Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoe extreem kan het karakter van een tripverslaafde veranderen? bij LSD

hoe extreem kan het karakter van een tripverslaafde veranderen? bij LSD

39 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#1
FredKroket zei:
Verslaving aan tripmiddelen komt bijna niet voor. Er is geen fysieke afhankelijkheid bij vrijwel alle psychedelia.
Klik om te vergroten...
Je kan het toch proberen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
SantanaTerror zei:
Je kan het toch proberen
Klik om te vergroten...
Waarom de fuck zou je dat doen?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
SantanaTerror zei:
Je kan het toch proberen
Klik om te vergroten...
Waarom zou je bewust verslaafd willen raken? De karakteristieken van deze middelen lenen zich niet voor fysieke afhankelijkheid. Daarnaast ben je denk ik al rijp voor het gesticht eer je ook je maar iets van afhankelijkheid merkt.
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#4
FredKroket zei:
Waarom zou je bewust verslaafd willen raken? De karakteristieken van deze middelen lenen zich niet voor fysieke afhankelijkheid. Daarnaast ben je denk ik al rijp voor het gesticht eer je ook je maar iets van afhankelijkheid merkt.
Klik om te vergroten...
Nee nee dat is ook complete onzin jonge waarom zou je dat zoiets proberen
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als ik voor mezelf spreek kan ik me voorstellen dat er een bepaald soort mentale 'roes' verslaving kan optreden aan het trippen op LSD.

Zeker wanneer je het regelmatig doet waarbij je zo aan het effect gewend bent zodat je met veel gemak op een lagere dosis
zonder al veel 'trip handling' uitdagingen het ook meer als puur recreatieve drug kunt gebruiken.

Grappig dat kinderlijk benaderen /observeren wat je noemt @Harry In De Warrie. Zo zie je maar weer hoe het kan verschillen per middel per persoon. Alhoewel ik wel herken wat je schrijft en het voor mij ook zeker recreatief kan zijn, is voor mij LSD daarnaast ook juist een middel waarmee ik diepe inzichten kan hebben en mezelf kan opzoeken om 'samen' weer eens even goed in de spiegel te kijken als er dingen zijn waar ik wat mee wil of moet doen.

SantanaTerror zei:
Je kan ook gewoon verslaafd raken aan het middel hoor.. Ookal voel je niet echt iets, het verandert toch je kijk op de wereld en ook al lijkt het niks met je te doen, uiteindelijk ben je toch van de kaart.
Klik om te vergroten...

Vindt je je uitspraken zelf ook niet erg stellig terwijl je het nooit gebruikt hebt? Ik denk dat je je daarmee snel op glad ijs begeeft, en lastig een inhoudelijke discussie kunt voeren, zeker met een middel a la LSD.

Om een antwoord op de vraag van het topic te geven:
Als je erg 'verandert' tijdens een trip op LSD laat dat denk ik vooral zien hoe ver je in je 'nuchtere' staat van jezelf af staat of in hoeverre je om de zaken heen loopt waar je je (emotioneel of rationeel) voor verstopt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
SantanaTerror zei:
Nee nee dat is ook complete onzin jonge waarom zou je dat zoiets proberen
Klik om te vergroten...
Is @Danny46 weer terug?
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
Waarom de fuck zou je dat doen?
Klik om te vergroten...
Dat is gewoon een grapje... weet je wel een grapje! Dat gebeurt hier alleen nooit op het forum. ik kom gewoon op een grapje en dat type ik dan. Vind je dat raar ofzo?
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#8
FredKroket zei:
Is @Danny46 weer terug?
Klik om te vergroten...
Nee maar maakte hij ook wel eens een grapje dan?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
SantanaTerror zei:
Nee maar maakte hij ook wel eens een grapje dan?
Klik om te vergroten...
Hij sloeg net zoveel wartaal als jij uit.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#10
SantanaTerror zei:
Dat is gewoon een grapje... weet je wel een grapje! Dat gebeurt hier alleen nooit op het forum. ik kom gewoon op een grapje en dat type ik dan. Vind je dat raar ofzo?
Klik om te vergroten...
Je begint een beetje op een trol te lijken zo langzamerhand, ik zou even tot drie tellen en je toon wat aanpassen anders wordt het een kort bezoek hier vrees ik.
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#11
djiego zei:
Als ik voor mezelf spreek kan ik me voorstellen dat er een bepaald soort mentale 'roes' verslaving kan optreden aan het trippen op LSD.

