Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXanax voor afkick wiet

Xanax voor afkick wiet

38 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
V
VraagkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou ik ga jullie vertellen ik ben er zo niet goed van misselijk tot en met lijk wel dood ziek ga het idd alleen voor de eerste dagen doen
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
Ben niet echt zo'n fan van afbouwen, maar je zou ook van 5, naar 2,5 naar 1, naar niks kunnen gaan. Om het "Ietsje" te verzachten
Klik om te vergroten...

Dit dus. Zeker met die hoeveelheden. Overdag niets is een belangrijke stap.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Nee dat zegt ook echt niemand. Misschien heb je ook gelijk, hoor. Maar hoeveel moet je dan wel niet blowen? Ik zat in mijn blowperiode echt op het punt dat ik niet meer kon blowen, omdat mijn blow uren vrijwel vol stonden met blowen.
Klik om te vergroten...
Ja ik had ook geen moeite met stoppen met blowen maar ik kan wel begrijpen dat mensen het er heel moeilijk mee kunnen hebben vanwege onderliggende problemen. En ik ken iemand die ook legit heel erg ging zweten dagenlang en flauw was gevallen na een paar dagen stoppen met blowen. Sommige mensen reageren er schijnbaar heftiger op dan andere.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik had de laatste keer stoppen met wiet vreselijke afkick.
Ik ben vaker gestopt, toen rookte ik veel meer en nauwelijks last

Nu rook ik een paar korrels op een avond en de laatste keer heb ik 2 weken NIET geslapen, koud zweet, vijf keer per nacht pyama en bed verschonen. Overdag ook kleding wisselen.
Kotsmisselijk, doodmoe. Daarna zo'n honger dat ik m'n huis wel kon opeten.

Ik zie nu al op tegen komende weken als ik weer moet.

Mentaal doet het me weinig. Iedereen is anders!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Purplext zei:
Daarna zo'n honger dat ik m'n huis wel kon opeten.
Klik om te vergroten...
Dan komt het goed uit als je in een Hans en Grietje huis woont. Anders moet je wel echt naar de tandarts

Edit: sorry voor de spam. Ben het aan het afleren...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ze zeggen wel dat cbd olie goed helpt tegen afkickverschijnselen van wiet zowel mentaal als lichamelijk.

Weet niet of jullie echte stoner heads hier wat aan hebben? Misschien een handige tip!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vraagke zei:
Kan xanax me de eerste paar dagen helpen bij de zwaarste afkick verschijnselen voor wiet mvg
Klik om te vergroten...
Als je van de regen in de drup wil geraken is dit een perfect plan :thumbsup:
L
Lid 153047Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb 32 jaar elke dag wiet gerookt .
(4/ 6 joints ) per dag.
Door de hulp van Xanax eindelijk kunnen stoppen met blowen.
5 nachten een halve dosis Xanax voor de slaap.
Bijna geen afkickverschijnselen.
Alleen wat hartkloppingen en zeer actief.
Bisoprolol en Benzo,s helpen degelijk voor te stoppen met sigaretten en blowen .
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vraagke zei:
Dankjewel dan ga ik er zo halen bij de dokter want dit is niet te doen en nog maar eerste dag gek
Klik om te vergroten...
Vind het erg bijzonder dat jou dokter voor het afkicken van wiet xanax voorschrijft. Dit middel is namelijk echt wel erg verslavend heb ik gemerkt. Vorige jaar had ik 8 echte xanax bars weten te fixen via een dealer. Had er 4 gehad in een paar dagen tijd heb de rest weg gegeven aan maatje van me omdat het me te goed beviel. Had hem dag later weer gevraagt of ik er nog 1tje mocht hij merkte al dat dat niet pluis zat dus hij zei nee. Blij ook van(opdat moment niet). Realiseerde me ook dat dat niks voor mij is. Iets geven aan iemand en dan iets ervan terug vragen. Dat was de eerste alarmbel al.

Hoor overal op dit forum dat de afkick verschijnselen van benzoโ€™s erger zijn dan die van opiaten bij lamgdurig gebruik dus pas op met die shit.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hansklok zei:
Hoor overal op dit forum dat de afkick verschijnselen van benzoโ€™s erger zijn dan die van opiaten bij lamgdurig gebruik dus pas op met die shit
Klik om te vergroten...
Ligt eraan hoe je erger defineert. Benzo afkick kan echt enorm lijden zijn maar vanuit ervaring kan ik vertellen dat van opiaten afkicken veel heftiger is.

Wel is zo dat je van een benzo afkick dood kunt gaan en dit bij opiaten bijna niet voorkomt.

Wat opiaten het zwaarst maakt is het lichamelijke lijden je word echt letterlijk doodziek. Enorme pijn in heel je lichaam in spieren en botten. Geen minuut stil kunnen liggen, schokbewegingen met je benen hele dag en nacht door. 0 slaap. Kotsen, diaree, enorm koud en in bed liggen met 2 truien en een broek aan en een muts op je hoofd + 2 dekens. En dan komt nog het mentale aspect erbij kijken.

