#1
Jammer dat je een ban hebt, maar als je terug bent hoor ik graag je serieuse antwoord. Ik heb ook het antwoord niet hoor, maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar jou ideeen.
is zeker niet het antwoord,vaak verslavingszorg
Ik ben vorig jaar opgenomen in de Jellinek in Utrecht de therapie en cursussen vond ik goed maar de jonge begeleiders was vreselijk hun begrijpen niet wat een verslaafde voelt en mee maakt ze kunnen alleen de regeltjes en wat in hun studie boeken stond en avonds spelletje spelen tot de nacht dienst kwam. Ik had medicatie mee genomen ook voor de Grohn ik wist dat ik pijn zou krijgen omdat je weer eet ze wisten ervan vreselijk pijn gehad medicijnen kwijt duurde 2 dagen voor ik ze had maar moest wel naar de gedragstherapie of wat anders of ik kreeg een officiële waarschuwing toen ze zagen dat ik crepeerde van de pijn mocht ik eindelijk naar bed. Moest ook gaan sporten ik was al een keer geweest maar kon weinig COPD 3 maar de volgende keer had ik het vreselijk benauwd maar moest sporten heb geweigerd dan maar een waarschuwing maar ik eisde dat er een arts kwam en die constateert dat ik vocht achter mijn long had. Weet wat de leidster tegen mij zij waar ik van moest sporten. Het was eigenlijk zonde dat ik daar was paste beter in een ziekenhuis niet normaal ben naar haar leiding geweest ze heeft vlink op haar mieter gehad en kwam bij mij excuses aan bieden in het washok waar ik met mijn was bezig was niet op kantoor ofzo met een bak koffie en een goed gesprek want wij waren heen vrienden meer zij later ook met de andere cliënten.. Wat een verhaal maar het ergste komt nog waar door ik ben gestopt met de behandeling. Mijn Vader was opgenomen in het ziekenhuis voor zijn longen ik was voor de kerstdagen nog bij hem maar wist niet dat het ook de laatste keer was. 3 januari overleed mijn vader net na het ontbijt kreeg ik de telefoon ik wist gelijk waarom we gingen naar mijn kamer en mijn zuster vertelde dat hij om 4 uur nacht was overleden ik heb geschreeuwd ben heel lang niet meer zo overstuur geweest de leiding bleef even bij me maar moest ook naar zijn werk en jij ga jij zo naar de cursus heel normaal vond hij dat. Ik ben gegaan was bang dat ik naar huis werd gestuurd ik heb er 15 minuten geweest ik barste in tranen en ze vonden schandalig dat ik moest komen en 1 cliënt bracht me naar mijn kamer wat eigenlijk ook niet mocht. Ik begrijp dat er regels zijn en daar moet je aan houden anders wordt het een zooitje. Mijn Vader was overleden maar heb toch de andere cursus allemaal gevolgd met soms huilbuien. Ik wilde naar huis komen om alles samen met mijn zuster te regelen zei vond het niet nodig en vond beter dat ik de opname af maakte ik kon toch weinig doen. Oke ik blijf maar bel me hou me op de hoogte niet dus we waren nooit close maar nu helemaal niet meer zaterdag was het afscheid en daarna crematie ik was helemaal overstuur en kreeg een oxzazepam van mijn zuster om rustig te worden en het hielp later een cliënt is mee geweest en gereden de schat we gingen terug moest blazen was goed nog geen terugval gehad ik zij wel eerlijk dat ik een oxzazepam op had ja dat mocht ook niet maar begrepen waarom maar ik wou weg naar de kroeg zat er door heen wou een biertje op hem drinken maar met pijn en moeite konden ze me laten blijven en eindelijk een goed gesprek gehad en kreeg