#1
Hoi @Kalebas
Het is zeker geen domme vraag! "Better safe than sorry" toch?!
In het algemeen worden de psychedelische drugs (2-CB, LSD, Psilocybine en DMT) niet gezien als verslavend. Ze zijn allemaal niet lichamelijk verslavend en geestelijke verslaving komt maar zeer zelden voor. De meeste mensen hebben na een trip behoefte aan een pauze voordat ze weer een trip doen. Bij mij varieert zo'n pauze van een maand tot enkele jaren.
Ik heb veel gelezen dat mensen die echt (te) vaak trippen vaak slechtere ervaringen krijgen. Ik zou het zelf bij maximaal 1 keer per maand houden voor de wat serieuzere trips. Lichamelijk kan het allemaal niet zoveel kwaad maar te vaak trippen kan volgens mij wel je capaciteit om op een "normale" manier deel te nemen aan de maatschappij ontregelen.
Kortom... geniet van je trips en voel je niet schuldig als je het een periode iets vaker doet. Maar overdrijf er niet mee!
Het is zeker geen domme vraag! "Better safe than sorry" toch?!
In het algemeen worden de psychedelische drugs (2-CB, LSD, Psilocybine en DMT) niet gezien als verslavend. Ze zijn allemaal niet lichamelijk verslavend en geestelijke verslaving komt maar zeer zelden voor. De meeste mensen hebben na een trip behoefte aan een pauze voordat ze weer een trip doen. Bij mij varieert zo'n pauze van een maand tot enkele jaren.
Ik heb veel gelezen dat mensen die echt (te) vaak trippen vaak slechtere ervaringen krijgen. Ik zou het zelf bij maximaal 1 keer per maand houden voor de wat serieuzere trips. Lichamelijk kan het allemaal niet zoveel kwaad maar te vaak trippen kan volgens mij wel je capaciteit om op een "normale" manier deel te nemen aan de maatschappij ontregelen.
Kortom... geniet van je trips en voel je niet schuldig als je het een periode iets vaker doet. Maar overdrijf er niet mee!