Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Ben nieuw hier op het forum , en heb mezelf voorgesteld in het topic verslaafd . Deze moet alleen nog goedgekeurd worden. Bij deze ik ben een jongen van 26 jaar en mijn naam is Michael . Ook ik loop te zoeken in het leven naar de juiste weg , vanaf mijn 12 a 13e zijn er dingen gebeurt in mijn leven tot nu ik 26 jaar ben en er is weinig verwerkt . Heb vaak hulp gezocht en er is 2x een burn-out vastgesteld bij mij maar nooit echt uit kunnen rusten want kom niet snel tot rust en verdwaal vaak in mijn hoofd . Na jarenlang bij psychologen en dergelijken gelopen werd ik er moe van onbegrepen te worden en voor mijn gevoel gewoon tegen muren zat te praten . En dat thuis ook wel kan want het lost tot heden toe niks op , begrijp me niet verkeerd ik sta open voor hulp maar heb echt wel heftige dingen doorstaan en op gelost alleen wat mij dus een kijk op de mensheid en het leven heeft gegeven . Tot heden toe alles goed kunnen verbergen tot een jaar terug toen klapte ik weer neer en was mijn laatste reserve op . Mijn huisarts heeft het ook allemaal gezien en mee gekregen en zei altijd al je moet rust nemen . Maar wat ik ook doe ik kom niet tot rust mijn gedachten nemen mij mee en soms zo ver dat ik urenlang verdwaal in mijn hoofd als ik geen afleiding heb. Als je alleen woont en bent komt het vaak voor Bij mij dat ik dus verdwaal in gedachten . Zoals ik al zei een jaar terug weer helemaal gesloopt dat het echt niet meer kon want zo ben ik dus ook ga net zo lang door tot het niet meer gaat . Is niet goed maar ik heb alles de afgelopen jaren alleen gedaan en kon op weinig mensen rekenen en terugvallen dat ik zelf heb moeten knokken en nog steeds aan het knokken en zoeken ben . Op advies van de huisarts naar GGZ gegaan want ik kreeg steeds meer het idee dat ik iets psychisch heb opgebouwd of mee geboren ben en dit altijd heb verborgen voor de buitenwereld maar diep van binnen heb ik altijd geweten dat ik anders ben dan anderen , wat ik ook doe ik krijg geen rust . Daar intake gehad wederom en nu is er dus AD(H)D geconstateerd , ze hebben bij mij het idee meer ADD maar dat is even niet belangrijk . wat ik in mijn voorstel topic aangeef is dat ik dus vanaf mijn 14e dagelijks ben gaan blowen tot een week terug .dus 12 jaar flink aan de blow gehangen wel alleen savonds na mijn werk en nooit onder werktijd want drugs en werk is gewoon geen combi in mijn ogen . tijdens de middelbare school ben ik in aanraking met speed en pillen en cocaïne gekomen . Dit heb ik een aantal jaren gedaan op feestjes en opstap tot ik tot mijn besef kwam dat ik echt niet goed bezig was toen met die rotzooi gekapt en het niet meer aangeraakt van de 1 op andere dag en tot nu toe nog steeds en nooit moeite mee gehad . Blowen daarintegen is wel een probleem geworden .... Nu ben ik een 8 dagen zelfstandig van de wiet ook afgebleven na 12 jaar lang elke dag zeker 1 gram heb gerookt. Wat ik merk is dat het me al die jaren alleen maar het moeilijk heeft gemaakt want de afgelopen week zat ik nog wel in mijn hoofd maar verdwaal er niet zo meer in. Mijn conclusie is dan ook dat in mijn ogen geen 1drugs goed te praten is ,althans bij veel gebruik ervan . Zeker niet in combinatie met een afwijking geestelijk / psychisch . wat in mijn ogen nogal te veel goed gepraat word , Medicatie ben ik op tegen en gebruik ik dan ook niet alleen als het 100 procent zeker is dat ik het heb en dan wil ik eigenlijk nog geen medicatie . Hoe het hier in de medische en psychische zorg geregeld is is gewoon slecht En er zijn veel te lange wacht lijsten en de behandelingen slaan vaak nergens op in mijn ogen en het komt vaak op jezelf neer . Maar die mening is ontstaan omdat ik denk ik nooit de juiste hulp heb gehad . Dat blowen hielp mij echt want voor mijn gevoel had ik daardoor wat