#1
Minderen geloof ik zelf niet in, naar verloop van tijd zul je altijd weer eindigen op je oude patroon. Of je moet heel sterk in je schoenen staan maar je geeft zelf al aan dat dat niet lukt.
Wellicht kun je proberen alleen in het weekend een wietje te roken. En als dat je niet lukt ervoor kiezen volledig te stoppen als je echt wilt minderen.
Succes.
Zoals hier wordt verteld, minderen geloof ik niet in.
Met roken ben ik gewoon eerst 3 maanden gestopt zodat die lichamelijk verslaving eruit is. Nu rook ik soms op een weekend avond. Totaal geen behoefte aan door de weeks...misschien zelfs niet lekker.
Maar een verslaafde die eerst "minderde" valt natuurlijk veel sneller terug in zijn patroon.
Wat ik merkte wat een grote valkuil is bij verslaving (ja sorry ik had alleen een rookverslaving waar ik veelste makkelijk van af kan dus wat kan ik praten) is dat de motivatie uiteindelijk verdwijnt na een lange periode stoppen. Als je nu enorm gemotiveerd ben hoef niet zo te zijn dat je over een maand dat nog ben.
Maar hoe je het ook gaat doen...succes!!!