Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsInsomnia en speed

Insomnia en speed

19 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Ik gun je natuurlijk een energierijk en functioneel leven. Maar ik ben bang dat speed niet echt de oplossing gaat zijn.

Chronisch gebruik van amfetamine (speed) veroorzaakt hart- en vaatziekten. Dat is het grote probleem. Dus als je dit een tijdlang doet dan wordt de kans groot dat je op vroege leeftijd te maken gaat krijgen met een hartinfarct, embolie, beroerte of hersenbloeding.

Bovendien beschadigt regelmatig gebruik van amfetamine de neuronen in de hersenen, waardoor je op latere leeftijd last kunt krijgen van de ziekte van Parkinson. Ook kunnen de beschadigingen in de hersenen stoornissen aan de motoriek veroorzaken (veel zwalken, ook als je nuchter bent). Je kunt last krijgen van emotionele schommelingen en agressiviteit. En misschien nog wel het meest vervelend: je kunt impotent raken of last krijgen van andere seksuele dysfuncties bij regelmatig gebruik van speed.

Het is vast een open deur die je al veel vaker hebt ingetrapt, maar ik zeg het toch nog even: sommige mensen zijn heel gevoelig voor een goede 'slaaphygiëne'. Dat is een duidelijk ritme en ritueel dat voorafgaat aan het slapen. Dus op vaste tijden uit bed komen, op vaste tijden in bed, twee uur voor het slapen geen beeldschermen meer, een boek lezen, ontspannen. De meest gezonde oplossing voor slaapproblemen moet je meestal in die hoek zoeken. Maar het is wel de meest intensieve oplossing omdat je dit ALTIJD moet doen.

Verder ben ik geen dokter en weet ik niet wat de oorzaak is van het slaapprobleem. Dus ik kan je helaas niet zo goed helpen bij het zoeken naar andere oplossingen.
Klik om te vergroten...

Goeie reactie. Kan niet enorm uitgebreid reageren want op m’n werk, maar je hebt natuurlijk gelijk wat betreft die slaaphygiëne. Voor mij geldt dat dat moeilijk samengaat met het werk dat ik nu doe en dat ik heb gemerkt dat heel ‘regelmatig en ritmisch’ leven mij ook gewoon niet gelukkig maakt (heb het wel eens langdurig moeten doen tijdens bepaalde stages, werd er depressief van en sliep er toen niet beter om). De oplossing zit inderdaad vaak wel in die hoek maar de waarheid is helaas ook dat veel slaapproblemen moeilijk te onderzoeken en behandelen zijn.

Ook helemaal waar dat speed je systeem aantast. Maar bedenk wel dat voortdurend ernstig slaaptekort alleen ook (en steeds meer) in verband wordt gebracht met een eng verhoogde kans op ernstige aandoeningen zoals hart- en vaatziekten. Het is letterlijk een enorme aanslag op je gezondheid. En dat voel je ook.

Dat praat het niet goed natuurlijk want speed is geen geneesmiddel en zal de kans op dit soort klachten alleen nog eens extra verhogen. Maar je elke dag fysiek en vooral ook mentaal een wrak voelen omdat je al hele nachten naar het plafond staart... dan neem je wanhopige beslissingen. Ik snap het wel heel goed en herken het dus ook in een zekere mate. Al is het niet de oplossing... het voelt wel zo, en je neemt ieder strohalmpje aan.

Hou ons op de hoogte @Snuifduifie.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je hebt misschien chronic slep disorder maar die dagelijkse speed (mega upper) zal je zeker niet beter laten slapen maar juist slechter.
S
SnuifduifieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zal is eerst wat over mezelf vertellen.
Ik ben Robin ben 18 jaartjes jong en ben "afhankelijk" aan speed, en dat ga ik uitleggen.


Ik ben geboren met de aandoening genaamd "chronic sleep disorder" chronisch slaaptekort (3a4uur op een goeie nacht) en soms 2a3 dagen geen slaap.
Ik ben al jaren verschillende medicatie aan het proberen maar nix slaat aan of ik ga trippen, wat ook wel lache is maar niet helemaal de bedoeling.