nog meer oxzazepam om rustig te blijven. Oke en nu komt het 2 dagen later moest in de huiskamer komen vond ik vreemd ik vroeg of het ernstig was antwoord nee hoor niks aan de hand en wat kreeg ik te horen ik kreeg een terugval gerekend omdat ik op de crematie een oxzazepam had ingenomen xijn ook verdovende middelen ik had er echt niet aan gedacht ik slik ze nooit ik was woest omdat ik ze later ook kreeg en de volgende dag kreeg ik ze mee ik moest naar mijn vaders huis als hun ze geeft is het goed buiten de arts om ik had er om moeten vragen toen brak ik ben naar mijn kamer gegaan alles op gezocht voor verderen stappen vertrouwenspersoon in gescakeld ik wou absoluut niet meer blijven heb een schriftelijke klacht in gediend kreeg de hoogste baas van de Jellinek aan de telefoon wat ze konden doen om het goed te maken ik zij niks meer veel te laat ik mocht zelfs paar dagen naar huis en dan weer terug komen ik zij waarom niet eerder mijn vader was overleden en nog steeds aan die regels houden kreeg 1000 maal excuses maar niet geaccepteerd te veel gebeurd jammer ik was goed in de therapie ondanks ADHD er zou ook nog een psychiater in het begin van de opname bij me langs komen heb 3 keer een verzoek in gediend maar 4 weken later kwam hij een dag voor ik weg ging iedereen smeekte of ik wou blijven maar kon het niet meer te veel fouten gemaakt en wisten niet wat ze moesten doen toen mijn vader was overleden want daar hadden ze nou net geen regels voor. Ik wil ook eerlijk zeggen dat de therapie en cursussen zeer goed waren en de kamers verzorging perfect. Maar de jonge begeleiders moeten ze wat aan doen ze proberen best wel maar de ervaring ontbreekt en de goede gesprekken. 6 december 2016 opgenomen en helaas 20 januari weer naar huis ik had behandeling van 3 maanden en de groep waar ik bij was ging geweldig we steunen mekaar praten als iemand het moeilijk had want wij weten wat hij meemaakt want wij maken dat ook mee we waren er echt altijd voor mekaar dat pakken ze me niet meer af maar helaas zijn we allemaal weer begonnen met waar we mee op gehouden waren jammer maar er zijn er 3 die nu opgenomen zijn. Ik wil niet meer krijg goede begeleiding ook van Jellinek maar veel beter. Ik drink bijna niks maar moet nog steeds verslaving een nare ziekte waar je vanaf kan komen maar je moet goed sterk zijn. He he wat een verhaal en dat op mobiel. Ik wil iedereen sterkte en geluk wenzen voor komend jaar. Gr. WijfieWilde nog even toevoegen niet allemaal treurnis in verslavingszorg-land maar gezonde kritiek denk goed; maar als je nagaat dat een goede behandeling om en nabij de 50,000 euro kost via verzekering, awbz, huiskosten, medicatie en staf zijn de resultaten eigenlijk schrikbarend laag, verder denk ik dat er te weing goede opleidingen zijn voor mensen die in de instellngen werken, komen uit psychologie, maatschappelijk werk of psychiatry maar in nederland weing focused opleidingen met als gevolg een theorische benadering die weing of niets met de werkelijkheid te maken heeft en mensen hebben weing inlevingsvermogen. Individuele begeleiding in mijn opinie het beste ipv groepsgebeuren waar iedereen bij elkaar komt met uiteenlopende problemen af en toe denk nou zo erg is het nou ook weer niet die is wel erg ver heen. Verder denk vaak met je instelling te maken en je karakter, als je een groeps persoon bent prima.
