Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Fairflower zei: Beste mede-DFers, Voel me zeer angstig paniekerig na bijna 24 uur gestopt te zijn met vooral 4F-MPH (ook 3FMA)...zou ik hier toch beter doorgaan zonder benzo s te nemen aangezien benzo s ook zeer verslavend zijn of is een minimum a benzo s wel raadzaam? Ik nam 400 a 500 mg 4F-MPH op t einde. Groetjes! Klik om te vergroten... Hey! Ik kon zelf sinds een aantal jaar geleden niet meer slapen door mijn tinitus, die ik kreeg door stress, overspannenheid en burn-out. Mijn psychiater schreef mij quetiapine 200mg voor om te slapen. Hier slaap ik prima mee. Meestal van 23.00 tot 7.00 uur (ik neem ze 21.30 uur in en ze werken vrij snel). Daarnaast slik in venlafaxine 225 mg en pregabeline 150mg, deze slik ik zodat ik niet helemaal gek wordt van mijn tinitus. Plus deze twee medicatie versterken de quetiapine en visa versa. Ik heb hier erg veel baad bij en voel mij stukken minder gestresst, vrolijker en meer uitgerust. Hopelijk heb je er iets aan."
"Fairflower zei: Hey, ik neem 25 mg (soms 50) seroquel om te slapen. 100 mg is al teveel voor me, ben ik heel duizelig van. Dat zijn idd niet verslavende medicijnen die natuurlijk niet t zelfde doen als een benzo die ook tegen verkrampingen en onrust kan helpen. Maar erg belangrijk om te zoeken naar nier verslavend medicijn als een medicijn een noodzakelijk kwaad is. Klik om te vergroten... Quetiapine werkt ook tegen onrust, het zorgt voor rust in je hoofd, waardoor je goed kan slapen. Je hebt ook quetiapine retard die ook overdag werkt en dus je onrust ook overdag aanpakt. Qua verkrampingen heb je al eens hydrokinine, baclofen, botuline A toxine, tizanidine of tolpersion geprobeerd? âșïž"
"Fairflower zei: Tegen fysieke onrust eigen aan een ontwenning van hoge doseringen stimulansen? Dat is iets anders dan geestelijke onrust he...gaat op puur fysieke onrust omdat de dopaminereceptoren niet meer naar behoren werken of gewoon zo afgestompt zijn dat er parkinson-achtige symptomen optreden... De onrust verdragen zal deels nodig zijn, maar deze betert geleidelijk aan ook als de dopaminereceptoren zich herstellen. Ik vermoed dat we beetje over andere symptomen spreken. Ben niet zeker, maar denk het. Wil me ook niet toevlucht zoeken tot medicijnen voor iets wat eigenlijk vanzelf hersteld, tijd geven is de boodschap. Want met die medicijnen stoppen is ook weer niet simpel... đ€ Klik om te vergroten... Ik hoop dat je vind wat je zoekt! đ"
"Hey! Ik kon zelf sinds een aantal jaar geleden niet meer slapen door mijn tinitus, die ik kreeg door stress, overspannenheid en burn-out. Mijn psychiater schreef mij quetiapine 200mg voor om te slapen. Hier slaap ik prima mee. Meestal van 23.00 tot 7.00 uur (ik neem ze 21.30 uur in en ze werken vrij snel). Daarnaast slik in venlafaxine 225 mg en pregabeline 150mg, deze slik ik zodat ik niet helemaal gek wordt van mijn tinitus. Plus deze twee medicatie versterken de quetiapine en visa versa. Ik heb hier erg veel baad bij en voel mij stukken minder gestresst, vrolijker en meer uitgerust. Hopelijk hebben jullie er iets aan."
"dupont zei: Jij bent vroeg wakker. Allemaal prima die pillen van de psychiater, totdat je er mee wilt stoppen. Dan blijk je opeens afhankelijk, en afbouwen gaat gepaard met heel veel ongemak. Uiteindelijk slaap je dan nog slechter dan voordat je met al die pillen begon. Slaap liever puur natuur, hoewel ik best snap dat dat met Tinnitis lastig kan zijn. Maar stress managen met pillen is echt een heel slecht idee. Beter leer je de stress verwerken en er op een gezonde manier mee om gaan. Klik om te vergroten... Ik sliep helemaal niet door mijn insomia, dus slapen puur natuur zat er niet in. Beter kunstmatig slapen dan helemaal niet slapen. Dus mijn tip geldt echt voor mensen die geen oog dicht doen, dan is quetiapine een geweldige oplosing. Mijn venlafaxine slik ik tegen mijn depressie die ik van tinitus heb, en de pregabeline zorgt ervoor dat prikkels minder heftig binnenkomen, waardoor mijn tinitus en paniek/angstaanvallen niet erger worden. Ik zeg niet dat je moet gebruiken wat ik gebruik, wil gewoon mijn ervaring delen. Misschien hebben mensen er iets aan."
"Dopemonster zei: Dit dus! Er moet echt eens meer aandacht komen voor het stigma rondom pillen van de psychiater aka voorral anti depressiva en anti psychotica en dat mensen denken dat benzo's heel verslavend zijn en moeilijk vanaf te komen is maar dat voorral anti psychotica zoals quatiapine ook echt super lastig is om vanaf te komen en zulk soort medicatie echt goed overwegen moet worden voor het gebruikt gaat worden! Klik om te vergroten... Bij mij is er goed over nagedacht hoor. Maak je geen zorgen."
