Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval gehad

Terugval gehad

27 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#1
dupont zei:
Fijn dat je deelt over je terugval. Dat is de beste manier om er van te leren. En ik leer er ook weer van.

Misschien kun je je draai vinden bij een ander fellowship zoals CA? Wij verslaafden kunnen het niet alleen.

Heb je nu nog Alcohol of middelen in huis?
Klik om te vergroten...
Ik heb meerdere AA/CA/NA meetings geprobeerd, maar de basisopzet is niets voor mij. Niets ten nadele van deze meetings, want ik weet dat ze voor heel veel mensen werken. Maar ik voel me niet machteloos (ook nu niet) en heb veel moeite met het 'hogere macht' gedeelte. Daarnaast vind ik de (aan)spreekvorm met elkaar persoonlijk niet zo prettig. Ook mag het van mij allemaal wel wat interactiever en met meer pittigheid en discussiemogelijkheden. Nogmaals: dat is echt een persoonlijk ding en doet niets af aan de positieve dingen die andere mensen uit deze meetings halen!

Ik heb alle drugs een week geleden het huis uit gegooid. Benzo’s en alcohol zijn nog wel in huis, omdat mijn vriendin die incidenteel gebruikt (absoluut niet verslaafd). Maar benzo's ben ik op helse wijze van afgekickt en daar zo blij mee. Drinken deed ik zeer stevig, maar doe ik al 2 jaar niet meer. Zonder moeite ook eigenlijk (ik wil echt niet meer drinken). Dus over die twee dingen maak ik me eigenlijk weinig zorgen. Het zijn bij mij eigenlijk vooral alle witte poedertjes die me aantrekken..
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb er lang over nagedacht of ik dit hier wil bespreken. Zelfs online voel ik hier nog enige schaamte over. Maar ik besloten om het toch te doen, omdat ik er op dit moment met niemand over kan praten.

Ik heb een terugval gehad.

Na 20 weken clean geweest te zijn en op allerlei vlakken (persoonlijke ontwikkeling, relatie, lichamelijk welzijn, werk en sociale contacten) goed bezig te zijn geweest, heb ik toch deze misstap begaan.

Achteraf gezien begon de glijdende schaal een paar weken terug al. Ik werd een beetje gek van mijn stabiele stemming (waar ik op dit moment weer een moord voor zou doen..) en ben gaan handelen naar gedachten over 'dat het leven maar kort is en dat ik mezelf tekort doe als ik niet gebruik' en 'dat ik gewoon een beetje kan en mag gebruiken als ik dat wil'.

Gevolg was dat ik ben begonnen met allerlei noötropics op het internet te bestellen. Ik wilde graag 'een optimale geestestoestand bereiken'. Ik heb die verschillende noötropics circa 1,5 a 2 weken terug een paar dagen lang gebruikt. Maar eigenlijk niet met het gewenste effect.. Dus toen maar het zwaardere spul gepakt.

Toen heb ik dus 1,5 week geleden een seal coke erbij gepakt en begonnen met twee kleine bumpers. Ging meteen als een raket. Maar de coke was ook snel weer uitgewerkt. En voor ik het weet was ik weer op mijn oude tempo aan het sleutelen, waarna sleuteltjes al snel weer lijntjes en uiteindelijk lijnen werden. Die nacht alleen op zolder gelegen en de hele nacht door gesnoven. In die nacht heb ik ook NEP en O-DSMT op internet gekocht en kreeg daar gratis 1,4 gram 3-CMC bij. Ik heb die nacht natuurlijk de hele gram cocaïne opgemaakt en (logisch ook) geen minuut geslapen.

Ik voelde me die ochtend zo schuldig en paranoïde dat ik ernaar uitkeek om bij mijn pillencollectie te kunnen komen (die in onze eigen slaapkamer ligt). Omdat ik echt geen benzo's meer wil gebruiken, heb ik 60 mg O-DSMT gepakt en na 30 minuten voelde ik me alweer een stuk beter. Later op de dag heb ik daar nog eens 60 mg O-DSMT bij genomen. Gevoelsmatig heb ik toen een prima dag gehad.

Die dag erna heb ik niet gebruikt en ben gewoon gaan werken. Had wel de hele dag last van schuldgevoelens, maar het werk zorgde voor voldoende afleiding.

