Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag aan 3-mmc gebruikers mbt verslaving.

Vraag aan 3-mmc gebruikers mbt verslaving.

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dr. Paddo! zei:
Een vriendin die ik pas heb leren kennen, en die ik erg leuk vind, zegt maandelijks 3-mmc te gebruiken. Ik vind drugs ook interessant, maar ben bang dat als ik aan 3-mmc begin dat ik er misschien niet meer mee stop. Ik lees namelijk veel verhalen over mensen die er erg verslaafd aan raken. Maar je leest natuurlijk weinig van de mensen die daar weinig last van hebben, die hebben niet zo de neiging dit heel hard te ventileren. Als 3-mmc gewoon zoveel gebruikt wordt, dan is er natuurlijk ook automatisch een grotere groep met verslaving. Zou het zo zijn dat als een evengrote groep cocaïne zou gebruiken, dat die evenveel verslavingsproblemen ervaren?

De vriendin in kwestie nodigde mij uit het eens samen te proberen. Ik heb dat in eerste instantie afgewezen. Persoonlijk ben ik best nieuwsgierig, maar wil eerst goed ingelezen zijn. Daarbij is het handig om te weten dat in mijn familie van vaders kant, verslavingsproblemen erg aan de orde zijn geweest. Zelf heb ik in mijn tienerjaren veel geblowd en ervaarde het als moeilijk om daar mee te stoppen (maar misschien was ik wel gewoon nicotineverslaafd). Stoppen met blowen en roken is uiteindelijk op eigen kracht gelukt, het voelde niet zo als moeilijk als anderen soms zeggen te ervaren. Ik heb eigenlijk vooral ervaring met middelen die niet echt verslavend zijn (tripmiddelen, xtc). Maar ik doe soms ook ketamine. Een tijdje terug heb ik een avondje cocaïne gebruikt (geen combi met alcohol). Deze middelen staan ook bekend om hun verslavingspotentie in meer of mindere mate, maar ervaar ik niet als direct verslavend. Ik besef me dat geen mens of middel hetzelfde is, en dat het ene middel voor de ene persoon verslavender gaat zijn dan voor het ander. Ik probeer een objectief en gemiddeld beeld te vormen, om mijn eigen standpunt hier in te vormen.

Het is natuurlijk safe om geen 3-mmc te proberen. Maar ook wel weer jammer om niet te weten of het écht zo leuk is.

Om een wat meer objectiever beeld te vormen wil ik vragen aan de forumgebruikers hier hoe zij hier tegen over staan vanuit hun eigen ervaring met 3-mmc.
Klik om te vergroten...

Tja.. is het verstandig? Nee, maar je zult er niet direct van in een diep gat vallen.

Persoonlijk vind ik het niet verslavend want dat wil ik echt met geen één harddrugs ervaren dus heb ik daar een ijzeren wil in ontwikkeld.

Maar dat gezegd hebbende zie ik wel waarom hier zo veel verslavingspotentieel in schuilt, dat is namelijk de spotgoedkope prijs en dat het zo makkelijk te krijgen is heeft men haast geen remmingen meer en blijven er maar poeders besteld worden zonder dat het echt zeer doet in je portomonee. In het begin dan, na een periode is je tolerantie zo gigantisch hoog dat het alsnog een dure hobby word.

Een direct antwoord op je vraag dat is er niet want voor hetzelfde geld verafschuw je de smaak en effecten wel. Maar de kans op verslvaving hangt af van veel meer factoren.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#2
En wat je zegt over cocaïne is natuurlijk al het geval. Het is een van de meest gebruikte drugs en er zijn best veel mensen verslaafd aan.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb 1,5 jaar geen enkel probleem gehad met 3-mmc terwijl ik heel snel verslaafd ben.
(Waarschijnlijk had ik op dat moment andere verslavingen die interessanter waren 🙄)

2 maanden geleden vloog ik wel ineens uit de bocht met dit spul.
Tevens zie ik vaak bij mensen dat ze dit spul eerst onder controle (denken te) hebben, maar uiteindelijk toch hun afspraken met zichzelf hierover gaan verbreken.