Let aub niet op mijn schrijffouten was ik altijd al slecht in een 5Ik ben vorig jaar opgenomen in de Jellinek in Utrecht de therapie en cursussen vond ik goed maar de jonge begeleiders was vreselijk hun begrijpen niet wat een verslaafde voelt en mee maakt ze kunnen alleen de regeltjes en wat in hun studie boeken stond en avonds spelletje spelen tot de nacht dienst kwam. Ik had medicatie mee genomen ook voor de Grohn ik wist dat ik pijn zou krijgen omdat je weer eet ze wisten ervan vreselijk pijn gehad medicijnen kwijt duurde 2 dagen voor ik ze had maar moest wel naar de gedragstherapie of wat anders of ik kreeg een officiële waarschuwing toen ze zagen dat ik crepeerde van de pijn mocht ik eindelijk naar bed. Moest ook gaan sporten ik was al een keer geweest maar kon weinig COPD 3 maar de volgende keer had ik het vreselijk benauwd maar moest sporten heb geweigerd dan maar een waarschuwing maar ik eisde dat er een arts kwam en die constateert dat ik vocht achter mijn long had. Weet wat de leidster tegen mij zij waar ik van moest sporten. Het was eigenlijk zonde dat ik daar was paste beter in een ziekenhuis niet normaal ben naar haar leiding geweest ze heeft vlink op haar mieter gehad en kwam bij mij excuses aan bieden in het washok waar ik met mijn was bezig was niet op kantoor ofzo met een bak koffie en een goed gesprek want wij waren heen vrienden meer zij later ook met de andere cliënten.. Wat een verhaal maar het ergste komt nog waar door ik ben gestopt met de behandeling. Mijn Vader was opgenomen in het ziekenhuis voor zijn longen ik was voor de kerstdagen nog bij hem maar wist niet dat het ook de laatste keer was. 3 januari overleed mijn vader net na het ontbijt kreeg ik de telefoon ik wist gelijk waarom we gingen naar mijn kamer en mijn zuster vertelde dat hij om 4 uur nacht was overleden ik heb geschreeuwd ben heel lang niet meer zo overstuur geweest de leiding bleef even bij me maar moest ook naar zijn werk en jij ga jij zo naar de cursus heel normaal vond hij dat. Ik ben gegaan was bang dat ik naar huis werd gestuurd ik heb er 15 minuten geweest ik barste in tranen en ze vonden schandalig dat ik moest komen en 1 cliënt bracht me naar mijn kamer wat eigenlijk ook niet mocht. Ik begrijp dat er regels zijn en daar moet je aan houden anders wordt het een zooitje. Mijn Vader was overleden maar heb toch de andere cursus allemaal gevolgd met soms huilbuien. Ik wilde naar huis komen om alles samen met mijn zuster te regelen zei vond het niet nodig en vond beter dat ik de opname af maakte ik kon toch weinig doen. Oke ik blijf maar bel me hou me op de hoogte niet dus we waren nooit close maar nu helemaal niet meer zaterdag was het afscheid en daarna crematie ik was helemaal overstuur en kreeg een oxzazepam van mijn zuster om rustig te worden en het hielp later een cliënt is mee geweest en gereden de schat we gingen terug moest blazen was goed nog geen terugval gehad ik zij wel eerlijk dat ik een oxzazepam op had ja dat mocht ook niet maar begrepen waarom maar ik wou weg naar de kroeg zat er door heen wou een biertje op hem drinken maar met pijn en moeite konden ze me laten blijven en eindelijk een goed gesprek gehad en kreeg nog meer oxzazepam om rustig te blijven. Oke en nu komt het 2 dagen later moest in de huiskamer komen vond ik vreemd ik vroeg of het ernstig was antwoord nee hoor niks aan de hand en wat kreeg ik te horen ik kreeg een terugval gerekend omdat ik op de crematie een oxzazepam had ingenomen xijn ook verdovende middelen ik had er echt niet aan gedacht ik slik ze nooit ik was woest omdat ik ze later ook kreeg en de volgende dag kreeg ik ze mee ik moest naar mijn vaders huis als hun ze geeft is het goed buiten de arts om ik had er om moeten vragen toen brak ik ben naar mijn kamer gegaan alles op gezocht voor verderen stappen vertrouwenspersoon in gescakeld ik wou absoluut niet meer blijven heb een schriftelijke klacht in gediend kreeg de hoogste baas van de Jellinek aan de telefoon wat ze konden doen om het goed te maken ik zij niks meer veel te laat ik mocht zelfs paar dagen naar huis en dan weer terug komen ik zij waarom niet eerder mijn vader was overleden en nog steeds aan die regels houden kreeg 1000 