Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met sigaretten, tips m.b.t. blowen gezocht!

Stoppen met sigaretten, tips m.b.t. blowen gezocht!

27 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Snelleke Snel zei:
Goeeedemorgen ondertussen!

Aankomende week ga ik stoppen met het roken van sigaretten, ik word een beetje zenuwachtig van het idee, het komt nu ineens dichtbij...😅
Maar aangezien ik mijn leven wil veranderen, om fysiek en dus ook mentaal sterker in m'n schoenen te staan, ga ik dit gewoon doen!
Ik ben astmatisch en ben klaar met iedere keer hoesten en het benauwd hebben.. Je hebt er verder ook gewoon weinig aan, plus die achterlijke prijzen... Klaar mee!

Ik ben afgelopen maand(en) aardig goed opweg in de goede richting al zeg ik het zelf, ik gebruik geen coke meer na een jarenlange verslaving, drank is minder maar dat blijft een gevoelig puntje.. Zoals de meeste rokers weten, gaat roken en drinken hand in hand, dus ik verwacht dat dat ook nog minder gaat worden, ik ga mezelf daarin nog niet dwingen... Ik ben gestopt met pep, 4 weken geleden, en ik heb dit weekend gepland als afsluiter voor roken en pep, daarna is het afgelopen. Ik gun mezelf dit bewust, ik maak al zoveel veranderingen mee.. Dus dit vond ik wel een passende 'afsluiter, beetje lief zijn voor jezelf toch, dan kan ik me mentaal voorbereiden en nog ff 1x doen wat ik wil nu (vandaar ook het achterlijke tijdstip dat ik dit.post🤪). Ik hoef geen advies over de pep, ik ben er na deze 2e nacht te helemaal klaar mee voorlopig😁. Ik stop trouwens niet definitief met alles, ik wil dit jaar aan mijn doelen werken en dan zie ik weer verder...no pressure, dat geeft wat meer rust😜

Ik heb eind 2019 mijn "faalmomentjes" gehad en nu ben ik er wel écht klaar voor! Wat betreft de pep in ieder geval 100%, roken gaat wel pittig worden denk, maarja alle voordelen wegen ondertussen wel op tegen de nadelen, ik rook m'n halve leven nu, klaar mee! Ik hoop dat ik het volhoud maarja, je moet ergens beginnen!

Ik wil mezelf niet alles in 1x ontzeggen, dat is gedoemd om te mislukken, dus ik wil wel gewoon af en toe een jointje blijven roken, moet wel leuk blijven 😜.. Maarja, wat is nu de beste manier?

Hebben jullie misschien ideeën/tips? Ik vertrouw mezelf niet om peuken in huis te hebben,voor alleen in de joint, dat gaat fout😆.
Ik heb al beetje opties bekeken, komt erop neer dat het puur roken wordt, wat me eigenlijk tegenstaat, ik smoke al vrij weinig, dus als ik dan ineens puur ga roken...nee, dat vind ik echt niet chill denk ik, weet wel zeker... dan hoest ik me helemáál de pleures, schiet niet op dus.

Toen las ik over die Diamana kruiden ofzo? Maar dat is naar verluidt niet echt lekker, en ik rook een jointje ook voor de smaak snapje.. Eten vind ik ook géén optie, een paf is voor mij dat hele proces met rook inhalen en uitblazen, dat vind ik er juist bijhoren anders hoeft het van mij niet eens.

Vapen zag ik ook voorbij komen, maar die zijn erg prijzig, zoveel smoke ik niet, zonde van mm zuurverdiende centen... en ik wil sparen, dus zou ook beetje dom zijn om daar zoveel aan uit te geven..

Ik denk dat dat zo'n beetje alle opties zijn he..?😅 Ik hoop dat iemand hier een gouden tip heeft voor me.. en ik hoef geen tips als niet blowen, dat ga ik mezelf niet aandoen... first things first😁


Oja! Ik rook tegenwoordig trouwens liever hasj, zou je dat eventueel ook in een pijpje kunnen doen? Of verbrand je het dan... Ik heb werkelijk geen idee...

Als jullie tips & tricks voor mij hebben, graag! Ik zou het zeker waarderen😁

Op naar een mooi 2020😏
Klik om te vergroten...

Heel erg veel succes. Heb helaas geen tips voor je want ik ben geen sigaretten roker, maar zet ‘m op. You got this! ❤️
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goeeedemorgen ondertussen!

