Neemt overigens niet weg dat dit voor iedereen jong of oud een kuttijd is. Ik voel me ook niet extra zielig omdat ik een jongere ben, maar dit is gewoon hoe ik de situatie bekijk. En wat voor mij mooi aansluit op het willen doorbreken van negatieve patronen. Nu ook, ik wil lekker een drankje doen op het terras, maar iedereen zit aan de zooi in een of andere woonkamer, be my guest maar het is gewoon niet meer voor mij weggelegd.Het heeft niks met mezelf te druk maken. Het heeft ermee te maken dat iedereen waar ik graag mee om ga ieder weekend aan de drugs zit. Ik blijf bij mezelf, door iets te willen met mijn leven “te leven in het nu” maar gelukkig zijn in het hier en nu is erg lastig in een tijd waarin je niet eens op stap kan, naar een festival kan, waardoor iedereen noodgedwongen is om andere oplossingen te bedenken om zichzelf vrij te voelen en te genieten van het leven. Heeft niks te maken met de rijpheid van mijn hersenen, of met dat ik me druk maak. Maar dat je momenteel als jongere geen kant op kan. Het ging ten slotte over negatieve patronen doorbreken. Dat is dan makkelijk praten als 30 plusser, waarbij zijn/haar jeugd al zo goed als gepasseerd is, en niet met deze problemen kampt waarbij het voelt alsof er nu al anderhalf jaar van je jeugd voorbij vliegt, in mijn optiek.