Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBehoefte aan contact

Behoefte aan contact

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
DenaddictLid
01-01-2024, 00:00
Goeiedag zijn hier ook mensen die niet verslaafd zijn maar die behoefte hebben aan contact omdat de partner misschien verslaafd is .

Ik als iemand die aan het afkicken is heeft me partner best wel veel zeer gedaan met gebruiken. Alleen ik probeer me te focussen op het afkicken en probeer zo positief mogelijk te zijn en door te zetten waar mijn partner emotioneel is en blijft hangen en waar je samen niet uitkomt omdat de een machteloos is en de ander " ik " het probleem.

Ik snap de pijn en verdriet maar als ik me toe ga geven aan die emoties dan word ik alleen maar zwakker terwijl ik me nu juist heel sterk voel ...

Ik ben opzoek naar mensen die aan de andere kant van de verslaving staan en misschien evt met mijn partner in contact kan brengen om hierover te praten.
H
HappyMindLid
Er zijn ook zelfhulpgroepen voor naasten van mensen met een verslaving. Wellicht is er zo'n groep bij jullie in de buurt waar je partner aansluiting en steun kan vinden bij andere lotgenoten?
_
_shikantazaLid
Kijk hier eens rond, er zijn aardig wat opties voor naasten:

Al-Anon Familiegroepen - Al-Anon Nederland

Nar-Anon Familiegroepen

www.naranon.nl www.naranon.nl

Training voor naasten (CRAFT) | IrisZorg

www.iriszorg.nl www.iriszorg.nl
www.tactus.nl

Hulp voor naasten | Tactus Verslavingszorg

Omgaan met iemand met een verslaving is niet eenvoudig. Als naaste heb je soms het gevoel in een doolhof te zijn beland. Hoe vind je voor jezelf hulp en steun?
www.tactus.nl www.tactus.nl

Als je ff Googlet vind je vast nog veel meer, ook bij jou in de buurt.
L
LucidLucyLid
Mijn moeder heeft veel baat bij Nar-Anon. Dat is nog best een kleine organisatie in Nederland, maar het groeit gestaag.

Van Al-Anon zijn al meer fysieke meetings op verschillende plekken te vinden.

Het kan heel veel steun geven heb ik gemerkt. En ook kan m'n ma beter grenzen naar mij stellen en tegelijkertijd minder in de controle zitten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."