Die mentale klachten overheersen juist weer bij benzo's vergeleken opiaten en is de lichamelijke ongemak wat milder. Dat is het verschil in afkick tussen die 2.

Maar aan een opiatenontwenning ga je niet 123 dood en aan een benzo ontwenning gebeurt dat veel sneller. (Maar bij opiaten kun je ook door een te hoge bloeddruk overlijden)
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dopemonster zei:
Ligt eraan hoe je erger defineert. Benzo afkick kan echt enorm lijden zijn maar vanuit ervaring kan ik vertellen dat van opiaten afkicken veel heftiger is.

Wel is zo dat je van een benzo afkick dood kunt gaan en dit bij opiaten bijna niet voorkomt.

Wat opiaten het zwaarst maakt is het lichamelijke lijden je word echt letterlijk doodziek. Enorme pijn in heel je lichaam in spieren en botten. Geen minuut stil kunnen liggen, schokbewegingen met je benen hele dag en nacht door. 0 slaap. Kotsen, diaree, enorm koud en in bed liggen met 2 truien en een broek aan en een muts op je hoofd + 2 dekens. En dan komt nog het mentale aspect erbij kijken.

Die mentale klachten overheersen juist weer bij benzo's vergeleken opiaten en is de lichamelijke ongemak wat milder. Dat is het verschil in afkick tussen die 2.

Maar aan een opiatenontwenning ga je niet 123 dood en aan een benzo ontwenning gebeurt dat veel sneller. (Maar bij opiaten kun je ook door een te hoge bloeddruk overlijden)
Klik om te vergroten...
Had de gedachte omneen keer morfine te proberen recreatief. Vond de effecten wel leuk toen ik vorige jaar inziekenhuis lag toen me blinde darm eruit werd gehaald. Nu ik dit lees laat ik het toch maar bij voor wat het is ๐Ÿ˜…
Die afkick verschijnselen klinken vreselijk om mee te maken. Ik sla over

bedankt voor de reminder
je hebt 1 iemand voorkomen drugs te gebruiken ๐Ÿ˜Š๐Ÿ‘Š
S
Sebas-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Kan je beter lorazepam vragen tijdelijk voor maximaal een weekje. Gewoon een inslaper en duurt een stuk minder lang als xanax.

Ik ben ook gestopt (pas 2 weken wel) en heb het gedaan door elke avond te sporten waardoor ik moe werd en kon slapen. Beste medicijn imo.

Als je echt wil stoppen met wiet is het redelijk makkelijk, Wil je het ergens niet diep van binnen is het heel lastig weet ik uit ervaring ๐Ÿ‘๐Ÿผ
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Hansklok zei:
Had de gedachte omneen keer morfine te proberen recreatief. Vond de effecten wel leuk toen ik vorige jaar inziekenhuis lag toen me blinde darm eruit werd gehaald. Nu ik dit lees laat ik het toch maar bij voor wat het is ๐Ÿ˜…
Die afkick verschijnselen klinken vreselijk om mee te maken. Ik sla over

bedankt voor de reminder
je hebt 1 iemand voorkomen drugs te gebruiken ๐Ÿ˜Š๐Ÿ‘Š
Klik om te vergroten...
Wat je moet onthouden is dat ontwennen bij bepaalde middelen vaak het omgekeerde effect is van wat het middel geeft.

Bijvoorbeeld: benzo's: angst verdwijnt, rust in hoofd, slaperig. Dus ga je afkicken krijg je enorme angstklachten, slapeloosheid, oveprikkeling etc.

En morfine geeft een lichamelijk goed gevoel, pijn verdwijnt, warm dekentje, ook rust in hoofd, angsten verdwijnen. Dus het afkicken daarvan is extreme lichamelijke pijnen, interne thermostaat kapot, lichamelijke onrust, en ook bepaalde mentale klachten die je bij benzo's ook hebt.

Bij uppers is het vaak dat je extreem energieloos en down en depressief word omdat die middelen je oppeppen en blij maken.

Kort samengevat whatever goes up must come down

Natuurlijk is dit een hele simpele theorie en zit het allemaal toch iets ingewikkelder in elkaar.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dopemonster zei:
Ligt eraan hoe je erger defineert. Benzo afkick kan echt enorm lijden zijn maar vanuit ervaring kan ik vertellen dat van opiaten afkicken veel heftiger is.
Klik om te vergroten...
Ja, erger is lastig. Het is gewoon anders.
Dopemonster zei:
Wel is zo dat je van een benzo afkick dood kunt gaan en dit bij opiaten bijna niet voorkomt.

