Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsspeedverslaving en persoonlijkheidstoornis

speedverslaving en persoonlijkheidstoornis

12 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
T
TeknoKuttekopLid
01-01-2024, 00:00
#1
meer mensen die beide hebben en willen stoppen met?
hoe gaan jullie hier mee om?
ik pak nl als ik me rot voel deed ik eerst niet maar als ik me vrolijk voel krijg ik er ook zin in.
omdat mijn stemming dan omslaat zijn mijn gedachten ook 180% gedraaid en pak ik weer.
ben nu al zo'n 4 jaar onderhand elk weekend aan de speed en heeft zich uitgebreid tot een halve week ofzo want eenmaal op en als ik dan niet kan slapen blijf ik op dat niveau hangen en vind het het heel moeilijk dan niet te pakken.
Heb al verslavings hulp aangevraagd werd gezegd tegen mij 3 dagen dag behandeling in de week maar dat kan ik helaas niet ivm met werk eigen huis.
anders komt er niks binnen of bestaat er een soort vergoeding.
wat als weekend gebruik begon is uitgelopen tot een echte verslaving ik ben er niet de baas meer over.
ook al wil ik niet ik blijf pakken :-s

iemand tips?
alvast bedankt
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is maar beter om te stoppen met speed inderdaad.
Gelukkig is het nog enigszins weekendgebruik en zit je na 4 jaar wekelijks gebruik nog niet op dagelijks gebruik. Het is wel zorgwekkend dat je bent begonnen met nemen als je je rot voelt.

Het beste is om gelijk een tijdje helemaal cold turkey te stoppen. Dit wil met speed best goed in vergelijking met andere drugs, zolang je er zelf maar achter staat.

Ook hoef je echt niet 3 dagen per week naar de verslavingszorg om hier bij geholpen te kunnen worden, als dat niet uitkomt ivm met werk. Wel is het verstandig om in ieder geval een contact te hebben met een maatschappelijk werker of iemand van het CAD. Samen kun je dan de vinger aan de pols houden, want zodra de drug even weg is komen de weggestopte redenen voor gebruik weer bovendrijven. Als je al bij een psychiater loopt ivm met je persoonlijkheidsstoornis dan kun je met hem al een heel eind komen.

Als je de gedachte om helemaal te stoppen met speed te overweldigend vindt, begin dan eens met een weekend of 2 weekenden overslaan. Mocht je dan weer trek krijgen, dan kun je altijd tegen jezelf zeggen "over 2 weken mag ik weer" ipv de wanhoop van nooit meer. Het is een begin.
A
Arjan`Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Die persoonlijkheidsstoornissen zijn gewoon een gevolg van de pubertijd, gewoon lekker blijven snuiven en het kan ook best wel doordeweeks sochtends even snel een lijntje pakken. Je kan anders ook Heroine of Crack proberen dat lijkt me echt iets voor jou.
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Echt makkelijk gaat het niet worden, maar er zijn dingen die kunnen helpen.

Vertel zo veel mogelijk mensen dat je wilt/gaat stoppen.

Realiseer je dat de angst, op zich, voor het stoppen het grootst is, probeer daar overheen te stappen.

Natuurlijk uit het "milieu" weg blijven.

Je gebruikt speed als zelfmedicatie, misschien helpt het als je de reden voor je verslaving wegneemt.

De beste stuurlui staan aan de kant natuurlijk en ieder geval is uniek. Ik heb tijden zonder de meeste drugs gedaan zonder problemen. Eén ding is me nooit gelukt, roken, terwijl ik daar graag mee zou stoppen, het lukt gewoon niet....
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je kan het beste veel schrijven zo maak je voor jezelf dingen duidelijk en heb je iets waar je op kan terug vallen.

Schrijf eens alle redenen op waarom jij speed gebruikt. Als je dat gedaan hebt zie je duidelijk het probleem en daar ga je dan oplossingen voor verzinnen.