Aankomende week ga ik stoppen met het roken van sigaretten, ik word een beetje zenuwachtig van het idee, het komt nu ineens dichtbij...😅
Maar aangezien ik mijn leven wil veranderen, om fysiek en dus ook mentaal sterker in m'n schoenen te staan, ga ik dit gewoon doen!
Ik ben astmatisch en ben klaar met iedere keer hoesten en het benauwd hebben.. Je hebt er verder ook gewoon weinig aan, plus die achterlijke prijzen... Klaar mee!

Ik ben afgelopen maand(en) aardig goed opweg in de goede richting al zeg ik het zelf, ik gebruik geen coke meer na een jarenlange verslaving, drank is minder maar dat blijft een gevoelig puntje.. Zoals de meeste rokers weten, gaat roken en drinken hand in hand, dus ik verwacht dat dat ook nog minder gaat worden, ik ga mezelf daarin nog niet dwingen... Ik ben gestopt met pep, 4 weken geleden, en ik heb dit weekend gepland als afsluiter voor roken en pep, daarna is het afgelopen. Ik gun mezelf dit bewust, ik maak al zoveel veranderingen mee.. Dus dit vond ik wel een passende 'afsluiter, beetje lief zijn voor jezelf toch, dan kan ik me mentaal voorbereiden en nog ff 1x doen wat ik wil nu (vandaar ook het achterlijke tijdstip dat ik dit.post🤪). Ik hoef geen advies over de pep, ik ben er na deze 2e nacht te helemaal klaar mee voorlopig😁. Ik stop trouwens niet definitief met alles, ik wil dit jaar aan mijn doelen werken en dan zie ik weer verder...no pressure, dat geeft wat meer rust😜

Ik heb eind 2019 mijn "faalmomentjes" gehad en nu ben ik er wel écht klaar voor! Wat betreft de pep in ieder geval 100%, roken gaat wel pittig worden denk, maarja alle voordelen wegen ondertussen wel op tegen de nadelen, ik rook m'n halve leven nu, klaar mee! Ik hoop dat ik het volhoud maarja, je moet ergens beginnen!

Ik wil mezelf niet alles in 1x ontzeggen, dat is gedoemd om te mislukken, dus ik wil wel gewoon af en toe een jointje blijven roken, moet wel leuk blijven 😜.. Maarja, wat is nu de beste manier?

Hebben jullie misschien ideeën/tips? Ik vertrouw mezelf niet om peuken in huis te hebben,voor alleen in de joint, dat gaat fout😆.
Ik heb al beetje opties bekeken, komt erop neer dat het puur roken wordt, wat me eigenlijk tegenstaat, ik smoke al vrij weinig, dus als ik dan ineens puur ga roken...nee, dat vind ik echt niet chill denk ik, weet wel zeker... dan hoest ik me helemáál de pleures, schiet niet op dus.

Toen las ik over die Diamana kruiden ofzo? Maar dat is naar verluidt niet echt lekker, en ik rook een jointje ook voor de smaak snapje.. Eten vind ik ook géén optie, een paf is voor mij dat hele proces met rook inhalen en uitblazen, dat vind ik er juist bijhoren anders hoeft het van mij niet eens.

Vapen zag ik ook voorbij komen, maar die zijn erg prijzig, zoveel smoke ik niet, zonde van mm zuurverdiende centen... en ik wil sparen, dus zou ook beetje dom zijn om daar zoveel aan uit te geven..

Ik denk dat dat zo'n beetje alle opties zijn he..?😅 Ik hoop dat iemand hier een gouden tip heeft voor me.. en ik hoef geen tips als niet blowen, dat ga ik mezelf niet aandoen... first things first😁


Oja! Ik rook tegenwoordig trouwens liever hasj, zou je dat eventueel ook in een pijpje kunnen doen? Of verbrand je het dan... Ik heb werkelijk geen idee...

Als jullie tips & tricks voor mij hebben, graag! Ik zou het zeker waarderen😁

Op naar een mooi 2020😏
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thank you😊word er nu al onzeker over pfff maarja zo kan ik ook niet blijven doorgaan... leven is soms zo ingewikkeld🤣maarja ik ga ervoor😎als coke en pep lukt, moet dit toch ook kunnen
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Over het roken.
Ik zou eerst een vapepen kopen die mtl vaped(zoals een sigaret) ik raad de uwell caliburn aan met koko pods , en daarin een juice van zout nicotine.
Dat geeft een meer realistische keelhit als een sigaret (roit squad - cherry fizzle en element - choclat tabacco zijn mijn smaakjes...)
Ik ben zo van 3 pakjes Lucky rood tabak per week , naar 1 sigaret achter het eten kunnen gaan.
Cold turkey van nicotine lukt me niet.

