Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met blowen cold turkey

Stoppen met blowen cold turkey

31 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SeeBrightOfLightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goeieavond iedereen,
Ik ben nieuw hier op deze forum en heb hulp nodig om te stoppen met blowen. Ik heb al aantal keer geprobeerd, de eerste keer was ik 6j clean , maar dan kwam er weer serieuze shit op me af waardoor ik terug jammer genoeg greep naar het blowen. Ik wil nu graag cold Turkey doen heb ik al paar keer geprobeerd maar zonder bijkomende hulp is het lastig. Heb niet veel mensen die over hetzelfde kunnen praten omdat niet iedereen het weet. Ik zoek contact met mensen, die nu ook hetzelfde door maken en mij er in kan steunen. Ik weet dat ik het kan maar als het avond uren word is het moeilijk en krijg ik er zin in. Als ik alleen ben doe ik het ook , niet omdat ik het nodig heb maar omdat het een gewoonte is. De tijd van corona heeft het alleen maar erger gemaakt. Ik wil graag stoppen na oudejaar, is een afspraak dat ik met mezelf gemaakt heb. Klinkt misschien belachelijk , maar dan erna is het wel gwn klaar. Ik heb ook een persoon gezien dat er aan hangt, en die heeft het zwaarder dan mij. Maar zo wil ik echt niet zijn.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee zeggen en iets anders gaan doen. De drang blijft.

En als het is om iets weg te stoppen of niet te ervaren, bedenk dan dat het blowen jouw niet gaat helpen herstellen. Ik ben nu ook alweer een tijdje gestopt (week of 3) en merk dat blowen toch echt diepgeworteld mijn emoties weet af te vlakken. Blowde niet voor niets op 13 jarige leeftijd al. Nu dat blowen er niet is, komt er veel op mij af. Maar ik sta sterk genoeg in mijn schoenen en heb genoeg mensen waar ik het mee kan bespreken dat ik ook nee tegen het blowen blijf zeggen. Ik wil niet meer dat het mij op emotioneel gebied de ontwikkeling in de weg blijft staan.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
12 januari wordt ik opgenomen voor mijn wiet gebruik je mag mij wel dm'en als je wilt. ik blijf nog wel gebruiken tot ik word opgenomen (dat je het weet)
S
SeeBrightOfLightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi, succes! Ik heb het 5j volgehouden het programma , baalde er van dat ik weer was hervullen maar op zulke dagen is het moeilijk om te stoppen.
S
SeeBrightOfLightLid
01-01-2024, 00:00
#5
MaddMonkey zei:
Nee zeggen en iets anders gaan doen. De drang blijft.

En als het is om iets weg te stoppen of niet te ervaren, bedenk dan dat het blowen jouw niet gaat helpen herstellen. Ik ben nu ook alweer een tijdje gestopt (week of 3) en merk dat blowen toch echt diepgeworteld mijn emoties weet af te vlakken. Blowde niet voor niets op 13 jarige leeftijd al. Nu dat blowen er niet is, komt er veel op mij af. Maar ik sta sterk genoeg in mijn schoenen en heb genoeg mensen waar ik het mee kan bespreken dat ik ook nee tegen het blowen blijf zeggen. Ik wil niet meer dat het mij op emotioneel gebied de ontwikkeling in de weg blijft staan.
Klik om te vergroten...
Dat heb ik ook, soms niet weten hoe ik het allemaal moet plaatsen. En dan denk je oh het blowen helpt me wel maar eig ook weer niet wat het brengt me down op gegeven moment
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
SeeBrightOfLight zei:
Hoi, succes! Ik heb het 5j volgehouden het programma , baalde er van dat ik weer was hervullen maar op zulke dagen is het moeilijk om te stoppen.
Klik om te vergroten...
Soms gaat herstellen met vallen en opstaan. Je hebt al aan jezelf bewezen dat je het dus kan!

Ik wil je veel succes en kracht toewensen. Je bent sterker dan je denkt. Good luck! Ik lees graag mee hier om te kijken hoe het gaat.

Go for it!
S
SeeBrightOfLightLid
01-01-2024, 00:00
#7
MaddMonkey zei:
Nee zeggen en iets anders gaan doen. De drang blijft.