Ongeveer 6a7 maand gelede kwamen mn moaties aan met Speed (70% zuiver).
Ik heb toen ook gehad en ging er lekker op, ik werd niet stuitertje druk maaae had het gevoel wat een normaal persoon overdag heeft.
Denk aan: energiek, zin om dingen te ondernemen, wakker.

Ik werk in de wegenbouw dus je moet goed scherp blijven.
Mijn beslissing om te proberen op het werk was snel besloten en nu nogsteeds geen spijt van.
Ik heb eindelijk de energy om te werken en heb er ook zin in, mijn collega's zijn beter over mij te spreken en heb zelfs loons verhoging gekregen.
Ik heb meerdere banen aangebode gekregen waar ik veel meer kan verdienen.

Ik snap dat Speed niet de oplossing is en ik slaap er gelukkig niet nog slechter om. Zolan de dokter nog nix heeft om mIj te slapen, heb ik de oplossing voor energie.
Ps: als de dokter een nieuw medicijn voor me heeft stop ik eerst un week met speed.

DIT ZIJN PERSOONLIJKE EFFECTEN:

Voordelen:
Energie.

Scherp en helder.

Zin om te ondernemen.

Niet chagerijnig.

Geen hoofdpijn.

Beter te pas.

Dingen georderd hebben in je hoofd .

Minder eetlust (kan ook een nadeel zijn).


Nadelen:
Uitputting van het lichaam.

Slecht voor je neus (bij snuiven).

Minder eetlust (kan ook een voordeel zijn).

Tolerantie opbouw (steeds meer nodig hebben).


Je lichaam gaat op fight en flight stand, slechte vertering, grote boodschap word lastiger door ander eet patroon.


Ik hoop via hier ook iemand te vinden mer dezelfde aandoening of met een oplossing.

Dit was mijn verhaal.

Groetjes.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit gaat op de lange termijn natuurlijk alleen maar tegen je werken.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb ook een slaapprobleem dat steeds ernstiger lijkt te worden dus ik ken deze worsteling heel erg, ziek zijn van het slaaptekort maar je toch continu op je werk moeten presenteren en dan de dag in die staat moeten doorkomen is een hel. En dan het onbegrip van anderen. ‘Oh, ik heb ook zó slecht geslapen vannacht.’ Een keer iets minder dan zeven uur slapen is toch echt een ander verhaal dan hele periodes amper tot niet slapen. Boh. Heb met je te doen.

Het slechte slapen is voor mij ook al sinds jaren dé hoofdreden van een gevoeligheid voor stimulanten (wat begon met methylfenidaat), weet daarom dat ik op moet passen daarmee. Dat hou jij ook beter in je achterhoofd want dagelijks op je werk aan de speed is natuurlijk geen lange termijn oplossing en gaat het probleem uiteindelijk alleen maar in de hand werken. Ik vind eigenlijk ook niet dat dit te verantwoorden is naar je werkgever.

Maar ik snap dus wel het idee achter je ontstane ‘afhankelijkheid’. De dagen zijn een stuk minder ellendig als je niet compleet uitgeput bent. Het punt is gewoon dat dit een uitstel is van een executie en als je eenmaal in dat patroon zit, heb je er nog een groot probleem bij.

Ik vraag me af welke middelen je allemaal al voorgeschreven hebt gekregen. En heb je het bijvoorbeeld al eens met je huisarts gehad over minder zware en verslavende varianten van stims zoals modafinil? Ik heb zo’n vermoeden van niet want artsen willen vaak - terecht - het slaapprobleem zelf aanpakken en zullen weigerachtig staan tegenover het ‘opvoeren’ van je systeem overdag in de angst dat je uiteindelijk van een nog koudere kermis thuiskomt. Maar je zou het eens voor kunnen leggen. Op deze manier gaan zelfdokteren met een zwaar verslavend middel is niet handig.

Sterkte!
S
SnuifduifieLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Je hebt misschien chronic slep disorder maar die dagelijkse speed (mega upper) zal je zeker niet beter laten slapen maar juist slechter.
Klik om te vergroten...

