Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, Ik ben al ruim 10j samen met mijn vriend, ondertussen getrouwd en baby van enkele maanden.Ik ken mijn partner al van toen we tieners waren en hij heeft altijd wiet gerookt. Persoonlijk vind ik het wel een verschil, een puber die dagelijks wiet rookt of een volwassen man van +30 jaar. Enkele keren tijdens de relatie is hij gestopt met het roken van wiet (2x een jaar) maar telkens terug gestart hiermee. Mijn partner rookt dus dagelijks wiet en op zich ben ik totaal niet tegen wiet, want alcohol is vele schadelijker (maar wel sociaal meer geaccepteerd - ik woon in België ter verduidelijking). Maar ik heb er wel iets op tegen dat hij dagelijks wiet rookt en hier zo afhankelijk van is om zich goed te voelen. Daarentegen, heeft hij een goede job, werkt hard en is hij niet lui nadat hij gerookt heeft. (Ik doe wel veel meer in het huishouden, maar dat heeft niets met de wiet te maken). Meeste van de dagen probeer ik me dus voor te houden dat het niet zo erg is dat hij elke dag wiet rookt. Op zich beter dan elke dag teveel alcohol of dat hij me bedriegt. Maar sommige dagen word ik er zo lastig van en kan ik me niet meer inhouden, dat er toch wekelijks of twee wekelijks over gediscussieerd wordt en dit leidt meestal tot ruzie. En zeker nu er een baby bij betrokken is. Hij had me altijd gezegd dat hij wel zijn verantwoordelijkheid zou opnemen om te minderen van zodra er kinderen zijn…. Niet dus. Ook gaat hij bv wekelijks naar zijn beste vriend om daar zich mega stoned te roken en daar dan te blijven slapen (om niet stoned te moeten terug rijden). Vind ik eigenlijk ook raar dat je dit wekelijks doet als je een baby hebt (is ook pas gestart vanaf de baby er was), ik ga me ook niet wekelijks kapot zuipen? Hij wordt dan lastig dat ik er iets van commentaar op geef. Ik kan er ook niet meer normaal met hem over praten want door mij jaren ‘gezaag’, voelt hij zich meteen aangevallen als ik er nog maar 1 woord over zeg. Wat zouden jullie doen in zo’n situatie? Overdrijf ik en moet ik hem gewoon laten doen?"