En als het is om iets weg te stoppen of niet te ervaren, bedenk dan dat het blowen jouw niet gaat helpen herstellen. Ik ben nu ook alweer een tijdje gestopt (week of 3) en merk dat blowen toch echt diepgeworteld mijn emoties weet af te vlakken. Blowde niet voor niets op 13 jarige leeftijd al. Nu dat blowen er niet is, komt er veel op mij af. Maar ik sta sterk genoeg in mijn schoenen en heb genoeg mensen waar ik het mee kan bespreken dat ik ook nee tegen het blowen blijf zeggen. Ik wil niet meer dat het mij op emotioneel gebied de ontwikkeling in de weg blijft staan.
Klik om te vergroten...
nee idd, het blowen als ik alleen ben, geeft me erna naree gedachtes en wil er eigenlijk best wel vanaf. Ik heb er geen plezier meer aan, maar wat met de drang dadelijk die komt. niet kunnen slapen, werken, chagrijnigheid komt er ook misschien nog aan, ik weet niet meer precies hoe ik er mee om ga moeten gaan
S
SeeBrightOfLightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Harry In De Warrie zei:
12 januari wordt ik opgenomen voor mijn wiet gebruik je mag mij wel dm'en als je wilt. ik blijf nog wel gebruiken tot ik word opgenomen (dat je het weet)
Klik om te vergroten...
veel succes, ik hoop dat je daar je rust vind, tussen de goeie opgeleide mensen. praten doet heel veel
S
SeeBrightOfLightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spyro zei:
Soms gaat herstellen met vallen en opstaan. Je hebt al aan jezelf bewezen dat je het dus kan!

Ik wil je veel succes en kracht toewensen. Je bent sterker dan je denkt. Good luck! Ik lees graag mee hier om te kijken hoe het gaat.

Go for it!
Klik om te vergroten...
MaddMonkey zei:
Nee zeggen en iets anders gaan doen. De drang blijft.

En als het is om iets weg te stoppen of niet te ervaren, bedenk dan dat het blowen jouw niet gaat helpen herstellen. Ik ben nu ook alweer een tijdje gestopt (week of 3) en merk dat blowen toch echt diepgeworteld mijn emoties weet af te vlakken. Blowde niet voor niets op 13 jarige leeftijd al. Nu dat blowen er niet is, komt er veel op mij af. Maar ik sta sterk genoeg in mijn schoenen en heb genoeg mensen waar ik het mee kan bespreken dat ik ook nee tegen het blowen blijf zeggen. Ik wil niet meer dat het mij op emotioneel gebied de ontwikkeling in de weg blijft staan.
Klik om te vergroten...
ik doe wel vaak gamen online om andere dingen te doen, haha, nu alles weer dicht is in nl is het weer moeilijk
S
SeeBrightOfLightLid
01-01-2024, 00:00
#10
SeeBrightOfLight zei:
Goeieavond iedereen,
Ik ben nieuw hier op deze forum en heb hulp nodig om te stoppen met blowen. Ik heb al aantal keer geprobeerd, de eerste keer was ik 6j clean , maar dan kwam er weer serieuze shit op me af waardoor ik terug jammer genoeg greep naar het blowen. Ik wil nu graag cold Turkey doen heb ik al paar keer geprobeerd maar zonder bijkomende hulp is het lastig. Heb niet veel mensen die over hetzelfde kunnen praten omdat niet iedereen het weet. Ik zoek contact met mensen, die nu ook hetzelfde door maken en mij er in kan steunen. Ik weet dat ik het kan maar als het avond uren word is het moeilijk en krijg ik er zin in. Als ik alleen ben doe ik het ook , niet omdat ik het nodig heb maar omdat het een gewoonte is. De tijd van corona heeft het alleen maar erger gemaakt. Ik wil graag stoppen na oudejaar, is een afspraak dat ik met mezelf gemaakt heb. Klinkt misschien belachelijk , maar dan erna is het wel gwn klaar. Ik heb ook een persoon gezien dat er aan hangt, en die heeft het zwaarder dan mij. Maar zo wil ik echt niet zijn.
Klik om te vergroten...
Heb het nu al lastig en is eerste paar uur :(
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#11
SeeBrightOfLight zei:
Dat heb ik ook, soms niet weten hoe ik het allemaal moet plaatsen. En dan denk je oh het blowen helpt me wel maar eig ook weer niet wat het brengt me down op gegeven moment
Klik om te vergroten...
Ik merk altijd dat alles zoveel harder binnen komt als ik even niet geblowd heb. Vlakt wel af na verloop van tijd.

SeeBrightOfLight zei:
Heb het nu al lastig en is eerste paar uur :(
Klik om te vergroten...
Ontwenning is a bitch. Bedenk dat het minder wordt. Probeer dingen te ondernemen. Mediteren en dan vooral veel op ademhaling letten wil ook wel eens lukken. Geeft toch een beetje het effect van inhaleren.
S
SeeBrightOfLightLid
01-01-2024, 00:00
#12
MaddMonkey zei:
Ik merk altijd dat alles zoveel harder binnen komt als ik even niet geblowd heb. Vlakt wel af na verloop van tijd.