rust . tot heden want wat ik me nu realiseer is dat het dat al die jaren gewoon mijn probleem heeft versterkt vooral de laatste jaren . Loop al jaren tegen mezelf te zeggen dag blowen ook moet stoppen en niet meer in mijn leven past . Heb veel te veel dingen opgebouwd en bereikt die ik door die troep niet "zie/voel/realiseer" En dat wil ik dus wel gaan voelen en zien want het is niet niks allemaal . toch blijf ik mezelf naar beneden halen , dit word versterkt door de wiet ben ik achter gekomen . Cannabis is een rustgevend maar ook stemming versterkend middel , Dit kan positief uitpakken . Maar pas op als je een negatief zelfbeeld hebt en negatieve kijk hebt gecreëerd op het leven en de wereld neem aub van mij aan dat het dat alleen maar versterkt . Wie ben ik om dit te zeggen naar 1 week niet blowen??? Maar voor mij is dat stukje dus al wel duidelijk en voelt als een overwinning . Ben er nog lang niet want ben Nu met hulp bezig maar ja ook hier weer een wachtlijst ben hier zo klaar mee dat ik het zelf heb weten te bevechten en Nu 8 dagen niet heb geblowd , Gisteren heb ik hoe stom het ook is toegegeven aan de verlangen en voel me gelijk kut en terugvallen in dat negatieve patroon. Des te meer bevestiging voor mij om het dus niet meer te doen en ook niet af en toe . Nogmaals wat voor mij is betekent niet dat dat voor een ander is . Maar 1ding is zeker het valt allemaal niet mee ..... Maar wat ik wel weet en mag zeggen is als je echt iets wil in het leven kan je het . If you can dream it,you can be it! Belangrijk is dat je de juiste mensen om je heen hebt . Nu heb ik dus wel goede hulp in aantocht bij een verslavingszorg instantie en daar voelde ik me gelijk begrepen en die zeiden ook dat ze denken ADHD /ADD heb . Wat ik al aangaf zonder hun hulp nu gestopt en wel 1 dag teruggevallen dus kan wel hulp gebruiken maar goed over enkele weken begint het behandelplan en kan ik trots zeggen dat ik al gestopt ben maar wel gewoon hulp wil . Want ben er nog lang niet . Voor iedereen doe wat jij wil en luister niet teveel naar " no lifers " die je niks te brengen hebben die halen je meer naar beneden . Helaas zien mensen en horen mensen liever dat het je minder goed gaat , dan dat je het wel goed hebt en goed doet . Dat is waar ik nog het meeste tegen aan loop afgunst jaloezie en misgunnen , dit zijn dingen die mensen doen te veel en waarom? Hun ontevredenheid over zichzelf en hun leven projecteren ze op jouw . Raar maar helaas waar , probeer hier boven te staan mede Lotgenoten want dan heb je ze het harstst . En vooral doen wat jij wil en wat voor jouw goed is , probeer mensen te helpen en ben eerlijk en dankbaar . Helaas is de goede weg vaak een eenzame weg maar gelukkig zijn er nog genoeg goede mensen realiseer ik me steeds meer en die trek je dan ook aan op je pad ,dan word het minder eenzaam wee , zolang je in je negatieve patroon blijft hangen trek je helaas ook mensen aan die dat zullen versterken . Wet van aantrekkingskracht is iets wat mij heel erg helpt en waar ik heilig in geloof . Het wekt heel simpel , alleen het vasthouden is het moeilijkst maar dat is met alles . ik geloof dat ieder individu op deze aarde gelijk is en hoe stoer iemand ook wil overkomen je bent en blijft van vlees en bloed , en ben gewoon jezelf . Ook ik heb fouten gemaakt in het leven , maar leer ervan en ga niet dezelfde fouten maken maar weerhoud mensen hiervan maar vooral jezelf blijven opvoeden. Als iemand tips voor mij heeft zijn ze welkom want ook ik ben zoekende nog steeds en kan veel leren . 1 tip misbruik geen middelen en gebruik niet zomaar medicatie zolang er geen duidelijke diagnose is geweest . Maar dit moet iedereen zelf weten , mensen die er baat bij hebben gewoon doen natuurlijk . Hoor graag van iemand ! Wens iedereen het beste en veel gezondheid en geluk toe in dit leven !!!"
