Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoe extreem kan het karakter van een tripverslaafde veranderen? bij LSD

hoe extreem kan het karakter van een tripverslaafde veranderen? bij LSD

39 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb nooit LSD gebruikt maar toch begrijp ik de diepzinnigheid van zon trip wel een beetje!
Ik begrijp LSD opzich best wel goed denk ik! het is een drugs waarvan je het gevoel goed kan plaatsen ofzo!
Ik heb wel nodige informatie gelezen over hoe een trip nou is! maar ik denk het te begrijpen! bij ketamine was dit me bijv. nooit gelukt! Ik weet ook dat je van LSD best onder de indruk raakt van wat er allemaal gebeurt en dat je dingen op een andere manier kan beleven die je niet verwacht! waardoor sommige toch wel kunnen denken van dat ga jij nou ook weer niet verwachten weetje! Ik snap dat ik het alleen kan schatten

Ook begrijp ik waarom je verslaafd kan raken aan de zegeltjes!
Het allemaal toch wel vet zijn als je zoiets meemaakt!

Eigenlijk is het 1 van de mooie dingen van het leven denk ik!
mijn moeder zou drugs nooit een van de mooiste dingen vinden!
maar ja net wel drugs want drugs is "gevoel"
en zeker LSD is een complete beleving
Het is een ervaring die je toch wel bijzonder kan vinden!

Eigenlijk is het helemaal niet gek om aan zoiets verslaafd te raken!
alles wat ik lekker vind vind ik verslavend
Maar het is wel een hele aparte verslaving waar ik niet veel over gelezen het
Wat weten jullie nou eigenlijk over het leven een tripverslaafde
Wie kan een beetje inschatten wat je bij zon persoon ziet veranderen
Wat zijn de trekjes die het karakter van een tripverslaafde gaat krijgen?
Welke wijsheid leer je nou bijv. van een zegeltrip
Iemand hier kan toch wel in woorden uitleggen wat hij of zij door de zegels geleerd heeft


Volgens mij veranderd alles op den duur bij een echte tripverslaving

Je gaat de kwaliteit van het de bijzondere kijk op het leven samen met de diepzinnigheid wel snappen denk ik
Je zult volgens mij elke situatie proberen diepzinnig te benaderen! Door de leer je wel om wat meer na te denken
Dus je zal als zegelverslaafde ook wel heel veel nadenken over zweverige dingen
Je zal dit vaak ook wel als positief kunnen ervaren denk ik! Volgens mij is het voor een
tripverslaafde moeilijk om de zegels niet positief te vinden

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
trip middelen zijn naar mijn idee niet echt verslavend er zit ook een bepaalde tolerantie op waarbij het eigelijk niet veel zin heeft, het is mentaal erg slopend dus zit je meestal niet te wachten om de week erop weer te trippen laat staan de volgende dag,

je leert je zelf flink kennen door deze middelen in mijn ervaringen en eigelijk wat er om je heen gebeurd en zo veel meer, het klopt wel dat je er wat zweveriger van wordt.. want als je eenmal een goede trip heb gehad, weet je gewoon dat het anders niet kan, het slaat nergens op maar tog weer wel,
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zolang je het hebt over een verslaving aan LSD, begrijp je dus niet hoe LSD werkt. Geeft niet, ook begrijpelijk als je het nooit gedaan hebt.

Wat @mitchieee zegt, je kunt jezelf behoorlijk leren kennen door een trip op LSD (of andere psychedelica, met elk hun eigen kenmerken). Dat verandert je. M.i. is het wel een belangrijke schakel om inzichten en/of lessen uit een trip om te zetten naar wat dit in het echte leven betekent. Ik zie af en toe mensen die die stap vergeten en dan zo zweverig worden (of zo impulsief, want in een trip gezien dat ze dit of dat moeten doen, dus doen ze dat) dat er geen touw meer aan vast te knopen is. Wat jammer is, want er een touw aan vast knopen zou best helpen om ze een beetje in de buurt van de wereld te houden.
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat het heel erg af hangt van de reden van het trippen en de persoonlijkheid van de tripper. Als je gaat trippen met een intentie, of misschien wel een soort therapeutische gedachte erbij is de kans dat je gedrag of manier van leven verandert denk ik wel groter. Je tript dan immers bewust met het idee de informatie uit de trip vast te houden en te gebruiken in het "echte leven". Je karakter verandert niet zo snel. Ik vond 1P-LSD vooral heel amusant en mooi maar heb er geen diepgaande gedachten bij gehad. Dat is ook niet wat ik zoek overigens en daarom doseer ik ook niet hoog.

