Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met blowen cold turkey

Stoppen met blowen cold turkey

31 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#1
SeeBrightOfLight zei:
Ik heb het weer geprobeerd, dag later stond ik weer ik die kutshop, omdat ik zo aan het ijsberen ben omdat het op is , krijg ik allemaal 100 gedachtes, en kan ze dan niet weg werken wel raar dat dat bij mij al meteen de avond zelf is. Probeer dan niet naar buiten te gaan etc , maar toch is het weer mislukt. Heb online hulp gevraagd voor toch er aan te werken met iemand die gespecialiseerd is. Ik baal er zo van waarom vind ik de kracht nu niet. Voel me gelijk een baby dat huilt naar zijn melk :((
Klik om te vergroten...
Hoe is het nu ?
S
SeeBrightOfLightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik probeer hulp te vragen online maar wachttijd is 8 weken. Dus ik probeer zelf rustig af te bouwen. Maar merk dat ik savonds weer iets meer blow. Gelijk alsof je je schade in moet halen
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#3
SeeBrightOfLight zei:
Ik probeer hulp te vragen online maar wachttijd is 8 weken. Dus ik probeer zelf rustig af te bouwen. Maar merk dat ik savonds weer iets meer blow. Gelijk alsof je je schade in moet halen
Klik om te vergroten...
Er is geen schade door niet te blowen. Dat zijn hersenspinsels die je jezelf aanpraat door het gebruik/de verslaving.

Stoppen is een (dagelijkse) strijd die je moet willen aangaan. Wees eerlijk tegen jezelf. En lief. Fouten/vallen horen erbij. Dat zijn juist de momenten waar je lessen voor jezelf uit kan halen voor het vervolg.
Niet proberen, niet hopen. Doen/handelen en geloven (in jezelf). Je kan het.
S
SeeBrightOfLightLid
01-01-2024, 00:00
#4
MaddMonkey zei:
Er is geen schade door niet te blowen. Dat zijn hersenspinsels die je jezelf aanpraat door het gebruik/de verslaving.

Stoppen is een (dagelijkse) strijd die je moet willen aangaan. Wees eerlijk tegen jezelf. En lief. Fouten/vallen horen erbij. Dat zijn juist de momenten waar je lessen voor jezelf uit kan halen voor het vervolg.
Niet proberen, niet hopen. Doen/handelen en geloven (in jezelf). Je kan het.
Klik om te vergroten...
Thx, ik weet alleen niet wat het verstandigste is. Het rookwaar volledig uit huis bannen, of gwn in huis laten voor als je toch een moment hebt dat het moeilijk is zodat je toch nog 1tje kan doen. Ik heb speciaal gewone sig gekocht voor als ik zin heb in 1, dan rook ik gwn een sig. Ik heb ook nog een e sigaret. Dat helpt ook wel wat. Maar zin zit er nog steeds erg in. Wil erna ook weer stoppen met het roken maar zoek even wat het beste is waar je op een moeilijk moment even kan ademhalen dat de creving weg neemt
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#5
SeeBrightOfLight zei:
Thx, ik weet alleen niet wat het verstandigste is. Het rookwaar volledig uit huis bannen, of gwn in huis laten voor als je toch een moment hebt dat het moeilijk is zodat je toch nog 1tje kan doen. Ik heb speciaal gewone sig gekocht voor als ik zin heb in 1, dan rook ik gwn een sig. Ik heb ook nog een e sigaret. Dat helpt ook wel wat. Maar zin zit er nog steeds erg in. Wil erna ook weer stoppen met het roken maar zoek even wat het beste is waar je op een moeilijk moment even kan ademhalen dat de creving weg neemt
Klik om te vergroten...
Weg doen. Het in huis houden blijft een opening. Ik snap het, helemaal, maar die cravings, de rusteloosheid, het kutgevoel, daar moet je doorheen en dat lukt niet op deze manier.
T
ThejackalLid
01-01-2024, 00:00
#6
SeeBrightOfLight zei:
Goeieavond iedereen,
Ik ben nieuw hier op deze forum en heb hulp nodig om te stoppen met blowen. Ik heb al aantal keer geprobeerd, de eerste keer was ik 6j clean , maar dan kwam er weer serieuze shit op me af waardoor ik terug jammer genoeg greep naar het blowen. Ik wil nu graag cold Turkey doen heb ik al paar keer geprobeerd maar zonder bijkomende hulp is het lastig. Heb niet veel mensen die over hetzelfde kunnen praten omdat niet iedereen het weet. Ik zoek contact met mensen, die nu ook hetzelfde door maken en mij er in kan steunen. Ik weet dat ik het kan maar als het avond uren word is het moeilijk en krijg ik er zin in. Als ik alleen ben doe ik het ook , niet omdat ik het nodig heb maar omdat het een gewoonte is. De tijd van corona heeft het alleen maar erger gemaakt. Ik wil graag stoppen na oudejaar, is een afspraak dat ik met mezelf gemaakt heb. Klinkt misschien belachelijk , maar dan erna is het wel gwn klaar. Ik heb ook een persoon gezien dat er aan hangt, en die heeft het zwaarder dan mij. Maar zo wil ik echt niet zijn.
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf met cold turkey gestopt, met hasj en sigaretten zelfde dag, het is te doen, veel fruit eten. De eerste 2 weken heb ik gebruikt gemaakt van valdispert slaappillen, en het heeft me geholpen om in slaap te vallen, ik ga tegen jou liegen als ik zeg dat het makkelijk is, ik ben 2 maanden gestopt en heb nog steeds mentale last van. Maar voordelen zijn zeker het moeite waard om het te doen. Ik hoor van mensen na paar maanden ga je beter voelen. Ik hou je op de hoogste hoe het gaat met de tijd
S
SeeBrightOfLightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Thejackal zei:
Ik ben zelf met cold turkey gestopt, met hasj en sigaretten zelfde dag, het is te doen, veel fruit eten. De eerste 2 weken heb ik gebruikt gemaakt van valdispert slaappillen, en het heeft me geholpen om in slaap te vallen, ik ga tegen jou liegen als ik zeg dat het makkelijk is, ik ben 2 maanden gestopt en heb nog steeds mentale last van. Maar voordelen zijn zeker het moeite waard om het te doen. Ik hoor van mensen na paar maanden ga je beter voelen. Ik hou je op de hoogste hoe het gaat met de tijd
Klik om te vergroten...
Hey, ja ik heb het erg lastig omdat bij mij de afkick heel snel begint en door dat herbal ik nu steeds. Probeer al lang te stoppen :(
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#8
Poeh, het niet kunnen slapen wanneer je stopt met blowen lijkt me erg vervelend! Op dat punt kan ik je helaas geen advies geven want ik heb daar zelf geen last van.

