Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDwaal ik af naar een verslaving?

Dwaal ik af naar een verslaving?

23 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lees deze anders een door:

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

Mijn naam is sylvia ,41 jaar ,moeder van 2 kinderen van 17 en 19 en al 8 jaar verslaafd aan speed. Destijds eraan begonnen met mijn ex ,eerst af en toe in het weekend . Al gauw werd het ook doorde weeks om de vermoeidheid te doorstaan van het gebruik in het weekend. En ja dan zit je al snel aan...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Het kan heel goed werken om elke dag even een stukje op te schrijven over je dag. Dan kom je er ook achter wat je triggers zijn om weer te gaan gebruiken.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#2
De verslavingsinstellingen hebben online ook zo'n test die je kan invullen waaruit blijkt dat je verslaafd zou kunnen zijn. Heb ik ook wel es ingevuld. Geeft stof tot nadenken en maakt je meer bewust van je gedrag.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Natozlato zei:
De verslavingsinstellingen hebben online ook zo'n test die je kan invullen waaruit blijkt dat je verslaafd zou kunnen zijn. Heb ik ook wel es ingevuld. Geeft stof tot nadenken en maakt je meer bewust van je gedrag.
Klik om te vergroten...

Dat dus...

Signaleringstest Speed

Tests - Signaleringstest <span>Speed</span>
testen.jellinek.nl testen.jellinek.nl

Veel succes🙃
i
ivodepivoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dank allen voor de reacties! Heb de bovenstaande test van Aniet_Speed gedaan en heb 5 punten, lage kant dus maar natuurlijk genoeg reden meer m'n gebruik te controleren.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#5
ivodepivo zei:
Dank allen voor de reacties! Heb de bovenstaande test van Aniet_Speed gedaan en heb 5 punten, lage kant dus maar natuurlijk genoeg reden meer m'n gebruik te controleren.
Klik om te vergroten...

In ieder geval ben je er goed op tijd bij🙂.. Goed teken dat je het zelf inziet, ik vind het zelf ook vrij lastig om hiermee om te gaan in deze tijden... van fulltime werken naar fulltime thuis zitten, t is niet niks... en dan kun je nogal snel in de verleiding komen, ik weet er alles van🙄.

Hopelijk heb je iets aan dit forum, al is het alleen al om je verhaal kwijt te kunnen, je bent in ieder geval niet alleen😊
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#6
ivodepivo zei:
denk dat t echt niet zo'n probleem is om nu 2 weken te stoppen, ga ik ook zeker doen. Alleen dat is natuurlijk meestal makkelijler gezegd dan gedaan😅
Klik om te vergroten...
Dat is idd het beste, de truuk is om dit per direct te doen en niet gaan zitten kutten met de bekende ''nog 1 laatste keer gebruiken'' smoes. daardoor blijf je bezig en is het vaak waar het mis gaat. Succes steen!!
i
ivodepivoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Aniet_Speed zei:
In ieder geval ben je er goed op tijd bij🙂.. Goed teken dat je het zelf inziet, ik vind het zelf ook vrij lastig om hiermee om te gaan in deze tijden... van fulltime werken naar fulltime thuis zitten, t is niet niks... en dan kun je nogal snel in de verleiding komen, ik weet er alles van🙄.

Hopelijk heb je iets aan dit forum, al is het alleen al om je verhaal kwijt te kunnen, je bent in ieder geval niet alleen😊
Klik om te vergroten...

Het is voor mij een angst om mezelf aan drugs te verliezen, heb ook hele lange pauzes gehad afgelopen jaren. Ben nog jong en heb een prima toekomst voor me dus een middeltje hoeft dat niet mij weg te nemen.
i
ivodepivoLid
01-01-2024, 00:00
#8
GoldenGrow zei:
Dat is idd het beste, de truuk is om dit per direct te doen en niet gaan zitten kutten met de bekende ''nog 1 laatste keer gebruiken'' smoes. daardoor blijf je bezig en is het vaak waar het mis gaat. Succes steen!!
Klik om te vergroten...

Haha Steen ja, goeie inspiratiebron en afleiding voor mij. Verder heb ik mn spul opgeborgen, kan er ofcourse nog steeds bij maar wil op t punt komen dat ik de moeite niet wil nemen voor dat spul om t te halen👌🏼
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#9
ivodepivo zei:
Het is voor mij een angst om mezelf aan drugs te verliezen, heb ook hele lange pauzes gehad afgelopen jaren. Ben nog jong en heb een prima toekomst voor me dus een middeltje hoeft dat niet mij weg te nemen.
Klik om te vergroten...

Herkenbaar... Ik heb meerdere dingen overwonnen maar kamp helaas ook nog steeds met bepaalde dingen, het blijft een strijd... maar indd, zolang je nog een goede toekomst in zicht hebt, is dat altijd een houvast om jezelf in de hand te houden✊
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#10
ivodepivo zei:
Steen ja, goeie inspiratiebron en afleiding voor mij
Klik om te vergroten...