maal excuses maar niet geaccepteerd te veel gebeurd jammer ik was goed in de therapie ondanks ADHD er zou ook nog een psychiater in het begin van de opname bij me langs komen heb 3 keer een verzoek in gediend maar 4 weken later kwam hij een dag voor ik weg ging iedereen smeekte of ik wou blijven maar kon het niet meer te veel fouten gemaakt en wisten niet wat ze moesten doen toen mijn vader was overleden want daar hadden ze nou net geen regels voor. Ik wil ook eerlijk zeggen dat de therapie en cursussen zeer goed waren en de kamers verzorging perfect. Maar de jonge begeleiders moeten ze wat aan doen ze proberen best wel maar de ervaring ontbreekt en de goede gesprekken. 6 december 2016 opgenomen en helaas 20 januari weer naar huis ik had behandeling van 3 maanden en de groep waar ik bij was ging geweldig we steunen mekaar praten als iemand het moeilijk had want wij weten wat hij meemaakt want wij maken dat ook mee we waren er echt altijd voor mekaar dat pakken ze me niet meer af maar helaas zijn we allemaal weer begonnen met waar we mee op gehouden waren jammer maar er zijn er 3 die nu opgenomen zijn. Ik wil niet meer krijg goede begeleiding ook van Jellinek maar veel beter. Ik drink bijna niks maar moet nog steeds verslaving een nare ziekte waar je vanaf kan komen maar je moet goed sterk zijn. He he wat een verhaal en dat op mobiel. Ik wil iedereen sterkte en geluk wenzen voor komend jaar. Gr. Wijfie
SchSorry Wijfie. Zou je meer punten, komma’s en alinea’s willen proberen te gebruiken? Ik bedoel geen schrijffouten hoor, daar kijken we hier wel doorheen. Maar zo een lap tekst als deze is heel lastig te begrijpen en te lezen zo. Maak anders een eigen topic aan en vertel je verhaal. Dat is makkelijker en je zet niet in elk topic een zinnetje of reactie. Dat maakt het wat duidelijker, ook voor jezelf. Ook kunnen anderen je dan beter helpen of adviseren. Nu staat er overal iets.
En ik ben ook slecht in de d en t en andere Nederlandse taal dingen, dat maakt niet veel uit hoor hier.
Sorry heb geen pc doe alles op mobiel dus zie niet hoe ver ik ben enzSorry Wijfie. Zou je meer punten, komma’s en alinea’s willen proberen te gebruiken? Ik bedoel geen schrijffouten hoor, daar kijken we hier wel doorheen. Maar zo een lap tekst als deze is heel lastig te begrijpen en te lezen zo. Maak anders een eigen topic aan en vertel je verhaal. Dat is makkelijker en je zet niet in elk topic een zinnetje of reactie. Dat maakt het wat duidelijker, ook voor jezelf. Ook kunnen anderen je dan beter helpen of adviseren. Nu staat er overal iets.
En ik ben ook slecht in de d en t en andere Nederlandse taal dingen, dat maakt niet veel uit hoor hier.
Nou dan scroll je af en toe even naar boven. Ik typ dit ook op mijn mobiel nu en ga hierna ook gewoon een nieuwe alinea beginnen.Sorry heb geen pc doe alles op mobiel dus zie niet hoe ver ik ben enz
Nou nou, je hoeft het niet meteen als aanval op te vatten. Ik zeg ook nergens dat je het beter niet had kunnen typen, dat maak je er echt zelf van hoor.Jeetje heb er zo veel moeite voor gedaan en jij loopt wel vreselijk te zeuren over dat ik het beter niks had moeten neer zetten. Jij heb zeker een typdiploma blind typpen. Zou zeggen typ het over heb je ook niks te zeiken. Je lijkt die begeleidster wel bij de Jellinek met regeltjes.
Sorry ik was dat ik zo reageerde ik had een rotbui.Nou nou, je hoeft het niet meteen als aanval op te vatten. Ik zeg ook nergens dat je het beter niet had kunnen typen, dat maak je er echt zelf van hoor.
Ik gaf er nog bij aan dat het in je eigen voordeel is om er wat alinea's van te maken, want dan kun je ook sneller reacties verwachten. Dat was gewoon als een vriendelijke tip bedoelt. Maar doe er verder mee wat je wilt...
Geen probleem hoor, kan gebeuren inderdaad.Sorry ik was dat ik zo reageerde ik had een rotbui.
Ik heb gesprek gehad met een psycholoog van de
Jellinek en heb aan gegeven dat ik groepstherapie wil omdat ik eindelijk alles wat ik mee gemaakt heb
wil vertellen en door andere cliënten te delen en te luisteren. Het lijkt wel of ik de enige ben die verslaafd en psychische problemen heeft zo voelt het. Bedankt Wijfie
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."