Dexamfetamine nog in de testfase als ad(h)d-medicijn in België? Nee joh, bijlange niet. Ik ken mensen die het al meer dan 10 jaar nemen. Jouw psych lijkt me onvoldoende op de hoogte. Zoek je een psych die goed op de hoogte is v. alle ad(h)d-medicatie. Zo ben je tenminste ook zeker dat je je medicijn veilig en verantwoord kan gebruiken en kan bijgestuurd worden waar nodig.
Persoonlijk vind ik dex ook een meerwaarde bieden t.o.v. Ritalin.
Eerlijk gezegt lijkt het me geen goed plan dat ts overstapt op dex, hij geeft al aan te liegen over zijn eetpatroon.
Waarom lieg je er over ?
Als je echt zoveel last hebt van je adhd , zou je blij moeten zijn dat je gwn met een ander dieet je klachten al voor de helft kan verbeteren.
en jullie adviseren hem dan nog om te liegen over zen druggebruik, tegen een arts of psycholoog...
Hij gaat 9 van de 10 de dex gewoon misbruiken en/of in combo nemen met speed.
Die testfase is natuurlijk idd bullcrap.
Ikzelf ging naar een psych in de poliekliniek in leuven , waar men adhd voor de 3de x vastgesteld is door 2 verschilende psychiaters voor volwassenen.
Omdat ik van kinds af al de diagnose heb , en alles van medicatie heb geprobeerd , kon ik ook zo dex krijgen van de kliniek 4x 5mg als start (magistrale bereiding door lokale apotheek) geen amfexa zoals in nl.
Maar , ik moest een soort contract invullen dat opgestuurd word naar justitie , dat ik dex zou gebruiken , en als gevolg dus men rijbewijs zou moeten gaan inleveren tot ik zou stoppen met de medicatie.
Ik ben altijd eerlijk over alles van druggebruik tegen men artsen en wisten ook van men amfetaminemisbruik af..
Dex werkt , geeft een pak minder rebound dan methylfenidaat, maar als je het elke dag neemt voor een maand (mss 2..) moet je al snel meer gaan nemen , waardoor de rebound ook erger word en eigenlijk hetzelfde effect zal hebben dan methylfenidaat.
Het enige dat ik kan aanraden en dat voor mij persoonlijk rust geeft in men hoofd.
Is een md lsd (op de fadiman methode).