Wat opiaten het zwaarst maakt is het lichamelijke lijden je word echt letterlijk doodziek. Enorme pijn in heel je lichaam in spieren en botten. Geen minuut stil kunnen liggen, schokbewegingen met je benen hele dag en nacht door. 0 slaap. Kotsen, diaree, enorm koud en in bed liggen met 2 truien en een broek aan en een muts op je hoofd + 2 dekens. En dan komt nog het mentale aspect erbij kijken.
Klik om te vergroten...
Bij benzo-afkick komen ook allerlei lichamelijke verschijnselen kijken: misselijkheid, overgeven, hoofdpijn, spierpijn, zweten, koorts, hoge bloeddruk, constipatie / diarree, verminderde motorische controle, verlies van hongergevoel, tintelingen in de huid, tremoren. Twee ontwenningseffecten kunnen met name gevaarlijk zijn: een delier (/psychotische episode) en epileptische aanvallen.
Dopemonster zei:
Die mentale klachten overheersen juist weer bij benzo's vergeleken opiaten en is de lichamelijke ongemak wat milder. Dat is het verschil in afkick tussen die 2.
Klik om te vergroten...
Inderdaad zijn die mentale klachten ook zeer aanwezig, en die blijven ook heel lang voortduren na gebruik. Het kan wel een maand duren voordat de ontwenningseffecten weg zijn. En ik ken ook onderzoeken waarbij op langere termijn nog een toename van paniekaanvallen wordt gevonden onder mensen die langdurig benzo's hebben gebruikt.


Hansklok zei:
Vind het erg bijzonder dat jou dokter voor het afkicken van wiet xanax voorschrijft. Dit middel is namelijk echt wel erg verslavend heb ik gemerkt. Vorige jaar had ik 8 echte xanax bars weten te fixen via een dealer. Had er 4 gehad in een paar dagen tijd heb de rest weg gegeven aan maatje van me omdat het me te goed beviel. Had hem dag later weer gevraagt of ik er nog 1tje mocht hij merkte al dat dat niet pluis zat dus hij zei nee. Blij ook van(opdat moment niet). Realiseerde me ook dat dat niks voor mij is. Iets geven aan iemand en dan iets ervan terug vragen. Dat was de eerste alarmbel al.

Hoor overal op dit forum dat de afkick verschijnselen van benzoโ€™s erger zijn dan die van opiaten bij lamgdurig gebruik dus pas op met die shit.
Klik om te vergroten...
Wel is het zo dat artsen een medische dosis xanax (alprazolam) voorschrijven. Dat is dus niet in รฉรฉn keer gelijk een hele bar van 2 milligram, maar eerder een dosis van 0,25 of 0,5 mg. Met medisch toezicht wordt ook gekeken hoe die dosis dan weer wordt afgebouwd. Als dat goed gemanaget wordt dan kunnen de hoeveelheid bijwerkingen verminderd worden. Een arts is als het goed is vaardig genoeg om de voordelen en de bijwerkingen tegen elkaar af te wegen. Maar ik ben wel met je eens dat als het mogelijk is om gebruik van alprazolam te vermijden, dat dat wel aan te bevelen is. Verslaving aan benzo's is veel erger dan verslaving aan wiet. Vandaar mijn eerdere commentaar over van de regen in de drup geraken.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Van het stoppen met wiet? Nah, dat lijkt me nu niet aan de orde.
Klik om te vergroten...
Daarvoor weten we te weinig over vraagke, maar het kan zeker.

Net als kotsen, zweten, trillen, wat ik zelf allemaal had. Dus om het echt mild te noemen. Ja misschien als je elke dag 1 stickie rookt maar ook dit weten we niet van vraagke.

maar benzo voor de afkick van wiet is echt een no-go. Ja.
Z
ZunimitsuLid
01-01-2024, 00:00
#16
Benzo's om van wiet af te kicken?
Dat is het zelfde als heroine gebruiken om van je coke verslaving af te komen.
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Xanax nee, doe maar gewoon diazepam. Twee dagen 1x10mg moet genoeg zijn
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rustig maar gestaag afbouwen en zonder benzo's. Heb je veel meer aan en is beter voor lichaam en geest.
Z
ZunimitsuLid
01-01-2024, 00:00
#19
cutepool zei:
Xanax nee, doe maar gewoon diazepam. Twee dagen 1x10mg moet genoeg zijn
Klik om te vergroten...
Idd als je echt af wil kicken dmv benzo's neem dan een benzo met een lange halfwaardetijd zoals Valium (diazepam). Xanax (alprazolam) geeft wanneer te lang gebruikt mogelijk heftige bijwerkingen.
Of gebruik wat CBD om de ontwenningsverschijnselen tegen te gaan.
V
VraagkeLid
01-01-2024, 00:00
#20
En dit 15 jaar lang dusja me lichaam is natuurlijk zwaar in schok hier van

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."