Je zegt dat je het in het begin nam omdat je jezelf verveelde, betekent dus dat je moet zorgen dat je leuke dingen te doen hebt. Ga dingen extra ondernemen, zoek hobby's etc. Probeer voor elk probleem een oplossing te vinden.

Schrijf ook op waarom je zo graag wilt stoppen.

Uiteindelijk heb je dus doelen gesteld en dan ga je elke dag ook weer schrijvend evalueren hoe je aan je leerdoelen hebt gewerkt, zo wordt je weer geconfronteerd als je er niets aan doet.

Ik denk dat je hier ver mee kan komen. En is het geen mogelijkheid om daar 1 dag in de week heen te gaan?

Succes ermee!
j
joeper0981Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb de laaste tijd last van alsof er allemaal beesten over me heen lopen Kheb eerst delf een jaar aan de cocaine gezetten bijna dagelijks daar ben K al weken mee gestopt en toen ben K speed gaan snuiven ik hoor dingen dje er niet zijn als ik op bed lig en wordt soms
Schreeuwend en angstig wakker wat betekend dit....
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#7
joeper0981 zei:
Ik heb de laaste tijd last van alsof er allemaal beesten over me heen lopen Kheb eerst delf een jaar aan de cocaine gezetten bijna dagelijks daar ben K al weken mee gestopt en toen ben K speed gaan snuiven ik hoor dingen dje er niet zijn als ik op bed lig en wordt soms
Schreeuwend en angstig wakker wat betekend dit....
Klik om te vergroten...

Beestjes onder je huid voelen en paranoïde gedachten/ervaringen zijn bij speed gebruik vrij vaak voorkomende effecten, met name als je nachten overslaat, slecht eet en hoog doseert. Het betekend dat je teveel gebruikt, en te weinig slaapt en eet.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
joeper0981 zei:
Ik heb de laaste tijd last van alsof er allemaal beesten over me heen lopen Kheb eerst delf een jaar aan de cocaine gezetten bijna dagelijks daar ben K al weken mee gestopt en toen ben K speed gaan snuiven ik hoor dingen dje er niet zijn als ik op bed lig en wordt soms
Schreeuwend en angstig wakker wat betekend dit....
Klik om te vergroten...

Tja, dat het niet al te best met je gesteld is, maar die conclusie had je zelf hopelijk ook al getrokken.

Lijkt erop dat je de ene verslaving voor de andere hebt ingewisseld. Waarom dit zelfdestructieve gedrag? Ik ga er vanuit dat je een goede reden had om met dagelijks cokegebruik te stoppen?

Zoals Sanne hierboven zegt wijzen dit soort klachten op problematisch gebruik, daar krijg je dan de rekening een keer voor gepresenteerd. Kijk eens kritisch naar wat je aan het doen bent, en waarom, praat eens met je huisarts eventueel.

Overigens is dit een topic uit 2010 dus ik weet niet of je hier nog veel reacties zult krijgen. Als je specifieke vragen hebt kun je beter zelf even een topic openen. Sterkte.
M
Mother of an angelLid
01-01-2024, 00:00
#9
TeknoKuttekop zei:
meer mensen die beide hebben en willen stoppen met?
hoe gaan jullie hier mee om?
ik pak nl als ik me rot voel deed ik eerst niet maar als ik me vrolijk voel krijg ik er ook zin in.
omdat mijn stemming dan omslaat zijn mijn gedachten ook 180% gedraaid en pak ik weer.
ben nu al zo'n 4 jaar onderhand elk weekend aan de speed en heeft zich uitgebreid tot een halve week ofzo want eenmaal op en als ik dan niet kan slapen blijf ik op dat niveau hangen en vind het het heel moeilijk dan niet te pakken.
Heb al verslavings hulp aangevraagd werd gezegd tegen mij 3 dagen dag behandeling in de week maar dat kan ik helaas niet ivm met werk eigen huis.
anders komt er niks binnen of bestaat er een soort vergoeding.
wat als weekend gebruik begon is uitgelopen tot een echte verslaving ik ben er niet de baas meer over.
ook al wil ik niet ik blijf pakken :-s

