Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumszelfmedicatie angsttoornis/paranoia uit de hand gelopen

zelfmedicatie angsttoornis/paranoia uit de hand gelopen

25 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
stimliefhebber zei:
dit topic was geen goed idee voel me alleen maar slechter en een mislukking sorry het is allemaal allemaal te confroterend. ik wil geen adviezen heb ik al 100x gehoord. kan het topic verwijderd worden ik schaam me kapot
Klik om te vergroten...
Wat goed voelt is lang niet altijd wat goed voor je is, wat "slecht" in de zin van confronterend voelt, is juist vaak wat wél goed voor je is, ook al is dat vaak pas merkbaar op wat langere termijn.

Je wilt geen adviezen zeg je, maar je wilt toch ergens wel de goede richting op gaan? En zoals hierboven gezegd zitten hier veel mensen die door dat (confronterende, moeilijke) proces zijn gegaan. Mensen die je mogelijk (op wat voor manier dan ook) kunnen helpen om te beginnen aan jouw persoonlijke proces hieruit.

Natuurlijk, confrontatie met dat het niet goed met je gaat voelt niet goed, dat vindt niemand fijn voelen. Maar dat kun je niet omzeilen. Voor verbetering moet je daar doorheen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
stimliefhebber zei:
ik ben ook extreem perfectionistisch en het lukt me niet om te zeggen wat ik will zeggen en of dit uberhaupt wel wil zeggen wil graag dit topic verwijderen en nieuwe start dat meer als logboek is of zonder adviezen is the confrntered idk sorry allemaal schaam me kaopt. het lukt me gewoon niet om gewoon uit te leggen waarom alles zo sleght gaat ik haat dat aan mezelf
Klik om te vergroten...
Schrijf het op en geef het briefje aan je huisarts. Er is niets om je voor te schamen. Als je nu hulp zoekt kun je over een jaar terugkijken en trots op jezelf zijn. Als je niks doet en alles blijft verbergen kom je niet verder.

Luister naar de mensen hier. Sommigen zaten op dezelfde plek als jij maar zijn er uit gekomen. Stap voor stap. Het was niet makkelijk maar we maakten het bijna allemaal een stuk moeilijker dan het had hoeven zijn. Heb vertrouwen en wees niet bang.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
stimliefhebber zei:
dit topic was geen goed idee voel me alleen maar slechter en een mislukking sorry het is allemaal allemaal te confroterend. ik wil geen adviezen heb ik al 100x gehoord. kan het topic verwijderd worden ik schaam me kapot
Klik om te vergroten...
Dit topic is een hartstikke goed idee, want door dit alles op te schrijven erken je dat je een probleem hebt. En dat is confronterend. Maar wel de noodzakelijke eerste stap. Ik zie je allerlei excuses noemen om geen hulp te zoeken. Trauma, depressie, autisme, you name it. Waar het om gaat is dat jij verandering wilt. En daar kun je best wat hulp bij gebruiken. Wees trots op deze eerste stap die je hebt gezet. Maar pak door en doe het niet alleen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kunt zo veel meer dan je denkt @stimliefhebber 😘
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
stimliefhebber zei:
ik ben ook extreem perfectionistisch en het lukt me niet om te zeggen wat ik will zeggen
Klik om te vergroten...
Dit is voor mij overigens ook zeer herkenbaar. Pas tijdens mijn ambulante verslavingszorgtraject heb ik echt geleerd om m’n gevoel goed onder woorden te brengen en om sowieso weer goede gesprekken te voeren. Toen ik veel uppers gebruikte en over mn eigen grenzen heen ging overheerste sociale angst. Angst om ieder moment door de mand te vallen in elk gesprek. Alsof mensen dwars door mij heen prikten en ik de schijn niet op kon houden doordeweeks (juist wanneer ik gewoon nuchter was dan in die periode, herstellende van de te zware weekenden).

Dat wordt anders en beter, als je met jezelf aan de slag gaat.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kan het niet meer dan eens zijn met alles wat hier is gezegd , hopelijk lukt het je om hulp te zoeken

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."