Poeh, het niet kunnen slapen wanneer je stopt met blowen lijkt me erg vervelend! Op dat punt kan ik je helaas geen advies geven want ik heb daar zelf geen last van.
Je geeft aan dat je veel gaat ijsberen, gaan die gedachtes altijd over het feit dat je wiet op is? Of is er iets anders (een terugkomend thema misschien?) wat je op dat moment zo bezig houdt dat je terug verlangt naar blowen? Als het vaak dezelfde thema's zijn, dan kan het het waard zijn om daar eens op in te zoomen, misschien probeer je bepaalde gevoelens (onbewust) weg te drukken met het blowen, gevoelens die ook goed zijn op te lossen met de nodige tijd, aandacht en eventueel professionele hulp .
Het niet doen is lastig, bij mij gaat een stemmetje in mn hoofd in de loop van de dag allemaal suggesties/redenen verzinnen waarom het vandaag wel mag. Ik merk ook dat ik vaak denk "he wat stom, ik mag niet blowen
![:(]()
", de truuk is om dat om te denken naar "ik wil niet blowen want ik heb een doel om dat niet te doen". Dat omdenken is echter wel makkelijker gezegd dan gedaan, misschien herken je dat wel.
Wat voor mij heel goed werkt is veel afleiding zoeken, dingen waarbij ik niet stoned kan zijn, zoals het leren van nieuwe vaardigheden of iets in elkaar knutselen waarbij ik mn hoofd erbij moet houden. Als je eenmaal bezig bent dan valt de drang naar blowen vanzelf weg, meestal dan
Ik weet verder niet echt goede tips te verzinnen, wat ik wel wil meegeven is dat je niet te streng moet zijn voor jezelf. Het gaat met vallen en opstaan! Je hebt het 6 jaar volgehouden, dus dat kan je echt wel nog een keer en dan beter! Dat punt ga je echt wel vinden
Ik hoop dat het een leesbaar geheel is, ik ben een beetje gepept dus mogelijk is het wat chaotisch en heb ik dat zelf niet door
![:tongueout:]()