"Hallo allemaal, Zal me even voorstellen ik ben Michael en ben nieuw hier Ben aan het stoppen met blowen maar zal dit even bekrachtigen. Ben in aanraking gekomen met blowen toen ik 14 jaar was en met mijn zus voor het eerst een jointje heb gerookt en sindsdien is het eigenlijk gegroeid naar dagelijks gebruik. Ben nu 26 jaar en ben zwaar verslaafd dat kan ik wel zeggen want heb echt wel een paar x een tijd niet geblowd maar de langste periode is een paar dagen geweest en verviel dan snel weer terug in het oude patroon. Nu heb ik al jaren dat ik ermee worstel en weet zoals velen dat het gewoon echt een probleem is en dat ik dus verslaafd ben tot heden toe niet de kracht kunnen vinden om te stoppen. Ben nu 8 dagen gestopt met blowen en het bevalt me super en ben trots hierdoor. Slapen is wel echt een probleem want slaap echt maar heel weinig en word gek van mezelf als ik in bed lig . Heb afgelopen 8 dagen vaak de gedachten gehad van zie je wel jonge je hebt het nu al een paar dagen niet gedaan dus je hebt het onder controle ... NOU FORGET IT . Dat K...T stemmetje is zo sterk af en toe maar wist me tot gister elke keer sterk te houden . Gisteren kreeg ik onverwachts bezoek van een Persoon die ik al lang niet heb gezien die zelf ook verslaafd is. Het was 22.30 en ik kreeg er weer zin in , en heeft het stemmetje dus gewonnen en heb ik gisteren geblowd . Ik ben nu zo boos op mezelf en walg gewoon van mezelf wat niet goed is dat weet ik maar ik vind het zo zonde want voelde me echt steeds gelukkiger en sterker... Nu ben ik er dus weer achter dat ik dus niet sterk genoeg ben om blowers om me heen te hebben . Heel deze week ook mensen opgezocht die blowen en sterk gebleven dus ik kan het wel maar ook weer niet . Vind het zo jammer dat ik het heb laten gebeuren maar dit geeft mij wel weer de kracht om nu dus wel hoe vaak ik dat stemmetje ook krijg er niet aan mag en zal toe gaan geven ! Is makkelijker gezegd en getypt dan gedaan natuurlijk maar anders kom je er gewoon nooit. waar ik steeds meer achter kom is dat die *cravings* het verslaafde persoontje in jezelf is . En je moet daar nooit aan toegeven. Er spelen bij mij veel onverwerkte dingen waar ik mee bezig ben maar het is en blijft een oneerlijke wereld waar ik toch me weg in moet gaan vinden zonder te vluchten of opstappen van die frustratie door middel van blowen of iets dergelijks. Heb van me 16 tot 20 ook pilletjes en gesnoven geprobeerd maar daar was ik snel klaar mee en nooit meer aangeraakt . Blowen daarintegen is wat lastiger voor me maar ook dit wil ik overwinnen en heb de kracht in me alleen moet in zwakke momenten ook de kracht blijven houden . Dat kan maar 1 iemand en ben ikzelf . Drank daarin tegen heb ik nooit van genoten en valt bij mij verkeerd en schiet vaak om in een stemming wisseling waarin ik een andere Michael word dan ik ben . Dat weet ik en vind ik ook totaal niet moeilijk om daarvan af te blijven. Af en toe drink ik wel eens een biertje maar naar 3 slokjes voel ik het al in me benen en denk ik.pffff wat een rotzooi... Hetzelfde geld voor het blowen de eerste is lekker en positief. Maar de volgende resulteerd dan weer in me oude gelachen patroon waarin ik ongelukkig word en me vervelende gebeurtenissen ga herleven . Ben echt iemand die al heel zijn leven een binnenvetter is terwijl ik zoals je kunt lezen heel.open ben en kan zijn . Toch al die jaren veel opgekropt en alles alleen heb willen doen en oplossen . Heb veel alleen bereikt waarover ik nu niet echt ga uitweiden want dat is niet waar het hier over gaat . Daarom baal ik er des te meer van dat dat blowen het me toch heel moeilijk maakt om er echt van af te blijven . Maar realiseer me goed dat ik dus wel een prestatie heb geleverd door nu dus wel 8 dagen niet te hebben geblowd . Maar door die terugval van gisteren heb ik het idee dat ik weer bij dag 0 begin... Dat is niet zo maar zo