Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCold Turkey van vooral de 4F-MPH in hoge doseringen (400mg a 500 mg per dag) ? Benzo raadzaam?

Cold Turkey van vooral de 4F-MPH in hoge doseringen (400mg a 500 mg per dag) ? Benzo raadzaam?

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mede-DFers,
Voel me zeer angstig paniekerig na bijna 24 uur gestopt te zijn met vooral 4F-MPH (ook 3FMA)...zou ik hier toch beter doorgaan zonder benzo s te nemen aangezien benzo s ook zeer verslavend zijn of is een minimum a benzo s wel raadzaam? Ik nam 400 a 500 mg 4F-MPH op t einde.
Groetjes!
Z

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
Zweevteev
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij is er tot op heden over geen enkele stimulant bekend dat er sprake is van het ontwikkelen van een fysieke afhankelijkheid, wat dus betekent dat abrupt ermee stoppen niet levensbedreigend is (voor het lichaam). Hoe je er mentaal aan toe bent is natuurlijk een heel ander verhaal, want een mentale afhankelijkheid kan wel degelijk optreden, maar benzodiazepinegebruik is dus niet noodzakelijk om succesvol af te kicken van 4F-MPH. Het zal het hoogstens wat dragelijker maken, maar het lijkt me het niet waard om een potentiële benzodiazepineverslaving (zowel mentaal als fysiek, want aan benzodiazepines kan je wel lichamelijk afhankelijk raken en het is ook nog eens de meest gevaarlijke lichamelijke afhankelijkheid die je kan hebben) aan je laars te lappen als je ook zonder benzodiazepines dus cold turkey kan stoppen.
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zweevteev zei:
Volgens mij is er tot op heden over geen enkele stimulant bekend dat er sprake is van het ontwikkelen van een fysieke afhankelijkheid, wat dus betekent dat abrupt ermee stoppen niet levensbedreigend is (voor het lichaam). Hoe je er mentaal aan toe bent is natuurlijk een heel ander verhaal, want een mentale afhankelijkheid kan wel degelijk optreden, maar benzodiazepinegebruik is dus niet noodzakelijk om succesvol af te kicken van 4F-MPH. Het zal het hoogstens wat dragelijker maken, maar het lijkt me het niet waard om een potentiële benzodiazepineverslaving (zowel mentaal als fysiek, want aan benzodiazepines kan je wel lichamelijk afhankelijk raken en het is ook nog eens de meest gevaarlijke lichamelijke afhankelijkheid die je kan hebben) aan je laars te lappen als je ook zonder benzodiazepines dus cold turkey kan stoppen.
Klik om te vergroten...
Dat voelt idd het juiste, heb er al 12 jaren zware benzo verslaving op zitten....beter maar dat risico vermijden!!!!
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Effe updatetje: 21u clean. Afkicken van 4F-MPH is best te doen. Toch op de dosissen die ik nam! Nu zorgen dat ik clean blijf! 🤗
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Juich niet te vroeg. Toen ik nog coke gebruikte duurde het wel 2 weken voordat ik weer de oude was. Eerste week sliep ik dan erg veel, de week erna had ik slaapproblemen, daarna weer redelijk normaal (rinse & repeat uiteraard :tongueout:). Gooi alle drugs en drank in de plee!
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#6
dupont zei:
Juich niet te vroeg. Toen ik nog coke gebruikte duurde het wel 2 weken voordat ik weer de oude was. Eerste week sliep ik dan erg veel, de week erna had ik slaapproblemen, daarna weer redelijk normaal (rinse & repeat uiteraard :tongueout:). Gooi alle drugs en drank in de plee
Klik om te vergroten...
Ik juich stilletjes...maar al eerder bleek dat ik probleemloos door de eerste moeilijke dagen geraak en me eerder daarna laat vangen, dus t zal idd behoedzaam zijn blijven...drank doe ik al lang niet meer en alles netjes weggespoeld!