Ik slaap er niet slechter om als eerst, het rare is dat ik net zo lang slaap maar zelfs uitgeruster wakker word.
Ik gebruik alleen onder werktijd, sochtens voor werk en pak rond 11 bij. Mijn "speed boost" duurt 4a5uur dus net genoeg om de tijd te vullen.
Ik neem na werk geen extra want doe dan sowieso niet veel wat energie kost. En dan maak ik gelijk mijn neus schoon.
S
SnuifduifieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze olifant zei:
Ik heb ook een slaapprobleem dat steeds ernstiger lijkt te worden dus ik ken deze worsteling heel erg, ziek zijn van het slaaptekort maar je toch continu op je werk moeten presenteren en dan de dag in die staat moeten doorkomen is een hel. En dan het onbegrip van anderen. ‘Oh, ik heb ook zó slecht geslapen vannacht.’ Een keer iets minder dan zeven uur slapen is toch echt een ander verhaal dan hele periodes amper tot niet slapen. Boh. Heb met je te doen.
Klik om te vergroten...

Ja precies, er is gwn niemand die het begrijpt, dan zegge ze zo van "dan moet je eerder naar bed" of "ja daar kan je zelf wat aan doen" wat dan?! terwijl ik vanaf 10 in mn nest lig zodat mn lichaam wel rust.

Roze olifant zei:
Het slechte slapen is voor mij ook al sinds jaren dé hoofdreden van een gevoeligheid voor stimulanten (wat begon met methylfenidaat), weet daarom dat ik op moet passen daarmee. Dat hou jij ook beter in je achterhoofd want dagelijks op je werk aan de speed is natuurlijk geen lange termijn oplossing en gaat het probleem uiteindelijk alleen maar in de hand werken. Ik vind eigenlijk ook niet dat dit te verantwoorden is naar je werkgever.
Klik om te vergroten...

Ik weet dat het geen oplossing is en dat het eigenlijk niet kan, maarjah....

Roze olifant zei:
Maar ik snap dus wel het idee achter je ontstane ‘afhankelijkheid’. De dagen zijn een stuk minder ellendig als je niet compleet uitgeput bent. Het punt is gewoon dat dit een uitstel is van een executie en als je eenmaal in dat patroon zit, heb je er nog een groot probleem bij.
Klik om te vergroten...


Ik gebruik echter in het weekend niet en vakanties ook niet, een festivals gebruik ik alleen 3mmc in kleine hoeveelheden.


Roze olifant zei:
Ik vraag me af welke middelen je allemaal al voorgeschreven hebt gekregen. En heb je het bijvoorbeeld al eens met je huisarts gehad over minder zware en verslavende varianten van stims zoals modafinil? Ik heb zo’n vermoeden van niet want artsen willen vaak - terecht - het slaapprobleem zelf aanpakken en zullen weigerachtig staan tegenover het ‘opvoeren’ van je systeem overdag in de angst dat je uiteindelijk van een nog koudere kermis thuiskomt. Maar je zou het eens voor kunnen leggen. Op deze manier gaan zelfdokteren met een zwaar verslavend middel is niet handig.
Klik om te vergroten...

Ik heb geen stimulanten gekregen maar slaap meds, denk aan Temazepam, Diazepam, Zolpidemtart

Roze olifant zei:
Sterkte!
Klik om te vergroten...

Thanks
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik gun je natuurlijk een energierijk en functioneel leven. Maar ik ben bang dat speed niet echt de oplossing gaat zijn.

Chronisch gebruik van amfetamine (speed) veroorzaakt hart- en vaatziekten. Dat is het grote probleem. Dus als je dit een tijdlang doet dan wordt de kans groot dat je op vroege leeftijd te maken gaat krijgen met een hartinfarct, embolie, beroerte of hersenbloeding.

Bovendien beschadigt regelmatig gebruik van amfetamine de neuronen in de hersenen, waardoor je op latere leeftijd last kunt krijgen van de ziekte van Parkinson. Ook kunnen de beschadigingen in de hersenen stoornissen aan de motoriek veroorzaken (veel zwalken, ook als je nuchter bent). Je kunt last krijgen van emotionele schommelingen en agressiviteit. En misschien nog wel het meest vervelend: je kunt impotent raken of last krijgen van andere seksuele dysfuncties bij regelmatig gebruik van speed.