De dag daarna kwam mijn bestelling NEP, O-DSMT en 3-CMC binnen. Ik had al besloten om de NEP weg te doen, dus die is direct door de gootsteen gegaan. Echter, omdat ik redelijk wat ervaring heb met 3-MMC heb en ik in de 'fuck it nu ook maar'-modus kwam, heb ik de volledige 1,4 gram platgestampt en in een sealtje gedaan. Voor ik het wist was ik om de 15 minuten gigantische sleutelpunten aan het nemen. Dit ging door tot middernacht. Omdat ik merkte dat ik meteen na het uitwerken van de 3-CMC gigantisch paranoïde werd, heb ik nog snel een tweede gram cocaïne uit onze slaapkamer gepakt. Hier meteen vol gas op doorgegaan op zolder. En ik wilde eigenlijk slapen. Maar iedere keer als de coke uitwerkte kreeg ik enorme schuldgevoelens en werd ik gigantisch paranoïde. Dus toen ben ik nog maar een hele tijd door blijven snuiven. Zonder echt een fijn gevoel te krijgen overigens. Maar gewoon om maar niet helemaal gek te worden. Ik heb die nacht zelfs nog overwogen om een benzo te nemen, maar ben zo ongelofelijk dat ik dat niet gedaan heb!

Echter, tijdens die nacht besefte ik me heel goed in welke val ik weer getrapt was. Van super stabiel zijn naar bijna mezelf iets willen aandoen van gekte, in een paar dagen tijd. Het was echt een pure hel in mijn hoofd, maar het is me gelukt om die tweede gram coke later op die nacht door de gootsteen te spoelen. Toen had ik al besloten om mezelf echt te gaan herpakken. Voor de rest heb ik toen echt een bizar heftige kutnacht gehad, maar je overleeft het natuurlijk wel.

Die ochtend mijn derde en laatste gram cocaïne gepakt (ja, ja, coke in overvloed hier..) en daar in de ochtemd nog vier gigantische 'afscheidslijnen' van gesnoven. Meteen daarna 120 mg O-DSMT gepakt, om de comedown op te vangen. Om daarna al mijn resterende drugs, met volle overtuiging van de wens op een beter leven, in de ondergrondse afvalcontainer te gooien.

Inmiddels ben ik weer 6 dagen clean en gelukkig nog steeds heel erg gemotiveerd om weer op goede voet door te gaan. Ik ben mijn 20 weken cleantijd dan 'kwijt', maar ik zit gevoelsmatig wel echt al 21 weken in herstel. Dus dat doet me wel heel goed.

Ik ben de afgelopen dagen erg angstig geweest. Hele lange en intense paniekaanvallen over dat ik het deze keer definitief verkloot heb, zware cognitieve achteruitgang, geen motivatie en plezier meer aan dingen beleven etc. Ik was echt bang voor permanente schade deze keer..

Maar gelukkig (dank op mijn knietjes) lijken de zwaarste symptomen alweer weg te trekken. Ik denk dat ik ook een flinke serotoninedip had van de 3-CMC in combinatie met de cocaïne. Maar ik ben er absoluut over uit: dit was het niet waard!

Dit was een erg harde, maar wijze les. Die helaas heeft moeten plaatsvinden. Maar het gaat goed komen met mij!
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mooi dat je achteraf je terugval kunt analyseren. Je weet precies waar het fout ging. Ook heb je er van kunnen leren dat het je niks oplevert. Je zit binnen no time weer dikke lijnen naar binnen te hengelen om maar die high te kunnen verkrijgen…..die maar niet komt..

Zie het niet als een falen, maar als een leerproces. Je begint echt niet meer op nul. Je hebt nu door dat het je niks oplevert.

Bedankt voor het delen, en succes 🤞
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pijnlijk om te lezen! Je vertelde mij nog dat ondanks je clean was het iedere dag een strijd blijft. Nu je na 20 weken weer een terugval hebt gehad bewijst dat wel. Maar heel goed dat je dit als een les ziet, en dat je inmiddels weer vertrouwen hebt dat het goed gaat komen met je!

Dit is voor mij ook weer een extra motivatie om te stoppen met alleen drugs gebruiken. Want het is nu al lastig voor mij, terwijl ik nog lang niet zo diep in de put zit als vele anderen hebben gezeten. Bedankt dus voor het delen van je verhaal!

Veel succes en sterkte!
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je hoeft je niet te schamen! Ik vind het ontzettend dapper van je dat je het gedeeld hebt en nu de draad weer oppakt.

Focus on the good!🥰
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor het delen!