Verslaafd raken aan LSD lijkt me wel echt heel erg moeilijk, zo niet onmogelijk gezien de tolerantie die je razendsnel opbouwt. Maar goed ik weet natuurlijk niet wat jij onder verslaving verstaat. Ik kan me wel indenken dat er mensen zijn die (bijvoorbeeld) elke maand even willen trippen en het lastig vinden als dat niet kan. Ik noem dat alleen geen verslaving.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zo'n 25 jaar geleden liepen er tientallen op straat in onze grote steden. Vraag me af of dat weer terug gaat komen met de psychedelische hausse.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Verslaving aan tripmiddelen kómt voor, maar is zeldzaam, om bovengenoemde redenen. Vanwege de heftigheid van de ervaring reguleren die middelen zich in principe zelf, en daarnaast maakt tolerantie het fysiek dus bijna onmogelijk.

Wel zijn er mensen die als het ware verslaafd raken aan 'niet nuchter zijn', maakt niet uit hoe, en die dus veel te frequent (trip)middelen gaan gebruiken, vaak ook door elkaar. Loopt meestal niet zo best af. Totale vervreemding van de realiteit en psychose liggen dan snel op de loer.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
Zolang je het hebt over een verslaving aan LSD, begrijp je dus niet hoe LSD werkt. Geeft niet, ook begrijpelijk als je het nooit gedaan hebt.

Wat @mitchieee zegt, je kunt jezelf behoorlijk leren kennen door een trip op LSD (of andere psychedelica, met elk hun eigen kenmerken). Dat verandert je. M.i. is het wel een belangrijke schakel om inzichten en/of lessen uit een trip om te zetten naar wat dit in het echte leven betekent. Ik zie af en toe mensen die die stap vergeten en dan zo zweverig worden (of zo impulsief, want in een trip gezien dat ze dit of dat moeten doen, dus doen ze dat) dat er geen touw meer aan vast te knopen is. Wat jammer is, want er een touw aan vast knopen zou best helpen om ze een beetje in de buurt van de wereld te houden.
Klik om te vergroten...
Mevrouw,

komt dat niet gewoon doordat ze steeds zoveel namen? Of omdat ze op zoek waren naar het zweverige?
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eigenlijk geeft LSD mij niet super diepzinnige levenslessen dat ervaar ik sneller bij truffels of paddo's. LSD geeft me meer een kinderlijke blik op de wereld waar je uit komt met meer vragen dan antwoorden. En je bent bewuster in het hier en nu. Verder denk ik niet dat je zoiets kan begrijpen het is zoals het is.
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#9
mitchieee zei:
trip middelen zijn naar mijn idee niet echt verslavend er zit ook een bepaalde tolerantie op waarbij het eigelijk niet veel zin heeft, het is mentaal erg slopend dus zit je meestal niet te wachten om de week erop weer te trippen laat staan de volgende dag,

je leert je zelf flink kennen door deze middelen in mijn ervaringen en eigelijk wat er om je heen gebeurd en zo veel meer, het klopt wel dat je er wat zweveriger van wordt.. want als je eenmal een goede trip heb gehad, weet je gewoon dat het anders niet kan, het slaat nergens op maar tog weer wel,
Klik om te vergroten...
ja dat het raar is om trip verslaafd te worden en ook dat het niet veel zin heeft wist ik al wel maar ik dacht dat het wel gebeurde ergens.. nouja het is gewoon iets wat ik interessant vind. Dat je jezelf er wel door leert kennen kan ik me goed voorstellen! Ik ken mezelf wel heel goed en ik heb ook een beetje de wijsheid die een trip kan geven. Bij mij is deze wijsheid dan wel een stuk nuchterder. Wel vind ik het best interessant wat de zweverige kant te bieden heeft! Ik geloof wel dat het geloof in de waarheid van de zweverigheid terecht is! Kan je misschien wat vertellen over wat je van die zweverigheid geleerd hebt!?