Het is vast een open deur die je al veel vaker hebt ingetrapt, maar ik zeg het toch nog even: sommige mensen zijn heel gevoelig voor een goede 'slaaphygiëne'. Dat is een duidelijk ritme en ritueel dat voorafgaat aan het slapen. Dus op vaste tijden uit bed komen, op vaste tijden in bed, twee uur voor het slapen geen beeldschermen meer, een boek lezen, ontspannen. De meest gezonde oplossing voor slaapproblemen moet je meestal in die hoek zoeken. Maar het is wel de meest intensieve oplossing omdat je dit ALTIJD moet doen.

Verder ben ik geen dokter en weet ik niet wat de oorzaak is van het slaapprobleem. Dus ik kan je helaas niet zo goed helpen bij het zoeken naar andere oplossingen.
S
SnuifduifieLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Je hebt misschien chronic slep disorder maar die dagelijkse speed (mega upper) zal je zeker niet beter laten slapen maar juist slechter.
Klik om te vergroten...

Daar heb ik geen last van eigenlijk, slaap net zo lang alleen mn REM slaap is langer, meerdere testen gehad met plakkers op mn hoofd.
S
SnuifduifieLid
01-01-2024, 00:00
#10
acht.zes zei:
Dit gaat op de lange termijn natuurlijk alleen maar tegen je werken.
Klik om te vergroten...


Hoop tegen die tijd een oplossing te hebben
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Snuifduifie

Drink je koffie later op de dag? Ik drink het alleen s'ochtends. Koffie s'avonds na het eten is vrij gebruikelijk bij veel mensen. Rooibos thee bevat geen cafeine. Die van Annique vind ik erg lekker.

Heb je nog eigen onderzoek gedaan op internet en/of via een patientenvereniging? Ik heb over de jaren meerdere succesjes geboekt waar menig professional argwanend tegen was en waar ze niks over wisten.

Gebruik de energie die je nu hebt om verder te zoeken. Sluit op voorhand niks uit en sta open voor dingen ook al lijkt het onwaarschijnlijk.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik lees dit verhaal en wilde eigenlijk helemaal niet reageren maar doe het toch.

Snuifduifie zei:
Hoop tegen die tijd een oplossing te hebben
Klik om te vergroten...
Denk daar alvast aan want een oplossing ga je nodig hebben.
Je kan speed gebruiken lang vol houden hoor, heb het bijna op dezelfde manier gebruikt als jij. Weekdagen gebruiken en weekenden niet. Maar op en duur ben je toch gewoon op.
Houd ons op de hoogte hoe het gaat als je wilt :)
S
SnuifduifieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Albedo zei:
@Snuifduifie

Drink je koffie later op de dag? Ik drink het alleen s'ochtends. Koffie s'avonds na het eten is vrij gebruikelijk bij veel mensen. Rooibos thee bevat geen cafeine. Die van Annique vind ik erg lekker.

Heb je nog eigen onderzoek gedaan op internet en/of via een patientenvereniging? Ik heb over de jaren meerdere succesjes geboekt waar menig professional argwanend tegen was en waar ze niks over wisten.

Gebruik de energie die je nu hebt om verder te zoeken. Sluit op voorhand niks uit en sta open voor dingen ook al lijkt het onwaarschijnlijk.
Klik om te vergroten...

Ik drink zo min mogelijk cafeïne aangezien mn slaap dus, ik heb half het internet onderzocht zonder succea
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Snuifduifie zei:
Ik slaap er niet slechter om als eerst, het rare is dat ik net zo lang slaap maar zelfs uitgeruster wakker word.
Klik om te vergroten...
Snuifduifie zei:
Daar heb ik geen last van eigenlijk, slaap net zo lang alleen mn REM slaap is langer, meerdere testen gehad met plakkers op mn hoofd.
Klik om te vergroten...

Welke verklaring heb je hiervoor gevonden en wat zeggen de artsen? Weten ze van je gebruik?

Snuifduifie zei:
Ik heb meerdere banen aangebode gekregen waar ik veel meer kan verdienen.
Klik om te vergroten...

