Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTips & ervaring en steun gevraagd

Tips & ervaring en steun gevraagd

17 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar voor duidelijkheid ik ben ook niet boos het was goed bedoeld alleen je maakt iemand bang die juist goed bezig is en die zou je moeten stimuleren ik was de eerste 2 dagen echt bang door dat mensen zeide dit gaat niet bel 112 want je bent al enorm angstig
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#2
Men leest echt hier echt wel meer dan google. :grin:
Maar je ziet natuurlijk op een forum als dit de excessen bij uitstek.
Dat geeft een vertekend beeld.
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Guapo Temudgin zei:
Als het echt nodig is bel dan 112.
Klik om te vergroten...
Het is niet levens gevaarlijk weten we dat ook weer 🙏 ik werd wel bang van alle eerste reacties maar ben blij dat ik verder onder zoek heb gedaan
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Maatje90 zei:
Um 60 mg !! Dus hoop dat ik morgen wat meer energie heb en clondine ga ik ook naar 2 perdag doen
Klik om te vergroten...
60 mg en hoe lang slik je die Benzodiazepines? Die kun je niet zomaar stopzetten als je lichaam eraan gewend is.

Edit: als je meer dan enkele maanden geslikt hebt, is de kans groot dat je niet zomaar kunt stoppen met slikken. De ontwenningsverschijnselen zijn dan voor velen zelfs veel ernstiger dan bij stoppen van gebruik van opiaten.
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
Omdat dit levensgevaarlijk is?
Klik om te vergroten...
Het blijkt dat er niks gevaarlijks aan is !! Google staat vol met onzin heb inmiddels mijn arts gesproken 16 jaar geleerd en meerde mensen geholpen en je kunt gewoon stoppen en dat is natuurlijk even zwaar maar niet dodelijke je krijgt angsten dat je denkt ik kan niet meer maar dat gaat uiteindelijk weg en langzaam afbouwen kost meer moeite en uithoudingsvermogen dan cold Turkey en heb van
meerdere mensen gelezen die er zo mee gestopt zijn 👍

Aub volgende keer uitkijken wat u zegt en bedoel ik niet vervelend maar voor zelfde geld ging ik u geloven (scheelde niet veel ) en had ik iligaal wat gaan kopen
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Manu76 zei:
Benzodiazepines zomaar stopzetten is wel levensgevaarlijk hoor.
Klik om te vergroten...
Dat hoor je mij ook niet zegge toch ?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Maatje90 zei:
Het is niet levens gevaarlijk weten we dat ook weer 🙏 ik werd wel bang van alle eerste reacties maar ben blij dat ik verder onder zoek heb gedaan
Klik om te vergroten...
Benzodiazepines zomaar stopzetten is wel levensgevaarlijk hoor.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Maatje90 zei:
Dat hoor je mij ook niet zegge toch ?
Klik om te vergroten...
Nee, ik weet even niet precies wat je zegt :) Ik dacht dat je periodes 60 mg diazepam per etmaal hebt geslikt en dacht dat je zonder levensbedreigende risicos de behandeling kon stoppen. Maar kan zijn dat er wat discussies door elkaar lopen op mijn netvlies 😅.
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Nee zo bedoeld ik het niet ik had voor paar dagen even diazepam zodat ik kon slapen! Niet voor lange tijd ik wil niet het eene stoppen en opvullen door een ander middel ik bedoel dat ik vanavond 60 mg neem en dan er mee stop dacht totaal 4 dagen genomen maar 20 mg en dacht wil nu echt even door slapen en morgen goed eten en uitgerust zijn

Het is niet zo dat ik dat al jaren neen en ineens stop
Ik weet hoe gevaarlijker dat is
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Manu76 zei:
Nee, ik weet even niet precies wat je zegt :) Ik dacht dat je periodes 60 mg diazepam per etmaal hebt geslikt en dacht dat je zonder levensbedreigende risicos de behandeling kon stoppen. Maar kan zijn dat er wat discussies door elkaar lopen op mijn netvlies 😅.
Klik om te vergroten...
Het ging om de fentanyl die ik stopte en mensen echt zeide dat kan niet ! Dus ik was behoorlijk angstig en voor zelfde geld had ik wat. Op straat gekocht en wat het helemaal fout gegaan maar ik ben blij dat er later wat mensen met ervaring zeide dat het wel kon en later de artsen ook
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hielp het met slapen?
Met deze duur en doseringen kan je gewoon ineens stoppen.
Stoppen met benzo's wordt als het je het mij vraagt op dit forum schromelijk overdreven.
Daar gelden een aantal factoren; de duur, de sterkte en de soort benzo bv.
Maar helemaal onzin is het zeker niet; de beruchte epileptische aanvallen kunnen erg gevaarlijk zijn.
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Relmuis zei:
Hielp het met slapen?
Met deze duur en doseringen kan je gewoon ineens stoppen.
Stoppen met benzo's wordt als het je het mij vraagt op dit forum schromelijk overdreven.
Daar gelden een aantal factoren; de duur, de sterkte en de soort benzo bv.
Maar helemaal onzin is het zeker niet; de beruchte epileptische aanvallen kunnen erg gevaarlijk zijn.
Klik om te vergroten...
Klopt mensen lezen google en maken zich zelf bang en andere ook !! Ik heb half jaar diazepam genomen 20 mg en ben daarna gestopt is zeker jaren terug maar je hebt ook andere die veel heftiger zijn
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Relmuis zei:
Men leest echt hier echt wel meer dan google. :grin:
Maar je ziet natuurlijk op een forum als dit de excessen bij uitstek.
Dat geeft een vertekend beeld.
Klik om te vergroten...
Leest u maar terug !! Maar goed het is uiteindelijk goed gekomen !! Ik denk dat er veel zijn die diep in de stof duiken maar er zijn er genoeg die echt niet verder komen dan Google eerste 3 zinnen of als je de vraag steld wat neem je vanavond ze iets op noemen puur om te kloten dat is echt jammer maar goed dat is hier niet het geval deze mensen waren echt bezorgd❤️🙏
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#14
@Mindless excuus dit is de goede ik was echt angstig maar ben zo enorm blij dat ik door heb gezet ook al was het een ware hel ik branden van binnen en 2 weken elke dag 1 uurtje slaap daar ga je echt stuk van !!

