Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met een flinke wietverslaving

Stoppen met een flinke wietverslaving

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
C
CouchlockLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey allemaal!
Ik dacht ik zal eens een topic aanmaken ook voor mezelf en voor geïnteresseerden in de zelfde boot.

Ik ben nogal verslaafd geraakt aan blowen. Dit komt waarschijnlijk omdat ik erg vroeg ben begonnen, net 14 jaar oud.
De eerste keer was het puur nieuwsgierigheid door wat video's die ik destijds met mijn beste maat op YouTube tegen kwam. Maar het bleef erg interessant..
Het eerste jaar was het zo nu en dan elke week wel 1/2X.
Sinds mijn 15e is het elke dag geworden tot nu toe, 18 jaar.

Sinds mijn 16e waren de remmen al totaal eraf, elke mogelijkheid die ik had om te blowen nam ik, voor school tijdens de pauze na school, in de avonden etc.

Afgelopen paar maanden is het nog meer geworden dan heb ik het over 5/10 jointjes per dag, de meeste rook ik met mijn hechte vrienden of met schoolvrienden, maar ook zeker alleen. Mijn vriendenkring bestaat eigenlijk alleen maar uit blowers dat maakt het nog lastiger om eruit te komen.

Toch heb ik besloten te stoppen nu 3 dagen geleden, met mijn beste maat, die ik overigens meer als broer zie, dat maakt het voor mijn idee een stuk makkelijker.

Alleen de enorme verveling en niet wetende wat te doen zonder te blowen. En emotioneel ontstabiel. Maakt het erg lastig ook droom ik heftig en word ik meerdere keren soms zwetend wakker. Toch weet ik bijna zeker dat het me gaat lukken omdat ik er echt genoeg van heb gehad voor mijn gevoel... Teveel nadelen die ik goed ben gaan merken, zoals geldproblemen, ongemotiveerd, mijn moeder die het erg vind, het idee dat ik niets leuk vind zonder de wiet, zoals met vrienden zijn etc.

Dusja bij deze dit topic wel chill om het te delen ergens.. Ik geef wel een update met hoe het stoppen ervoor staat.

Bedankt voor het lezen! en verder een fijne dag gewenst (:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Succes met de stop en blijven volhouden. Dat zweten en dromen mindert wel na een 2tal weken. Blijf gewoon je dagelijks ritme behouden, drink en eet genoeg.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#3
Succes en gewoon volhouden! Ben nu bijna een maand gestopt en eerste twee weken zijn zwaar, uiteraard afhankelijk van de hoeveelheid dat je gebruikte.

Sinds een aantal dagen slaap ik eindelijk een beetje door, waar nog steeds max een uur of 6 per nacht. Echter, je bent alsnog zoveel fitter dan wanneer je stoned in slaap valt. Het is het waard.

Zet hem op!
E
EJuiceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Yo couchlock, ik zie mijzelf heel erg in je verhaal. Ik weet dat je het kan! Volhouden!
S
SemarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Beetje het zelfde verhaal als mij alleen ik ben 22 en blow nog steeds 3gr perdag en blow ook sinds mij 15de een van deze dagen ik stop ik er ook mee. Succes! Ik rook nog ff mij blow dat het nu nog kan.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Voor mij hielp CBD en CBD bloemen :) en ja, het slapen is even kloten, maar dat herstelt vrij snel!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
GHBismijnietdebaas zei:
Voor mij hielp CBD en CBD bloemen :) en ja, het slapen is even kloten, maar dat herstelt vrij snel!
Klik om te vergroten...

CBD is eigenlijk het probleem verleggen naar een ander middel. Gewoon niets gebruiken en 2 a 3 weken doorzetten. Doe ik ook nu. Zit in week 3 bijna 4. slaap al voor de helft beter.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#8
🐺PsyTekz zei:
CBD is eigenlijk het probleem verleggen naar een ander middel. Gewoon niets gebruiken en 2 a 3 weken doorzetten. Doe ik ook nu. Zit in week 3 bijna 4. slaap al voor de helft beter.
Klik om te vergroten...
OP heeft ook emotionele problemen, als je huisarts gaat krijg je vaak anti depressivia terwijl CBD veel beter werkt en minder ongezond is.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
GHBismijnietdebaas zei:
OP heeft ook emotionele problemen, als je huisarts gaat krijg je vaak anti depressivia terwijl CBD veel beter werkt en minder ongezond is.
Klik om te vergroten...

