#1
Och nou zie ik het, rapper Steen 😀
He Ivo,
Verslaving is een breed begrip. In zekere zin is iedere gebruiker verslaafd, alleen de meeste gaan er op een enigszins verantwoordelijke manier mee om. Dus 1 keer per 3 maanden eens een pilletje xtc of wat speed.
Zodra je je sociale en professionele verplichtingen niet meer nakomt door gebruik ligt verslaving op de loer. Als je gebruikt terwijl je met jezelf hebt afgesproken om dat niet te doen, ligt verslaving op de loer. Als je meer gebruikt dan dat je aanvankelijk wilde, ligt verslaving op de loer.
Probeer nu eens 2 weken niet te gebruiken, en alleen in het weekend 1-2 biertjes per dag te drinken. En daarna bijvoorbeeld 1 keer per maand speed te gebruiken. Als dit allemaal makkelijk lukt dan zit je wel goed. Lukt dit niet dan zou ik me toch iets meer zorgen gaan maken.
Wat mijzelf betreft, ik weet dat ik gevoelig ben voor stimulanten. Heb gekampt met een verslaving maar ben er gelukkig af. Ik gebruik nu nog 1 keer per 3 maanden een stimulant. Vaker niet, anders ga ik sneller de fout in.
Starting today!Ah, dit is wat ik ongeveer zelf ook als beeld had gevormd voor een loerende verslaving. Advies klinkt erg goed ja, denk dat t echt niet zo'n probleem is om nu 2 weken te stoppen, ga ik ook zeker doen. Alleen dat is natuurlijk meestal makkelijler gezegd dan gedaan😅
drugsforum.nl
De verslavingsinstellingen hebben online ook zo'n test die je kan invullen waaruit blijkt dat je verslaafd zou kunnen zijn. Heb ik ook wel es ingevuld. Geeft stof tot nadenken en maakt je meer bewust van je gedrag.
Dank allen voor de reacties! Heb de bovenstaande test van Aniet_Speed gedaan en heb 5 punten, lage kant dus maar natuurlijk genoeg reden meer m'n gebruik te controleren.
Dat is idd het beste, de truuk is om dit per direct te doen en niet gaan zitten kutten met de bekende ''nog 1 laatste keer gebruiken'' smoes. daardoor blijf je bezig en is het vaak waar het mis gaat. Succes steen!!denk dat t echt niet zo'n probleem is om nu 2 weken te stoppen, ga ik ook zeker doen. Alleen dat is natuurlijk meestal makkelijler gezegd dan gedaan😅
In ieder geval ben je er goed op tijd bij🙂.. Goed teken dat je het zelf inziet, ik vind het zelf ook vrij lastig om hiermee om te gaan in deze tijden... van fulltime werken naar fulltime thuis zitten, t is niet niks... en dan kun je nogal snel in de verleiding komen, ik weet er alles van🙄.
Hopelijk heb je iets aan dit forum, al is het alleen al om je verhaal kwijt te kunnen, je bent in ieder geval niet alleen😊
Dat is idd het beste, de truuk is om dit per direct te doen en niet gaan zitten kutten met de bekende ''nog 1 laatste keer gebruiken'' smoes. daardoor blijf je bezig en is het vaak waar het mis gaat. Succes steen!!
Het is voor mij een angst om mezelf aan drugs te verliezen, heb ook hele lange pauzes gehad afgelopen jaren. Ben nog jong en heb een prima toekomst voor me dus een middeltje hoeft dat niet mij weg te nemen.
Steen ja, goeie inspiratiebron en afleiding voor mij
Haha, het gaat mij meer om dat het complete herrie is, om een of andere reden kan ik me vaak beter concentreren met muziek die keihard is en nergens over gaat. Veel hardcore dus ook.Als in, je wilt het compleet tegenovergestelde van hem worden dan denk?🤣
Ik vind Steen echt goed, luister t ook vaak (heb zelfs een gesigneerd shirt van hem😝) maar hij doet alles juist niet op de goeie manier zegmaar haha. Mr hij s wel lekker recht voor z'n raap😋
drugsforum.nl
Haha, het gaat mij meer om dat het complete herrie is, om een of andere reden kan ik me vaak beter concentreren met muziek die keihard is en nergens over gaat. Veel hardcore dus ook.
Maar nee Steen is idd geen rolmodel in die zin.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."