Zeker wanneer je het regelmatig doet waarbij je zo aan het effect gewend bent zodat je met veel gemak op een lagere dosis
zonder al veel 'trip handling' uitdagingen het ook meer als puur recreatieve drug kunt gebruiken.

Grappig dat kinderlijk benaderen /observeren wat je noemt @Harry In De Warrie. Zo zie je maar weer hoe het kan verschillen per middel per persoon. Alhoewel ik wel herken wat je schrijft en het voor mij ook zeker recreatief kan zijn, is voor mij LSD daarnaast ook juist een middel waarmee ik diepe inzichten kan hebben en mezelf kan opzoeken om 'samen' weer eens even goed in de spiegel te kijken als er dingen zijn waar ik wat mee wil of moet doen.



Vindt je je uitspraken zelf ook niet erg stellig terwijl je het nooit gebruikt hebt? Ik denk dat je je daarmee snel op glad ijs begeeft, en lastig een inhoudelijke discussie kunt voeren, zeker met een middel a la LSD.

Om een antwoord op de vraag van het topic te geven:
Als je erg 'verandert' tijdens een trip op LSD laat dat denk ik vooral zien hoe ver je in je 'nuchtere' staat van jezelf af staat of in hoeverre je om de zaken heen loopt waar je je (emotioneel of rationeel) voor verstopt.
Klik om te vergroten...
Ja ik vind ze stellig maar ik heb er goed over nagedacht en ik denk echt dat ze ergens op slaan. Ik denk dat ik wel weet wat ik zeg. Ik vind het in ieder geval prima om zoiets te posten. Jij zegt ook dat het stellig is maar niet dat het complete onzin is.
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#12
djiego zei:
Je begint een beetje op een trol te lijken zo langzamerhand, ik zou even tot drie tellen en je toon wat aanpassen anders wordt het een kort bezoek hier vrees ik.
Klik om te vergroten...
Ja daar heb jij dan ook weer gelijk in maar in mijn gedachten is klonk het wel anders! Ik sta er gewoon van te kijken hoe gek een grapje is hier op het forum. Echt waar er is niemand die ook maar iets luchtigs zegt eigelijk.

Maakt niet uit het is al zo
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#13
SantanaTerror zei:
Ja ik vind ze stellig maar ik heb er goed over nagedacht en ik denk echt dat ze ergens op slaan. Ik denk dat ik wel weet wat ik zeg. Ik vind het in ieder geval prima om zoiets te posten. Jij zegt ook dat het stellig is maar niet dat het complete onzin is.
Klik om te vergroten...

Ik probeerde je een tip te geven, doe ermee wat je wilt.
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#14
FredKroket zei:
Hij sloeg net zoveel wartaal als jij uit.
Klik om te vergroten...
Leuk dat wil ik zien.. Misschien slaat zijn wartaal wel helemaal nergens op
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#15
djiego zei:
Ik probeerde je een tip te geven, doe ermee wat je wilt.
Klik om te vergroten...
Ja ik weet dat ik soms niet helemaal door heb hoe ik nu werkelijk overkom maar ik zal er op letten. Ik vind de tip nuttig omdat het wel van toepassing is inderdaad. Dat is volledig mijn fout
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
Waarom de fuck zou je dat doen?
SantanaTerror zei:
Dat is gewoon een grapje... weet je wel een grapje! Dat gebeurt hier alleen nooit op het forum. ik kom gewoon op een grapje en dat type ik dan. Vind je dat raar ofzo?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Sorry ik kwam verkeerd over hier. Ik let er voortaan op.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
djiego zei:
Grappig dat kinderlijk benaderen /observeren wat je noemt @Harry In De Warrie. Zo zie je maar weer hoe het kan verschillen per middel per persoon. Alhoewel ik wel herken wat je schrijft en het voor mij ook zeker recreatief kan zijn, is voor mij LSD daarnaast ook juist een middel waarmee ik diepe inzichten kan hebben en mezelf kan opzoeken om 'samen' weer eens even goed in de spiegel te kijken als er dingen zijn waar ik wat mee wil of moet doen.
Klik om te vergroten...
Misschien heb ik nog niet de juiste hoge dosering met lsd gehad maar wel al met truffels, heb ook nog maar iets van 5 x gedaan.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Harry In De Warrie zei:
Misschien heb ik nog niet de juiste hoge dosering met lsd gehad maar wel al met truffels, heb ook nog maar iets van 5 x gedaan.
Klik om te vergroten...

