#1
Het is inmiddels een jaar of 4 geleden dat ik drugs heb ontdekt. Het begon als een âeye opening experienceâ, maar inmiddels is het een soort standaard geworden tijdens feestjes. Gaat hierbij voornamelijk om coke, M en X.
Veel mensen in mijn omgeving doen hetzelfde. Dit maakt dat het altijd als een soort âokâ aanvoelde. Toen ik een maand of 3 geleden na het stappen thuis een sleutelpunt uit de keukenkast pakte besefte ik mij echter dat dit niet zo is en dat er iets behoorlijk mis zat. Ben toen een maand met alles gestopt inclusief het bezoeken van locaties waar gebruik ânormaalâ is.
Daarna ben ik weer langzaam op pad gegaan met het streven om te minderen. Merkte dat ik best zonder drugs kan, maar dat dit domweg niet lukt zodra er alcohol in het spel is. Na pakweg 3 biertjes is de rem al weg. Het lijkt wel een soort aangeleerd patroon. Baal hier behoorlijk van.
Hebben jullie wellicht tips hoe je zoân patroon kan doorbreken? Of heb ik het simpelweg verpest en zit er niks anders op dan ook alcohol te vermijden? Zou graag in staat zijn om gewoon 2-3 biertjes te kunnen drinken zonder die verrotte craving.
Veel mensen in mijn omgeving doen hetzelfde. Dit maakt dat het altijd als een soort âokâ aanvoelde. Toen ik een maand of 3 geleden na het stappen thuis een sleutelpunt uit de keukenkast pakte besefte ik mij echter dat dit niet zo is en dat er iets behoorlijk mis zat. Ben toen een maand met alles gestopt inclusief het bezoeken van locaties waar gebruik ânormaalâ is.
Daarna ben ik weer langzaam op pad gegaan met het streven om te minderen. Merkte dat ik best zonder drugs kan, maar dat dit domweg niet lukt zodra er alcohol in het spel is. Na pakweg 3 biertjes is de rem al weg. Het lijkt wel een soort aangeleerd patroon. Baal hier behoorlijk van.
Hebben jullie wellicht tips hoe je zoân patroon kan doorbreken? Of heb ik het simpelweg verpest en zit er niks anders op dan ook alcohol te vermijden? Zou graag in staat zijn om gewoon 2-3 biertjes te kunnen drinken zonder die verrotte craving.