Jammer dat je bent teruggevallen, maar je kon er de klok op gelijk zetten met coke in huis. Dat gaat gewoon mis.

RnB_fan zei:
Achteraf gezien begon de glijdende schaal een paar weken terug al. Ik werd een beetje gek van mijn stabiele stemming (waar ik op dit moment weer een moord voor zou doen..) en ben gaan handelen naar gedachten over 'dat het leven maar kort is en dat ik mezelf tekort doe als ik niet gebruik' en 'dat ik gewoon een beetje kan en mag gebruiken als ik dat wil'.
Klik om te vergroten...
Dit is een belangrijke, goed dat je hem herkent. Typisch verslavingsdenken en verslavingsgedachtes. Heb er ook veel last van. Denk ook weer veel aan middelen en zat vandaag weer uren shit te lezen over NEP..... Morgen maar gelijk bespreekbaar maken, want het houd me gewoon weer continu bezig en laat me niet los, terwijl ik echt koste wat kost niet wil terugvallen. Kut verslaving.. :expressionless::rage:

RnB_fan zei:
Ik ben de afgelopen dagen erg angstig geweest. Hele lange en intense paniekaanvallen over dat ik het deze keer definitief verkloot heb, zware cognitieve achteruitgang, geen motivatie en plezier meer aan dingen beleven etc. Ik was echt bang voor permanente schade deze keer..

Maar gelukkig (dank op mijn knietjes) lijken de zwaarste symptomen alweer weg te trekken. Ik denk dat ik ook een flinke serotoninedip had van de 3-CMC in combinatie met de cocaïne. Maar ik ben er absoluut over uit: dit was het niet waard!
Klik om te vergroten...
Komt wel weer goed, is zeker de nasleep van je drugsgebruik, in die doseringen, met zulke middelen, ongetwijfeld.
Dat is dus de schade die die zooi aanricht.
Geen last van depressie, extreme vermoeidheid, opgebrandheid, flauwvallen of brainzaps?

RnB_fan zei:
Dit was een erg harde, maar wijze les. Die helaas heeft moeten plaatsvinden. Maar het gaat goed komen met mij!
Klik om te vergroten...
Goed zo, en zo is dat, blijven geloven dat het goed komt en dat gaat goedkomen!

Owja en respect dat je de benzo hebt laten liggen! Maar waarom heb je die überhaupt nog thuis?
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spatsen zei:
Mooi dat je achteraf je terugval kunt analyseren. Je weet precies waar het fout ging. Ook heb je er van kunnen leren dat het je niks oplevert. Je zit binnen no time weer dikke lijnen naar binnen te hengelen om maar die high te kunnen verkrijgen…..die maar niet komt..

Zie het niet als een falen, maar als een leerproces. Je begint echt niet meer op nul. Je hebt nu door dat het je niks oplevert.

Bedankt voor het delen, en succes 🤞
Klik om te vergroten...
De hoeveelheden die naar binnen gingen waren echt als vanouds, dan wel niet hoger. Het lijkt wel of dat tolerantie amper verdwijnt.. Of in ieder geval razendsnel weer naar zijn oude niveau stijgt. Heel bizar.

En ik weet dat het een proces is. En dat een terugval zeker kan gebeuren en er misschien ook wel bij hoort. Het is natuurlijk jammer dat het heeft moeten gebeuren, maar het geeft me absoluut nog een flinke verdieping in het inzicht in mijn verslaving.
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#8
RnB_fan zei:
De hoeveelheden die naar binnen gingen waren echt als vanouds, dan wel niet hoger. Het lijkt wel of dat tolerantie amper verdwijnt.. Of in ieder geval razendsnel weer naar zijn oude niveau stijgt. Heel bizar.

En ik weet dat het een proces is. En dat een terugval zeker kan gebeuren en er misschien ook wel bij hoort. Het is natuurlijk jammer dat het heeft moeten gebeuren, maar het geeft me absoluut nog een flinke verdieping in het inzicht in mijn verslaving.
Klik om te vergroten...

Jaa ik ken het🥴 been there, done that

Ga er maar vanuit dat “ die high “ wat je wil ervaren zoals “ vroeger “ er nooooooooit meer komt. Maar dan ook echt nooit meer.

Ik ben ook een lange tijd clean geweest. Ik dacht toen ook weer een keertje goed waus te worden van een beetje ketamine.

Dat wauw zijn kwam maar niet, maar het heeft wel bijna m’n leven gekost…

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."