Thx 🤗
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vermoeidheid valt zwaarder dan verwacht, oeieoeie
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fairflower zei:
Effe updatetje: 21u clean. Afkicken van 4F-MPH is best te doen. Toch op de dosissen die ik nam! Nu zorgen dat ik clean blijf! 🤗
Klik om te vergroten...
Effe update: Afkicken van deze dosissen 4F-MPH raad ik niet aan om thuis te doen. Ik heb te vroeg gejuicht. Dag 3 was zeer moeilijk, dag 4 nog moeilijker. Ik kon letterlijk niks meer, vermoeidheid was nagenoeg ondraaglijk aangezien ik me moeilijk kan overgeven aan slapen overdag en mijn ogen open houden of zelfs stappen nagenoeg onmogelijk werden. Veel wenen en helemaal niets meer gedaan krijgen.
Ik zit nu terug op een dosis van 120 mg 4F-MPH. Bij deze dosis voel ik nog steeds de vermoeidheid en de beschadiging van lang gebruik (geen of weinig motivatie meer kunnen voelen dingen te doen of me ertoe aan kunnen zetten).

K zou t onverantwoord vinden dit niet mee te delen en lezers een boodschap te geven dat langdurig gebruik van 4F-MPH zonder moeite en ernstige beschadiging te stoppen valt.

Ik wil er vanaf maar dit zal in opname moeten gebeuren of stapsgewijs.

🤗
B
Bibi89Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Fairflower zei:
Beste mede-DFers,
Voel me zeer angstig paniekerig na bijna 24 uur gestopt te zijn met vooral 4F-MPH (ook 3FMA)...zou ik hier toch beter doorgaan zonder benzo s te nemen aangezien benzo s ook zeer verslavend zijn of is een minimum a benzo s wel raadzaam? Ik nam 400 a 500 mg 4F-MPH op t einde.
Groetjes!
Klik om te vergroten...
Hey! Ik kon zelf sinds een aantal jaar geleden niet meer slapen door mijn tinitus, die ik kreeg door stress, overspannenheid en burn-out. Mijn psychiater schreef mij quetiapine 200mg voor om te slapen. Hier slaap ik prima mee. Meestal van 23.00 tot 7.00 uur (ik neem ze 21.30 uur in en ze werken vrij snel). Daarnaast slik in venlafaxine 225 mg en pregabeline 150mg, deze slik ik zodat ik niet helemaal gek wordt van mijn tinitus. Plus deze twee medicatie versterken de quetiapine en visa versa. Ik heb hier erg veel baad bij en voel mij stukken minder gestresst, vrolijker en meer uitgerust. Hopelijk heb je er iets aan.
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bibi89 zei:
Hey! Ik kon zelf sinds een aantal jaar geleden niet meer slapen door mijn tinitus, die ik kreeg door stress, overspannenheid en burn-out. Mijn psychiater schreef mij quetiapine 200mg voor om te slapen. Hier slaap ik prima mee. Meestal van 23.00 tot 7.00 uur (ik neem ze 21.30 uur in en ze werken vrij snel). Daarnaast slik in venlafaxine 225 mg en pregabeline 150mg, deze slik ik zodat ik niet helemaal gek wordt van mijn tinitus. Plus deze twee medicatie versterken de quetiapine en visa versa. Ik heb hier erg veel baad bij en voel mij stukken minder gestresst, vrolijker en meer uitgerust. Hopelijk heb je er iets aan.
Klik om te vergroten...
Hey, ik neem 25 mg (soms 50) seroquel om te slapen. 100 mg is al teveel voor me, ben ik heel duizelig van.
Dat zijn idd niet verslavende medicijnen die natuurlijk niet t zelfde doen als een benzo die ook tegen verkrampingen en onrust kan helpen.

Maar erg belangrijk om te zoeken naar nier verslavend medicijn als een medicijn een noodzakelijk kwaad is.
B
Bibi89Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Fairflower zei:
Hey, ik neem 25 mg (soms 50) seroquel om te slapen. 100 mg is al teveel voor me, ben ik heel duizelig van.
Dat zijn idd niet verslavende medicijnen die natuurlijk niet t zelfde doen als een benzo die ook tegen verkrampingen en onrust kan helpen.

