#1
Goeeedemorgen ondertussen!
Aankomende week ga ik stoppen met het roken van sigaretten, ik word een beetje zenuwachtig van het idee, het komt nu ineens dichtbij...😅
Maar aangezien ik mijn leven wil veranderen, om fysiek en dus ook mentaal sterker in m'n schoenen te staan, ga ik dit gewoon doen!
Ik ben astmatisch en ben klaar met iedere keer hoesten en het benauwd hebben.. Je hebt er verder ook gewoon weinig aan, plus die achterlijke prijzen... Klaar mee!
Ik ben afgelopen maand(en) aardig goed opweg in de goede richting al zeg ik het zelf, ik gebruik geen coke meer na een jarenlange verslaving, drank is minder maar dat blijft een gevoelig puntje.. Zoals de meeste rokers weten, gaat roken en drinken hand in hand, dus ik verwacht dat dat ook nog minder gaat worden, ik ga mezelf daarin nog niet dwingen... Ik ben gestopt met pep, 4 weken geleden, en ik heb dit weekend gepland als afsluiter voor roken en pep, daarna is het afgelopen. Ik gun mezelf dit bewust, ik maak al zoveel veranderingen mee.. Dus dit vond ik wel een passende 'afsluiter, beetje lief zijn voor jezelf toch, dan kan ik me mentaal voorbereiden en nog ff 1x doen wat ik wil nu (vandaar ook het achterlijke tijdstip dat ik dit.post🤪). Ik hoef geen advies over de pep, ik ben er na deze 2e nacht te helemaal klaar mee voorlopig😁. Ik stop trouwens niet definitief met alles, ik wil dit jaar aan mijn doelen werken en dan zie ik weer verder...no pressure, dat geeft wat meer rust😜
Ik heb eind 2019 mijn "faalmomentjes" gehad en nu ben ik er wel écht klaar voor! Wat betreft de pep in ieder geval 100%, roken gaat wel pittig worden denk, maarja alle voordelen wegen ondertussen wel op tegen de nadelen, ik rook m'n halve leven nu, klaar mee! Ik hoop dat ik het volhoud maarja, je moet ergens beginnen!
Ik wil mezelf niet alles in 1x ontzeggen, dat is gedoemd om te mislukken, dus ik wil wel gewoon af en toe een jointje blijven roken, moet wel leuk blijven 😜.. Maarja, wat is nu de beste manier?
Hebben jullie misschien ideeën/tips? Ik vertrouw mezelf niet om peuken in huis te hebben,voor alleen in de joint, dat gaat fout😆.
Ik heb al beetje opties bekeken, komt erop neer dat het puur roken wordt, wat me eigenlijk tegenstaat, ik smoke al vrij weinig, dus als ik dan ineens puur ga roken...nee, dat vind ik echt niet chill denk ik, weet wel zeker... dan hoest ik me helemáál de pleures, schiet niet op dus.
Toen las ik over die Diamana kruiden ofzo? Maar dat is naar verluidt niet echt lekker, en ik rook een jointje ook voor de smaak snapje.. Eten vind ik ook géén optie, een paf is voor mij dat hele proces met rook inhalen en uitblazen, dat vind ik er juist bijhoren anders hoeft het van mij niet eens.
Vapen zag ik ook voorbij komen, maar die zijn erg prijzig, zoveel smoke ik niet, zonde van mm zuurverdiende centen... en ik wil sparen, dus zou ook beetje dom zijn om daar zoveel aan uit te geven..
Ik denk dat dat zo'n beetje alle opties zijn he..?😅 Ik hoop dat iemand hier een gouden tip heeft voor me.. en ik hoef geen tips als niet blowen, dat ga ik mezelf niet aandoen... first things first😁
Oja! Ik rook tegenwoordig trouwens liever hasj, zou je dat eventueel ook in een pijpje kunnen doen? Of verbrand je het dan... Ik heb werkelijk geen idee...
Als jullie tips & tricks voor mij hebben, graag! Ik zou het zeker waarderen😁
Op naar een mooi 2020😏
Heel erg veel succes. Heb helaas geen tips voor je want ik ben geen sigaretten roker, maar zet ‘m op. You got this! ❤️