Ik kan best goed analyseren waar je over na gaat denken bij zon trip en dat is volgens mij over hoe je in elkaar zit, welke keuzes je maakt, hoe je de wereld ziet enzo. Volgens mij stel je tijdens een trip ook meer vragen bij waar je over nadenkt. Het fijne is ook dat je bij een goede trip veel positiever denkt dus dan valt het negatieve weg en zie je het plaatje hoe je het eigenlijk wil zien.
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#10
Harry In De Warrie zei:
Eigenlijk geeft LSD mij niet super diepzinnige levenslessen dat ervaar ik sneller bij truffels of paddo's. LSD geeft me meer een kinderlijke blik op de wereld waar je uit komt met meer vragen dan antwoorden. En je bent bewuster in het hier en nu. Verder denk ik niet dat je zoiets kan begrijpen het is zoals het is.
Klik om te vergroten...
Ja die kinderlijke blik wist ik al, dat is ook wel leuk denk ik!

Dat de zegels je veel vragen geven begrijp ik ook wel goed. Zoiets lijkt een logisch verschijnsel. Als je veel nadenkt krijg je ook meer vragen. Het is wel zo dat het geen vragen waren geweest als je de antwoorden wel ontdekt had. Dat lijkt me wel mogelijk maar best moeilijk. Dit klopt ook niet helemaal omdat je onder zegels dan waarschijnlijk ook gewoon een beetje verkeerd nadenkt. Je kunt je niet echt op 1 ding focussen. Als je gefocust blijft op een vraag heb je wel veel meer tijd om de waarheid te ontdekken. Dat lijkt me ook gewoon heel veel schelen.

Wat vind jij eigenlijk het leukste tripmiddel?
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze Olifant zei:
Verslaving aan tripmiddelen kómt voor, maar is zeldzaam, om bovengenoemde redenen. Vanwege de heftigheid van de ervaring reguleren die middelen zich in principe zelf, en daarnaast maakt tolerantie het fysiek dus bijna onmogelijk.

Wel zijn er mensen die als het ware verslaafd raken aan 'niet nuchter zijn', maakt niet uit hoe, en die dus veel te frequent (trip)middelen gaan gebruiken, vaak ook door elkaar. Loopt meestal niet zo best af. Totale vervreemding van de realiteit en psychose liggen dan snel op de loer.
Klik om te vergroten...
Je kan ook gewoon verslaafd raken aan het middel hoor.. Ookal voel je niet echt iets, het verandert toch je kijk op de wereld en ook al lijkt het niks met je te doen, uiteindelijk ben je toch van de kaart.
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casrus zei:
Zo'n 25 jaar geleden liepen er tientallen op straat in onze grote steden. Vraag me af of dat weer terug gaat komen met de psychedelische hausse.
Klik om te vergroten...
Tijd is oneindig dus ooit wel.. Het meest waarschijnlijke is dat wij er over 10.000 jaar nog zijn. Kijk hoe de wereld verandert is de afgelopen 2000 jaar. De steentijd enzo. 2000 jaar geleden waren er niet eens echt stenen.
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#13
Trippi zei:
Ik denk dat het heel erg af hangt van de reden van het trippen en de persoonlijkheid van de tripper. Als je gaat trippen met een intentie, of misschien wel een soort therapeutische gedachte erbij is de kans dat je gedrag of manier van leven verandert denk ik wel groter. Je tript dan immers bewust met het idee de informatie uit de trip vast te houden en te gebruiken in het "echte leven". Je karakter verandert niet zo snel. Ik vond 1P-LSD vooral heel amusant en mooi maar heb er geen diepgaande gedachten bij gehad. Dat is ook niet wat ik zoek overigens en daarom doseer ik ook niet hoog.

Verslaafd raken aan LSD lijkt me wel echt heel erg moeilijk, zo niet onmogelijk gezien de tolerantie die je razendsnel opbouwt. Maar goed ik weet natuurlijk niet wat jij onder verslaving verstaat. Ik kan me wel indenken dat er mensen zijn die (bijvoorbeeld) elke maand even willen trippen en het lastig vinden als dat niet kan. Ik noem dat alleen geen verslaving.
Klik om te vergroten...
De intentie van de trip scheelt ook wel denk ik en natuurlijk het feit hoe hard het nodig is dat je eens gaat nadenken. Als er iets op je ziel ligt wat je niet opgelost krijgt dan komt zo iets wel makkelijker naar boven.