Ik geloof nog niet dat ik nu geen ontwening meer heb en ik weer kan eten ik heb bijna 2 weken op de bank en op bed of onder de douche door gebracht

En als ik wel kon slapen werd ik na half uur tot 1 uur zeik en zeik nat wakker met of er oli druppels op mijn lichaam zaten

Bedankt voor u steun ik merk dat ik me normaal voel nu en dat lijkt heel erg leeg en zaai maar zo voelt elk mens zich soms en ik was dat gewoon niet gewend
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maatje90 zei:
ging ik u geloven (scheelde niet veel ) en had ik iligaal wat gaan kopen
Klik om te vergroten...
Daar koos je dan zelf voor die schuld kan je niet bij mij neerleggen aangezien ik dan het advies had gegeven om een arts in te schakelen die je onder medische supervisie kan laten afbouwen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik was verslaafd onder andere aan 4 verschillende benzo's.
De afkick in een kliniek was hel. Verschrikkelijk.
5 weken van het padje geweest en doodziek.
Ondanks vervangende diazepam....
De afkick arts zei, dat er in 1 x mee stoppen levensgevaarlijk zou zijn geweest naast erg moeilijk....
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
Daar koos je dan zelf voor die schuld kan je niet bij mij neerleggen aangezien ik dan het advies had gegeven om een arts in te schakelen die je onder medische supervisie kan laten afbouwen
Klik om te vergroten...
Ik leg zeker geen schuld bij u neer 😅 zou mooi zijn ik stop en ik geef een ander de schuld ! Nee ik zeg alleen dat ik er angstig van werd, u sprak u bezorgdheid uit ! Maar als ik google lees staat er overal indd ga naar Kliniek maar dit is natuurlijk ook gewoon business
Het kan zonder 🙏👍
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Ik was verslaafd onder andere aan 4 verschillende benzo's.
De afkick in een kliniek was hel. Verschrikkelijk.
5 weken van het padje geweest en doodziek.
Ondanks vervangende diazepam....
De afkick arts zei, dat er in 1 x mee stoppen levensgevaarlijk zou zijn geweest naast erg moeilijk....
Klik om te vergroten...
Klopt met dia tjes pam soorten kan het echt levens gevaarlijk zijn maar ik ben er van overtuigd dat ze in een kliniek ook nog niet zo ver zijn dat ze weten hoe af te bouwen want ik heb iemand in de familie die is betrokken geweest bij verslaving centrum in Nijmegen van het Radboudumc en ik weet dat je daar kan afbouwen van opiaten of over kan zetten naar um naloxon en brupenofine dacht ik of dat spul wat ze heroïne verslaafde vaak geven zodat je dat elke dag kan nemen en niet de heroïne

Maar je moet voor opname tekenen dat je zelf kiest voor een van die opties en je enorm ziek kan worden en er lopen mensen die slikken elke dag 80 mg oxy en die gaan dan over op brupenofine en de eene is 2 weken ziek de ander helemaal niet !!

Maar er zitten ook lui voor ghb afkick en die tekenen niks dat is afbouwen via een schema dus je tekend echt dat het nog in onderzoek is hoe sfvte bouwen met opiaten er is al wel redelijk wat bekend maar is nog in onderzoeksfase

Maar goed dat u er nu van af bent respect is inderdaad enorme moeilijk ik dacht dat ik laast las dat meer dan 70% die ineens stoppen terug vallen en bouw je het langzaam af soms echt jaren wel jaren werk en enorm lang ziekbed wel ineens keer stoppen je echt even enorm ziek maakt maar ja de eene kiest liever voor korte afbouw en heftig / wel de ander liever voor lange afbouwen gaat en minder heftig maar goed ik vind erg dat ze veel middelen al jaren voor schrijven maar nu pas komen van hoe afbouwen bij mensen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."