Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRc verslaving

Rc verslaving

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
FlippoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Even van me afgooien,:

Heel mn leven draait om drugs, en ik probeer te stoppen maar in mijn ogen zijn bepaald rc's de best drugs ever.. Maar ook de meest verslavenden! Niet zoals alcohol waar je jaren nodig hebt voor je inziet dat je verslaafd bent.
Alcohol of coke zijn in mijn ogen minder verslavend. Maar eens je aan die bullen zit van rc ben je veeeel sneller verslaafd dan aan andere dingen. Het gevoel is zo zalig..

Nu ik adhd heb verklaart de verslaving, alles is goed om u mn hoofd tot rust te brengen.

Mss moet ik toch eens binnengaan want krijg het gevoel dit zelf niet meer te kunnen oplossen..

Tips / ideëen worden geapreccierd.

Thx
T
TartarusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bel je huisarts, doe je verhaal, laat je verwijzen naar iemand die hierin gespecialiseerd is.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Flippo zei:
Nu ik adhd heb verklaart de verslaving, alles is goed om u mn hoofd tot rust te brengen.
Klik om te vergroten...
Dus het gebrek aan rust in je hoofd is waardoor je drugs bent gaan gebruiken.
En misschien de onderschatting van middelen ansich. (ADHD is natuurlijk geen excuus)

Stel je zelf maar eens wat vragen. Pak pen en papier ofzo en ga eens dingen opschrijven en uitzoeken.

Waarom gebruik ik. (Voor rust in me hoofd) waarom wil ik rust in mijn hoofd? Omdat alles teveel is? ( gedachten) waarom is dat teveel? ( misschien druk leven) (
Als je denk omdat ik ADHD heb, vraag dan waar kan ik verantwoordelijkheid voor nemen. Of waarom neem ik geen verantwoordelijkheid
En dan blijf zo maar even waarom vragen.

En wat brengt het mij.
Wil ik zo leven.
Waarom leef ik zo.
Wat kan ik hier aan doen.
Wie kan mij helpen.
Hoe kan ik leren omgaan met de drukte int hoofd.

Succes.
F
FlippoLid
01-01-2024, 00:00
#4
N3K0 zei:
Dus het gebrek aan rust in je hoofd is waardoor je drugs bent gaan gebruiken.
En misschien de onderschatting van middelen ansich. (ADHD is natuurlijk geen excuus)

Stel je zelf maar eens wat vragen. Pak pen en papier ofzo en ga eens dingen opschrijven en uitzoeken.

Waarom gebruik ik. (Voor rust in me hoofd) waarom wil ik rust in mijn hoofd? Omdat alles teveel is? ( gedachten) waarom is dat teveel? ( misschien druk leven) (
Als je denk omdat ik ADHD heb, vraag dan waar kan ik verantwoordelijkheid voor nemen. Of waarom neem ik geen verantwoordelijkheid
En dan blijf zo maar even waarom vragen.

En wat brengt het mij.
Wil ik zo leven.
Waarom leef ik zo.
Wat kan ik hier aan doen.
Wie kan mij helpen.
Hoe kan ik leren omgaan met de drukte int hoofd.

Succes.
Klik om te vergroten...
Ik neem sinds kort concerta en dit maakt dat mn hoofd niet meer ligt te pingponen hele dagen lang. Maar toch blijven die r's enorm verslavend.

Ik heb me ungeschreven op drugshulp, als deze gesprekken niet helpen toch overwegen om enkele weken binnen te gaan.

ben nu een jaar gestopt met alcohol en heb ik zonder hulp (buiten antabuse) gedaan.

ik dacht hier ook zo sterk voor te zijn maar dit is andere koek
F
FlippoLid
01-01-2024, 00:00
#5
N3K0 zei:
Als je denk omdat ik ADHD heb, vraag dan waar kan ik verantwoordelijkheid voor nemen. Of waarom neem ik geen verantwoordelijkheid
Klik om te vergroten...
Ik weet van enkele maanden geleden dat ik add heb. 38j nu.. maar verklaart ook veel waarom k aan alles zo snel verslaafd was.

Kan nu wel dingen plaatsen waarom alles zo moeilijk leek te zijn in m' hoofd al heel mn leven lang.
Maar 16j gebruik (niet dagelijks) los je niet zomaar op met relatine te gebruiken.

Het moet stoppen of met mate gebruiken (want heel mn leve nuchter zijn, nee danku 😊
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Flippo zei:
los je niet zomaar op met relatine te gebruiken.
Klik om te vergroten...
De oplossing/verantwoordelijke zit ook niet in iets buiten jouzelf. (Zoals in Meds, diagnoses etc)
Flippo zei:
Het moet stoppen of met mate gebruiken (want heel mn leve nuchter zijn, nee danku 😊
Klik om te vergroten...
Wat is dan je probleem?
F
FlippoLid
01-01-2024, 00:00
#7
N3K0 zei:
Wat is dan je probleem?
Klik om te vergroten...
Dat het nu oncontroleerbaar is.. en dat moet stoppen. Ik wil het in de hand hebben.
N3K0 zei:
De oplossing/verantwoordelijke zit ook niet in iets buiten jouzelf. (Zoals in Meds, diagnoses etc)
Klik om te vergroten...
Ga ik zeker doen, thx voor de tip.
Ben al naar psycholoog aant gaan maar dat helpt niet echt
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Welke RC's, Flippo?
F
FlippoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Casrus zei:
Welke RC's, Flippo?
Klik om te vergroten...
Vooral gefluoreerden, lysergamides, benzofuram en tryptamines. En dit meestal in combos.
M
MymeriaLid
01-01-2024, 00:00
#10
RC zijn eigenlijk gewoon te makelijk en te goedkoop te verkrijgen denk ik voor sommige mensen. Ik denk ook al snel fuck it waarom niet. Je merkt het ook niet snel aan me dat ik onder invloed ben, maar het maakt het mij voor mij toch een stuk makkelijker. Ben ook bang dat dit niet de goede kant op gaat.
E
EduitoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flippo zei:
Even van me afgooien,:

Heel mn leven draait om drugs, en ik probeer te stoppen maar in mijn ogen zijn bepaald rc's de best drugs ever.. Maar ook de meest verslavenden! Niet zoals alcohol waar je jaren nodig hebt voor je inziet dat je verslaafd bent.
Alcohol of coke zijn in mijn ogen minder verslavend. Maar eens je aan die bullen zit van rc ben je veeeel sneller verslaafd dan aan andere dingen. Het gevoel is zo zalig..

Nu ik adhd heb verklaart de verslaving, alles is goed om u mn hoofd tot rust te brengen.

Mss moet ik toch eens binnengaan want krijg het gevoel dit zelf niet meer te kunnen oplossen..

Tips / ideëen worden geapreccierd.

Thx
Klik om te vergroten...
Welke leeftijd heb je en hoeveel ervaring in ontwenning? Vind da belangrijk te weten
F
FlippoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eduito zei:
Welke leeftijd heb je en hoeveel ervaring in ontwenning? Vind da belangrijk te weten
Klik om te vergroten...
38, maar ik ben er wel afgeraakt!

Back to basics 😂

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."