Er zijn denk ik niet veel mensen die met die intentie gaan trippen. Ik zou dat wel een keer willen doen maar nadenken en uitvogelen hoe de wereld nou eigenlijk zit is dan ook wel mijn ding. Ik heb alleen het idee dat de trip mij niet zoveel meer te leren heeft. Er is nog genoeg om te leren maar deze dingen zijn niet zo voor de hand liggend meer om over na te denken. Als ik ooit een trip neem dan zal ik het er ook om doen denk ik. Ik zou mij voor bereiden op de dingen die ik niet ontcijfert krijg ofzo..

Dat is ook niet perse een verslaving maar toch wel iets heftigs dat je elke maand meemaakt. Elke week zou ik wel een verslaving vinden bij dit middel. Als het middel nog effect heeft bij wekelijks gebruik dan.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
SantanaTerror zei:
Als je veel nadenkt krijg je ook meer vragen. Het is wel zo dat het geen vragen waren geweest als je de antwoorden wel ontdekt had. Dat lijkt me wel mogelijk maar best moeilijk. Dit klopt ook niet helemaal omdat je onder zegels dan waarschijnlijk ook gewoon een beetje verkeerd nadenkt. Je kunt je niet echt op 1 ding focussen.
Klik om te vergroten...
Met LSD kan je wel focussen maar ik persoonlijk als kom in een soort medatieve zen modus waar ik het denken los laat en gewoon op ga in muziek / omgeving. Op truffels wel echt veel dingen geleerd en heeft wel me leven op positieve manier veranderd.
SantanaTerror zei:
Als je gefocust blijft op een vraag heb je wel veel meer tijd om de waarheid te ontdekken. Dat lijkt me ook gewoon heel veel schelen.
Klik om te vergroten...
Waarheid is ook een kwestie van perspectief. De absolute waarheid heeft meerde invalshoeken dat betekent niet dat iemand met een andere kijk op de waarheid onjuist is. De realiteit heeft meerdere lagen van bewustzijn. Sorry om deze zweverige shit. Dat heb ik zelf met hoge dosis truffels geleerd voor mezelf.
SantanaTerror zei:
Wat vind jij eigenlijk het leukste tripmiddel?
Klik om te vergroten...
Dat weet ik pas als ik alle tripmiddels gedaan heb. Tot nu toen 1 Truffels 2 LSA (morning glory) 3 LSD

Psilohausca, 2C-E en LSA hawaiian baby woodrose waren me slecht uit gepakt voor mij.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
SantanaTerror zei:
Je kan ook gewoon verslaafd raken aan het middel hoor.. Ookal voel je niet echt iets, het verandert toch je kijk op de wereld en ook al lijkt het niks met je te doen, uiteindelijk ben je toch van de kaart.
Klik om te vergroten...

Hoe bedoel je ‘ook al voel je niet echt iets’? Als er wel íets is dat je voelt, is het een middel als LSD, haha. Bedoel je met (veel) tolerantie?

Ik zeg ook niet dat verslaving aan een dergelijk middel onmogelijk is, maar wel vrij onwaarschijnlijk en het komt dus ook weinig voor.
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
Zolang je het hebt over een verslaving aan LSD, begrijp je dus niet hoe LSD werkt. Geeft niet, ook begrijpelijk als je het nooit gedaan hebt.

Wat @mitchieee zegt, je kunt jezelf behoorlijk leren kennen door een trip op LSD (of andere psychedelica, met elk hun eigen kenmerken). Dat verandert je. M.i. is het wel een belangrijke schakel om inzichten en/of lessen uit een trip om te zetten naar wat dit in het echte leven betekent. Ik zie af en toe mensen die die stap vergeten en dan zo zweverig worden (of zo impulsief, want in een trip gezien dat ze dit of dat moeten doen, dus doen ze dat) dat er geen touw meer aan vast te knopen is. Wat jammer is, want er een touw aan vast knopen zou best helpen om ze een beetje in de buurt van de wereld te houden.
Klik om te vergroten...

