Heeey. Thanks voor je verhaal!!
Niemand weet dat ik verslaafd ben echt Niemand schaam me er diep voor. Ik verdeel het over de dag, neem 0,5 tot 0,8 ml per keer. En slapen gaat makkelijk zonder.. alleen wel last van zweet voeten en handen soms beetje trillen joint draaien lukt soms geeneens
Maar ben verder zo goed bezig, 6 februari start ik zelfs met een BBL opleiding tot verzorgende IG.. maar ik wil het gewoon voor mezelf houden en mijn vrienden mogen het niet weten schaam me er zo erg voor...
Wat is een 12 stappen kliniek? En waarmee zou de dokter mij kunnen helpen? Durf er niet heen maar moet er volgende week sowieso heen voor een adhd test. Wat zou de dokter zeggen / doen?
Echt top dat je al zo ver bent afgebouwd!
0.5ml tot 0.8ml is eigenlijk vrijwel niets meer. Toch wel klote dat je nog wel last hebt van lichamelijke klachten, misschien kun je proberen het nog meer af te bouwen en dan volledig te stoppen.
Hoe voel je je 's ochtends na t wakker worden? Heb je dan lichamelijke klachten?
Het feit dat je makkelijk zonder kan slapen is wel een geruststelling. Dan doe je dus al 7 a 8 uur zonder, afhankelijk van hoelang je slaapt.
Ik denk dat je wel nog kunt stoppen zonder hulp van Baclofen. Maar naar je huisarts gaan kan nooit geen kwaad, al hoewel huisartsen tegenwoordig nog maar weinig weten over GHB. Maar sommige wel, dus leg het eens voor. Voor je huisarts hoef je je absoluut niet te schamen. Die krijgen dagelijks mensen met verslavingsproblematiek bij hun poli.
Fijn dat je een studie begint, ik ben zelf verpleegkunde student. Ik kan je verzekeren, een GHB verslaving is niet fijn op je werkplek. Gelukkig heb je nog ruim een maand om het aan te pakken, waar je gelukkig al ruim mee op weg bent.
Een 12 stappen kliniek is een kliniek die werkt volgens de 12stappen methode. Ik vind het altijd een beetje lastig uit leggen. Elke stap is een stap in het proces van herstellen van verslaving. In de 12 stappen geloven ze dat een macht/kracht groter dan wijzelf ons weer gezond kunnen maken. Je dient je dus over te geven aan het 'programma' van de 12 stappen. Verslaving is een ziekte, waar je meestal alleen van kunt herstellen als je volledig abstinent blijft van alle geestveruimende middelen. Via deze kliniek wordt je geintroduceert in de meetings van NA (Narcotics Anonymous), CA (Cocaine Anonymous), en AA (Alcoholics Anonymous).
Deze meetings werken met de 12 stappen, en heb je overal ter wereld.
Hier komen verslaafden (fellows) bijeen om te praten en delen over hun herstel. En helpen elkaar om clean te blijven. Via deze meetings kun je met een andere verslaafden werken aan de 12 stappen en zo groeien in je herstel.
Dit was het wel even snel uitgelegd. Google 12 steps maar eens.
Veel succes!