Blowen.
Uit de bong/pijp Vapen of eten is je enige optie als je wil stoppen met roken , of je het nu wil of niet :grin:

Edit*
Om puur hasj te roken raad ik een vaporizer aan die liquids of olien en waxen kan dampen, ik heb een flowermate aura .
Maar er zijn er 1001 , check maar de op azarius of @Waterpijp-bong.nl ?
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee roken wil ik echt gelijk vanaf woensdag, ik heb ochtenddienst en zorg dat ik voor die ochtend 1 sigaret bewaar, soort symbolisch afscheidspeukje ofzo (ja ik ben raar😛). Ik ga mezelf niet meer voor de gek houden met dat soort dingen, maar toch bedankt 😁. Ik ga denk pleisters halen ter ondersteuning en heb al een of andere motivatie app geïnstalleerd, ik ben ooit bijna een jaar gestopt geweest zonder middelen, dus ik moet er maar op gaan vertrouwen dat ik dat dus kan blijkbaar..

Thanks voor de tip, ik ga dat even bekijken🙂vind zo'n bong ook weer zoiets haha k weet niet, maarja zo'n pijpje is miss toch de beste optie, wil het niet verpesten door toch tabak in m'n joint te doen... te groot risico, daardoor ging mijn vorige stoppoging dus mis, na een jaar😮

Hoe lang ben jij nu al gestopt ondertussen?
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#6
inner_search zei:
Edit*
Om puur hasj te roken raad ik een vaporizer aan die liquids of olien en waxen kan dampen, ik heb een flowermate aura .
Maar er zijn er 1001 , check maar de op azarius of @Waterpijp-bong.nl ?
Klik om te vergroten...

Ik heb een beetje rond gekeken, ik heb jarenlang gesmoked maar dit is echt een andere wereld voor mij😂. Het model wat jij beschreef zag ik niet, maar als ik het goed begrijp kan het ook in deze;


Pocket Waterpipe Kit

De Pocket Waterpipe Kit is een echt draagbare en ongelooflijk goed ontworpen waterpijp! Deze pocket bong heeft een revolutionair ontwerp dat het hele systeem inklapt tot een maat die klein genoeg is om in een broekzak of een kleine tas te worden gedragen.
www.waterpijp-bong.nl www.waterpijp-bong.nl

Ik vind deze zo cute,🤗 maar ik snap er geen reet van verder haha, kun jij mij misschien vertellen of en wat ik hierbij nodig heb? Er staan bij accessoires wel gaasjes, maar verschillende maten en ik weet niet welke ik hiervoor nodig zou hebben qua maat/materiaal.. Ik heb ze gemaild maar ik dacht miss weet jij het ook? Is misschien wat sneller🙊
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Daimana is een goeie tabaksvervanger vind ik zelf. Het is vrij licht spul en met 5 gram van zo'n 8 euro rol je zo 75 joints als je er niet te veel in doet tenminste. Ik vind damiana best lekker, en de mensen die mijn joints meeroken ook, het is echt niet die smerige greengo waar ik van over mijn nek ga! Een vaporizer (kruidverwarmer, dus geen verdamper) kan ik ook wel aanbevelen, hoewel de high wat anders is met verwarmen dan met roken (ik heb zelf de 'Mighty' van Bickel en Storz, fantastisch apparaat maar aan de dure kant). Last but not least heb je thc olie, en wel die je onder je tong moet druppelen (niet die je op je vloei smeert)

Succes!
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#8
8️⃣6️⃣ zei:
het is echt niet die smerige greengo
Klik om te vergroten...

Ja ik weet niet meer wie het zei, op dit forum, dat het echt fckin goor is, ik ben zelf ook best wel een muts wat betreft smaakjes, dus vind lastig om op de gok zo'n zak te bestellen..😅waar vind jij het naar smaken als je het zou omschrijven?

8️⃣6️⃣ zei:
Last but not least heb je thc olie
Klik om te vergroten...

Roken hoort in het proces voor mij, anders vind ik er niks aan 🤣

8️⃣6️⃣ zei:
Een vaporizer
Klik om te vergroten...

Inderdaad ook al opgezocht maar dat is echt veel te prijzig, als ik iedere dag blowde miss maar ik rook zo weinig, zonde van m'n geld, vooral aangezien ik wil sparen 😜

Wel aardig dat je meedenkt, dankjewel!😁zit nog een beetje in dubio, zit er in die Diamana geen schadelijke stoffen verder ook dan? Ben wel nieuwsgierig maar uhh ja... k weet niet straks valt het tegen zit ik met zo'n zak weetje🤔
A
AlbertospaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Snelleke Snel zei:
Goeeedemorgen ondertussen!