Is parttime mogelijk of 4 x 9 uur, zodat je 3 dagen vrij hebt?

Snuifduifie zei:
Ik drink zo min mogelijk cafeïne aangezien mn slaap dus, ik heb half het internet onderzocht zonder succea
Klik om te vergroten...

Ook over de grens? Soms moet je geluk hebben. Misschien kom je er nooit (helemaal) vanaf maar vind je wel iets om de dag wat energieker door te komen.

Sterkte!
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
Snuifduifie zei:
Ik ben al jaren verschillende medicatie aan het proberen
Klik om te vergroten...
Allereerst, wees je je er van bewust dat verschillende medicatie door elkaar heen (+speed erbij) een aardig onvoorspelbare coctail oplevert.

Heb je het al buiten medicatie om geprobeerd? In de avond yoga en (rustgevende) pranayama (ademhalings-training) kan evt helpen.
Maar ook jezelf overdag uitputten met sport (beter niet in de avond) kan helpen.
Verder zou je kunnen kijken naar je eigen denk -en gedragspatronen. Blijf je veel nadenken over dingen? Leer te ontspannen.

Die speed is een korte termijn oplossing natuurlijk.
S
SnuifduifieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze olifant zei:
Goeie reactie. Kan niet enorm uitgebreid reageren want op m’n werk, maar je hebt natuurlijk gelijk wat betreft die slaaphygiëne. Voor mij geldt dat dat moeilijk samengaat met het werk dat ik nu doe en dat ik heb gemerkt dat heel ‘regelmatig en ritmisch’ leven mij ook gewoon niet gelukkig maakt (heb het wel eens langdurig moeten doen tijdens bepaalde stages, werd er depressief van en sliep er toen niet beter om). De oplossing zit inderdaad vaak wel in die hoek maar de waarheid is helaas ook dat veel slaapproblemen moeilijk te onderzoeken en behandelen zijn.

Ook helemaal waar dat speed je systeem aantast. Maar bedenk wel dat voortdurend ernstig slaaptekort alleen ook (en steeds meer) in verband wordt gebracht met een eng verhoogde kans op ernstige aandoeningen zoals hart- en vaatziekten. Het is letterlijk een enorme aanslag op je gezondheid. En dat voel je ook.

Dat praat het niet goed natuurlijk want speed is geen geneesmiddel en zal de kans op dit soort klachten alleen nog eens extra verhogen. Maar je elke dag fysiek en vooral ook mentaal een wrak voelen omdat je al hele nachten naar het plafond staart... dan neem je wanhopige beslissingen. Ik snap het wel heel goed en herken het dus ook in een zekere mate. Al is het niet de oplossing... het voelt wel zo, en je neemt ieder strohalmpje aan.

Hou ons op de hoogte @Snuifduifie.
Klik om te vergroten...
שמש zei:
Allereerst, wees je je er van bewust dat verschillende medicatie door elkaar heen (+speed erbij) een aardig onvoorspelbare coctail oplevert.

Heb je het al buiten medicatie om geprobeerd? In de avond yoga en (rustgevende) pranayama (ademhalings-training) kan evt helpen.
Maar ook jezelf overdag uitputten met sport (beter niet in de avond) kan helpen.
Verder zou je kunnen kijken naar je eigen denk -en gedragspatronen. Blijf je veel nadenken over dingen? Leer te ontspannen.

Die speed is een korte termijn oplossing natuurlijk.
Klik om te vergroten...

M
שמש zei:
Allereerst, wees je je er van bewust dat verschillende medicatie door elkaar heen (+speed erbij) een aardig onvoorspelbare coctail oplevert.

Heb je het al buiten medicatie om geprobeerd? In de avond yoga en (rustgevende) pranayama (ademhalings-training) kan evt helpen.
Maar ook jezelf overdag uitputten met sport (beter niet in de avond) kan helpen.
Verder zou je kunnen kijken naar je eigen denk -en gedragspatronen. Blijf je veel nadenken over dingen? Leer te ontspannen.