voelt het dus wel. Ik ben nu van mening dat ik dus echt niet meer mag blowen en dat hoe lekker het ook is af en toe het ook niet af en toe moet doen . Nu dus minimaal een paar maanden clean blijven en die maanden dus blijven volhouden en NEE tegen die cravonfs/stomme stemmetjes zeg en blijf zeggen. Merkte de afgelopen week dat het ook steeds makkelijke rwerd en dat ik ook dagen had dat ik echt weinig last van de stemmetjes had . Maar er zijn vlagen dat het wel heel sterk is . Wat bij mij het moeilijk maakt is dat ik alleen woon al 5 jaar en ook alles alleen doe . Heb me wel aangemeld bij een verslavingszorg instelling , maar daar heb ik een intake gehad en nu dus moet wachten tot de behandeling over een paar weken start. Toen had ik zoiets van hoe ist ik ga gewoon laten zien dat ik dit ook alleen kan ! En als het dan begint dat ik kan zeggen kijk heb het tot nu toe niet gedaan . Voor mijn gevoel kan ik dat nu niet meer zeggen want heb gisteren geblowd . Graag jullie mening want ik zie het zo dat ik nu weer overnieuw begin. Of moet ik het zo zien van nee je bent nu goed bezig en heb het 8 dagen niet gedaan en die ene dag terugval mort je van leren en zeggen tegen jezelf wat heeft het je gebracht? Wel een chill gevoel maar de teleurstelling en suf gevoel wegen echt niet op tegen het gevoel wat ik krijg als ik smorgens opsta en weer een dag vol heb gehouden. Weet het antwoord zelf wel gewoon volhouden met stoppen en nu niet meer toegeven de komende maanden en liefste zeg ik nooit meer want dat is het beste voor mij denk ik.. Graag jullie mening . En voor lotgenoten als er iemand het ook vooral savonds moeilijk heeft wil ik mezelf ook ter beschikking stellen om als buddy te zijn als je het moeilijk hebt en de neiging hebt om dus te blowen dat je me dan kan bellen en we elkaar helpen . Maar dat is misschien iets te snel ben net hier op het forum maargoed ben er wel toe bereid. Want als ik 1 ding als advies mag geven waar ik dus zelf achterom is dat het gewoon een tijdelijke verlangen is en die weg is als je maar de juiste mensen om.je heen hebt en krijgt. Zodra je de foute persoon om je heen krijgt die zal tegen je zeggen ach jonge je hebt het al zo goed volgehouden je kan wel 1x jointje roken en dan weer stoppen . Mijn mening en tip hierin is als je dus verslaafd bent... NIET DOEN !!! hoe kut je je ook voelt wat er die dag ook is gebeurt.. Als stopper en verslaafde bestaat er geen 1 reden of geen 1 dag die het goedkeurt om het te doen . Voor alle mensen hier alvast bedankt en hou vol jullie kunnen het ! Hoop dat iemand me herkent of ook tips voor.mij heeft want ik kan goed adviezen geven en verwoorden maar kan zelf ook genoeg advies en hulp hierin gebruiken dat realiseer ik . Want ben nog lang niet waar ik wil zijn in dit gevecht. Maar ben op de goede weg en ga nu dus niet meer blowen en ga dit volhouden ! Dankbaarheid is de beste emotie die er bestaat."
"Allereerst heel nobel van je , dat je hem probeert te helpen . Ik zou als ik jouw was het als vrienden en zo luchtig mogelijk houden nu het nog kan . Probeer niet teveel gevoelens voor hem te krijgen en neem gezonde afstand. Wat de rest al zegt dit zal hij pas aanpakken als hij zelf ziet dat hij een probleem heeft . Hoe meer jij hem probeert te helpen hoe meer hij waarschijnlijk afstand van je gaat nemen dus probeer dit zelf ook te doen en hem luchtig duidelijk maken als hij een kans bij je wil maken het aan zal moeten gaan pakken . En wat al gezegd is wat zou jij je vriendinnen adviseren als ze.met zo iemand bezig waren ? Dit sloopt je. Succes meid"
"Goedemorgen , Weer een dag overwonnen en elke keer weer voelt dat zo geweldig !!! Dankjewel, en inderdaad wou hier mijn verhaal in het klein doen en dan andere mensen misschien ook.laten inzien dat het een kwestie van doen en volhouden is . Dan zul je elke dag weer sterker worden en helderder . Succes allemaal"