Je geeft aan dat je veel gaat ijsberen, gaan die gedachtes altijd over het feit dat je wiet op is? Of is er iets anders (een terugkomend thema misschien?) wat je op dat moment zo bezig houdt dat je terug verlangt naar blowen? Als het vaak dezelfde thema's zijn, dan kan het het waard zijn om daar eens op in te zoomen, misschien probeer je bepaalde gevoelens (onbewust) weg te drukken met het blowen, gevoelens die ook goed zijn op te lossen met de nodige tijd, aandacht en eventueel professionele hulp .

Het niet doen is lastig, bij mij gaat een stemmetje in mn hoofd in de loop van de dag allemaal suggesties/redenen verzinnen waarom het vandaag wel mag. Ik merk ook dat ik vaak denk "he wat stom, ik mag niet blowen :(", de truuk is om dat om te denken naar "ik wil niet blowen want ik heb een doel om dat niet te doen". Dat omdenken is echter wel makkelijker gezegd dan gedaan, misschien herken je dat wel.

Wat voor mij heel goed werkt is veel afleiding zoeken, dingen waarbij ik niet stoned kan zijn, zoals het leren van nieuwe vaardigheden of iets in elkaar knutselen waarbij ik mn hoofd erbij moet houden. Als je eenmaal bezig bent dan valt de drang naar blowen vanzelf weg, meestal dan :tongueout:

Ik weet verder niet echt goede tips te verzinnen, wat ik wel wil meegeven is dat je niet te streng moet zijn voor jezelf. Het gaat met vallen en opstaan! Je hebt het 6 jaar volgehouden, dus dat kan je echt wel nog een keer en dan beter! Dat punt ga je echt wel vinden :)

Ik hoop dat het een leesbaar geheel is, ik ben een beetje gepept dus mogelijk is het wat chaotisch en heb ik dat zelf niet door :tongueout:
A
AsiiLid
01-01-2024, 00:00
#9
My hielpen slaaptabletten van de kruidvat maar wiet is echt vooral mentaal een verslaving. Voor de rest elke keer als ik zin had in een joint heb ik mij een lekker drankje (alcohol vrij te verstaan) gepakt. Wiet viel wel mee het is even paar dagen doorzetten. Probeer anders eens een joint voor de helft te roken en dan langzaam tot dat je er geen zin meer in hebt.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee zeggen en iets anders gaan doen. De drang blijft.