Maar erg belangrijk om te zoeken naar nier verslavend medicijn als een medicijn een noodzakelijk kwaad is.
Klik om te vergroten...
Quetiapine werkt ook tegen onrust, het zorgt voor rust in je hoofd, waardoor je goed kan slapen. Je hebt ook quetiapine retard die ook overdag werkt en dus je onrust ook overdag aanpakt. Qua verkrampingen heb je al eens hydrokinine, baclofen, botuline A toxine, tizanidine of tolpersion geprobeerd? ☺️
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bibi89 zei:
Quetiapine werkt ook tegen onrust, het zorgt voor rust in je hoofd, waardoor je goed kan slapen. Je hebt ook quetiapine retard die ook overdag werkt en dus je onrust ook overdag aanpakt. Qua verkrampingen heb je al eens hydrokinine, baclofen, botuline A toxine, tizanidine of tolpersion geprobeerd? ☺️
Klik om te vergroten...
Tegen fysieke onrust eigen aan een ontwenning van hoge doseringen stimulansen? Dat is iets anders dan geestelijke onrust he...gaat op puur fysieke onrust omdat de dopaminereceptoren niet meer naar behoren werken of gewoon zo afgestompt zijn dat er parkinson-achtige symptomen optreden...
De onrust verdragen zal deels nodig zijn, maar deze betert geleidelijk aan ook als de dopaminereceptoren zich herstellen.
Ik vermoed dat we beetje over andere symptomen spreken. Ben niet zeker, maar denk het.
Wil me ook niet toevlucht zoeken tot medicijnen voor iets wat eigenlijk vanzelf hersteld, tijd geven is de boodschap. Want met die medicijnen stoppen is ook weer niet simpel...
🤗
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Er is maar één ding wat je op de lange termijn ècht gaat helpen. Dat is slaap, natuurlijke gewone slaap. (Natuurlijk, dus zonder middelen; geen benzo's, geen alcohol en het liefst ook geen andere medicijnen als seroquel).

Slaap speelt een belangrijke rol in het herstellen van je dopamine systeem. Daarnaast zal een goed dieet en regelmatig bewegen het herstel ook ondersteunen. Tot op zekere hoogte. Bij uppers kan je vaak wel verwachten dat dit zeker twee weken aanhoudt. Daarna krijg je vaak juist een periode met een overschot aan energie en vaak ook slaapproblemen. Dit komt omdat je hersenen weer doorkrijgen dat ze zelf de dopamine uit moeten geven en tijdelijk te veel uit gaan geven. Na wat heen en weer schommelen balanceert dit zich vanzelf uit.

Die eerste twee weken zijn dus lastig. Een terugval kan gebeuren. Probeer het zo snel mogelijk weer op te pakken om te stoppen. Dat maakt het herstel ook weer iets makkelijker.

Voor de onrust zou ik me richten op natuurlijke manieren om ermee om te gaan. Mindfulness en meditatie kunnen daarbij helpen. Alsook een lijstje met activiteiten waar je uit kan kiezen. Er staan al genoeg voorbeelden hiervan op dit forum volgens mij.
Het lastige is vaak dat je nergens de dit voor hebt. (Ik tenminste die eerste twee weken. Ik ben al helemaal klaar voor de dag als ik 15 minuten gestofzuigd heb)

Het is iets wat vanzelf minder wordt. Maar wel door er doorheen te gaan. En dat is niet altijd makkelijk.

Succes!
B
Bibi89Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Fairflower zei:
Tegen fysieke onrust eigen aan een ontwenning van hoge doseringen stimulansen? Dat is iets anders dan geestelijke onrust he...gaat op puur fysieke onrust omdat de dopaminereceptoren niet meer naar behoren werken of gewoon zo afgestompt zijn dat er parkinson-achtige symptomen optreden...
De onrust verdragen zal deels nodig zijn, maar deze betert geleidelijk aan ook als de dopaminereceptoren zich herstellen.
Ik vermoed dat we beetje over andere symptomen spreken. Ben niet zeker, maar denk het.
Wil me ook niet toevlucht zoeken tot medicijnen voor iets wat eigenlijk vanzelf hersteld, tijd geven is de boodschap. Want met die medicijnen stoppen is ook weer niet simpel...
🤗
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat je vind wat je zoekt! 🙂
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."