Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHerkennen jullie dit gevoel?

Herkennen jullie dit gevoel?

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SneeuwSnuiverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste Drugsforum leden,

Ik was verslaafd aan coke en weed.
Op dit moment ben ik zes weken gestopt met coke en sinds twee weken ook gestopt met blowen.
Sinds ik gestopt ben heb ik elke dag last van een heel naar, soms zelfs depressief gevoel.
Ook merk ik dat ik zo veel mogelijk plekken aan het vermijden ben waar veel mensen komen omdat ik niet goed meer weet hoe ik me een houding moet geven in sociale situaties

Ik heb nog elke dag veel last van de cravings en omdat dat rotte depressieve gevoel maar niet weggaat worden de verlangens om weer te gaan gebruiken ook alleen maar sterker.:sweat:

Zijn er hier meer mensen die last hebben van dit soort klachten na het stoppen?
Hoe ging je er mee om en hoelang duurde het voordat je je weer wat beter ging voelen?
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

Liefs, SneeuwSnuiver
Q
QwertyuiopaLid
01-01-2024, 00:00
#2
He sneeuwsnuiver,

Ik herken dit gevoel zeker!
Ik ben een hele poos verslaafd geweest aan met name benzo's gecombineerd met pep en ghb. Ik ben hier ongeveer een half jaar geleden zelf van afgekickt nadat ik mijn baan erdoor verloren had.

Een week lang kwam ik niet buiten, en voelde ik me vreselijk. Onder andere depressief en wilde ook zeker niet onder mensen komen. In de week daarna (dus 2 weken nadat ik gestopt was met gebruiken) heb ik het een en ander gepland. Onder andere een sollicitatiegesprek (bloednerveus was ik en vond het toch wel wat vroeg) maar ook afspreken met vrienden en familie. Toen ik voor het eerst buiten kwam was ik wat angstig, voelde veel prikkels en wist me ook sociaal gezien lastig een houding te vinden. Elke keer nadat ik iets had ondernomen voelde ik mezelf eigenlijk sterker worden. Ik dacht, ik kan dus ook zonder de middelen gewoon sociaal zijn en genieten.

Achteraf ben ik dus erg blij dat ik van alles gepland had. Mijn tip is dus ook, hoe lastig het ook is, probeer gewoon te doen wat je leuk vind, afspreken met vrienden en dat soort dingen. Op die manier ben ik in ieder geval heel snel van dat gevoel afgekomen!

Succes!! :)
S
SneeuwSnuiverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor je reactie:)
V
VaperLid
01-01-2024, 00:00
#4
@SneeuwSnuiver Ik wou je gewoon even laten weten dat je niet alleen bent met die depressieve gevoelens. Ik neem nu anti-depressie, een beetje tegen mijn principes maar ik kon het echt niet meer aan zonder. Die pillen kunnen je wel helpen. Misschien geen slecht idee om dit eens met je dokter te bespreken, of eens op gesprek gaan met een psycholoog, dat heb ik ook gedaan en het lucht wel eens op.

Verder sluit ik me aan bij @Qwertyuiopa buiten komen! Je zeker niet opsluiten anders dwaal je gewoon verder af in een depressie. En sporten kan naar het schijnt ook heel goed helpen, maar dat moet je liggen uiteraard, het heeft geen zin om dingen tegen je wil te doen.
S
Sofia87Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@SneeuwSnuiver
Doorbijten! Want als je toegeeft aan de zin om opnieuw te gebruiken, worden je sombere gevoelens alleen maar erger.

Ik heb ook weleens een periode van drugsmisbruik gekend, met amfetamines dan. De beslissing om te stoppen met gebruik voelde voor mij toen aan als een hele opluchting. Want vanaf die moment werk je opnieuw toe naar een stabielere en heldere stemming, een gestructureerder leven, minder conflicten.

Geef je lichaam en geest de tijd om terug op z'n pootjes terecht te komen.

Succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."