Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppoging blowen na 37 jaar

Stoppoging blowen na 37 jaar

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
o
olleke bollekeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi ..ben niet zo goed met computers ..maar ga m'n best doen.
Voel me heel labiel en emo op dit moment ..blow al 37 jaar de hele dag door.. maar wil het passieve blok aan mijn been doorbreken.
Ben daarom nu cold turkey gestopt maar het valt zwaar..hoop dat het me gaat lukken ..maar vraag me af wie ik ga zijn zonder..ken mijzelf niet echt nuchter ..ken veel blowers maar van mijn kaliber zijn er geen duizenden ..heb 37 jaar in een roes geleefd ..stiekem wel bang voor de vele gevoelens die ik braaf verdoofde ..wil het ff van me af schrijven en het liefst van iemand een gerustelling met soortgelijke ervaring dat het goed gaat komen.zit nu pas op mijn derde dag ..dus het rollercoastercircus gaat nu echt op gang komen..heb adhd en borderline ..ook depressieve episodes gekend maar heb ik nu geen last van ..hoe ga ik lief zijn voor mijzelf en dit zelf op kunnen vangen?gebruik van drank en harddrugs is vele malen minder maar als ik het doe ook bijna geen maat te vinden..maar daar gaat het nu niet perse om ..eerst het blowen..heb al moeite als ik langs een coffeeshop kom ..helft van mijn vrienden en kennisen blowen ..ik zelf ben een kind van blowende ouders..ben zo opgegroeid ..je snapt het ..moet ergens een ijzeren wil vandaan halen ..nou ik stop nu ..groetjes
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik wil je vooral welkom heten op DF! :) Goed dat je het hier van je afschrijft en natuurlijk dat je gestopt bent met blowen. En zoals je zelf zegt, kijk uit dat je het niet voor een ander middel inruilt. Hou vol!! Je bent het waard om jezelf een leven zonder middelen aan te leren.

Heb je nagedacht over een nuchtere invulling van je dagen?
o
olleke bollekeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee niet echt ..gewoon als normaal zonder blowen ..maar vaak als ik te stoned was stelde ik dingen uit uiteindelijk ...weet even niet wat te zeggen verder ..bedankt voor je reactie ..ga erover nadenken
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Welkom op het forum.
Om te beginnen weet je zelf dat je lang hebt geblowd.
Zal ook even duren voor je "normale" staat terug is.
De 1ste 2 a 3 weken gaan het moeilijkste zijn op gebied van fysieke en mentale ontwenning.
Je emoties kunnen een rollercoaster worden.
Moeilijk inslapen, nachtelijk zweten, minder eetlust,... allemaal effecten waar je niet raar moet van opkijken.
Na die periode zal het sowieso een pak beter gaan.
Ga je makkelijker slapen, meer eten en vooral die positieve energie terug vinden.
Het uitstelgedrag ga je omzetten naar dingen aanpakken.
Probeer afleiding te zoeken in sport, nieuwe hobby's,...