Daar tegenover staat een groep gebruikers die er wel gecontroleerd mee om kunnen gaan.
Het is altijd een gok hoe het voor jou zal uitpakken. Maak van tevoren afspraken met jezelf, zie je dat je die overtreedt; rode vlag, spul wegdoen en niet meer aanraken is mijn advies als je het toch wilt proberen...
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Teringverslavend. Zonder enige positieve teruggift. Net zoals roken. Ben blij als de ban er is!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben al wat ouder, maar vind het wel verslavend. Kan er wel redelijk goed vanaf blijven, maar het stemmetje in m’n hoofd blijft ieder weekend wel praten tegen me….
Toen ik voor het eerst nam was het 1 dosis en wachtte ik 2-3 maanden.
Later werden het 2 doseringen (of soms 3) en gebeurde het vaker (1x per maand).
Op zich is dat al gevaarlijk.
Het is gewoon makkelijk om te pakken, omdat we in de kluis genoeg hebben liggen. En het is nog makkelijk te krijgen.
Even plezier voor een paar uurtjes of iets langer. Als we het nemen is het ook altijd leuk. Ik vind het ideaal spul voor thuis samen met mijn vrouw.
Met mdma of psychedelica heb ik die behoefte helemaal niet.
A
A'dam studentLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maat luister ik ga heel eerlijk met je zijn. Ik heb héél veel 'geëxperimenteer' met van alles en nog wat maar de 3M....
3MMC heeft mij letterlijk doodgemaakt (hartstilstand.) Deze shit is zo makkelijk te verkrijgen, goedkoop en de high is fantastisch. Alle grenzen die ik had zijn compleet verwoest door 3mmc. Doe wat je wil maar alsje alsjeblieft. Kijk er heel erg mee uit. Ik raak het in ieder geval nooit meer aan. Nogmaals doe je eigen ding maar ik hoop wel dat je hier misschien wat van opsteekt. Love <3
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Iedereen bedankt voor de reacties. Na een dagje rammen op een lekker beukfeest en aardig wat biertjes, heb ik afgesproken bij deze vriendin, met wie ik inmiddels meer ben dan alleen vrienden. We hebben die nacht samen 3-mmc genomen. Ik had zelf gekocht via een rc-vendor. Ik raakte eerst heel opgefokt en mijn vriendin zei dat dit niet het gevoel was zoals ze het gewend was. Ik heb het niet laten testen, maar ga dit alsnog doen. We besloten via een contact van haar wat te regelen en toen ik dit nam voelde ik mij veel relaxter. We hadden een superfijne avond en gingen de volgende ochtend na een paar heerlijke vrijpartijen slapen. De volgende dag lag ik er helemaal af, tering wat een kater. Mijn vriendin had het niet zo heel erg, het kwam vast doordat ik al een lange dag er op had zitten voordat we er aan gingen.

Tijdens het gebruik voelde ik niet altijd de neiging om bij te pakken. Niet in de mate zoals mijn vriendin. En de dagen daarna moest ik er niet aan denken. Nu een paar maanden later heb ik er wel weer zin in. Ik denk dat het voor mij, af en toe, wel kan.

Maar ik blijf wel streng en voorzichtig en neem de tips van iedereen hierboven mee. Waarvoor veel dank! Het blijft spelen met vuur, met je leven. Maar in de juiste omstandigheden is vuur heel fijn, dan geeft het warmte en zaligheid. :wink:
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat het heel goed is dat je er zo bewust en oplettend mee bezig bent iig :)

Ik zelf heb problemen met cocaine gehad en zie mezelf door mijn verleden echt niet opnieuw verslaafd raken aan iets anders(Klinieken gezeten allemaal ellende dusja daar leer je wel van ik althans)

maar wat mij opviel met 3mmc is dat de werkingsduur zo kort is dat je daardoor meteen bij wil pakken