"Roze Olifant zei: Hoe bedoel je dit precies? (Ik lees twee dingen in je tekst die een beetje tegenstrijdig lijken, dus waarschijnlijk begrijp/lees ik het gewoon verkeerd.) In mijn beleving ligt er jĂșist een flink stigma op het gebruik van psychiatrische medicatie zoals antidepressiva en antipsychotica. Daar is zelfs een hippe naam voor bedacht: âmedshamingâ. In mijn ogen is dat stigma vele malen groter dan dat op benzoâs. Benzoâs worden door velen - redelijk onterecht - als âlichtere medicatieâ gezien en zijn doorgaans ook toegankelijker. Dat gezegd hebbende, moet er zĂ©ker niet te licht gegaan worden over middelen zoals quetiapine. Dit is gewoon zware medicatie. Dat zou i.m.o. dan ook zeker niet zo makkelijk off-label voor insomnia voorgeschreven mogen worden. Mijn psychiater wist daarnaast ook te melden dat middelen zoals quetiapine langdurig door kunnen werken, ook overdag, waarbij je ze denken kunnen vertragen en daarmee negatief kunnen interfereren met je werk. Zij vond het dus niet erg geschikt als slaapmiddel (al zullen sommige mensen er zeker bij gebaat zijn⊠en ik begrijp dat extreme insomnia ook ondraaglijk is op lange termijn). Klik om te vergroten... Daarom slik ik ze ook, omdat de tijdelijke en zeer verslavende slaappillen zoals de pammetjes niet hielpen. Heb van alles geprobeerd. Uiteindelijk was quetiapine de redder in nood. Ben er ontzettend blij mee!"
"dupont zei: Ik zou willen dat ik van te voren meer moeite gestoken had in het uitzoeken van de voor- maar vooral de nadelen van benzo's, antipsychotica en nog veel meer. Ik heb jaren van mijn leven vergooid met het onder invloed zijn (sommigen zeggen als zombie leven) van o.a. Olanzapine, en heb heftige ontwennig gehad van benzo's. Twee dingen die bijna achteloos meegegeven werden door psychiaters zonder daarbij te vermelden dat ik er ooit ook nog eens vanaf zou moeten / willen etc. Ik zou zelfs willen stellen dat ik voor de afbouw van medicijnen in het diepe gegooid ben, dat wordt nauwelijks fatsoenlijk gefaciliteerd. Het lijkt zo mooi om een pilletje te nemen en overal van af te zijn maar er gaat veel meer achter schuil dan ik dacht. Wat me uiteindelijk heeft geholpen is therapie en mân angsten aangaan. Klik om te vergroten... Tuurlijk je moet goed nadenken over je medicatie en niet zomaar iets slikken. Ik heb zelf veel onderzoek gedaan en lang gepraat met mijn psychiater over wat we kunnen doen. De medicatie die ik nu slik maken mijn leven fijner. Ik hoop dat jij met of zonder medicatie dat doel ook hebt bereikt! đ"
"Mindless zei: Hoe erg is je tinnitus objectief gezien, voor hoever je dat kan beoordelen? Ik heb ook sinds zo'n 4 jaren tinnitus en ik leed er ook jaren aan, maar nu niet meer. Er is eigenlijk objectief gezien niets veranderd, het is er nog steeds. Maar destijds, toen ik er eigenlijk constant tegen "vocht", er weerstand tegen bood: ertegen "zei" dat het er niet hoorde te zijn, dĂĄt was de reden dat het echt 10 keer meer in mijn beleving was. Ik begrijp dat je nu deze middelen als oplossing ziet, maar het is niet de echte oplossing. Want stop je met de medicatie (misschien wel door ongewenste bijwerkingen, of een andere reden) dan zal je direct weer in de weerstand schieten. Hoe corny het misschien ook klinkt, er is echt acceptatie voor nodig. En acceptatie is pas volledig als je tegen je tinnitus zegt: ook al blijf je voor altijd, dan ben ik daar werkelijk okĂ© mee. Gek genoeg, vergeet je het dan gewoon. Het komt dan helemaal op de achtergrond van je bewustzijn te liggen, terwijl het eerst helemaal op de voorgrond leek te zijn, juist omdat je er zoveel aandacht aan gaf. Over je slaapproblemen en het gebruik van pillen daarvoor: eigenlijk hetzelfde. Je lost niets echt op. Maar ik kan me voorstellen dat het een valide korte termijn oplossing is. Klik om te vergroten... Het is makkelijk om te zeggen gebruik geen medicatie voor je tinitus en insomia. Maar zo werkt dat niet. Als ik geen medicatie slik voor mijn insomia slaap ik letterlijk geen enkele minuut. Ik heb maanden niet geslapen voordat eindelijk mijn medicatie op orde waren. Soms is het niet anders. Als jij door het leven kan zonder medicatie voor je tinitus dat ben ik trots op je, maar er zijn genoeg mensen die antidepri slikken voor tinitus omdat het een ontzettend naar geluid is. Zeggen dat je er oke mee bent is gewoon liegen tegen jezelf, omdat je weet dat je er nooit meer vanaf komtâŠ."
"Mevrouw PlÞp zei: Hoi @Bibi89, Lees de forumregels nog even goed door. Het is niet toegestaan om dezelfde post in verschillende topics of subfora te verhalen. Ik heb zojuist 16 copy-pastes van de openingspost van je topic her en der op het forum verwijderd. Hou het voortaan gewoon bij één keer graag! Groetjes PlÞp Klik om te vergroten... Hallo plop, nou excuseer mij hoor. Ik ben net nieuw op het topic dus laten we het even door de vingers zien. Dankjewel dat je mij er op attendeert verder. groetjes B"