Dit bericht is zoals dit soort kwesties heel vaak gaan.
De junk in deze weet idd exact hoe hij het spel van leugens en bedrog moet spelen.
Jij wordt aan het lijntje gehouden, jij krijgt net genoeg positief gelul te horen, waardoor jij de eind beslissing toch maar weer even uitstelt, en verder verandert er dus maar erg weinig.
Dit spel loopt al erg lang .
Moet voor jou ontzettend veel energie kosten, des te treuriger is het feit dat je steeds weer geconfronteerd wordt met alweer leugens e n bedrog over de hkeveelheid en hier .. ...
Sorry hoor ik wil niet lullig overkomen ofzo, maar dat het voor jou (en vele anderen) zo werkt betekend niet automatisch dat dat voor iedereen geld... Ik heb 10 jaar lang dagelijks wiet gerookt, was een hel om van die verslaving af te komen, dat is 1 ding zeker.. Maar na een paar jaar niet geblowt te hebben kan ik tegenwoordig gewoon sporadisch een jointje roken, gewoon, als ik daar zin in heb en niet omdat het "moet" en als ik geen wiet heb ook dikke prima, dan niet, geen moeite mee als ik het niet heb. Ik heb ook vaak dat als iemand het dan over wiet heeft ofzo dat ik denk... oja blowen, tijdje niet gedaan eigenlijk, ik heb totaal geen craving dus ofzo, soms vind ik het gewoon lekker.. geen "drang" gevoel ernaar, terwijl ik vroeger al zenuwachtig werd als ik nog "maar" 1 gram had bijvoorbeeld.. Dus nee, ben het niet eens met jouw uitspraken. ✌Misschien ben ik een van de weinige daarin? Geen idee, maar jouw stelling dat het "absoluut niet kan", is dus absoluut niet waar...
Beste Aniet Speed,
Dan zal ik je het navolgende vertellen, uit de praktijk.
Wiet en alcohol zijn totaal verschillende soorten drugs.
Waarvan alcohol een echte harddrugs is.
Een wietverslaving is vooral geestelijk een lastige om vanaf te komen.
Maar, in een kleine week ben je van wat ongemak zoals zweten, af.
Alcohol daarentegen brengt naast een geestelijke verslaving, ook nog eens een forse lichamelijke afhankelijkheid met zich mee.
Dit feit veroorzaakt echt zware cravings bij het stoppen met alcohol. En verder:
Sommige mensen mogen er zelfs niet in één keer mee stoppen, maar moeten een afbouwschema volgen .
En met alcohol, net zoals bij opiaten, blijft er een soort van "herinnering " in een bepaald hersengedeelte zitten.
Na te zijn afgekickt van die alcohol blijft er een soort van overgevoeligheid voor juist dit stofje aanwezig.
Uit de praktijk en eigen ervaring weet ik, ( en bij de AA is dit een zeer bekend feit) dat wanneer ik ook maar één glas met alcohol drink, en dat stofje in mijn hersenen binnenkomt, er ineens van alles gaat gebeuren.
De AA zegt hierover niet voor niets dit:
Voor een alcoholist is een glaasje teveel, en een kratje te weinig.
En als ik deze stof dus binnenkrijg, ben ik niet meer te houden, en wordt het gegarandeerd een enorme slemppartij.
Dan nog dit.
Er zijn vwb drankmisbruik meer dan 60 verschillende ziektes die direct verband houden met alcohol.
Met wiet slechts zeer weinig.
Door drankgebruik vallen er doden . (Levercirrose bijvoorbeeld)
Door wiet gebruik niet één.
Ik heb nu aangegeven wat de verschillen zijn tussen wiet, en alcohol.
Vraag maar na, bij bijvoorbeeld de AA.
Hoe deze mensen denken over na een korte of langere tijd nuchter te zijn gebleven, wat er gebeurt na weer een enkel glaasje te hebben gedronken.
Men zal je antwoorden, dat zeer nadrukkelijk, het weer nemen van één glas alcohol, volledig verkeerd zal gaan aflopen.
Dus nu zeg ik, en onderbouwd, dat een alcoholist echt nooit meer een glas drank kan drinken.
Met wiet liggen deze zaken heel, heel anders.
Ik ben het dus niet eens met jouw visie...