Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafde partner, afwijzing omgeving, Naltrexon

Verslaafde partner, afwijzing omgeving, Naltrexon

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
Mel1969Lid
01-01-2024, 00:00
#1
-bericht op verzoek auteur verwijderd-
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stel hem een ultimatum zou ik zeggen. Nog één keer gebruiken en ik ga bij je weg. Triest dat een kliniek "normaal sociaal alcoholgebruik" faciliteert. Verslaafden kunnen niet normaal drinken. Alcohol vervaagt grenzen en leidt tot meer drugsgebruik. Dit is gedoemd om te mislukken, maar laat je niet meeslepen in de ellende die komen gaat. Als je partner alle drugs afzweert zie ik nog wel ergens een kans dat het goed komt tussen jullie trouwens. Mits je een terugval hier en daar accepteert.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mel1969 zei:
-bericht op verzoek auteur verwijderd-
Klik om te vergroten...
Wanneer ik je bericht zo lees weet je al goed waar je grenzen liggen.
Maak die grenzen nog duidelijker voor jezelf en bepaal waar je nee gaat zeggen. Op een bepaald moment is het klaar, leer dat moment kennen voordat het er is.

Je schrijft dat jij 52 bent, ik neem aan dat je partner ook rond die leeftijd is. De vraag is hoe lang hij al worstelt met verslaving.
Misschien is het nog niet zo lang en heeft hij een verslaving opgelopen na het stuklopen van zijn eerste relatie.
Het kan ook zijn dat zijn eerste relatie is stukgelopen vanwege de verslavingen.

Je weet het pas wanneer je het weet, je weet ook pas hoe ver je wil gaan totdat je zo ver bent gegaan.
Zorg ervoor dat je je grenzen kent en handel daarnaar.

Nick klinkt als een fijne kerel zoals je hem omschrijft, de vraag is wat je allemaal van hem wil accepteren.

Ik wens je succes Mel, het komt vast goed.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jeetje wat een heftige voorvallen. Ik kan mij voorstellen dat zoiets wel wat met je doet.

Ik heb al een klein beetje moeite als het gaat om leren omgaan met een middel wat misbruikt wordt. Naar mijn weten/mening is het dan vragen om ellende.

Als je hem de kans geeft wanneer gaat hij bij jou dan de grens over als hij wel ‘normaal’ drinkt?
Ik vind dit dan een erg vage grens waarbij ook zeker jouw grenzen over gegaan kunnen worden voordat je het je beseft.

Ik snap dat je een volwassen vrouw bent die zelf haar leven wil inrichten, maar wil je het stabiele opzij zetten voor het onstabiele? Deze man moet zichzelf bij elkaar vegen en dat moet hij echt zelf doen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
De vraag is of Nick voor jou naar de kliniek is gegaan of voor zichzelf. In dat eerste geval gaat het sowieso weer een keer mis, kwestie van tijd. In het 2e geval kan het goed gaan maar een terugval ligt altijd in een klein hoekje.

Wat kun je zelf accepteren van van hem?
J
JG111Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mel1969 zei:
Nick 2.0
Klik om te vergroten...
Is het niet Nick 4.0 ?

Of 15.0 na alle pogingen die hij waarschijnlijk al heeft gedaan (ook in de jaren voor jou)?

Mel1969 zei:
Mijn kinderen zijn volwassen en leiden hun eigen leven. Mag ik mijn eigen keuze maken, áls het toch mis gaat heb ik alleen mezelf er mee
Klik om te vergroten...
Je had mijn moeder kunnen zijn qua leeftijd. En ja ik zou me klote voelen als jij m'n moeder was en met zo'n probleem rond liep. Ook zou ik met mijn broers/zussen praten over hoe vervelend we het voor je vinden etc.
Ik vind het vreselijk als mijn moeder verdrietig, onzeker of chagrijnig is. Ik voel dat al mijn hele leven heel zwaar aan en het trekt de hele sfeer van een gezin naar beneden.
Dus nee, afhankelijk van hoe goed of kil de band met je kinderen is, heb je niet altijd alleenmaar jezelf ermee...

Ik ken een heel oud vrouwtje en die heeft een tegeltje aan de muur hangen met de tekst: "Goed voor jezelf zorgen is het grootste compliment voor een ander.". Die vind ik wel even toepasselijk.

En verder vind ik idd het 'normale gebruik' van alcohol een beetje vaag? Wat is normaal gebruik? Zijn er überhaupt klinieken die dat hanteren?

Klinkt even streng wat ik schrijf en ik begrijp dondersgoed de liefde die je voelt voor een verslaafde man, maar je kunt deze ziekte niet teveel door een roze bril bekijken. Probeer hem voor nu uit je hoofd te zetten en kijk eerst maar of hij een jaar clean kan blijven....

Naar mijn idee is het in dit soort situaties altijd achteraf gelul dat je al veel eerder de stekker eruit had moeten trekken. Dat je hier een topic schrijft is denk ik al genoeg teken dat hij over jouw grenzen gaat... Maar de liefde die we voor ze voelen is veel te sterk.

Veel sterkte en groetjes een medestrijder
M
Mel1969Lid
01-01-2024, 00:00
#7
-bericht op verzoek auteur verwijderd-
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
hoe moeilijk ook, je hebt echt de juiste beslissing gemaakt, heel veel succes/sterkte​
Klik om te vergroten...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mel1969 zei:
-bericht op verzoek auteur verwijderd-
Klik om te vergroten...
Dappere beslissing. Ik wens je veel sterkte en als je er iets over kwijt wil kun je altijd hier terecht!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heel veel sterkte Mel. Juiste beslissing, goed dat je voor jezelf hebt gekozen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tsjeeeeesess wat heftig, dit!
Allereerst:
Een echte alcoholist kan op straffe van een terugval NOOIT meer drinken. Het is maar een beetje, wordt onherroepelijk weer meer!
Een afkick kliniek die het over "sociaal drinken heeft, is in mijn ogen een verkeerde kliniek.
Verder: als ik dit topic lees, dan heb ik het idee dat hij al langere tijd aan de drank en oxcycodon verslaafd is, en met deze verslavingen te kunnen breken is heeeeeel erg moeilijk. Dat is dan ook wel gebleken.
Heel jammer allemaal maar je moet aan jezelf en je naasten denken...je hebt de juiste keuze gemaakt!
Alle sterkte toegewenst in deze donkere tijden!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."