Aankomende week ga ik stoppen met het roken van sigaretten, ik word een beetje zenuwachtig van het idee, het komt nu ineens dichtbij...😅
Maar aangezien ik mijn leven wil veranderen, om fysiek en dus ook mentaal sterker in m'n schoenen te staan, ga ik dit gewoon doen!
Ik ben astmatisch en ben klaar met iedere keer hoesten en het benauwd hebben.. Je hebt er verder ook gewoon weinig aan, plus die achterlijke prijzen... Klaar mee!

Ik ben afgelopen maand(en) aardig goed opweg in de goede richting al zeg ik het zelf, ik gebruik geen coke meer na een jarenlange verslaving, drank is minder maar dat blijft een gevoelig puntje.. Zoals de meeste rokers weten, gaat roken en drinken hand in hand, dus ik verwacht dat dat ook nog minder gaat worden, ik ga mezelf daarin nog niet dwingen... Ik ben gestopt met pep, 4 weken geleden, en ik heb dit weekend gepland als afsluiter voor roken en pep, daarna is het afgelopen. Ik gun mezelf dit bewust, ik maak al zoveel veranderingen mee.. Dus dit vond ik wel een passende 'afsluiter, beetje lief zijn voor jezelf toch, dan kan ik me mentaal voorbereiden en nog ff 1x doen wat ik wil nu (vandaar ook het achterlijke tijdstip dat ik dit.post🤪). Ik hoef geen advies over de pep, ik ben er na deze 2e nacht te helemaal klaar mee voorlopig😁. Ik stop trouwens niet definitief met alles, ik wil dit jaar aan mijn doelen werken en dan zie ik weer verder...no pressure, dat geeft wat meer rust😜

Ik heb eind 2019 mijn "faalmomentjes" gehad en nu ben ik er wel écht klaar voor! Wat betreft de pep in ieder geval 100%, roken gaat wel pittig worden denk, maarja alle voordelen wegen ondertussen wel op tegen de nadelen, ik rook m'n halve leven nu, klaar mee! Ik hoop dat ik het volhoud maarja, je moet ergens beginnen!

Ik wil mezelf niet alles in 1x ontzeggen, dat is gedoemd om te mislukken, dus ik wil wel gewoon af en toe een jointje blijven roken, moet wel leuk blijven 😜.. Maarja, wat is nu de beste manier?

Hebben jullie misschien ideeën/tips? Ik vertrouw mezelf niet om peuken in huis te hebben,voor alleen in de joint, dat gaat fout😆.
Ik heb al beetje opties bekeken, komt erop neer dat het puur roken wordt, wat me eigenlijk tegenstaat, ik smoke al vrij weinig, dus als ik dan ineens puur ga roken...nee, dat vind ik echt niet chill denk ik, weet wel zeker... dan hoest ik me helemáál de pleures, schiet niet op dus.

Toen las ik over die Diamana kruiden ofzo? Maar dat is naar verluidt niet echt lekker, en ik rook een jointje ook voor de smaak snapje.. Eten vind ik ook géén optie, een paf is voor mij dat hele proces met rook inhalen en uitblazen, dat vind ik er juist bijhoren anders hoeft het van mij niet eens.

Vapen zag ik ook voorbij komen, maar die zijn erg prijzig, zoveel smoke ik niet, zonde van mm zuurverdiende centen... en ik wil sparen, dus zou ook beetje dom zijn om daar zoveel aan uit te geven..

Ik denk dat dat zo'n beetje alle opties zijn he..?😅 Ik hoop dat iemand hier een gouden tip heeft voor me.. en ik hoef geen tips als niet blowen, dat ga ik mezelf niet aandoen... first things first😁


Oja! Ik rook tegenwoordig trouwens liever hasj, zou je dat eventueel ook in een pijpje kunnen doen? Of verbrand je het dan... Ik heb werkelijk geen idee...

Als jullie tips & tricks voor mij hebben, graag! Ik zou het zeker waarderen😁

Op naar een mooi 2020😏
Klik om te vergroten...
Wat ik altijd heb gehoord dat goed werkt is om de sigaret te vervangen door een stok zoethout. Op het moment dat je een sigaret wilt pakken pak je een stokje zoethout en ga je daar op knagen. Geen idee of het werkt maar kan me d'r iets bij voorstellen
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Albertospaghetti zei:
Wat ik altijd heb gehoord dat goed werkt is om de sigaret te vervangen door een stok zoethout.
Klik om te vergroten...