Het heeft ook veel met intentie te maken; wat neem je mee de trip in? En het hoeft sowieso ook geen doel op zich te zijn natuurlijk :) En daarnaast reageren mensen ook anders op middelen en dosis natuurlijk sowieso. Maar aan je dosis zal het denk ik niet liggen; volgens mij zag ik laatst >100ug van je voorbij komen toch? Daarmee heb ik zelf echt wel zeer inhoudelijke trips gehad :)
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
djiego zei:
Het heeft ook veel met intentie te maken; wat neem je mee de trip in? En het hoeft sowieso ook geen doel op zich te zijn natuurlijk :) En daarnaast reageren mensen ook anders op middelen en dosis natuurlijk sowieso. Maar aan je dosis zal het denk ik niet liggen; volgens mij zag ik laatst >100ug van je voorbij komen toch? Daarmee heb ik zelf echt wel zeer inhoudelijke trips gehad :)
Klik om te vergroten...
Ja normaal rookte ik nog wel wiet bij was vrij milde trip de vorige. Maar wel leuke ervaring. Mijn eerste LSD trip was wel de heftigste toen dacht ik dat ik opgelicht was dus nam ik een 2e zegel (onbekende dosis van dealer). Achteraf niet super veel inzichten gehad maar wel genoten keek naar alles met een open mond en moest lachen en de hele tijd woaahh, maar in bad gegaan zodat me familie me met rust zou laten.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
SantanaTerror zei:
ja dat het raar is om trip verslaafd te worden en ook dat het niet veel zin heeft wist ik al wel maar ik dacht dat het wel gebeurde ergens.. nouja het is gewoon iets wat ik interessant vind. Dat je jezelf er wel door leert kennen kan ik me goed voorstellen! Ik ken mezelf wel heel goed en ik heb ook een beetje de wijsheid die een trip kan geven. Bij mij is deze wijsheid dan wel een stuk nuchterder. Wel vind ik het best interessant wat de zweverige kant te bieden heeft! Ik geloof wel dat het geloof in de waarheid van de zweverigheid terecht is! Kan je misschien wat vertellen over wat je van die zweverigheid geleerd hebt!?

Ik kan best goed analyseren waar je over na gaat denken bij zon trip en dat is volgens mij over hoe je in elkaar zit, welke keuzes je maakt, hoe je de wereld ziet enzo. Volgens mij stel je tijdens een trip ook meer vragen bij waar je over nadenkt. Het fijne is ook dat je bij een goede trip veel positiever denkt dus dan valt het negatieve weg en zie je het plaatje hoe je het eigenlijk wil zien.
Klik om te vergroten...

voor dat ik trip middelen gebruikte, was mijn vooruitzicht na de dood is het zwart en gone.. nu ik vaker en vaker getript heb is nu mijn nieuwsgierigheid na wat er gebeurd na de dood, ik ken natuurlijk niks met 100% zeggen maar naar mijn ervaring is er veel meer na de dood, ik heb ook meer interesse gekregen in het ‘christelijke geloof’ terwijl ik dat vroeger pure onzin vond.. maarja, alles valt op zn plek na verloop van tijd


ik kan huilen en lachen in een trip me stomme dingen in het (verleden) wordt ik mee geconfronteerd hoe ik als persoon ben en doe tege andere mensen en wat ik eigenlijk beter kan doen om een betere vriend te zijn bij bepaalde relatie’s

ik ken me zelf ook erg goed, al kijk ik in het dagelijkse leven niet naar bepaalde dingen van me zelf en krijg dat tijdens het trippen dan wel en dan is het aan mij om daar iets mee te doen of niet in de toekomst.. dat vind ik het mooiste eraan en natuurlijk de visuels en de niet uitleggende situatie’s wat er gebeurd en hoe het ook kan gebeuren slaat alles op zn kop, ik heb iig een mooier vooruitzicht in mijn leven gekregen erdoor
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."