Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd aan gidazepam

Verslaafd aan gidazepam

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey,

Ik ben verslaafd aan gidazepam ik gebruik het niet heel lang weet niet precies hoe lang en neem het maar 1 keer op een dag. Nu wil ik stoppen door af te bouwen met diazepam.
Heeft er iemand een idee hoe je gidazepam omrekend naar diazepam?

Ik neem 2 x 3mg gidazepam
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gidazepam heeft zelf al een hele lange halfwaardetijd en is daarom zeer geschikt om mee af te bouwen. Je neemt het maar 1 keer op een dag en dat maakt het ook gunstig.

Naar mijn mening wordt het alleen maar ingewikkelder als je het nu gaat omzetten naar diazepam.

Je dosis is ook niet extreem hoog en je gebruikt het nog niet zo lang, dus zou gewoon lekker starten met afbouwen, gelijk halfje eraf en een hele zou ook denk ik wel gaan, maar dat kan je zelf het beste aanvoelen. De halfwaardetijd is erg lang, dus je zult het afbouwen met een grote vertraging voelen.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#3
mmn zei:
Hey,

Ik ben verslaafd aan gidazepam ik gebruik het niet heel lang weet niet precies hoe lang en neem het maar 1 keer op een dag. Nu wil ik stoppen door af te bouwen met diazepam.
Heeft er iemand een idee hoe je gidazepam omrekend naar diazepam?

Ik neem 2 x 3mg gidazepam
Klik om te vergroten...
Ik ben benieuwd of jij echt wat voelt van gidazepam? Ik heb namelijk zeer ruime ervaring met benzo’s, zowel op recept als RC benzo’s, maar van gidazepam voelde ik dus echt niets.. heel vreemd.

En inderdaad, je kunt als het goed is prima met gidazepam afbouwen. Zelf ben ik met flubromazepam afgebouwd. Diazepam kan natuurlijk ook. Soms moet je gewoon even wat met dosissen proberen, om je uitgangsdosis van je tapermiddel te bepalen.

Succes, het is het waard!
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#4
RnB_fan zei:
Ik ben benieuwd of jij echt wat voelt van gidazepam? Ik heb namelijk zeer ruime ervaring met benzo’s, zowel op recept als RC benzo’s, maar van gidazepam voelde ik dus echt niets.. heel vreemd.

En inderdaad, je kunt als het goed is prima met gidazepam afbouwen. Zelf ben ik met flubromazepam afgebouwd. Diazepam kan natuurlijk ook. Soms moet je gewoon even wat met dosissen proberen, om je uitgangsdosis van je tapermiddel te bepalen.

Succes, het is het waard!
Klik om te vergroten...
Ja. Ik Oekraïne wordt het voorgeschreven door de artsen en werkt prima.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Geneesmiddel zei:
Gidazepam heeft zelf al een hele lange halfwaardetijd en is daarom zeer geschikt om mee af te bouwen. Je neemt het maar 1 keer op een dag en dat maakt het ook gunstig.

Naar mijn mening wordt het alleen maar ingewikkelder als je het nu gaat omzetten naar diazepam.

Je dosis is ook niet extreem hoog en je gebruikt het nog niet zo lang, dus zou gewoon lekker starten met afbouwen, gelijk halfje eraf en een hele zou ook denk ik wel gaan, maar dat kan je zelf het beste aanvoelen. De halfwaardetijd is erg lang, dus je zult het afbouwen met een grote vertraging voelen.
Klik om te vergroten...
Ja dit! Kwart of half tabletje eraf elke week dan zou het te doen moeten zijn. Houd bij op een blaadje of je telefoon wat je elke dag neemt. Voel je je slecht dan kun je een week langer op dezelfde dosis blijven.
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik krijg van de huisarts 5 mg diazepam per dag ik denk dat dat wel genoeg is toch?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
mmn zei:
Ik krijg van de huisarts 5 mg diazepam per dag ik denk dat dat wel genoeg is toch?
Klik om te vergroten...
Ik kon er niets over vinden. Je kunt het beste de Gidazepam taperen als je daar nog genoeg van hebt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
mmn zei:
Hey,

Ik ben verslaafd aan gidazepam ik gebruik het niet heel lang weet niet precies hoe lang en neem het maar 1 keer op een dag. Nu wil ik stoppen door af te bouwen met diazepam.
Heeft er iemand een idee hoe je gidazepam omrekend naar diazepam?

Ik neem 2 x 3mg gidazepam
Klik om te vergroten...

Dit is een standaard afbouwschema voor benzo's:
Schermafbeelding 2023-07-10 om 15.05.46.png

Bij jou zou dat betekenen:
week 1: 3 milligram gidazepam
week 2: 2,25 milligram gidazepam
week 3: 1,5 milligram gidazepam
week 4: 0,75 milligram gidazepam
week 5: 0,375 milligram gidazepam
week 6: 0 milligram gidazepam

Alleen het lijkt me wel lastig om dit precies genoeg af te wegen.
Wat je zou kunnen proberen is de pillen wegen, en daar dan een percentage van te nemen. Die pillen wegen meestal enkele tientallen milligrammen. Je kunt die pil dan vermalen tot poeder, en dan het gewenste percentage van dat poeder nemen. Het blijft dus wel een rekenwerkje.

Omzetten naar diazepam is in het geval van gidazepam lastig, omdat er eigenlijk onvoldoende medisch-wetenschappelijke gegevens beschikbaar zijn om dat goed onderbouwd te doen. Alsnog kan ik je aanraden om via de huisarts begeleiding te vragen bij het afbouwen, zodat je onder professioneel toezicht kunt afbouwen. Dat is een stuk veiliger (dus minder bijwerkingen) dan wanneer je het zelf via Drugsforum probeert.
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja dankje ik doe het ook via de huisarts alleen hebben die er vaak ook niet veel verstand van maar is niet mijn eerste keer dat ik het zo afbouw dus dat moet lukken

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."