Als in, je wilt het compleet tegenovergestelde van hem worden dan denk?🤣

Ik vind Steen echt goed, luister t ook vaak (heb zelfs een gesigneerd shirt van hem😝) maar hij doet alles juist niet op de goeie manier zegmaar haha. Mr hij s wel lekker recht voor z'n raap😋
i
ivodepivoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Aniet_Speed zei:
Als in, je wilt het compleet tegenovergestelde van hem worden dan denk?🤣

Ik vind Steen echt goed, luister t ook vaak (heb zelfs een gesigneerd shirt van hem😝) maar hij doet alles juist niet op de goeie manier zegmaar haha. Mr hij s wel lekker recht voor z'n raap😋
Klik om te vergroten...
Haha, het gaat mij meer om dat het complete herrie is, om een of andere reden kan ik me vaak beter concentreren met muziek die keihard is en nergens over gaat. Veel hardcore dus ook.

Maar nee Steen is idd geen rolmodel in die zin.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je omgeving heeft grote invloed of je snel verslaafd kan raken of niet. Mensen zonder werk en sociaal leven raken veel sneller verslaafd. Met het thuiswerken en sociale isolement ligt verslaving dus zeker op de loer nu door corona! Erg mee oppassen.

Zie ook dit topic:

Gevaar van veel thuis zitten door corona

Ik heb lang zitten twijfelen waar ik dit nou zou plaatsen maar denk uiteindelijk toch maar bij verslaving. Ik werk nu zo'n drie weken vanuit huis en merk dat dat toch wel wat teweeg brengt. Ik heb me in het verleden al veel verdiept in verslaving en weet dat omgeving en sociaal contact een...
drugsforum.nl drugsforum.nl
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#13
ivodepivo zei:
Haha, het gaat mij meer om dat het complete herrie is, om een of andere reden kan ik me vaak beter concentreren met muziek die keihard is en nergens over gaat. Veel hardcore dus ook.

Maar nee Steen is idd geen rolmodel in die zin.
Klik om te vergroten...

Hahaha oké daar kan ik inkomen😆👍
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik hou van Steen! Maar ik zou hem inderdaad niet als voorbeeld nemen. Neemt niet weg dat zijn muziek kei hard is. 😍

Heb het ook vaak opstaan, je moet het maar met een korreltje zout nemen. 😁
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Spyro zei:
Ik hou van Steen! Maar ik zou hem inderdaad niet als voorbeeld nemen. Neemt niet weg dat zijn muziek kei hard is. 😍

Heb het ook vaak opstaan, je moet het maar met een korreltje zout nemen. 😁
Klik om te vergroten...

Ik hou er juist van hoe hij alles durft te zeggen, no shame😬.. snap dat veel mensen zijn taal verafschuwen, 🤣🤣, maar ik hou juist wel van dat échte, geen gelul eromheen, gewoon BAM in your face😏
i
ivodepivoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Voor dezen die up-to-date willen zijn, het is met gemak gelukt!
Vorig weekend en dit weekend nog wel wat biertjes gepakt, maar minder. Speed helemaal niet aangekomen/aan gedacht. Fijn om te weten dat ik dat dus nog kan!
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#17
ivodepivo zei:
Voor dezen die up-to-date willen zijn, het is met gemak gelukt!
Vorig weekend en dit weekend nog wel wat biertjes gepakt, maar minder. Speed helemaal niet aangekomen/aan gedacht. Fijn om te weten dat ik dat dus nog kan!
Klik om te vergroten...
Doet me goed om te horen
S
Snelle peppieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een verslaving is een fenomeen voor hetgeen waar je gevoelig bent en wat je aanspreekt, als je iets gebruikt en je krijgt er een regelmaat in, wat resulteert in een verlangen om het vaker te doen dan kun je gaan spreken van een verslaving. Je verhaal is bij mij herkenbaar, puur uit nieuwsgierigheid wat opgevolgd werd door verveling.
i
ivodepivoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Haha, zeker weten beginnen we vandaag. Ik zal wel updaten als ik er toch wat moeite mee heb :wink: Geen woord is goed woord in zekere zin.

/OT Al een tijdje een lurker op dit forum maar vanochtend een account gemaakt, bevalt me zeer durf ik wel te zeggen!
i
ivodepivoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hallo allemaal,

Ik zal het maar kort houden voor de gemiddelde 'ben ik verslaafd?'(niet denigrerend bedoeld) post.

Nu ik de laatste tijd zo goed als alleen maar thuis zit met de dagelijkse wandeling daar buiten, grijp ik wat sneller naar mijn voorraad. Ik merk dat ik een stuk meer alcohol drink(voor nu 3-4 bier en wat sterke drank erbij/dag) en dat ik wat sneller naar mijn zakje speed grijp. Nu is dit vooral om tijd te doden omdat verveling soms boven mijn lust voor hobby's uitreikt. Zou het kunnen dat als ik dit doorzet ik op zekere hoogte verslaafd raak/al verslaafd ben?

Alvast dank, en deel graag je eigen verhaal door de quarantaine!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."