Ik herken de rollercoaster zeker wat je nu doormaakt.
Bijna 20 jaar was wietgebruik een rode draad door mijn leven.
Het komt sowieso helemaal goed als je doorzet.
Goede start alvast. Succes verder!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
olleke bolleke zei:
Hoi ..ben niet zo goed met computers ..maar ga m'n best doen.
Voel me heel labiel en emo op dit moment ..blow al 37 jaar de hele dag door.. maar wil het passieve blok aan mijn been doorbreken.
Ben daarom nu cold turkey gestopt maar het valt zwaar..hoop dat het me gaat lukken ..maar vraag me af wie ik ga zijn zonder..ken mijzelf niet echt nuchter ..ken veel blowers maar van mijn kaliber zijn er geen duizenden ..heb 37 jaar in een roes geleefd ..stiekem wel bang voor de vele gevoelens die ik braaf verdoofde ..wil het ff van me af schrijven en het liefst van iemand een gerustelling met soortgelijke ervaring dat het goed gaat komen.zit nu pas op mijn derde dag ..dus het rollercoastercircus gaat nu echt op gang komen..heb adhd en borderline ..ook depressieve episodes gekend maar heb ik nu geen last van ..hoe ga ik lief zijn voor mijzelf en dit zelf op kunnen vangen?gebruik van drank en harddrugs is vele malen minder maar als ik het doe ook bijna geen maat te vinden..maar daar gaat het nu niet perse om ..eerst het blowen..heb al moeite als ik langs een coffeeshop kom ..helft van mijn vrienden en kennisen blowen ..ik zelf ben een kind van blowende ouders..ben zo opgegroeid ..je snapt het ..moet ergens een ijzeren wil vandaan halen ..nou ik stop nu ..groetjes
Klik om te vergroten...
Het is maar weinigen gegeven om op wilskracht te stoppen. Ga het vooral niet alleen proberen te doen. De huisarts kan verslavingszorg voor je regelen en je kunt een NA meeting in de buurt opzoeken (https:/ na-holland.nl). Je zult je gebruikersvrienden voorlopig moeten ontlopen. Waarschijnlijk is alcohol ook iets om voorlopig te vermijden. Ga aan jezelf werken, ambulant, in de kliniek of met een 12-stappenprogramma.
o
olleke bollekeLid
01-01-2024, 00:00
#6
PsyTekz zei:
Welkom op het forum.
Om te beginnen weet je zelf dat je lang hebt geblowd.
Zal ook even duren voor je "normale" staat terug is.
De 1ste 2 a 3 weken gaan het moeilijkste zijn op gebied van fysieke en mentale ontwenning.
Je emoties kunnen een rollercoaster worden.
Moeilijk inslapen, nachtelijk zweten, minder eetlust,... allemaal effecten waar je niet raar moet van opkijken.
Na die periode zal het sowieso een pak beter gaan.
Ga je makkelijker slapen, meer eten en vooral die positieve energie terug vinden.
Het uitstelgedrag ga je omzetten naar dingen aanpakken.
Probeer afleiding te zoeken in sport, nieuwe hobby's,...

Ik herken de rollercoaster zeker wat je nu doormaakt.
Bijna 20 jaar was wietgebruik een rode draad door mijn leven.
Het komt sowieso helemaal goed als je doorzet.
Goede start alvast. Succes verder!
Klik om te vergroten...

PsyTekz zei:
Welkom op het forum.
Om te beginnen weet je zelf dat je lang hebt geblowd.
Zal ook even duren voor je "normale" staat terug is.
De 1ste 2 a 3 weken gaan het moeilijkste zijn op gebied van fysieke en mentale ontwenning.
Je emoties kunnen een rollercoaster worden.
Moeilijk inslapen, nachtelijk zweten, minder eetlust,... allemaal effecten waar je niet raar moet van opkijken.
Na die periode zal het sowieso een pak beter gaan.
Ga je makkelijker slapen, meer eten en vooral die positieve energie terug vinden.
Het uitstelgedrag ga je omzetten naar dingen aanpakken.
Probeer afleiding te zoeken in sport, nieuwe hobby's,...

Ik herken de rollercoaster zeker wat je nu doormaakt.
Bijna 20 jaar was wietgebruik een rode draad door mijn leven.
Het komt sowieso helemaal goed als je doorzet.
Goede start alvast. Succes verder!
Klik om te vergroten...
Ja zit ook een beetje ..nogal met een emotie regulatie stoornis en adhd ..onderdrukte ik met veel blowen..dus het is vooral dat ik mijn gemak en kalmte moet zien te bewaren ..alhoewel voel me pretty uitgeblust nu dus ben nu kalm ..daar ben ik nog het bangst voor....mijn energiehuishouding ..wil niet dat mensen last van me gaan krijgen uiteindelijk ..en geduld ook niet mijn sterkste kant ..dus wordt beproeven ..maar dank voor je reactie..het moet en zal lukken ..
o
olleke bollekeLid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
Het is maar weinigen gegeven om op wilskracht te stoppen. Ga het vooral niet alleen proberen te doen. De huisarts kan verslavingszorg voor je regelen en je kunt een NA meeting in de buurt opzoeken (https:/ na-holland.nl). Je zult je gebruikersvrienden voorlopig moeten ontlopen. Waarschijnlijk is alcohol ook iets om voorlopig te vermijden. Ga aan jezelf werken, ambulant, in de kliniek of met een 12-stappenprogramma.
Klik om te vergroten...
Ik ga me eens inlezen over zo'n na meeting en zeker een x deelnemen ..maar ben erg slecht in moeten ..leer nu pas echt wat zelfdiscipline is denk ik ...zo eigenwijs als een hond ..en altijd snel toegeven ..maar een meeting klinkt minder dwingend..moet ook dicht bij mezelf blijven nu ..bedankt
o
olleke bollekeLid
01-01-2024, 00:00
#8
PsyTekz zei:
Welkom op het forum.
Om te beginnen weet je zelf dat je lang hebt geblowd.
Zal ook even duren voor je "normale" staat terug is.
De 1ste 2 a 3 weken gaan het moeilijkste zijn op gebied van fysieke en mentale ontwenning.
Je emoties kunnen een rollercoaster worden.
Moeilijk inslapen, nachtelijk zweten, minder eetlust,... allemaal effecten waar je niet raar moet van opkijken.
Na die periode zal het sowieso een pak beter gaan.
Ga je makkelijker slapen, meer eten en vooral die positieve energie terug vinden.
Het uitstelgedrag ga je omzetten naar dingen aanpakken.
Probeer afleiding te zoeken in sport, nieuwe hobby's,...