Ik dacht heel even, huhhh zoethout in een joint?! Tot ik de rest las haha😂wtf momentje..

Maar bedankt voor de tip, ik ga het uitproberen😁
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roken en blowen zijn twee verslavingen die elkaar in stand houden. Dus goed dat je van te voren nadenkt over hoe je dit moet aanpakken!

Mijn tip: koop een goede vaporizer! Dat kost een flinke duit (200+ euro), maar dan is de kans wel groter dat je niet meer begint aan tabak roken (en tabak roken is natuurlijk ook extreem duur).

Het is wel even wennen hoor, een vaporizer. In het begin mis je steeds het brandende gevoel in je longen. Daardoor denk je 'huh, heb ik wel iets ingeademd..?' Maar dit idee ontstaat dus omdat je de dopamine-prikkel mist die je normaal van de nicotine krijgt. Het is dus onderdeel van de tabaksverslaving om een brandend gevoel in je longen te associëren met 'lekker'. Dat is eigenlijk heel gek natuurlijk. Want het brandende gevoel is juist heel slecht voor je longen!

Ik heb zelf ook wel een tijdje puur gerookt en allerlei tabaksvervangers geprobeerd. Maar na lang proberen kwam ik tot de conclusie dat op die manier blowen gewoon kut is. Je krijgt alsnog de teer binnen van roken, wat gewoon heel slecht is voor de gezondheid. De smaak is minder goed dan van een tabaksjoint met tabak (hoewel ik dat nu echt heel goor naar asbak vind smaken nu ik een aantal jaar ben gestopt met roken). En pure joints hebben de nare neiging snel dicht te slibben, wat heel zonde is van je wiet.

Er zijn goedkope(re) vaporizers, maar mijn ervaring is dat die niet zo'n bevredigend resultaat geven. Ik heb (heel) goede ervaringen met:
-Davinci IQ (draagbaar, display, verwisselbare accu)
-PAX3 (draagbaar)
-Mighty (draagbaar en display, minder verbranding van de wiet)
-Volcano (alleen met stekker, maar ongekende smaak en effect 10/10)

Daarnaast heb ik een goede glazen bong (5 cm dik pyrex) waarin 3 percolators zitten. Die bong gebruik ik om (goede) hasj puur te roken, wat ook goed werkt.

Dus nogmaals: de nieuwe manier van blowen zal echt even wennen zijn! Maar bedenk je dat wat je nu lekker vindt vooral het resultaat is van je nicotineverslaving. Maar ik ben nu al jaren een gelukkige blowende ex-roker. Dat heb ik op deze manier(en) gedaan :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wist je trouwens dat je hulp bij het stoppen met roken volledig vergoed krijgt van de zorgverzekering (sinds 2020)? Als je hulp zoekt bij het stoppen met roken dan is de kans dat je het volhoudt veel groter dan wanneer je het in je eentje probeert. En aangezien het toch gratis is... waarom niet? :wink:

www.ikstopnu.nl

Overzicht vergoedingen stoppen met roken

Je zorgverzekering betaalt een stoppen met roken vergoeding om je te helpen. Antwoord op al je vragen en compleet overzicht van verzekeraars.
www.ikstopnu.nl www.ikstopnu.nl
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Roken en blowen zijn twee verslavingen die elkaar in stand houden. Dus goed dat je van te voren nadenkt over hoe je dit moet aanpakken!

Mijn tip: koop een goede vaporizer! Dat kost een flinke duit (200+ euro), maar dan is de kans wel groter dat je niet meer begint aan tabak roken (en tabak roken is natuurlijk ook extreem duur).

Het is wel even wennen hoor, een vaporizer. In het begin mis je steeds het brandende gevoel in je longen. Daardoor denk je 'huh, heb ik wel iets ingeademd..?' Maar dit idee ontstaat dus omdat je de dopamine-prikkel mist die je normaal van de nicotine krijgt. Het is dus onderdeel van de tabaksverslaving om een brandend gevoel in je longen te associëren met 'lekker'. Dat is eigenlijk heel gek natuurlijk. Want het brandende gevoel is juist heel slecht voor je longen!

Ik heb zelf ook wel een tijdje puur gerookt en allerlei tabaksvervangers geprobeerd. Maar na lang proberen kwam ik tot de conclusie dat op die manier blowen gewoon kut is. Je krijgt alsnog de teer binnen van roken, wat gewoon heel slecht is voor de gezondheid. De smaak is minder goed dan van een tabaksjoint met tabak (hoewel ik dat nu echt heel goor naar asbak vind smaken nu ik een aantal jaar ben gestopt met roken). En pure joints hebben de nare neiging snel dicht te slibben, wat heel zonde is van je wiet.

