Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlapeloosheid

Slapeloosheid

33 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
dupont zei:
Vreemde huisarts heb jij. Onnodig lijden. Ik zou een andere gaan zoeken.
Klik om te vergroten...
Hangt toch echt af van hoelang ze nou al Tramadol nam?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
CuriousExplorer zei:
Hangt toch echt af van hoelang ze nou al Tramadol nam?
Klik om te vergroten...
TS heeft bij de huisarts gemeld dat ze zich slecht voelt / niet slaapt. Om dan afbouw te weigeren vind ik echt slechte zorg en nergens voor nodig.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
dupont zei:
TS heeft bij de huisarts gemeld dat ze zich slecht voelt / niet slaapt. Om dan afbouw te weigeren vind ik echt slechte zorg en nergens voor nodig.
Klik om te vergroten...
Als TS maar korte tijd Tramadol gebruikt heeft is een afbouwschema toch niet nodig?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
tassie@2000 zei:
Ik heb het 4 maanden gebruikt
Klik om te vergroten...
Dan is een afbouwschema misschien inderdaad handig.


Alhoewel, is dat eigenlijk nodig bij Tramadol?

@Neo-Shulginist gevraagd.
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja had eigenlijk wel gemoeten,maar ben nu al week verder.
Zou zonde zijn om nu alsof te gaan gebruiken.
Heb hopelijk het ergste gehad
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
de periode van gebruik is best een goede indicator voor de noodzaak om af te bouwen, maar uiteindelijk reageert iedereen anders. Als iemand heftige ontwenning heeft dan verzacht je dat redelijkerwijs zo veel mogelijk als arts. Tenminste dat zou ik wel doen ☺️
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja maar dan duurd het nog langer voordat je eraf bent
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, dat is de keuze die je hebt. Cold Turkey met heftige ontwenning voor een week of 2 of 4 weken afbouwen met weinig last.
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#9
dupont zei:
Ja, dat is de keuze die je hebt. Cold Turkey met heftige ontwenning voor een week of 2 of 4 weken afbouwen met weinig last.
Klik om te vergroten...
Ja had liever het eerste gehad natuurlijk
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb vandaag droomsap gehaald iemand ervaring mee?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja, het is ook frustrerend :(

Wat je verder nog zou kunnen proberen: Melatonine, CBD/N/G, slaapthee, wandeling 2 uur voor bedtijd, hete douche vlak voor je in bed kruipt, warme melk (jakkes :wink:).
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Honing, kruiden en Doxylamine, een antihistaminicum. Daar word je wel slaperig van. De honing en kruiden zijn denk ik om het een natuurlijk imago te geven, ze dragen denk ik maar weinig bij aan de evt werking maar het zal best lekker smaken. Ik hoop dat je er wat aan hebt, kwaad kan het niet echt.
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#13
dupont zei:
Honing, kruiden en Doxylamine, een antihistaminicum. Daar word je wel slaperig van. De honing en kruiden zijn denk ik om het een natuurlijk imago te geven, ze dragen denk ik maar weinig bij aan de evt werking maar het zal best lekker smaken. Ik hoop dat je er wat aan hebt, kwaad kan het niet echt.
Klik om te vergroten...
Lees er goede dingen over dus dacht ga dat maar eens proberen na 1 week niet of nauwelijks geslapen te hebben ben ik het goed zat
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
tassie@2000 zei:
Lees er goede dingen over dus dacht ga dat maar eens proberen na 1 week niet of nauwelijks geslapen te hebben ben ik het goed zat
Klik om te vergroten...
Werk je?
Zoja, verschillende shiften?
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#15
CuriousExplorer zei:
Werk je?
Zoja, verschillende shiften?
Klik om te vergroten...
Nee zit al bijna een jaar ziek thuis maar moet binnenkort weer gaan beginnen.
Werk in de zorg dag avond nachten
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
tassie@2000 zei:
Nee zit al bijna een jaar ziek thuis maar moet binnenkort weer gaan beginnen.
Werk in de zorg dag avond nachten
Klik om te vergroten...
Dan zit je toch in een luxe positie om cold turkey af te bouwen?


Ik zou toch doorzetten nu hoor.
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#17
CuriousExplorer zei:
Dan zit je toch in een luxe positie om cold turkey af te bouwen?


Ik zou toch doorzetten nu hoor.
Klik om te vergroten...
Ja idd dat wel maar zal binnen nu en 2 weken toch weer moeten gaan reïntegreren
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#18
tassie@2000 zei:
Ja idd dat wel maar zal binnen nu en 2 weken toch weer moeten gaan reïntegreren
Klik om te vergroten...
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik slik l-theanine voordat ik ga slapen. Het zorgt er bij mij voor dat ik fysiek en mentaal kan ontspannen en daardoor lukt slapen ook wat beter. Dat is mijn eigen ervaring.

Ook lees ik dit op internet:
L-theanine geeft steun bij het stoppen met roken en vermindert ontwenningsverschijnselen van opioïden (dierstudie).

Wel belangrijk om erbij te vermelden dat ik zelf geen ervaring heb met (ontwenningsverschijnselen van) opoïden. Bespreek het eerst met je huisarts bij twijfel. Dus dit heb ik alleen van internet gekopieerd en komt van deze site: https://m.orthokennis.nl/nutrienten/Theanine
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
dupont zei:
TS heeft bij de huisarts gemeld dat ze zich slecht voelt / niet slaapt. Om dan afbouw te weigeren vind ik echt slechte zorg en nergens voor nodig.
Klik om te vergroten...
Vaak wordt er ook niet meteen naar het voorschrijfboekje gegrepen om te voorkomen dat artsen een soort gratis apotheek op bestelling worden. Bij de verslavingszorg wordt meestal ook gezegd dat je eerst zelf even je gebruik moet stabiliseren voordat je medicatie krijgt voorgeschreven.
CuriousExplorer zei:
Dan is een afbouwschema misschien inderdaad handig.


Alhoewel, is dat eigenlijk nodig bij Tramadol?

@Neo-Shulginist gevraagd.
Klik om te vergroten...
Ik had inderdaad afbouwen aanbevolen. Je moet dan alleen even accepteren dat je verslaafd bent en daar langzaam en gestaag aan blijven werken. Kost dus wat meer mentale inzet (acceptatie en discipline), maar dan heb je wel veel minder last van klachten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."