Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoe extreem kan het karakter van een tripverslaafde veranderen? bij LSD

hoe extreem kan het karakter van een tripverslaafde veranderen? bij LSD

39 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mevrouw Pløp zei:
Zolang je het hebt over een verslaving aan LSD, begrijp je dus niet hoe LSD werkt. Geeft niet, ook begrijpelijk als je het nooit gedaan hebt.

Wat @mitchieee zegt, je kunt jezelf behoorlijk leren kennen door een trip op LSD (of andere psychedelica, met elk hun eigen kenmerken). Dat verandert je. M.i. is het wel een belangrijke schakel om inzichten en/of lessen uit een trip om te zetten naar wat dit in het echte leven betekent. Ik zie af en toe mensen die die stap vergeten en dan zo zweverig worden (of zo impulsief, want in een trip gezien dat ze dit of dat moeten doen, dus doen ze dat) dat er geen touw meer aan vast te knopen is. Wat jammer is, want er een touw aan vast knopen zou best helpen om ze een beetje in de buurt van de wereld te houden.
Klik om te vergroten...

Roze Olifant zei:
Hoe bedoel je ‘ook al voel je niet echt iets’? Als er wel íets is dat je voelt, is het een middel als LSD, haha. Bedoel je met (veel) tolerantie?

Ik zeg ook niet dat verslaving aan een dergelijk middel onmogelijk is, maar wel vrij onwaarschijnlijk en het komt dus ook weinig voor.
Klik om te vergroten...
Ja met veel tolerantie!

nee dat zeg je niet maar ik vind het gewoon leuk om hier over te praten dus vandaar dat ik daarop antwoorde!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#2
Harry In De Warrie zei:
Met LSD kan je wel focussen maar ik persoonlijk als kom in een soort medatieve zen modus waar ik het denken los laat en gewoon op ga in muziek / omgeving. Op truffels wel echt veel dingen geleerd en heeft wel me leven op positieve manier veranderd.

Waarheid is ook een kwestie van perspectief. De absolute waarheid heeft meerde invalshoeken dat betekent niet dat iemand met een andere kijk op de waarheid onjuist is. De realiteit heeft meerdere lagen van bewustzijn. Sorry om deze zweverige shit. Dat heb ik zelf met hoge dosis truffels geleerd voor mezelf.

Dat weet ik pas als ik alle tripmiddels gedaan heb. Tot nu toen 1 Truffels 2 LSA (morning glory) 3 LSD

Psilohausca, 2C-E en LSA hawaiian baby woodrose waren me slecht uit gepakt voor mij.
Klik om te vergroten...
Ja juist ja de waarheid is ook een kwestie van perspectief! Het is de kunst om de waarheid te vinden die het beste bij je past! Verder is het weten en begrijpen van meerdere realistische waarheden nuttig bij het begrijpen van anderen! Als je de wereld goed begrijpt dan snap je beter hoe de waarheid door andere mensen gezien kan worden! Sommige moeten eerst nog leren hoe ze hun eigen waarheid zien en dan moeten ze leren over hoe ze het met de juiste mening willen zien!

Ik vind dit eigenlijk diepzinnige shit omdat het ook gewoon een hele nuchtere kijk is! Ik zou jou mee willen geven hoe je dit nuchter moet bekijken! Je weet niet hoe goed je het hebt! Ik ben expert in het nuchter bekijken van diepzinnige shit!

Geen sorry voor de zweverige shit!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
SantanaTerror zei:
Ja met veel tolerantie!

nee dat zeg je niet maar ik vind het gewoon leuk om hier over te praten dus vandaar dat ik daarop antwoorde!
Klik om te vergroten...