En als het is om iets weg te stoppen of niet te ervaren, bedenk dan dat het blowen jouw niet gaat helpen herstellen. Ik ben nu ook alweer een tijdje gestopt (week of 3) en merk dat blowen toch echt diepgeworteld mijn emoties weet af te vlakken. Blowde niet voor niets op 13 jarige leeftijd al. Nu dat blowen er niet is, komt er veel op mij af. Maar ik sta sterk genoeg in mijn schoenen en heb genoeg mensen waar ik het mee kan bespreken dat ik ook nee tegen het blowen blijf zeggen. Ik wil niet meer dat het mij op emotioneel gebied de ontwikkeling in de weg blijft staan.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
12 januari wordt ik opgenomen voor mijn wiet gebruik je mag mij wel dm'en als je wilt. ik blijf nog wel gebruiken tot ik word opgenomen (dat je het weet)
S
SeeBrightOfLightLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoi, succes! Ik heb het 5j volgehouden het programma , baalde er van dat ik weer was hervullen maar op zulke dagen is het moeilijk om te stoppen.
S
SeeBrightOfLightLid
01-01-2024, 00:00
#13
MaddMonkey zei:
Nee zeggen en iets anders gaan doen. De drang blijft.

En als het is om iets weg te stoppen of niet te ervaren, bedenk dan dat het blowen jouw niet gaat helpen herstellen. Ik ben nu ook alweer een tijdje gestopt (week of 3) en merk dat blowen toch echt diepgeworteld mijn emoties weet af te vlakken. Blowde niet voor niets op 13 jarige leeftijd al. Nu dat blowen er niet is, komt er veel op mij af. Maar ik sta sterk genoeg in mijn schoenen en heb genoeg mensen waar ik het mee kan bespreken dat ik ook nee tegen het blowen blijf zeggen. Ik wil niet meer dat het mij op emotioneel gebied de ontwikkeling in de weg blijft staan.
Klik om te vergroten...
Dat heb ik ook, soms niet weten hoe ik het allemaal moet plaatsen. En dan denk je oh het blowen helpt me wel maar eig ook weer niet wat het brengt me down op gegeven moment
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
SeeBrightOfLight zei:
Hoi, succes! Ik heb het 5j volgehouden het programma , baalde er van dat ik weer was hervullen maar op zulke dagen is het moeilijk om te stoppen.
Klik om te vergroten...
Soms gaat herstellen met vallen en opstaan. Je hebt al aan jezelf bewezen dat je het dus kan!

Ik wil je veel succes en kracht toewensen. Je bent sterker dan je denkt. Good luck! Ik lees graag mee hier om te kijken hoe het gaat.

Go for it!
S
SeeBrightOfLightLid
01-01-2024, 00:00
#15
MaddMonkey zei:
Nee zeggen en iets anders gaan doen. De drang blijft.

En als het is om iets weg te stoppen of niet te ervaren, bedenk dan dat het blowen jouw niet gaat helpen herstellen. Ik ben nu ook alweer een tijdje gestopt (week of 3) en merk dat blowen toch echt diepgeworteld mijn emoties weet af te vlakken. Blowde niet voor niets op 13 jarige leeftijd al. Nu dat blowen er niet is, komt er veel op mij af. Maar ik sta sterk genoeg in mijn schoenen en heb genoeg mensen waar ik het mee kan bespreken dat ik ook nee tegen het blowen blijf zeggen. Ik wil niet meer dat het mij op emotioneel gebied de ontwikkeling in de weg blijft staan.
Klik om te vergroten...
nee idd, het blowen als ik alleen ben, geeft me erna naree gedachtes en wil er eigenlijk best wel vanaf. Ik heb er geen plezier meer aan, maar wat met de drang dadelijk die komt. niet kunnen slapen, werken, chagrijnigheid komt er ook misschien nog aan, ik weet niet meer precies hoe ik er mee om ga moeten gaan
S
SeeBrightOfLightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Harry In De Warrie zei:
12 januari wordt ik opgenomen voor mijn wiet gebruik je mag mij wel dm'en als je wilt. ik blijf nog wel gebruiken tot ik word opgenomen (dat je het weet)
Klik om te vergroten...
veel succes, ik hoop dat je daar je rust vind, tussen de goeie opgeleide mensen. praten doet heel veel
S
SeeBrightOfLightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Spyro zei:
Soms gaat herstellen met vallen en opstaan. Je hebt al aan jezelf bewezen dat je het dus kan!

