bezig ben maar het is en blijft een oneerlijke wereld waar ik toch me weg in moet gaan vinden zonder te vluchten of opstappen van die frustratie door middel van blowen of iets dergelijks.
Heb van me 16 tot 20 ook pilletjes en gesnoven geprobeerd maar daar was ik snel klaar mee en nooit meer aangeraakt .
Blowen daarintegen is wat lastiger voor me maar ook dit wil ik overwinnen en heb de kracht in me alleen moet in zwakke momenten ook de kracht blijven houden .
Dat kan maar 1 iemand en ben ikzelf .
Drank daarin tegen heb ik nooit van genoten en valt bij mij verkeerd en schiet vaak om in een stemming wisseling waarin ik een andere Michael word dan ik ben .
Dat weet ik en vind ik ook totaal niet moeilijk om daarvan af te blijven.
Af en toe drink ik wel eens een biertje maar naar 3 slokjes voel ik het al in me benen en denk ik.pffff wat een rotzooi...
Hetzelfde geld voor het blowen de eerste is lekker en positief.
Maar de volgende resulteerd dan weer in me oude gelachen patroon waarin ik ongelukkig word en me vervelende gebeurtenissen ga herleven .
Ben echt iemand die al heel zijn leven een binnenvetter is terwijl ik zoals je kunt lezen heel.open ben en kan zijn .
Toch al die jaren veel opgekropt en alles alleen heb willen doen en oplossen .
Heb veel alleen bereikt waarover ik nu niet echt ga uitweiden want dat is niet waar het hier over gaat .
Daarom baal ik er des te meer van dat dat blowen het me toch heel moeilijk maakt om er echt van af te blijven .
Maar realiseer me goed dat ik dus wel een prestatie heb geleverd door nu dus wel 8 dagen niet te hebben geblowd .
Maar door die terugval van gisteren heb ik het idee dat ik weer bij dag 0 begin...
Dat is niet zo maar zo voelt het dus wel.
Ik ben nu van mening dat ik dus echt niet meer mag blowen en dat hoe lekker het ook is af en toe het ook niet af en toe moet doen .
Nu dus minimaal een paar maanden clean blijven en die maanden dus blijven volhouden en NEE tegen die cravonfs/stomme stemmetjes zeg en blijf zeggen.
Merkte de afgelopen week dat het ook steeds makkelijke rwerd en dat ik ook dagen had dat ik echt weinig last van de stemmetjes had .
Maar er zijn vlagen dat het wel heel sterk is .
Wat bij mij het moeilijk maakt is dat ik alleen woon al 5 jaar en ook alles alleen doe .
Heb me wel aangemeld bij een verslavingszorg instelling , maar daar heb ik een intake gehad en nu dus moet wachten tot de behandeling over een paar weken start.
Toen had ik zoiets van hoe ist ik ga gewoon laten zien dat ik dit ook alleen kan !
En als het dan begint dat ik kan zeggen kijk heb het tot nu toe niet gedaan .
Voor mijn gevoel kan ik dat nu niet meer zeggen want heb gisteren geblowd .
Graag jullie mening want ik zie het zo dat ik nu weer overnieuw begin.
Of moet ik het zo zien van nee je bent nu goed bezig en heb het 8 dagen niet gedaan en die ene dag terugval mort je van leren en zeggen tegen jezelf wat heeft het je gebracht?
Wel een chill gevoel maar de teleurstelling en suf gevoel wegen echt niet op tegen het gevoel wat ik krijg als ik smorgens opsta en weer een dag vol heb gehouden.
Weet het antwoord zelf wel gewoon volhouden met stoppen en nu niet meer toegeven de komende maanden en liefste zeg ik nooit meer want dat is het beste voor mij denk ik..
Graag jullie mening .
En voor lotgenoten als er iemand het ook vooral savonds moeilijk heeft wil ik mezelf ook ter beschikking stellen om als buddy te zijn als je het moeilijk hebt en de neiging hebt om dus te blowen dat je me dan kan bellen en we elkaar helpen .
Maar dat is misschien iets te snel ben net hier op het forum maargoed ben er wel toe bereid.
Want als ik 1 ding als advies mag geven waar ik dus zelf achterom is dat het gewoon een tijdelijke verlangen is en die weg is als je maar de juiste mensen om.je heen hebt en krijgt.
Zodra je de foute persoon om je heen krijgt die zal tegen je zeggen ach jonge je hebt het al zo goed volgehouden je kan wel 1x jointje roken en dan weer stoppen .
Mijn mening en tip hierin is als je dus verslaafd bent...
NIET DOEN !!! hoe kut je je ook voelt wat er die dag ook is gebeurt..
Als stopper en verslaafde bestaat er geen 1 reden of geen 1 dag die het goedkeurt om het te doen .
Voor alle mensen hier alvast bedankt en hou vol jullie kunnen het !
Hoop dat iemand me herkent of ook tips voor.mij heeft want ik kan goed adviezen geven en verwoorden maar kan zelf ook genoeg advies en hulp hierin gebruiken dat realiseer ik .
Want ben nog lang niet waar ik wil zijn in dit gevecht.
Maar ben op de goede weg en ga nu dus niet meer blowen en ga dit volhouden !
Dankbaarheid is de beste emotie die er bestaat.