Roze Olifant zei:
Hoe bedoel je ‘ook al voel je niet echt iets’? Als er wel íets is dat je voelt, is het een middel als LSD, haha. Bedoel je met (veel) tolerantie?

Ik zeg ook niet dat verslaving aan een dergelijk middel onmogelijk is, maar wel vrij onwaarschijnlijk en het komt dus ook weinig voor.
Klik om te vergroten...
Ja met veel tolerantie!

nee dat zeg je niet maar ik vind het gewoon leuk om hier over te praten dus vandaar dat ik daarop antwoorde!
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#17
Harry In De Warrie zei:
Met LSD kan je wel focussen maar ik persoonlijk als kom in een soort medatieve zen modus waar ik het denken los laat en gewoon op ga in muziek / omgeving. Op truffels wel echt veel dingen geleerd en heeft wel me leven op positieve manier veranderd.

Waarheid is ook een kwestie van perspectief. De absolute waarheid heeft meerde invalshoeken dat betekent niet dat iemand met een andere kijk op de waarheid onjuist is. De realiteit heeft meerdere lagen van bewustzijn. Sorry om deze zweverige shit. Dat heb ik zelf met hoge dosis truffels geleerd voor mezelf.

Dat weet ik pas als ik alle tripmiddels gedaan heb. Tot nu toen 1 Truffels 2 LSA (morning glory) 3 LSD

Psilohausca, 2C-E en LSA hawaiian baby woodrose waren me slecht uit gepakt voor mij.
Klik om te vergroten...
Ja juist ja de waarheid is ook een kwestie van perspectief! Het is de kunst om de waarheid te vinden die het beste bij je past! Verder is het weten en begrijpen van meerdere realistische waarheden nuttig bij het begrijpen van anderen! Als je de wereld goed begrijpt dan snap je beter hoe de waarheid door andere mensen gezien kan worden! Sommige moeten eerst nog leren hoe ze hun eigen waarheid zien en dan moeten ze leren over hoe ze het met de juiste mening willen zien!

Ik vind dit eigenlijk diepzinnige shit omdat het ook gewoon een hele nuchtere kijk is! Ik zou jou mee willen geven hoe je dit nuchter moet bekijken! Je weet niet hoe goed je het hebt! Ik ben expert in het nuchter bekijken van diepzinnige shit!

Geen sorry voor de zweverige shit!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
SantanaTerror zei:
Ja met veel tolerantie!

nee dat zeg je niet maar ik vind het gewoon leuk om hier over te praten dus vandaar dat ik daarop antwoorde!
Klik om te vergroten...

Ahaaa. Opzich is tolerantie natuurlijk deels tegen te werken door de dosis enorm te verhogen. Maar al met al maakt de (bij veel tripmiddelen best langdurige) tolerantie het niet echt praktisch en aanlokkelijk om erg vaak te gebruiken. Bij psychedelica zie je ook niet zelden dat mensen op een zeker moment flink op hun plek worden gezet bij ‘misbruik’, en meestal eerder vroeg dan laat. Deze middelen lenen zich gewoon niet voor roekeloos gedrag en puur escapisme, zijn niet geschikt om ordinair mee te stunten/bingen of wat dan ook. Tenzij ‘Psychoseland’ je droombestemming is, dan valt het te overwegen.
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Ahaaa. Opzich is tolerantie natuurlijk deels tegen te werken door de dosis enorm te verhogen. Maar al met al maakt de (bij veel tripmiddelen best langdurige) tolerantie het niet echt praktisch en aanlokkelijk om erg vaak te gebruiken. Bij psychedelica zie je ook niet zelden dat mensen op een zeker moment flink op hun plek worden gezet bij ‘misbruik’, en meestal eerder vroeg dan laat. Deze middelen lenen zich gewoon niet voor roekeloos gedrag en puur escapisme, zijn niet geschikt om ordinair mee te stunten/bingen of wat dan ook. Tenzij ‘Psychoseland’ je droombestemming is, dan valt het te overwegen.
Klik om te vergroten...
Nou elke zegeltrip lijk me een waanzinnige stunt opzicht! Just go with the flow and enjoy!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Verslaving aan tripmiddelen komt bijna niet voor. Er is geen fysieke afhankelijkheid bij vrijwel alle psychedelia.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."