iemand tips?
alvast bedankt
Klik om te vergroten...
M
Mother of an angelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Duidelijk verhaal en een situatie die je niet op 't spel wil zetten dat snap ik als, geen ander. Mijn advies is om bv in de avond of weekenden te kijken of er NA metingen in jouw omgeving zijn. Dit is anoniem en eigenlijk een zelfhulp groep. Duurt een uurtje en is gratis en de 12 stappen zullen je snel helpen. Niet verplicht als je 'n keer geen zin hebt of niet kan maakt nix uit. Verder als je echt toch wat intensiever iets wenst heb je Solutions in Voorthuizen zij hebben 30 dagen intern programma. Wel een bijdrage van ik geloof 300 euro maar dat kost je verslaving ook. Ook anoniem en heeeel goed. En sjiek lekker eten yoga mooie omgeving eigen kamer. Ga eerst 'n keertje kijken bij de NA een tip ga niet helemaal vd kaart houd rekening met de verslaafde die net clean zijn. Als je me bv je kengetal v telefoon geeft wil ik wel voor je op zoek naar de dichtstbijzijnde. Liefs An
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb die diagnose en dat heet : Dubbel Diagnose of Comorbiteit.
Dat maakt het nog veel complexer, maar met een langdurige behandeling / opname ga je zien hoe alles verweven is als stoornis in jouw leven.
Borderline + Chronische Suicidaliteit + Verslaving bijvoorbeeld.
Ook Chronische Depressie + Verslaving + Angststoornis is een bekende.
Vaak 1 actief en de andere op de achtergrond actief. En veel symptomen delen ze.

Als je er naar jaren ploeteren en therapie verslaving de baas bent en kort daarna de volgende stoornis het actieve plekje al overneemt van je actieve verslaving zoals een zware depressie en dat je leven weer wéér snel onhanteerbaar maakt. In die depressie ontwikkel je bv weer een angststoornis en je vriend verslaving is er opeens weer want je depressie duurt weer maanden om er aan te werken en te herstellen.
Het is te behandelen allemaal naast elkaar en tegelijkertijd met opname in een gespecialiseerde GGZ Instelling en Enkele verslavingsklinieken werken bv samen met een ggz instelling en bieden dus die dubbel diagnose ook aan.
Je komt daar niet 1 2 3 voor in aanmerking omdat het nog redelijk nieuw is en vaak ook met gedwongen opnames werkt van patienten die een gevaar zijn voor zich zelf maar meestal door àcute psychose, paranoïde , of schizofrenie snel opgenomen moeten worden en zo veel plekken bezet houden.
Ik heb over enkele maanden hopelijk korter mijn eerste opname in een dubbel diagnose instelling.
In 2015 en 2016 heb een opname gehad in een verslavingskliniek en toen is het balletje gaan rollen. 7 maanden intern met 2 maanden er tussen.
3.5 maand kijhard werken om te herstellen van 20 jaar leven met persoonlijkheidstooris in je pubertijd, met van alles verslaafd kunnen worden. Zoals werken, sexafspraakjes, coca cola (suiker) sporten, hobby's en natuurlijk bekende drugs alcohol, gokken, gamen, sex. Niet elke middel zorgt voor problemen sommige lossen al op met je eigen ervaringen. Helaas ook dat je ene weer in ruilt voor een andere. Crossadiction, en je kan soms ook geen stoornis actief hebben.
Voordat ik dit pas leerde herkennen zijn meer dan 10 talle jaren geweest dat ik wel wist dat je iets hebt wat je pas ziet als je het doorhebt. Ik vertelde nooit alles in die periodes wat er speelde.
Precies weten wat je aangeeft bv met allemaal testen en gesprekken.
Chronische depressie en verslavingsproblemen vond ik wel ok om daar mee aan de slag tegaan.
Ik ben toch niet debiel, borderline ontwikkelen in je pubertijd en dat al helemaal niet accepteert. Door je karakter wat je ook vaker in de weg zit dan iets opleverd. Zoals perfectionisme, Faalangst etc. Dat vond ik minder erg om te accepteren en te vertellen.
Als ik wist dat het uiteindelijk zo duidelijk heb sinds dec en ook eerlijk alles benoem wat ik mankeer, veel is tijdelijk en verdwijnt als je precies het tegen overgestelde gaat aanleren, als ook nog leert vermijden als copingstijl leer je je zelf de extremen niet meer toe te laten in je gedrag. Er is geen medicatie voor persoonlijkheid stoornissen, 20 jaar geleden was het helaas niet zo leuk. En was het meestal dat je op zo'n ggz terrein kwam te wonen zodat je het minst voor overlast of problemen kon zorgen.
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mother of an angel zei:
Duidelijk verhaal en een situatie die je niet op 't spel wil zetten dat snap ik als, geen ander. Mijn advies is om bv in de avond of weekenden te kijken of er NA metingen in jouw omgeving zijn. Dit is anoniem en eigenlijk een zelfhulp groep. Duurt een uurtje en is gratis en de 12 stappen zullen je snel helpen. Niet verplicht als je 'n keer geen zin hebt of niet kan maakt nix uit. Verder als je echt toch wat intensiever iets wenst heb je Solutions in Voorthuizen zij hebben 30 dagen intern programma. Wel een bijdrage van ik geloof 300 euro maar dat kost je verslaving ook. Ook anoniem en heeeel goed. En sjiek lekker eten yoga mooie omgeving eigen kamer. Ga eerst 'n keertje kijken bij de NA een tip ga niet helemaal vd kaart houd rekening met de verslaafde die net clean zijn. Als je me bv je kengetal v telefoon geeft wil ik wel voor je op zoek naar de dichtstbijzijnde. Liefs An
Klik om te vergroten...