Ik wil je veel succes en kracht toewensen. Je bent sterker dan je denkt. Good luck! Ik lees graag mee hier om te kijken hoe het gaat.

Go for it!
Klik om te vergroten...
MaddMonkey zei:
Nee zeggen en iets anders gaan doen. De drang blijft.

En als het is om iets weg te stoppen of niet te ervaren, bedenk dan dat het blowen jouw niet gaat helpen herstellen. Ik ben nu ook alweer een tijdje gestopt (week of 3) en merk dat blowen toch echt diepgeworteld mijn emoties weet af te vlakken. Blowde niet voor niets op 13 jarige leeftijd al. Nu dat blowen er niet is, komt er veel op mij af. Maar ik sta sterk genoeg in mijn schoenen en heb genoeg mensen waar ik het mee kan bespreken dat ik ook nee tegen het blowen blijf zeggen. Ik wil niet meer dat het mij op emotioneel gebied de ontwikkeling in de weg blijft staan.
Klik om te vergroten...
ik doe wel vaak gamen online om andere dingen te doen, haha, nu alles weer dicht is in nl is het weer moeilijk
S
SeeBrightOfLightLid
01-01-2024, 00:00
#18
SeeBrightOfLight zei:
Goeieavond iedereen,
Ik ben nieuw hier op deze forum en heb hulp nodig om te stoppen met blowen. Ik heb al aantal keer geprobeerd, de eerste keer was ik 6j clean , maar dan kwam er weer serieuze shit op me af waardoor ik terug jammer genoeg greep naar het blowen. Ik wil nu graag cold Turkey doen heb ik al paar keer geprobeerd maar zonder bijkomende hulp is het lastig. Heb niet veel mensen die over hetzelfde kunnen praten omdat niet iedereen het weet. Ik zoek contact met mensen, die nu ook hetzelfde door maken en mij er in kan steunen. Ik weet dat ik het kan maar als het avond uren word is het moeilijk en krijg ik er zin in. Als ik alleen ben doe ik het ook , niet omdat ik het nodig heb maar omdat het een gewoonte is. De tijd van corona heeft het alleen maar erger gemaakt. Ik wil graag stoppen na oudejaar, is een afspraak dat ik met mezelf gemaakt heb. Klinkt misschien belachelijk , maar dan erna is het wel gwn klaar. Ik heb ook een persoon gezien dat er aan hangt, en die heeft het zwaarder dan mij. Maar zo wil ik echt niet zijn.
Klik om te vergroten...
Heb het nu al lastig en is eerste paar uur :(
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#19
SeeBrightOfLight zei:
Dat heb ik ook, soms niet weten hoe ik het allemaal moet plaatsen. En dan denk je oh het blowen helpt me wel maar eig ook weer niet wat het brengt me down op gegeven moment
Klik om te vergroten...
Ik merk altijd dat alles zoveel harder binnen komt als ik even niet geblowd heb. Vlakt wel af na verloop van tijd.

SeeBrightOfLight zei:
Heb het nu al lastig en is eerste paar uur :(
Klik om te vergroten...
Ontwenning is a bitch. Bedenk dat het minder wordt. Probeer dingen te ondernemen. Mediteren en dan vooral veel op ademhaling letten wil ook wel eens lukken. Geeft toch een beetje het effect van inhaleren.
S
SeeBrightOfLightLid
01-01-2024, 00:00
#20
MaddMonkey zei:
Ik merk altijd dat alles zoveel harder binnen komt als ik even niet geblowd heb. Vlakt wel af na verloop van tijd.


Ontwenning is a bitch. Bedenk dat het minder wordt. Probeer dingen te ondernemen. Mediteren en dan vooral veel op ademhaling letten wil ook wel eens lukken. Geeft toch een beetje het effect van inhaleren.
Klik om te vergroten...
MaddMonkey zei:
Ik merk altijd dat alles zoveel harder binnen komt als ik even niet geblowd heb. Vlakt wel af na verloop van tijd.


Ontwenning is a bitch. Bedenk dat het minder wordt. Probeer dingen te ondernemen. Mediteren en dan vooral veel op ademhaling letten wil ook wel eens lukken. Geeft toch een beetje het effect van inhaleren.
Klik om te vergroten...
Ja kanxme.nog moeilijk amuseren en corona tijd heeft het niet makkelijker op gemaakt. Enige wat ik doe is werken. Voor de rest kom ik niet veel buiten. Dus hoop dat ik iets vind wat ik kan doen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."