Ahaaa. Opzich is tolerantie natuurlijk deels tegen te werken door de dosis enorm te verhogen. Maar al met al maakt de (bij veel tripmiddelen best langdurige) tolerantie het niet echt praktisch en aanlokkelijk om erg vaak te gebruiken. Bij psychedelica zie je ook niet zelden dat mensen op een zeker moment flink op hun plek worden gezet bij ‘misbruik’, en meestal eerder vroeg dan laat. Deze middelen lenen zich gewoon niet voor roekeloos gedrag en puur escapisme, zijn niet geschikt om ordinair mee te stunten/bingen of wat dan ook. Tenzij ‘Psychoseland’ je droombestemming is, dan valt het te overwegen.
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Ahaaa. Opzich is tolerantie natuurlijk deels tegen te werken door de dosis enorm te verhogen. Maar al met al maakt de (bij veel tripmiddelen best langdurige) tolerantie het niet echt praktisch en aanlokkelijk om erg vaak te gebruiken. Bij psychedelica zie je ook niet zelden dat mensen op een zeker moment flink op hun plek worden gezet bij ‘misbruik’, en meestal eerder vroeg dan laat. Deze middelen lenen zich gewoon niet voor roekeloos gedrag en puur escapisme, zijn niet geschikt om ordinair mee te stunten/bingen of wat dan ook. Tenzij ‘Psychoseland’ je droombestemming is, dan valt het te overwegen.
Klik om te vergroten...
Nou elke zegeltrip lijk me een waanzinnige stunt opzicht! Just go with the flow and enjoy!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Verslaving aan tripmiddelen komt bijna niet voor. Er is geen fysieke afhankelijkheid bij vrijwel alle psychedelia.
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#6
FredKroket zei:
Verslaving aan tripmiddelen komt bijna niet voor. Er is geen fysieke afhankelijkheid bij vrijwel alle psychedelia.
Klik om te vergroten...
Je kan het toch proberen
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
SantanaTerror zei:
Je kan het toch proberen
Klik om te vergroten...
Waarom de fuck zou je dat doen?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
SantanaTerror zei:
Je kan het toch proberen
Klik om te vergroten...
Waarom zou je bewust verslaafd willen raken? De karakteristieken van deze middelen lenen zich niet voor fysieke afhankelijkheid. Daarnaast ben je denk ik al rijp voor het gesticht eer je ook je maar iets van afhankelijkheid merkt.
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#9
FredKroket zei:
Waarom zou je bewust verslaafd willen raken? De karakteristieken van deze middelen lenen zich niet voor fysieke afhankelijkheid. Daarnaast ben je denk ik al rijp voor het gesticht eer je ook je maar iets van afhankelijkheid merkt.
Klik om te vergroten...
Nee nee dat is ook complete onzin jonge waarom zou je dat zoiets proberen
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als ik voor mezelf spreek kan ik me voorstellen dat er een bepaald soort mentale 'roes' verslaving kan optreden aan het trippen op LSD.

Zeker wanneer je het regelmatig doet waarbij je zo aan het effect gewend bent zodat je met veel gemak op een lagere dosis
zonder al veel 'trip handling' uitdagingen het ook meer als puur recreatieve drug kunt gebruiken.

Grappig dat kinderlijk benaderen /observeren wat je noemt @Harry In De Warrie. Zo zie je maar weer hoe het kan verschillen per middel per persoon. Alhoewel ik wel herken wat je schrijft en het voor mij ook zeker recreatief kan zijn, is voor mij LSD daarnaast ook juist een middel waarmee ik diepe inzichten kan hebben en mezelf kan opzoeken om 'samen' weer eens even goed in de spiegel te kijken als er dingen zijn waar ik wat mee wil of moet doen.

SantanaTerror zei:
Je kan ook gewoon verslaafd raken aan het middel hoor.. Ookal voel je niet echt iets, het verandert toch je kijk op de wereld en ook al lijkt het niks met je te doen, uiteindelijk ben je toch van de kaart.
Klik om te vergroten...

Vindt je je uitspraken zelf ook niet erg stellig terwijl je het nooit gebruikt hebt? Ik denk dat je je daarmee snel op glad ijs begeeft, en lastig een inhoudelijke discussie kunt voeren, zeker met een middel a la LSD.