Die emotionele problemen zijn van korte duur bij een wietstop en duren nooit langer dan 2 weken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
🐺PsyTekz zei:
Die emotionele problemen zijn van korte duur bij een wietstop en duren nooit langer dan 2 weken.
Klik om te vergroten...
Er kunnen emotionele problemen zijn die met het wiet gebruik werden verdoofd. 1 van de grootste redenen waarom mensen überhaupt wiet gebruiken. Die problemen zijn dan niet weg bij stoppen maar moeten bij de kern worden aangepakt.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Er kunnen emotionele problemen zijn die met het wiet gebruik werden verdoofd. 1 van de grootste redenen waarom mensen überhaupt wiet gebruiken. Die problemen zijn dan niet weg bij stoppen maar moeten bij de kern worden aangepakt.
Klik om te vergroten...

Daar heb je zeker een punt als het wiet gebruik gepaard gaat met bepaalde gevoelens te onderdrukken. In opname heb ik geleerd dat andere middelen, ook de minst schadelijke, af te raden zijn bij een wietstop. CBD valt onder het natuurlijk Cannabinoïde systeem in het lichaam. Lijkt mij dan toch beter om dit soort middelen niet te gebruiken omdat er dan een soort van vervanger word gebruikt. De juiste therapie of meditatie lijkt mij een veel betere oplossing. Iets waar ik zelf nu ook aan begonnen ben om nog meer mezelf 100% nuchter en gefocust te houden.
A
AstronautLid
01-01-2024, 00:00
#12
Onlangs ben ik op zoek gegaan naar topics van mensen die willen stoppen met een hardnekkige wiet verslaving. Ik zie veel overeenkomsten met mijn leven en ook ik ben op het punt gekomen om er mee te kappen. Ik zou niet eens meer weten hoe het is om nuchter zonder wiet door het leven te gaan.

Op mijn 9e of 10e nam ik een hijs van een joint van mijn oudere zus. Met 12 jaar jong nog een keer geblowd en vanaf 14 niet meer gestopt. Nu ik 29 ben besef ik mij dat ik meer dan de helft van mijn leven wiet rook, dat is toch eigenlijk niet normaal. Heb wel eerdere stop pogingen gedaan waarvan het record 3 maanden was, ik herinner me dat het super goed voelde. Dat wil ik weer. Tsja en dan zit je op de bank met nog een zak wiet terwijl je eigenlijk wilt stoppen en er tegen op zit te roken omdat je het ook niet wilt weg gooien haha mja.

Cannabis heeft mij veel mooie dingen gebracht in het leven maar ook bracht het z'n offers.

Zeer moeilijke verslaving
C
CouchlockLid
01-01-2024, 00:00
#13
Astronaut zei:
Onlangs ben ik op zoek gegaan naar topics van mensen die willen stoppen met een hardnekkige wiet verslaving. Ik zie veel overeenkomsten met mijn leven en ook ik ben op het punt gekomen om er mee te kappen. Ik zou niet eens meer weten hoe het is om nuchter zonder wiet door het leven te gaan.

Op mijn 9e of 10e nam ik een hijs van een joint van mijn oudere zus. Met 12 jaar jong nog een keer geblowd en vanaf 14 niet meer gestopt. Nu ik 29 ben besef ik mij dat ik meer dan de helft van mijn leven wiet rook, dat is toch eigenlijk niet normaal. Heb wel eerdere stop pogingen gedaan waarvan het record 3 maanden was, ik herinner me dat het super goed voelde. Dat wil ik weer. Tsja en dan zit je op de bank met nog een zak wiet terwijl je eigenlijk wilt stoppen en er tegen op zit te roken omdat je het ook niet wilt weg gooien haha mja.

Cannabis heeft mij veel mooie dingen gebracht in het leven maar ook bracht het z'n offers.

Zeer moeilijke verslaving
Klik om te vergroten...
Ben benieuwd of het gelukt is man.
Toevallig was ik 3 maanden na mijn post hier een tijd terug ook weer begonnen.. Eerste 2 weken zijn lastig maar na een paar maanden kan je jezelf zo makkelijk het aanpraten dat 1 jointje geen kwaad kan omdat je overigens toch al maanden clean bent .. en dan ben je in no time vaak weer terug bij af in ieder geval zo ging het bij mij..
Nu weer begonnen met een poging vandaag is dag 3.
Alleen blijft het weer lastig mijn nummer 1 valkuil is dat mijn sociale leven hoe triest het ook klinkt gebouwd is op wiet. Heb hele goede vrienden maar als je zolang met elkaar blowd is het zo lastig het niet meer te doen.. enja wat ga je dan doen ?

Nou lang verhaal kort ga weer een poging doen ben het zat om afhankelijk te zijn en continue een gevoel achter na te rennen..
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zat in dezelfde situatie en het heeft bij mij 2 detox opnames en een klinische behandeling nodig gehad na 17 jaar 3 / 4gram op een dag. Nog elke dag heb ik er moeite mee.

Ik zou het knap vinden als het je zelf lukt. Ik wens je alle succes 🙏🏻

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."