Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[Speed/Verslaving]

[Speed/Verslaving]

5 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
b
b.bLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb een familielid die dagelijks speed gebruikt en ik neem waar dat gij poppen bewerkt om er zijn sexuele behoeften op te doen is dit typich door het speedgebruik.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben vroeger een tijdje verslaafd geweest aan speed. Ongeveer iets meer als een jaar gestopt nu.
In dit jaar heb ik nog 2 x pep gebruikt. (max 2 lijntjes per keer)

Betekent dat dat je eigenlijk nog verslaafd bent? Omdat je het eigenlijk toch niet kan laten.
Aan de andere kant is twee keer op een jaar tijd maximum 150mg speed snuiven niets tot weinig.

Een verslaving kan vanaf veel ooghoeken bekeken worden. De ene snuift bijvoorbeeld 3 weken aan een stuk maar stopt dan voor de rest van zijn leven. (niet verslaafd) de andere snuift 1 dag 150mg en herhaalt dit één keer per jaar omdat hij het toch niet kan laten. (wel verslaafd?)

Dus dit is eigenlijk mijn vraag, vanaf wanneer ben je verslaafd?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het gaat erom wat jij vind denk ik. Jou eigen mening telt maar alleen als je heel eerlijk bent naar jezelf.

Als je het mij vraagt over jou situatie is mijn mening dat je niet verslaafd bent nu maar altijd op de uitkijk moet blijven.

Peroxide zei:
Ik ben vroeger een tijdje verslaafd geweest aan speed. Ongeveer iets meer als een jaar clean nu.
In dit jaar heb ik nog 2 x pep gebruikt. (max 2 lijntjes per keer)

Betekent dat dat je eigenlijk nog verslaafd bent? Omdat je het eigenlijk toch niet kan laten.
Aan de andere kant is twee keer op een jaar tijd maximum 150mg speed snuiven niets tot weinig.

Een verslaving kan vanaf veel ooghoeken bekeken worden. De ene snuift bijvoorbeeld 3 weken aan een stuk maar stopt dan voor de rest van zijn leven. (niet verslaafd) de andere snuift 1 dag 150mg en herhaalt dit één keer per jaar omdat hij het toch niet kan laten. (wel verslaafd?)

Dus dit is eigenlijk mijn vraag, vanaf wanneer ben je verslaafd?
Klik om te vergroten...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat lijkt me echt een vraag voor het verslavingsforum.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk dat het vrij subjectief is en een beetje afhangt van jouw eigen houding ten opzichte van speed. Ik gebruik ook graag wel eens drugs maar beschouw mezelf ook niet als verslaafd gezien ik het gebruik binnen de perken kan houden en mijn nuchtere wereld niet om de volgende keer drugs gebruiken draait.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bobsacamano zei:
Het gaat erom wat jij vind denk ik. Jou eigen mening telt maar alleen als je heel eerlijk bent naar jezelf.

Als je het mij vraagt over jou situatie is mijn mening dat je niet verslaafd bent nu maar altijd op de uitkijk moet blijven.

Peroxide zei:
Ik ben vroeger een tijdje verslaafd geweest aan speed. Ongeveer iets meer als een jaar clean nu.
In dit jaar heb ik nog 2 x pep gebruikt. (max 2 lijntjes per keer)

Betekent dat dat je eigenlijk nog verslaafd bent? Omdat je het eigenlijk toch niet kan laten.
Aan de andere kant is twee keer op een jaar tijd maximum 150mg speed snuiven niets tot weinig.

Een verslaving kan vanaf veel ooghoeken bekeken worden. De ene snuift bijvoorbeeld 3 weken aan een stuk maar stopt dan voor de rest van zijn leven. (niet verslaafd) de andere snuift 1 dag 150mg en herhaalt dit één keer per jaar omdat hij het toch niet kan laten. (wel verslaafd?)

Dus dit is eigenlijk mijn vraag, vanaf wanneer ben je verslaafd?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


Maar ik bedoel maar.
Ik vind van mijzelf dat ik niet verslaafd ben. Maar toch kon ik het niet laten het nog 2 keer te doen. Dus ergens roep je nog dat toch nog wilt gebruiken. Véél minder weliswaar maar toch.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."