Er zijn goedkope(re) vaporizers, maar mijn ervaring is dat die niet zo'n bevredigend resultaat geven. Ik heb (heel) goede ervaringen met:
-Davinci IQ (draagbaar, display, verwisselbare accu)
-PAX3 (draagbaar)
-Mighty (draagbaar en display, minder verbranding van de wiet)
-Volcano (alleen met stekker, maar ongekende smaak en effect 10/10)

Daarnaast heb ik een goede glazen bong (5 cm dik pyrex) waarin 3 percolators zitten. Die bong gebruik ik om (goede) hasj puur te roken, wat ook goed werkt.

Dus nogmaals: de nieuwe manier van blowen zal echt even wennen zijn! Maar bedenk je dat wat je nu lekker vindt vooral het resultaat is van je nicotineverslaving. Maar ik ben nu al jaren een gelukkige blowende ex-roker. Dat heb ik op deze manier(en) gedaan :wink:
Klik om te vergroten...

Je klinkt heel overtuigend en ik geloof je gelijk hoor, maar ik ga geen over de 200 euro uitgeven aan iets dat ik niet veel doe, terwijl ik stop met roken zodat ik o.a. meer kan sparen, beetje tegenstrijdig toch😜 Ik hoef niet persé verplicht te blowen, maar denk dat het in dit geval wel verstandig is voor mezelf, aangezien ik nu met 4 verslavingen aan het dealen ben, maar om dan gelijk zoveel geld eraan te geven.. nee... beetje wilskracht tonen, ik heb al zoveel overwonnen nu in korte tijd..🙂

Ik zit te denken aan zo'n bong ja, dan maar puur roken, in een joint trek ik dat niet, met een bong wel denk.. Ik kwam iets tegen, ice-bong dat schijnt ook zachter te zijn voor je keel waardoor je minder hoest, denk dat dat wel wat voor mij is.. en zo niet dan heb ik pech dan niks... Ik ben er niet van afhankelijk dat scheelt😋

Wat vind jij zelf van zo'n bong?

Thnx in ieder geval🙂
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Wist je trouwens dat je hulp bij het stoppen met roken volledig vergoed krijgt van de zorgverzekering (sinds 2020)? Als je hulp zoekt bij het stoppen met roken dan is de kans dat je het volhoudt veel groter dan wanneer je het in je eentje probeert. En aangezien het toch gratis is... waarom niet? :wink:

www.ikstopnu.nl

Overzicht vergoedingen stoppen met roken

Je zorgverzekering betaalt een stoppen met roken vergoeding om je te helpen. Antwoord op al je vragen en compleet overzicht van verzekeraars.
www.ikstopnu.nl www.ikstopnu.nl
Klik om te vergroten...

Ja ik zag het ook al voorbij komen maar ik heb daar geen behoefte aan, ik wil het zelf doen, ik moet mezelf gewoon "voor de gek houden" en lekker bezig blijven, daarbij heb ik het op m'n werk al druk genoeg, en omdat ik nu én geen zooi ga doen én stop met roken heb ik na werk ook nog energie om van alles te doen..(Dat merkte ik afgelopen maand, dus zal alleen maar beter worden als ik stop met roken😄)

Die mensen kennen mij niet persoonlijk, dat is voor mij al geen toegevoegde waarde want zij weten niet wat voor mij persoonlijk werkt, aangezien ieder mens anders in elkaar zit.

Zo zie ik het, en het is mij eerder alleen gelukt, en ja dat is ook weer gefaald, maar dat is wel 7 jaar geleden dus sta nu ook heel anders in m'n schoenen..

Ik ga wel pleisters halen voor de zekerheid, wil mezelf niet te moeilijk maken, maar denk dat het ergste daarna wel weg moet zijn (hoop ik 😆)

Bedankt voor het meedenken iig😊
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Snelleke Snel zei:
Je klinkt heel overtuigend en ik geloof je gelijk hoor, maar ik ga geen over de 200 euro uitgeven aan iets dat ik niet veel doe, terwijl ik stop met roken zodat ik o.a. meer kan sparen, beetje tegenstrijdig toch😜 Ik hoef niet persé verplicht te blowen, maar denk dat het in dit geval wel verstandig is voor mezelf, aangezien ik nu met 4 verslavingen aan het dealen ben, maar om dan gelijk zoveel geld eraan te geven.. nee... beetje wilskracht tonen, ik heb al zoveel overwonnen nu in korte tijd..🙂

Ik zit te denken aan zo'n bong ja, dan maar puur roken, in een joint trek ik dat niet, met een bong wel denk.. Ik kwam iets tegen, ice-bong dat schijnt ook zachter te zijn voor je keel waardoor je minder hoest, denk dat dat wel wat voor mij is.. en zo niet dan heb ik pech dan niks... Ik ben er niet van afhankelijk dat scheelt😋

Wat vind jij zelf van zo'n bong?