Zodra erkend dat je leven onhanteerbaar is geworden door je verslaving.
Heb je stap1 voltooid!
Als je dit pas kort doorhebt en geen idee hebt waar te beginnen met je herstel.
Zoek naar een zelfhulpgroep in je buurt! De bekende AA, NA, CA meetings.
Daar komen elke week op diverse dagen lotgenoten uit de regio samen die het 12 stappen programma volgen om clean te blijven en allemaal ook mee hebben gemaakt wat jij mee maakt.
Sommige zijn jaren clean en nieuwkomers misschien 1 dag.
Als weinig weet over herstel en clean blijven moet je daar een paar keer heen gaan. voor nieuwe sociale contacten die net als jou zijn maar je al veel ervaringen en advies gaan geven. Ook versterkt het samen komen elke week je kansen om clean te blijven. Er zijn daar ex verslaafde je als buddy willen leren wat zij weten. Deze sponsers zijn al jaren clean en willen dat jij dat ook straks bent.
google je suf over hoe het werkt.
Je mag altijd iemand meenemen als je het spannend vind. Vrienden of familielid etc.
Ze zitten bijna in elke redelijlke stad
in elke provincie.
En de ene groep is weer de andere niet.
Ik heb dat ook zo bezocht tot mijn 2 jaar clean zijn. Je viert daar met ze alle hoelang clean je bent en iedereen is begonnen met 1 en dat is gelijk de belangrijkste.En het lukt je nooit 1x de rest voor leven te zijn. Als je maar opnieuw aansluit.
Ik heb er in het begin veel aan gehad.
Wat de andere vertelde hoe hun clean blijven en soms persoonlijke dingen die ze meemaken bespreken.
Het kost niks maar voor koffie thee etc kan je wat geld geven.
Ga dat z.s.m ontdekken en geef t een kans!
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Arjan` zei:
Die persoonlijkheidsstoornissen zijn gewoon een gevolg van de pubertijd, gewoon lekker blijven snuiven en het kan ook best wel doordeweeks sochtends even snel een lijntje pakken. Je kan anders ook Heroine of Crack proberen dat lijkt me echt iets voor jou.
Klik om te vergroten...

Zoals jij het hebt aangepakt!
Koos Kansloos!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."