Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp mijn vriend wil iedere keer gebruiken.

Help mijn vriend wil iedere keer gebruiken.

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Weet hij ook dat je eigenlijk niet wil gebruiken?
T
Tessiej-90Lid
01-01-2024, 00:00
#2
De pen is van je zus zei:
Weet hij ook dat je eigenlijk niet wil gebruiken?
Klik om te vergroten...
Ja zeker hij het liefst ook niet maar doet het toch iedere keer
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tessiej-90 zei:
Ja zeker hij het liefst ook niet maar doet het toch iedere keer
Klik om te vergroten...
Blijf "nee" zeggen. Houd er een open discussie over. Mocht dat niet helpen, overweeg dan bij hem weg te gaan, al is het maar tijdelijk.
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Uit ervaring weet ik dat een relatie vaak niet werkt als 1 geen drugs gebruikt/wilt gebruiken en de ander wel wekelijks gebruikt. Het is sowieso te vaak en gaat jullie relatie niet verbeteren juist het tegenovergestelde. Jij zal nee moeten leren zeggen en hij zal echt zijn wekelijks gebruik moeten minderen ook.
T
Tessiej-90Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn man wil iedereen week gebruiken en daardoor ik ook mee doe. Maar wat ik eigenlijk helemaal niet wil! Wil er zo graag vanaf en door het gebruiken gaat waardoor hij ook gaat gokken .

Ik wil niet meneren gebruiken dit is al 14 jaar zo en wil er vanaf . Wie heeft dit ook deze sleur en wil er ook uit komen? Of is eruit gekomen.
Help me alsjeblieft!!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als hij niet wil stoppen dan zit er maar 1 ding op. Voor jezelf kiezen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Tessiej-90 zei:
Mijn man wil iedereen week gebruiken en daardoor ik ook mee doe.
Klik om te vergroten...
Maar kun je niet het goede voorbeeld geven en niet meedoen? Is er een mogelijkheid dat hij niet gebruikt in je bijzijn?

Heel veel sterkte en tijdje uit elkaar gaan kan wel eens een oplossing zijn voor beide.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik haalde mijn vriend vroeger ook vaak over om samen te gebruiken. Ik voelde me dan minder slecht omdat hij meedeed en dan was het in mijn ogen niet zo erg dat ik gebruikte🤷🏻‍♀️

Bizar wat een verslaving met je kan doen want normaliter respecteer ik het altijd als iemand een grens aangeeft.

Dus blijf je grenzen aangeven en probeer je niet te laten verleiden. Ga erover met hem in gesprek en probeer te vertellen wat het met je doet.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Manu76 zei:
Maar kun je niet het goede voorbeeld geven en niet meedoen? Is er een mogelijkheid dat hij niet gebruikt in je bijzijn?

Heel veel sterkte en tijdje uit elkaar gaan kan wel eens een oplossing zijn voor beide.
Klik om te vergroten...
Het is al 14j zo en zo doet quasi elke week mee.

Met andere woorden, ze is ook verslaafd
(Maar wil er wel vanaf)

Maar brengt me bij de volgende vraag.
Hoeveel verslaafden kunnen het gevoel van mee doen negeren als hun partner gebruikt (al dan niet in bijzijn)

Ik denk dat dat aantal heel miniem zal zijn.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
CuriousExplorer zei:
Maar brengt me bij de volgende vraag.
Hoeveel verslaafden kunnen het gevoel van mee doen negeren als hun partner gebruikt (al dan niet in bijzijn)
Klik om te vergroten...
Ik kan het hopelijk wel. In ieder geval kon ik genieten van het samenzijn met mijn vriendin begin van dit jaar terwijl ik stopte met blowen en zij lekker door gaat. Nu ben ik opnieuw gaan blowen, maar niet omdat zij bleef blowen denk ik..
Ik ben nu weer in de detox, mijn vriendin wel op afstand, maar ik heb veel wiet hier liggen en ben juist blij dat ik niet blow. Wel zware momenten moet ik toegeven.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Torchic zei:
Ik haalde mijn vriend vroeger ook vaak over om samen te gebruiken. Ik voelde me dan minder slecht omdat hij meedeed en dan was het in mijn ogen niet zo erg dat ik gebruikte🤷🏻‍♀️

Bizar wat een verslaving met je kan doen want normaliter respecteer ik het altijd als iemand een grens aangeeft.

Dus blijf je grenzen aangeven en probeer je niet te laten verleiden. Ga erover met hem in gesprek en probeer te vertellen wat het met je doet.
Klik om te vergroten...
Ik ook. En andersom was dat ook zo. En zo trek je elkaar inderdaad mee in elkaars ellende.

Godzijdank vertoon ik dit gedrag niet meer. Vind het nu ook behoorlijk beschamend. Idd, normaal ga ik ook niet over iemand zijn aangegeven grenzen heen. Klote verslaving.

En TS: probeer erover te praten, vertel dat je dit niet prettig vindt, als hij daar lak aan heeft, kies voor jezelf…

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."