Thnx in ieder geval🙂
Klik om te vergroten...

Een bong is ook best chill. Maar voor een beetje goede glazen (ijs)bong ben je ook al snel meer dan 100 euro kwijt. Ik wil er in ieder geval wel eentje hebben die minimaal 2 percolators heeft, want dat helpt heel erg bij het afkoelen van de rook. Alleen ijs is niet voldoende. Er zijn goedkopere glazen bongs verkrijgbaar maar ik vind de rookervaring dan niet heel prettig.

Roken met een bong is alsnog wel schadelijk voor de longen, zeker omdat je de rook diep inhaleert. Dus dat moet je ook niet al te vaak doen. Dat lijkt me eigenlijk een belangrijkere reden om te stoppen met roken dan geld op de korte termijn. Die 200 euro ben je zo kwijt aan zorgkosten :wink:

Ik heb mijn vape bij elkaar gespaard door een tijdje niet te blowen. Als je 20 keer niet een gram wiet koopt dan heb je de vape al te pakken. Voor mij was dat zeg maar een maand niet blowen. Als je niet zo vaak blowt dan zal het vast langer duren. Maar dan kan je in de tussentijd even goed wennen aan het niet blowen met tabak.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Een bong is ook best chill. Maar voor een beetje goede glazen (ijs)bong ben je ook al snel meer dan 100 euro kwijt. Ik wil er in ieder geval wel eentje hebben die minimaal 2 percolators heeft, want dat helpt heel erg bij het afkoelen van de rook. Alleen ijs is niet voldoende. Er zijn goedkopere glazen bongs verkrijgbaar maar ik vind de rookervaring dan niet heel prettig.

Roken met een bong is alsnog wel schadelijk voor de longen, zeker omdat je de rook diep inhaleert. Dus dat moet je ook niet al te vaak doen. Dat lijkt me eigenlijk een belangrijkere reden om te stoppen met roken dan geld op de korte termijn. Die 200 euro ben je zo kwijt aan zorgkosten :wink:

Ik heb mijn vape bij elkaar gespaard door een tijdje niet te blowen. Als je 20 keer niet een gram wiet koopt dan heb je de vape al te pakken. Voor mij was dat zeg maar een maand niet blowen. Als je niet zo vaak blowt dan zal het vast langer duren. Maar dan kan je in de tussentijd even goed wennen aan het niet blowen met tabak.
Klik om te vergroten...

Ik rook niet vaak dus die ene keer maakt ook niet veel uit, k heb 14 jaar lang sigaretten gerookt, da's pas schadelijk🤣 haha 20 x een gram, dan ben ik volgend jaar nog aan het sparen...🤓nee danku, plus ik wil mijn doel dit jaar bij elkaar hebben gespaard, wat voor mij veeeeeeel meer waard is dan een beetje blowen, als ik dan tot die tijd 'schadelijk' moet roken op een bong, jammer dan. Dat doel gaat nu voor alles😎
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat ever floats your boat, natuurlijk.

Ik vind geld persoonlijk echt totaal oninteressant. Niet dat ik heel rijk ben ofzo. Maar het boeit me gewoon niet. Bij het stoppen met roken heb ik ook gemerkt dat ik misschien geen sigaretten of shag koop, maar dat het geld alsnog vaak wel opgaat.

Dat heeft er veel mee te maken dat je tabak vaak ergens bij koopt. Dus je gaat even boodschappen doen en je koopt een pakje sigaretten. Je gaat even tanken en je koopt er wat sigaretten bij, dat soort uitgaven. Ik ken weinig rokers die een vast bedrag per maand gebudgetteerd hebben en dat geld bewust reserveren zodat ze kunnen roken. Natuurlijk kost het roken geld, maar als je het dan krap hebt dan ga je al snel besparen op andere dingen: even geen biertje in het café want je moet nog roken, even geen kaas maar goedkoper broodbeleg want je moet nog roken. Dan maar een skeer cadeautje voor je oma, want je moet nog roken. Dat soort dingen. Zo smokkel je het roken steeds in je maandelijkse uitgaven.
Maar andersom werkt dat dus ook: als je niet meer rookt dan ben je niet meer de hele tijd op allerlei andere uitgaven aan het beknibbelen zodat je nog kunt roken. In de praktijk blijkt het daarom moeilijk om het geld dat je kwijt bent aan roken volledig te sparen.