Om een antwoord op de vraag van het topic te geven:
Als je erg 'verandert' tijdens een trip op LSD laat dat denk ik vooral zien hoe ver je in je 'nuchtere' staat van jezelf af staat of in hoeverre je om de zaken heen loopt waar je je (emotioneel of rationeel) voor verstopt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
SantanaTerror zei:
Nee nee dat is ook complete onzin jonge waarom zou je dat zoiets proberen
Klik om te vergroten...
Is @Danny46 weer terug?
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
Waarom de fuck zou je dat doen?
Klik om te vergroten...
Dat is gewoon een grapje... weet je wel een grapje! Dat gebeurt hier alleen nooit op het forum. ik kom gewoon op een grapje en dat type ik dan. Vind je dat raar ofzo?
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#13
FredKroket zei:
Is @Danny46 weer terug?
Klik om te vergroten...
Nee maar maakte hij ook wel eens een grapje dan?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
SantanaTerror zei:
Nee maar maakte hij ook wel eens een grapje dan?
Klik om te vergroten...
Hij sloeg net zoveel wartaal als jij uit.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#15
SantanaTerror zei:
Dat is gewoon een grapje... weet je wel een grapje! Dat gebeurt hier alleen nooit op het forum. ik kom gewoon op een grapje en dat type ik dan. Vind je dat raar ofzo?
Klik om te vergroten...
Je begint een beetje op een trol te lijken zo langzamerhand, ik zou even tot drie tellen en je toon wat aanpassen anders wordt het een kort bezoek hier vrees ik.
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#16
djiego zei:
Als ik voor mezelf spreek kan ik me voorstellen dat er een bepaald soort mentale 'roes' verslaving kan optreden aan het trippen op LSD.

Zeker wanneer je het regelmatig doet waarbij je zo aan het effect gewend bent zodat je met veel gemak op een lagere dosis
zonder al veel 'trip handling' uitdagingen het ook meer als puur recreatieve drug kunt gebruiken.

Grappig dat kinderlijk benaderen /observeren wat je noemt @Harry In De Warrie. Zo zie je maar weer hoe het kan verschillen per middel per persoon. Alhoewel ik wel herken wat je schrijft en het voor mij ook zeker recreatief kan zijn, is voor mij LSD daarnaast ook juist een middel waarmee ik diepe inzichten kan hebben en mezelf kan opzoeken om 'samen' weer eens even goed in de spiegel te kijken als er dingen zijn waar ik wat mee wil of moet doen.



Vindt je je uitspraken zelf ook niet erg stellig terwijl je het nooit gebruikt hebt? Ik denk dat je je daarmee snel op glad ijs begeeft, en lastig een inhoudelijke discussie kunt voeren, zeker met een middel a la LSD.

Om een antwoord op de vraag van het topic te geven:
Als je erg 'verandert' tijdens een trip op LSD laat dat denk ik vooral zien hoe ver je in je 'nuchtere' staat van jezelf af staat of in hoeverre je om de zaken heen loopt waar je je (emotioneel of rationeel) voor verstopt.
Klik om te vergroten...
Ja ik vind ze stellig maar ik heb er goed over nagedacht en ik denk echt dat ze ergens op slaan. Ik denk dat ik wel weet wat ik zeg. Ik vind het in ieder geval prima om zoiets te posten. Jij zegt ook dat het stellig is maar niet dat het complete onzin is.
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#17
djiego zei:
Je begint een beetje op een trol te lijken zo langzamerhand, ik zou even tot drie tellen en je toon wat aanpassen anders wordt het een kort bezoek hier vrees ik.
Klik om te vergroten...
Ja daar heb jij dan ook weer gelijk in maar in mijn gedachten is klonk het wel anders! Ik sta er gewoon van te kijken hoe gek een grapje is hier op het forum. Echt waar er is niemand die ook maar iets luchtigs zegt eigelijk.

Maakt niet uit het is al zo
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#18
SantanaTerror zei:
Ja ik vind ze stellig maar ik heb er goed over nagedacht en ik denk echt dat ze ergens op slaan. Ik denk dat ik wel weet wat ik zeg. Ik vind het in ieder geval prima om zoiets te posten. Jij zegt ook dat het stellig is maar niet dat het complete onzin is.
Klik om te vergroten...

Ik probeerde je een tip te geven, doe ermee wat je wilt.
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#19
FredKroket zei:
Hij sloeg net zoveel wartaal als jij uit.
Klik om te vergroten...
Leuk dat wil ik zien.. Misschien slaat zijn wartaal wel helemaal nergens op
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#20
djiego zei:
Ik probeerde je een tip te geven, doe ermee wat je wilt.
Klik om te vergroten...
Ja ik weet dat ik soms niet helemaal door heb hoe ik nu werkelijk overkom maar ik zal er op letten. Ik vind de tip nuttig omdat het wel van toepassing is inderdaad. Dat is volledig mijn fout
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."