Wat ik bijv bij 4 mmc niet had
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Jaa, ik heb dat met keta trouwens ook wel. Na 45 minuten ofzo. Maar als ik dan écht van mn luie reet af kom merk ik dat ik stiekem toch steeds een beetje zit te stapelen. Gelukkig zijn die avondjes ook zeldzaam. Beetje normaal doen en niet te frequent.
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Een vriendin die ik pas heb leren kennen, en die ik erg leuk vind, zegt maandelijks 3-mmc te gebruiken. Ik vind drugs ook interessant, maar ben bang dat als ik aan 3-mmc begin dat ik er misschien niet meer mee stop. Ik lees namelijk veel verhalen over mensen die er erg verslaafd aan raken. Maar je leest natuurlijk weinig van de mensen die daar weinig last van hebben, die hebben niet zo de neiging dit heel hard te ventileren. Als 3-mmc gewoon zoveel gebruikt wordt, dan is er natuurlijk ook automatisch een grotere groep met verslaving. Zou het zo zijn dat als een evengrote groep cocaïne zou gebruiken, dat die evenveel verslavingsproblemen ervaren?

De vriendin in kwestie nodigde mij uit het eens samen te proberen. Ik heb dat in eerste instantie afgewezen. Persoonlijk ben ik best nieuwsgierig, maar wil eerst goed ingelezen zijn. Daarbij is het handig om te weten dat in mijn familie van vaders kant, verslavingsproblemen erg aan de orde zijn geweest. Zelf heb ik in mijn tienerjaren veel geblowd en ervaarde het als moeilijk om daar mee te stoppen (maar misschien was ik wel gewoon nicotineverslaafd). Stoppen met blowen en roken is uiteindelijk op eigen kracht gelukt, het voelde niet zo als moeilijk als anderen soms zeggen te ervaren. Ik heb eigenlijk vooral ervaring met middelen die niet echt verslavend zijn (tripmiddelen, xtc). Maar ik doe soms ook ketamine. Een tijdje terug heb ik een avondje cocaïne gebruikt (geen combi met alcohol). Deze middelen staan ook bekend om hun verslavingspotentie in meer of mindere mate, maar ervaar ik niet als direct verslavend. Ik besef me dat geen mens of middel hetzelfde is, en dat het ene middel voor de ene persoon verslavender gaat zijn dan voor het ander. Ik probeer een objectief en gemiddeld beeld te vormen, om mijn eigen standpunt hier in te vormen.

Het is natuurlijk safe om geen 3-mmc te proberen. Maar ook wel weer jammer om niet te weten of het écht zo leuk is.

Om een wat meer objectiever beeld te vormen wil ik vragen aan de forumgebruikers hier hoe zij hier tegen over staan vanuit hun eigen ervaring met 3-mmc.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ervaar het zelf niet als erg verslavend. Maar dat heb ik eigenlijk bij geen enkele drug. Vroeger rookte ik ook alleen in het weekend, en daar ben ik toen het rookverbod in de horeca inging direct mee gestopt.

Wel merk ik dat 3-MMC die potentie heeft. Ik heb bijvoorbeeld al eens 5 gram besteld terwijl ik ervan onder invloed was. Daar kan ik vervolgens prima vanaf blijven, maar normaal gesproken doe ik dat niet snel. Dus het blijft uitkijken.

Ik denk dat het ervan afhangt hoe gevoelig je voor verslaving bent. Neem je drugs om je problemen te vergeten, of om eens iets aparts te ervaren? Of zit je ergens ertussenin? Als je puur uit nieuwsgierigheid gebruikt denk ik dat er minder risico is.

Ik weet ook niet in welke levensfase je zit, vroeger was het bij mij elk weekend wel raak en dan was het misschien wel problematisch geworden als er toen 3-MMC was geweest. Al hebben andere drugs toen ook niet voor problemen gezorgd. Voor wekelijks gebruik ben ik inmiddels te oud, en dat vermindert het risico natuurlijk ook.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."