Als je geld wil gebruiken als motivatie om te stoppen dan kan dat natuurlijk prima werken. Maar het kan ook een valkuil zijn. Er kan een situatie ontstaan waarin je steeds tegen jezelf zegt dat je niet mág roken omdat je geld moet besparen. Je kan dan het roze-olifantjes-effect krijgen: 'je mag niet aan een @Roze Olifant denken, je mag niet aan een roze olifant denken, je mag niet aan een roze olifant denken', en dan ben je dus stiekem de hele dag aan het vechten tegen de gedachtes aan roze olifantjes.

Mij heeft het heel erg geholpen om totaal anders naar de sigaret te gaan kijken. Ik heb tegelijkertijd allerlei verschillende manieren om te stoppen met roken gecombineerd: een zelfhulpboek, naar de huisarts, medicijnen, stressballen, you name it. Dat heeft ertoe geleid dat ik nu gewoon blij ben dat ik niet meer hóef te roken. Ik hoef mezelf dus ook niet te motiveren met geld besparen, want ik ben gewoon blij dat ik niet meer rook.

Als je gratis professionals wantrouwt omdat ze je niet kennen, dan kan ik zo'n zelfhulpboek wel aanraden. Daarin staan dus allerlei van dit soort tips: hoe je anders naar de sigaret kunt kijken zodat het stoppen met roken vanzelf gaat en je dus geen last krijgt van het roze-olifantjes-effect. Vooral de boeken Nederland Stopt Met Roken of De Opluchting zijn populair.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nou het gaat bij mij niet persé om het geld, ik verdien genoeg geld ik hou zelfs over, het is meer een soort "combideal" dat ik dan nóg sneller mijn gelddoel heb bereikt, en tegelijkertijd is het ook wel beter voor m'n gezondheid, 2 vliegen in 1 klap toch😁. En omdat ik dat doel nu voor ogen heb, is dat voor mij een positief vooruitzicht, ik weet waar ik het voor doe..Dat werkt nu al behoorlijk motiverend🙂 Bij mijn eerste stoppoging had ik eigenlijk niet echt een specifiek doel, en zat ik nog in een heel andere mindset, ik was toen letterlijk doelloos..

Het heeft dus niks met móeten te maken, het is nu echt puur vanuit m'n eigen wil, ben er klaar mee om langer te wachten dan nodig.. Ik wil ook eindelijk verder na een klote tijd, en nu ben ik er klaar voor😁

Ik probeer ook te denken ipv; ik mag niet meer roken, ik HOEF niet te roken of ik WIL dat niet... klinkt al heel anders en komt anders in je brein binnen...

Ik heb dit weekend al absurt weinig gerookt, ik hoop dat ik ze voor woensdag op heb 🤣, en ik heb niks gedronken... blijkbaar is m'n lichaam alvast begonnen, t smaakt gewoon niet meer ofzo, terwijl ik me normaal de tering in rook.. m'n mindset is dus echt veranderd want ik ben er zelfs zelf verbaasd over😂 Hoop dat het zo blijft!

Wel goed van je hoor dat je ook al jaren gestopt bent! Heb jij die boeken allemaal gelezen? Ik hoorde wel van iemand over een schijnbaar heel effectief boek van Alan Car ofzo? Nja ik ga van de week wel ff op zoek
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Snelleke Snel zei:
Wel goed van je hoor dat je ook al jaren gestopt bent! Heb jij die boeken allemaal gelezen? Ik hoorde wel van iemand over een schijnbaar heel effectief boek van Alan Car ofzo? Nja ik ga van de week wel ff op zoek
Klik om te vergroten...
Ja dat boek van Alan Carr is in principe hetzelfde als De Opluchting. Ik vind de Opluchting wat beter geschreven, wat minder stellig in de uitlatingen en meer gericht op zelf achterhalen wat nou de redenen zijn waarom je rookt.

Nederland Stopt Met Roken is geschreven door twee vooraanstaande Nederlandse Longartsen (Wanda de Kanter en Pauline Dekker), die eigenhandig de allereerste rookstoppoli hebben geopend in het Rode Kruis ziekenhuis in Beverwijk en die zeer betrokken zijn bij het maatschappelijke debat rondom (stoppen met) roken.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kun je dat ook gewoon in de bibliotheek lenen? Dan ga ik morgen wel ff kijken ben wel benieuwd opzich

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."