Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Ik zal het maar kort houden voor de gemiddelde 'ben ik verslaafd?'(niet denigrerend bedoeld) post. Nu ik de laatste tijd zo goed als alleen maar thuis zit met de dagelijkse wandeling daar buiten, grijp ik wat sneller naar mijn voorraad. Ik merk dat ik een stuk meer alcohol drink(voor nu 3-4 bier en wat sterke drank erbij/dag) en dat ik wat sneller naar mijn zakje speed grijp. Nu is dit vooral om tijd te doden omdat verveling soms boven mijn lust voor hobby's uitreikt. Zou het kunnen dat als ik dit doorzet ik op zekere hoogte verslaafd raak/al verslaafd ben? Alvast dank, en deel graag je eigen verhaal door de quarantaine!"
"Ganggang💯 zei: He Ivo, Verslaving is een breed begrip. In zekere zin is iedere gebruiker verslaafd, alleen de meeste gaan er op een enigszins verantwoordelijke manier mee om. Dus 1 keer per 3 maanden eens een pilletje xtc of wat speed. Zodra je je sociale en professionele verplichtingen niet meer nakomt door gebruik ligt verslaving op de loer. Als je gebruikt terwijl je met jezelf hebt afgesproken om dat niet te doen, ligt verslaving op de loer. Als je meer gebruikt dan dat je aanvankelijk wilde, ligt verslaving op de loer. Probeer nu eens 2 weken niet te gebruiken, en alleen in het weekend 1-2 biertjes per dag te drinken. En daarna bijvoorbeeld 1 keer per maand speed te gebruiken. Als dit allemaal makkelijk lukt dan zit je wel goed. Lukt dit niet dan zou ik me toch iets meer zorgen gaan maken. Wat mijzelf betreft, ik weet dat ik gevoelig ben voor stimulanten. Heb gekampt met een verslaving maar ben er gelukkig af. Ik gebruik nu nog 1 keer per 3 maanden een stimulant. Vaker niet, anders ga ik sneller de fout in. Klik om te vergroten... Ah, dit is wat ik ongeveer zelf ook als beeld had gevormd voor een loerende verslaving. Advies klinkt erg goed ja, denk dat t echt niet zo'n probleem is om nu 2 weken te stoppen, ga ik ook zeker doen. Alleen dat is natuurlijk meestal makkelijler gezegd dan gedaan😅"
"Dank allen voor de reacties! Heb de bovenstaande test van Aniet_Speed gedaan en heb 5 punten, lage kant dus maar natuurlijk genoeg reden meer m'n gebruik te controleren."
"Aniet_Speed zei: In ieder geval ben je er goed op tijd bij🙂.. Goed teken dat je het zelf inziet, ik vind het zelf ook vrij lastig om hiermee om te gaan in deze tijden... van fulltime werken naar fulltime thuis zitten, t is niet niks... en dan kun je nogal snel in de verleiding komen, ik weet er alles van🙄. Hopelijk heb je iets aan dit forum, al is het alleen al om je verhaal kwijt te kunnen, je bent in ieder geval niet alleen😊 Klik om te vergroten... Het is voor mij een angst om mezelf aan drugs te verliezen, heb ook hele lange pauzes gehad afgelopen jaren. Ben nog jong en heb een prima toekomst voor me dus een middeltje hoeft dat niet mij weg te nemen."
"GoldenGrow zei: Dat is idd het beste, de truuk is om dit per direct te doen en niet gaan zitten kutten met de bekende ''nog 1 laatste keer gebruiken'' smoes. daardoor blijf je bezig en is het vaak waar het mis gaat. Succes steen!! Klik om te vergroten... Haha Steen ja, goeie inspiratiebron en afleiding voor mij. Verder heb ik mn spul opgeborgen, kan er ofcourse nog steeds bij maar wil op t punt komen dat ik de moeite niet wil nemen voor dat spul om t te halen👌🏼"
"Aniet_Speed zei: Als in, je wilt het compleet tegenovergestelde van hem worden dan denk?🤣 Ik vind Steen echt goed, luister t ook vaak (heb zelfs een gesigneerd shirt van hem😝) maar hij doet alles juist niet op de goeie manier zegmaar haha. Mr hij s wel lekker recht voor z'n raap😋 Klik om te vergroten... Haha, het gaat mij meer om dat het complete herrie is, om een of andere reden kan ik me vaak beter concentreren met muziek die keihard is en nergens over gaat. Veel hardcore dus ook. Maar nee Steen is idd geen rolmodel in die zin."
"Voor dezen die up-to-date willen zijn, het is met gemak gelukt! Vorig weekend en dit weekend nog wel wat biertjes gepakt, maar minder. Speed helemaal niet aangekomen/aan gedacht. Fijn om te weten dat ik dat dus nog kan!"
"Haha, zeker weten beginnen we vandaag. Ik zal wel updaten als ik er toch wat moeite mee heb Geen woord is goed woord in zekere zin. /OT Al een tijdje een lurker op dit forum maar vanochtend een account gemaakt, bevalt me zeer durf ik wel te zeggen!"
"Het is in mijn mening zeer makkelijk om een patroon te vormen bij speedgebruik, waar ik bij joints of xtc echt wel weet wanneer ik moet stoppen en het genoeg is, heb ik na speed gebruik toch altijd de neiging meer te pakken en of weer gebruiken na 1-2 dagen absentie. Speed is de grootste liefde-/haatverhouding die ik heb voor een drug. Ook vooral nu in quarantaine is speed bij mij extra gevaarlijk omdat je snel weer een keer pakt. Maar dat verschilt natuurlijk p.p."
"Panda807 zei: Ik ben begonnen met speed gebruiken toen ik in een depressie zat, onbewust als een soort van zelfmedicatie. Heel dom besef ik nu, want de depressie is er nog steeds. Nu blijf ik dus gebruiken zodat ik toch de dag kan doorkomen. Heel soms heb ik nog eens een moment van euforie, maar dit duurt niet langer dan 5minuten en direct hierna slaat het om naar extreme frustratie, woede, haat,.. voor alles en iedereen zonder enige reden. Dus hieruit veronderstel ik dat mn reservestoffen inderdaad op zijn. Maar toch is het uitgeputte speedgevoel beter dan de ondertussen ondraaglijk geworden depressie. Klik om te vergroten... Hier ben ik zelf bang voor dat het mezelf overkomt, waar als ik eerst in een dip zat, hoeft niet eens lang te zijn, toch wat wou pakken. Heeft bijna binnen een week ervoor gezorgd dat ik er niet meer af kon. Met mentale hulp van anderen toch gelukt maar wil niet weten hoe het anders was afgelopen... Als je trouwens wil praten dan PM me zeker, ik ben een luisterend oor."