Die speed is een korte termijn oplossing natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Als ik nieuwe medicatie krijg stop ik altijd een week met speed voordat ik het ga nemen.

Ademhalings training ookal geprobeerd maar hielp alleen met relaxen, maar nii om te slapen.
Ik laat mijn collega altijd rustig an doen zodat ik mezelf helemaal aan het uitputten ben (ook zonder gebruik). Lichaamelijk compleet gesloopt thuis komen en dan ga ik ligge, BOOOM klaar wakker, ook als ik niet ga ligge en savonds pas ga
S
SnuifduifieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Albedo zei:
Welke verklaring heb je hiervoor gevonden en wat zeggen de artsen? Weten ze van je gebruik?



Is parttime mogelijk of 4 x 9 uur, zodat je 3 dagen vrij hebt?



Ook over de grens? Soms moet je geluk hebben. Misschien kom je er nooit (helemaal) vanaf maar vind je wel iets om de dag wat energieker door te komen.

Sterkte!
Klik om te vergroten...

De artsen weten van mijn gebruik en raden het ook af, parttime is geen optie want ben ver van huis. 4x9 ook niet want er zijn geen collega's die kunnen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#18
Snuifduifie zei:
M

Als ik nieuwe medicatie krijg stop ik altijd een week met speed voordat ik het ga nemen.

Ademhalings training ookal geprobeerd maar hielp alleen met relaxen, maar nii om te slapen.
Ik laat mijn collega altijd rustig an doen zodat ik mezelf helemaal aan het uitputten ben (ook zonder gebruik). Lichaamelijk compleet gesloopt thuis komen en dan ga ik ligge, BOOOM klaar wakker, ook als ik niet ga ligge en savonds pas ga
Klik om te vergroten...
Ik moet zeggen dat ik in bepaalde periodes ook wel last had met in slaap komen en ik herken dat je ineens klaarwakker kan zijn wanneer je in bed stapt. Alsof je juist gestresst wordt van het vooruitzicht dat je nu moet gaan slapen. Wat toen hielp bij mij is niet in bed slapen, maar op de bank liggen met de tv aan. Tv of een film kijken met een drankje en ongemerkt wegdoezelen zonder dat 'gaan slapen' een item wordt. Als je al gestresst wordt wanneer je thuis komt, misschien in je auto slapen? Klinkt maf, maar soms moet je jezelf wat voor de gek houden om je doel te bereiken :)

Snuifduifie zei:
Ik laat mijn collega altijd rustig an doen zodat ik mezelf helemaal aan het uitputten ben
Klik om te vergroten...
Denk wel dat je populair bent als collega :thumbsup:
S
SnuifduifieLid
01-01-2024, 00:00
#19
שמש zei:
Ik moet zeggen dat ik in bepaalde periodes ook wel last had met in slaap komen en ik herken dat je ineens klaarwakker kan zijn wanneer je in bed stapt.
Klik om te vergroten...

Ik heb het alleen niet periodes, mn hele leven al maar het word alleen maar erger. Werd niet slechter toen ik begon met gebruiken.

שמש zei:
Alsof je juist gestresst wordt van het vooruitzicht dat je nu moet gaan slapen. Wat toen hielp bij mij is niet in bed slapen, maar op de bank liggen met de tv aan. Tv of een film kijken met een drankje en ongemerkt wegdoezelen zonder dat 'gaan slapen' een item wordt. Als je al gestresst wordt wanneer je thuis komt, misschien in je auto slapen? Klinkt maf, maar soms moet je jezelf wat voor de gek houden om je doel te bereiken :)
Klik om te vergroten...

Dan ook niet, en ik wil mijn auto niet in mn hoofd vastzetten als "slaap", ivm veiligheid. Tv of geen tv ik ben wakker. Met tv of iets maakt het alleen wat minder saai. Mediteren enz helpt ook niet



שמש zei:
Denk wel dat je populair bent als collega :thumbsup:
Klik om te vergroten...

Hahah ja dat wel, ze zijn ook nog wel goed te spreken als ik un mindere week heb hoor.

*mod edit: quotes gefixt*
S
SnuifduifieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mn telefoon doet moeilijk maar hopelijk ist duidelijk zo

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."