Ontwenning is a bitch. Bedenk dat het minder wordt. Probeer dingen te ondernemen. Mediteren en dan vooral veel op ademhaling letten wil ook wel eens lukken. Geeft toch een beetje het effect van inhaleren.
Klik om te vergroten...
MaddMonkey zei:
Ik merk altijd dat alles zoveel harder binnen komt als ik even niet geblowd heb. Vlakt wel af na verloop van tijd.


Ontwenning is a bitch. Bedenk dat het minder wordt. Probeer dingen te ondernemen. Mediteren en dan vooral veel op ademhaling letten wil ook wel eens lukken. Geeft toch een beetje het effect van inhaleren.
Klik om te vergroten...
Ja kanxme.nog moeilijk amuseren en corona tijd heeft het niet makkelijker op gemaakt. Enige wat ik doe is werken. Voor de rest kom ik niet veel buiten. Dus hoop dat ik iets vind wat ik kan doen
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als je al 6 jaar hebt kunnen stoppen dan zit al die power al in je.
Wens je veel succes ! Vooral veel afleiden en fijne dingen doen.
S
SeeBrightOfLightLid
01-01-2024, 00:00
#14
MaddMonkey zei:
Ik merk altijd dat alles zoveel harder binnen komt als ik even niet geblowd heb. Vlakt wel af na verloop van tijd.


Ontwenning is a bitch. Bedenk dat het minder wordt. Probeer dingen te ondernemen. Mediteren en dan vooral veel op ademhaling letten wil ook wel eens lukken. Geeft toch een beetje het effect van inhaleren.
Klik om te vergroten...
Heb weinig interesse in dingen laatste tijd. Kan me moeilijkcbog vermaken. Dus zoek echt iets goed om te doen
S
SeeBrightOfLightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben voor de moment erg pissig en weet niet waarom. Tranen staan klaar om uit me ogen te springen, en weet niet waarom. Normaal gamen zoals leauge of legends enzo. Maar zeer slechte potjes gehad en loop er echt wakka van.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#16
SeeBrightOfLight zei:
Ja kanxme.nog moeilijk amuseren en corona tijd heeft het niet makkelijker op gemaakt. Enige wat ik doe is werken. Voor de rest kom ik niet veel buiten. Dus hoop dat ik iets vind wat ik kan doen
Klik om te vergroten...
Waar hou je van? Probeer klein te denken.

Schrijf een paar interesses op. Laten we met 3 beginnen. Die zou je de aankomende week kunnen proberen.

Wat ook helpt, is elke dag opschrijven waar je dankbaar voor bent. Kan al zo klein zijn als leven, een goede kop koffie in de ochtend of je familie.
J
JD83Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi!
Ik ben vandaag precies 2 weken gestopt met blowen en roken (in 1 keer). Paar dagen voordat ik gepland had te stoppen bleek ik Corona te hebben. Dus de afkick heb ik in quarantaine doorgebracht. Vreselijk was het! Zweten, nachtmerries, ieder uur wakker. Na een week was dat gelukkig over. Maar nu voel ik me sinds een paar dagen echt vet depressief. Is dat herkenbaar voor de stoppers? Ik heb ruim 3 jaar iedere dag geblowd en dit is de eerste keer dat ik ben gestopt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
JD83 zei:
Maar nu voel ik me sinds een paar dagen echt vet depressief.
Klik om te vergroten...
Ja hoor... dit komt helaas wel echt vaker voor. Het goede nieuws is dat dat ook wel echt weer bijtrekt! In de tussentijd zoeken naar dingen die je afleiden en die jou die dopamine rush kunnen geven, zoals sporten of jezelf belonen met een koekje o.i.d. (protip: word verliefd). Topper dat je gestopt bent, ook met roken!! Vind ik heel knap.
Ik ga ook even een maandje stoppen met blowen. Doe ik wel vaker, zonder al te veel moeite of bijwerkingen ook, maar ga bij dezen het topic ook een beetje stiekem volgen. Succes aan u allen!
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
protip: word verliefd)
Klik om te vergroten...
hey, niet mijn tips stelen!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
MaddMonkey zei:
hey, niet mijn tips stelen!
Klik om te vergroten...
Oja jij hebt liefde uitgevonden he!!!!!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."