Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmijn leven gaat kapot

mijn leven gaat kapot

3 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
s
shady19791Lid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo,mijn naam is petra en ik heb een probleem met crack roken,het ergste is dat ik het niet wil,maar om de een of andere reden blijf ik gebruiken,op dat moment voel ik me lekker en oke,heb het idee dat ik het waard ben,maar ik merk nu dat ik er lichamelijk en geestelijk steeds verder op achteruit ga,ook is het zo ver dat ik de vaste lasten niet betaal om me maar even goed te voelen en als ik dan na twee dagen en nachten door ben gegaan en ik ga eindelijk slapen,lig ik al te huilen op bed "waarom doe ik dit nou,je moet stoppen Petra"iedere keer zeg ik dat tegen mezelf maar toch ga ik maar door,ik heb nu een huurachterstand van vier maanden,waarop ik mijn ouders heb verteld dat ik dat geld uitgegeven heb aan mijn ex,waardoor zij nu de achterstand hebben betaald en ik ga kapot van binnen door het liegen en bedriegen,af toe dan zit ik zelfs maar te overwegen om uit het leven te stappen,zodat ik niemand meer verdriet kan doen,ik wil het me ouders vertellen,maar aangezien ik voor vijf jaar terug een relatie heb gehad van bijna 9 jaar met een drugsverslaafde hebben ze me al een keer de deur gewezen en ik kan het niet aan om me ouders nu te verliezen,ik vind het gebruik eigenlijk niet eens lekker,maar het stopt e verdriet en eenzaamheid voor even en dat is geen excuus dat weet ik,maar ik ben gewoon echt diep ongelukkig in dit leven,ik weet niet meer hoe ik gelukkig kan worden,ik ben sinds vier maanden weer single en ik ga kapot van verdriet en eenzaamheid,ik heb nooit een man gehad waar ik op kon bouwen,terwijl ik wel me hele ziel en zaligheid aan de ander geef,wat me ook heel veel energie kost en waardoor ik echt lichamelijk en geestelijk oververmoeid raak,maar dat heb ik er dan wel voor over,gewoon huisje boompje beestje,maar dat is voor mij niet weg gelegd en ik kan daar niet overheen komen,waardoor ik dus maar weer de dealer bel,want dan ben ik even rustig in me hoofd,maar het moet stoppen,zowel voor mijn lichaam,maar ook financieel,ik ben echt heel erg fout bezig,maar het lukt me op de een of de andere manier niet en daar word ik vreselijk kwaad om,ik kan niet meer,ik ben op,wat moet ik doen en hoe moet ik het doen,ik kan niet meer.......
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Naar je huisarts. Of desnoods de huisartsenpost. Die kan je doorverwijzen naar de juiste hulp en dat zal vergoed worden ook al heb je schulden. Als je clean bent de schuldhulpverlening in. En daarna wat van je leven gaan maken. Dat moet je zelf doen, dat gaat geen hulpverlener of partner of ouder voor je doen.

Het is je recht om gelukkig te worden en ook je verantwoordelijkheid. Doorgaan met wat je nu doet is geen optie, uit het leven stappen is niet nodig omdat je er altijd nog wel wat van kan maken. Het leven is sowieso niet altijd een lolletje of je nu wel of niet verslaafd bent. Je moet er wat van maken en dat is gewoon moeilijk. Thats life.

Nou genoeg clichés..

Kom op aan de slag! Hup naar de dokter!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inderdaad het wordt tijd dat je de stap gaat nemen, ik hoop dat je daar aan toe bent. Zo te horen ben je heel erg toe aan verandering maar wil/durf je de drempel nog niet helemaal over. Stap naar je huisarts en vertel het hele verhaal, je krijgt dan een doorverwijzing naar de juiste hulpverlening.

Schulden zijn klote, maar daar kom je wel weer vanaf als je in de hulpverlening zit. Dit is het moment om door te pakken, als je uit huis gezet wordt is het vele malen lastiger er iets aan te doen dus probeer dat te voorkomen!

en mochten je suicidale gedachten sterker worden, bel dan vooral naar 0900-0113

Sterkte!
U
UtopiaatjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Laat dit topic aan je ouders lezen, ik denk dat als ze dit lezen ze empathie kunnen opbrengen voor de situatie waar jij nu in zit of in ieder geval je kunnen ondersteunen. Zoals hierboven al vermeld is kun je zelf stappen ondernemen door de huisarts te bellen voor een afspraak voor een doorverwijzing naar een psycholoog of verslavingsarts. Klote dat je relatie uit is, maar onthoud dat verbetering en je gelukkig voelen bij jezelf begint en niet extern. Probeer eerst voor jezelf alles op een rijtje te krijgen en bouw vanaf daar verder. Houd je ons op de hoogte? Succes.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."