Ik herken de rollercoaster zeker wat je nu doormaakt.
Bijna 20 jaar was wietgebruik een rode draad door mijn leven.
Het komt sowieso helemaal goed als je doorzet.
Goede start alvast. Succes verder!
Klik om te vergroten...
Ja moet deze weken zien door te komen ..rook nu een pak sigaretten per dag ..ben er misselijk van ..maar is een tijdelijke dwangbewging om het op te vangen zou anders echt geen raad weten ...rookte zeker een joint of 9..zware..en bijna geen sigaretten ..hopeloos haha ..maar is maar even zo..ga ik dan over een paar weken ook zwaar mee minderen ..maar kan niet alles tegelijk...bedankt voor je reactie
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoe gaat het nu? Nog steeds gestopt met blowen?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zelf was ik vroeger een stevige dagelijkse blower. Ik ben ook van de ene op de andere dag gestopt. Het ging eigenlijk makkelijk, ik kreeg er energie,positiviteit en helderheid voor terug. De eerste nachtjes wat slechter geslapen thats It. Daarna kwamen de positieve effecten van stoppen. Veel energie, sociaal,,helder en happy. Hou voor ogen waarom je wil stoppen.... bekijk een joint als iets negatief...,als de oorzaak van 37jaar gedempt te leven. Als de oorzaak van labiliteit en apathie. Naar een plaats waar je niet terug heen wil. Er is een reden waarom je wil stoppen, hou die reden in je achterhoofd en zeg tegen jezelf ´als ik terug blow´ ga ik terug naar die negatieve mindset. Best is ook er niet teveel over na te denken, doe gewoon alsof je nooit wiet hebt gerookt, ga niet steeds denken... dit was leuk geweest met een jointje. Ik hoop dat je snel ook de positieve kant ervaart. Eigenlijk maak je´t zo moeilijk of zo zwaar als je zelf wil.

Trek erop uit, ga natuurtrips doen, zorg voor een leuk avondritueel, er zijn manieren zat om te ontspannen. En profiteer vooral van de energie en helderheid die je gaat ervaren. Kijk vooruit niet achteruit.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als ik naar het lijstje kijk, van alle negatieve gevolgen van blowen. Heb ik die allemaal. En toch ben ik niet van plan om ermee te stoppen. Het is een kwestie van af en toe weer wat minder blowen. Of een ander wietje of andere hash. Met net wat andere verhoudingen cannaboiden. We hebben het steeds over 2 ervan THC en CBD, maar er zijn er 60 gevonden.

En het is een drug waar je niet steeds maar meer en meer van nodig hebt. dus is het wel een fijne drug. Het loopt niet zo uit de hand als dat het met alcohol doet. Het is 1 van de weinige drugs, waarbij je tolerantie een bepaald maximum heeft.
Veel mensen blowen teveel, meer dan dat het uberhaupt nog iets doet. En bijna alle blowers, drinken er alcohol bij. En dat vergeten ze meestal erbij te vermelden.

Dus ik ben straks een Hollander die zijn hele leven geblowed heeft. En ik ben ook een aantal keren langeretijd gestopt, meerdan een jaar. Zoveel verschil maakte dat ook weer niet.
Bepaalde karaktertrekken zitten er al in en die lijken nou eenmaal op blowgedrag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."